problem z elektryka??

Awatar użytkownika
ANULKA1980
Posty: 16
Rejestracja: 2006-08-13 13:37
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

problem z elektryka??

Post autor: ANULKA1980 »

witam wszystkich Maniakwo Forda Probe:D od niedwana tez jestem posiadaczka takiego auta:D jest to PROBE 2.5 z roku 1994 koloru czerwonego.No i juz mam problem i nikt nie moze mi pomoc:/a problem to taki ze nierowno chodzi na wolnych obrotach.tzn.ze co jakis czas tak jakby ciuchtko strzelal.Slychac to na samym koncu wydechu.Co to moze byc??Zadne bledy mi nie wyskakuja a do tego duzo za wczesnie uruchamia mi sie wentylator a strzalka temp.dopiero co sie ledwo ruszyla:/dodam ze plyn mam i termostat napewno jest dobry.Zaden spec od samochodow jak narazie nie moze mi pomoc.
Ostatnio zmieniony 2006-09-10 09:27 przez ANULKA1980, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
Sebastian
Posty: 967
Rejestracja: 2005-09-12 16:14
Galeria: viewtopic.php?t=8692
Lokalizacja: Berlin

Post autor: Sebastian »

heja. :D

falujace obroty na postoju to moze byc przeplywka, tez tak mialem :( .
co do tego strzelania to, sprawdzalas juz swiece?kable?
co do wentytatorow to moze byc duzo rzeczy, z kad ta pewnosc ze czujnik jest okej? :roll:

pozdr
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."

"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
Awatar użytkownika
ANULKA1980
Posty: 16
Rejestracja: 2006-08-13 13:37
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ANULKA1980 »

przeplywka byla zmieniana:/obroty tak bardzo nie faluja tylko raz na jakis czas cos lekko strzeli i zatelepie wtedy silnikiem:((wszystko bylo sprawdzane u Roznych elektrykow a zaden nie byl wstnie podac dokladnej przyczyny.Kable zmienione siwce tez.Kopulka podobno dobra.To sie zaczelo dziac jak ten wentylator zaczal sie uruchamiac.Uruchamia sie jak tylko lekko sie nagrzeje.
MJ#23
Posty: 27
Rejestracja: 2006-05-21 17:45
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: MJ#23 »

Jezeli masz ustawiony nawiew na przednia szybe albo ,ix to bedzie sie zalaczal drugi wiatrak od chlodnicy.Daj nawiew na vent,albo floor.Powinno przestac.Tak ja przynajmniej mialem
Awatar użytkownika
Sebastian
Posty: 967
Rejestracja: 2005-09-12 16:14
Galeria: viewtopic.php?t=8692
Lokalizacja: Berlin

Post autor: Sebastian »

nienapisalas z kad jestes itp, z pewnoscia gdzies w okolicy mieszka jakis klubowicz.
sprobuj sie z kims skontaktowac i zmienic czujnik, ktory na 100% jest oke.
mechanikom i elektrykom nieufam 8) :twisted: .

edit.
teraz juz napisalas 8)
Ostatnio zmieniony 2006-08-13 14:15 przez Sebastian, łącznie zmieniany 1 raz.
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."

"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
Awatar użytkownika
ANULKA1980
Posty: 16
Rejestracja: 2006-08-13 13:37
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ANULKA1980 »

nawiew jest dobrze ustwaiony:D wiec to nie wentylator klimatyzacji sie uruchamia:P a ktory czyjnik wymienic bo niewiem ktory jest od wiatraka:/podbno czujniki sa dobre:D tak mowil pan ktory wszystko sprawdzal
Awatar użytkownika
Sebastian
Posty: 967
Rejestracja: 2005-09-12 16:14
Galeria: viewtopic.php?t=8692
Lokalizacja: Berlin

Post autor: Sebastian »

jestes z warszawy, zglos sie do tego pana http://www.fordprobe.pl/forum/profile.p ... ile&u=2219 na pw.

z pewnosiac cos poradzi 8)
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."

"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
Awatar użytkownika
Qki G
Klubowicz
Posty: 2916
Rejestracja: 2004-08-20 09:04
Galeria: viewtopic.php?t=5511
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Qki G »

przyjedz na spotkanie klubowe w poniedziałek to ci na bierząco samochodzik zdiagnozujemy, a może i coś się na miejscu poradzi:)

Pozdrawiam nową klubowiczke:)
Nowa moja ksywa: Qki Leoncio :)
Był:Ford Probe II 2.5 V6 24V 1997
Jest: Smart FourTwo Cabrio jako dojazdówka do pracy..... :)
Na wypady poza miasto jest już inne autko :)
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Qki G pisze:przyjedz na spotkanie klubowe w poniedziałek to ci na bierząco samochodzik zdiagnozujemy, a może i coś się na miejscu poradzi:)

Pozdrawiam nową klubowiczke:)
Tak jak wspomniał Qki, zapraszamy na poniedziałkowe spotkanie w Warszawie o 20.00 pod :arrow: Cafe 66 (zwane Route 66)
Postaramy się wówczas jak najlepiej ocenić przyczyny Twojego problemu. Powinno się tam pojawić kilku znamienitych mechaników od tego autka ;)

Przyczyn może być kilka:
- jak strzela, to znaczy nie dopala mieszanki (może przeskoczył rozrząd).
- jak faluje to może mało płynu chłodzącego, nieszczelny dolot, rozregulowany czujnik położenia przepustnicy i jeszcze kilka innych powodów.

Przy okazji z przykrością jako Moderator zapraszam do zapoznania się z tym tematem:
:arrow: Kilka porad dla nowego użytkownika
Głównie tytułowanie wątków.

Niestety formalności też trochę musi być :wink: 8) :D

Witam również w naszym gronie i będzie nam miło Cię jutro ugościć o ile znajdziesz chwilkę czasu.
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
Awatar użytkownika
el_talerzos
Posty: 375
Rejestracja: 2005-08-09 20:05
Samochód: model wiadomy,94r 2.0
Galeria: viewtopic.php?t=7985
Lokalizacja: Łódź - Bournemouth

Post autor: el_talerzos »

Anulka - też miałem podobne objawy, że na zimnym silniku załączał sie wentylator i było to objawem kończącej się pompy wody - która po niedługim czasie się sypnęła - po wymianie wszystko wróciło do normy

Pozdrawiam
Probek 2.0 16V 94r. + sekwencja - granatowe dziecko (seria - już niedługo)
Azev 17" + eliptyczne montii
Awatar użytkownika
ANULKA1980
Posty: 16
Rejestracja: 2006-08-13 13:37
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ANULKA1980 »

u mnie nie moze byc to koniec pompy bo niedawno byl robiony caly rozrazd z pompa a to zaczelo sie dziac wczesniej:((a co do spotkania pod Route to dzisiaj nie dam rady na 100% bo samochod jest w warsztacie i niewiem kiedy wyjedzie:/nie moga sobie z tymi dolegliowosciami poradzic:(((
Awatar użytkownika
ANULKA1980
Posty: 16
Rejestracja: 2006-08-13 13:37
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ANULKA1980 »

i nadal zaden spec nie moze mi pomoc:((samochod juz 3 tygodnie stoi:/co to moze byc dziwna praca silnika przekroczona emisja spalin raz wiecej potem mniej:((za duzo weglowodoru wychodzi z rury:/do tego te dwa wiatraki sie uruchamiaja jak zlapie troszke temperatury.Pomocy bo juz sie zalamuje:((kupilam pol roku temu auto a juz tak sie cos sypnelo ze nikt nie moze pomoc.Moze to jakis czujnik??
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

Anulka wiec tak to dziwne strzelani to najprwadopodobniej objaw nieprawcowania na wszytskie 6 garow
1-najczestsza przyczyna tego zjawiska gowniane kable (sprawdzic w nocy czy nie ma dyskoteki ) tutaj wazna uwaga przebicie moze byc na fajce tak ze nie widac tego w normalnej ekspolatacji po podniesieniu maski ale dopiero jak fajke sciagniesz ze swiecy i wyciagasz ja w to widac ze iskra nie wali na koncu fajki ale na przyklad w polowie
2-druga mozliwosc sprzwdz swiece
3-wlaczajacy sie wentylator moze byc spowodowany tym ze na przyklad jedenz czujnikow (sa dwa ) nie ma dobrego styku z kablem w naszych autkach rozwiazanie jest takie ze czujnik nie zwiera styku ale go rozlacza moze kabelek jest gdzies przetarty i jak silnik zatelepie to nie styka i sie wlacza wentuylator (ja tak mialem)
Pozdrawiam
ps.dobra rada sprawdz kody bledow
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Awatar użytkownika
TYKWA
Posty: 1296
Rejestracja: 2005-04-03 18:31
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=6180
Lokalizacja: polska

Post autor: TYKWA »

Ja bym Ci zaproponowal na klopoty z autem - KALII :)

i tak jak radzi Quaki sprawdz kody blédów
byl sobie Probek 2.5 - R.I.P - 01.05.08 :-(Obrazek
Awatar użytkownika
ANULKA1980
Posty: 16
Rejestracja: 2006-08-13 13:37
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ANULKA1980 »

bylam u niby jakis tam SPECOW od elektryki i powiezieli ze moze byc padniety komp i wszystko chodzi w trybie awaryjnym:/czy to mozliwe ze jakby padl komp to tak auto by sie zachowywalo??moze chca mnie naciagnac na jakies dodatkowe koszta.Co o tym sadzicie to moze byc spalony komputer??
Awatar użytkownika
TYKWA
Posty: 1296
Rejestracja: 2005-04-03 18:31
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=6180
Lokalizacja: polska

Post autor: TYKWA »

Ja Tobie raz jeszcze poradze kontakt z Kalii , ale juz po raz ostatni, jak nie chcesz to nie :D
byl sobie Probek 2.5 - R.I.P - 01.05.08 :-(Obrazek
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

ANULKA1980 pisze:i nadal zaden spec nie moze mi pomoc:((samochod juz 3 tygodnie stoi:/co to moze byc dziwna praca silnika przekroczona emisja spalin raz wiecej potem mniej:((za duzo weglowodoru wychodzi z rury:/??
a sondy są dobre?? falowanie obrotów też może być spowodowane uszkodzoną sondą lambda. I ta emisja spalin... :roll:
Obrazek
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

anulka ty wiecej ni odwiedzaj rzeczonych specow jak komp by byl spalony to autko by nie chodzilo
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Awatar użytkownika
ANULKA1980
Posty: 16
Rejestracja: 2006-08-13 13:37
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ANULKA1980 »

a mozliwe ze przy uszkodzonej sondzie wentylatory sie zalaczaly po 2 min.od uruchomienia zimnego silnika??do tego nie zapala sie check engine:/chyba mam jakis nietypowy przypadek bo jak narazie zaden SPECJALISTA nie potrafi mo pomoc:(((
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Sondy nie mają nic do wiatraków.

A czy Ci super mechanicy sprawdzili Ci w ogóle sondy czy są sprawne??

Jak Ci sprawdzali kody błędów??
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

W trybie awaryjnym wentylatory chodzą normalnie.

Te mikrowybuchy jeśli są ciche wynikają z braku spalania mieszanki w komorze spalania po czym następuje wyrzut tej mieszanki do kolektra wydechowego gdzie się ona spala.
Możliwe są 2 przyczyny. Instalacja elektryczna lub nieszczelność zaworów. W pierwszym przypadku nie sugeruj się tym że kupiłaś kable niedawno. Ja kupiłem BOSHa a po roku wylądowały w koszu bo nie mogłem na nich przyśpieszyć - waliły iskrą gdzie popadnie. Poza tym może być pęknięta kopułka, upalona końcówka palca lub nrak styku na kostce w aparacie zapłonowym. Nie można też wykluczyć padania modułu zapłonowego lub cewki.
Na początek proponowałbym sprawdzenie ciśnienia sprężania - wyeliminujesz nieszczelność zaworów. Potem proponowałbym test w nocy - w zupełnej ciemności (żadnych lamp czy księżyca) przy rozgrzanym silniku podnieś maskę. Prawdopodobnie będziesz już wszystko wiedzieć.

Jeśli jednak nie są to wybuchy tylko żachnięcia silnikiem, spowodowane one są gwałtownym wzrostem poboru prądu z powodu załączenia się silnika wentylatora. Musisz wiedzieć że silnik który się kręci nie pobiera dużo prądu, jednak w momencie rozruchu może pobrać o kilkadziesiąt razy większą dawkę prądu. Może to też powodować brak iskry w tym momencie na jednym z garów czego efektem będzie mikrowybuch. Możesz to łatwo sprawdzić odpinając wtyczkę od wentylatora chłodnicy (od strony akumulatora. Jeśli po odpięciu wtyczki objawy silnikowe ustaną - wszystko będzie jasne (z silnikiem). Nie obawiaj się że przegrzejesz silnik - jeśli temp wzrośnie zbyt wysoko - załączy się 2 wentylator (klimy) na wyższy bieg.

Oczywiście zakładam, że cały czas mówimy o załączaniu się wentylatora silnika (od akumulatora) a nie klimy, bo wentylator klimy załącza się co paredziesiąt sekund na kilka sekund razem ze sprężarką. Klima działa nie tylko na ustawieniach nawiewu A/C ale też na nawiewie na szybę i na MIX.

Jeśli okaże się że silnik pracuje dobrze po odłączeniu wyntylatora opisz dokładnie kiedy się załącza i na ile oraz czy jest jakaś zależność z załączaniem wentylatora klimy.

Jeszcze jedna sprawa. 90% mechaników to głąby potrafiący jedynie wymienić coś. Uczyli się na maluchach i polonezach i nie naprawią Ci auta, a nieumiejętne grzebanie może być tragiczne w skutakch (kilka lat temu jeden mechnior obcinając pasek zaciskowy drasnął przewód do autossania - skutek - rozwalenie rury z silnika do chłodnicy - przegrzanie silnika).
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: tofil »

MiH pisze:W trybie awaryjnym wentylatory chodzą normalnie.
Jeszcze jedna sprawa. 90% mechaników to głąby potrafiący jedynie wymienić coś. Uczyli się na maluchach i polonezach i nie naprawią Ci auta, a nieumiejętne grzebanie może być tragiczne w skutakch (kilka lat temu jeden mechnior obcinając pasek zaciskowy drasnął przewód do autossania - skutek - rozwalenie rury z silnika do chłodnicy - przegrzanie silnika).
Stary masz 100% racji. Większość mechaników za naprawę uznaje wymianę części na koszt klienta aż do momentu trafienia tej wadliwej. Koszmar :evil:
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
Awatar użytkownika
ANULKA1980
Posty: 16
Rejestracja: 2006-08-13 13:37
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: ANULKA1980 »

raczej silnik nie moze byc padniety bo naprawde bardzo dobrze idzie i nie spala wiecej niz 11litrow benzyny na 100km w jezdzie mieszanej i praktycznie nie ubywa oleju!! zalaczaja sie obydwa wentylatory jednoczesnie jak tylko wskazowka temperatury lekko pojdzie do gory:/klima napewno jest wylaczona:P!!szukalam innych specow ale kazdy jakos mnie zbywa bo poleca innego SPECA ktory mnie sle do innego SPECA:/ i tak w kolko:((bledow nie bylo bo podpinali pod komp.A inny SPEC powiedzial ze moze byc uszkodzony komputer.Chyba sama troszke poczytam i zostane elektromechanikiem:D:D
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

nie musisz byc wielkim elektromechanikiem zeby sprawdzic bledy w naszych autkach wystarczy kawalek drutu ;)
Pozatym obawiam sie ze jak sie podpiol pod komputer to raczej dupa bo zaleznie od roku nie ma praktycznie mozliwosci podpiecia pod kompa bo mamy OBD1 a tam kompy nie wsytepowaly w formie podpinanej tylkow formie kodow migowych
Pozdrawiam
ps. na forum jest opis jak sprawdzic kody bledow od tego zacznij
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
Awatar użytkownika
tofil
Posty: 458
Rejestracja: 2005-03-08 21:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: tofil »

Dokładny opis co i jak z kodami błędów :)
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”