Strona 2 z 3

Re: niepokojące zachowanie wskaźnika od ciśnienia oleju

: 2011-04-23 08:06
autor: regaciarz
ja wczoraj mało zawału nie dostałem, stoję w korku obok ściany i mam uchylone okno- słyszę szklanki mimo grającego radia. Szybko na stację, czekam 10 minut, sprawdzam olej- miarka nie sięga. Dopiero po dolaniu 2l było mniej więcej 3/4 miarki :shock: Ja na 100% mam ten drugi czujnik. Da się go wymienić na ten stary? Przyzwyczaiłem się do dolewania oleju gdy ciśnienie zaczynało lekko padać na wskaźniku( w Eclipse był właśnie działający w danej chwili)

Re: niepokojące zachowanie wskaźnika od ciśnienia oleju

: 2011-04-23 13:23
autor: Kocureq
Lepiej naucz się sprawdzać stan oleju i dolewać jak jest niski :)

Re: niepokojące zachowanie wskaźnika od ciśnienia oleju

: 2011-04-23 13:39
autor: regaciarz
przyzwyczaiłem się korzystać ze wskaźnika w Eclipse( poznawałem kiedy jest w okolicach kreski min na bagnecie) i myślałem, ze i tu tak będzie :wink: Cóż, trzeba się przyzwyczaić do sprawdzania oleju dwa razy w tygodniu przed wyjazdem do pracy( robię 500-700km tygodniowo, więc spokojnie litr zejdzie)

Re: niepokojące zachowanie wskaźnika od ciśnienia oleju

: 2011-04-23 19:28
autor: mysz
Mi od jakiegoś czasu też jakoś dziwnie zachowuje się wskaźnik ciśnienia oleju. Głównie można zaobserwować to podczas stania w korku- na ciepłym silniku wskazówka opada na literkę A, czasami nawet poniżej literki A, by za 1-2 sekundy podnieść się na literkę M (bez ruszania, dodawania gazu itp.), za jakiś czas wskazówka znowu spada (na 1-2sekundy), po czym się podnosi.
Podczas jazdy na biegu wskazówka utrzymuje się (mniej więcej) między literkami N/O (ciepły silnik), natomiast na zimnym na literce N.
Stan oleju- ok.
Czy jest się czym martwić? Dodam tylko, że silniczek pracuje cicho i równo.
regaciarz pisze:Cóż, trzeba się przyzwyczaić do sprawdzania oleju dwa razy w tygodniu przed wyjazdem do pracy( robię 500-700km tygodniowo, więc spokojnie litr zejdzie)
O kurde. :shock: A ja narzekałem, że mi bierze 150ml/1000km :shock: .


Pozdrawiam.

Re: niepokojące zachowanie wskaźnika od ciśnienia oleju

: 2011-04-25 12:44
autor: avel
regaciarz pisze: Dopiero po dolaniu 2l było mniej więcej 3/4 miarki :shock:
No to teraz masz jakiś litr ponad stan, od minimum do maksimum to około litra.

Daj mu wystygnąć sprawdź i spuść to co jest za dużo.
myszs pisze:Podczas jazdy na biegu wskazówka utrzymuje się (mniej więcej) między literkami N/O (ciepły silnik), natomiast na zimnym na literce N
To chyba logiczne że będzie spadać na ciepłym silniku, u mnie wskazówka stoi o literkę niżej i zachowuje się tak samo, ale to może jest kwestia oleju. Bardziej gęsty?

Re: niepokojące zachowanie wskaźnika od ciśnienia oleju

: 2011-04-25 13:37
autor: regaciarz
sprawdzałem na zimnym, trochę poniżej max było. Nie wiem jak w Probe, ale np. w Alfie powinno się sprawdzać stan oleju 10 minut po zgaszeniu ciepłego silnika, nawet manuale serwisowe swego czasu o tym wspominały.

Re: niepokojące zachowanie wskaźnika od ciśnienia oleju

: 2011-04-25 14:25
autor: mar3inez
regaciarz pisze:sprawdzałem na zimnym, trochę poniżej max było. Nie wiem jak w Probe, ale np. w Alfie powinno się sprawdzać stan oleju 10 minut po zgaszeniu ciepłego silnika, nawet manuale serwisowe swego czasu o tym wspominały.
Ja słyszałem że najlepiej sprawdzić na oko przez wlew oleju przy pracującym silniku :lol: :lol: :lol:

Re: niepokojące zachowanie wskaźnika od ciśnienia oleju

: 2011-04-25 15:47
autor: mysz
avel pisze:
myszs pisze:Podczas jazdy na biegu wskazówka utrzymuje się (mniej więcej) między literkami N/O (ciepły silnik), natomiast na zimnym na literce N
To chyba logiczne że będzie spadać na ciepłym silniku, u mnie wskazówka stoi o literkę niżej i zachowuje się tak samo, ale to może jest kwestia oleju. Bardziej gęsty?
Logiczne. Ale dlaczego raz (mówię tutaj o cały czas o ciepłym silniku!) wskazówka ciśnienia stoi na literce "M", za około 20 sekund spada poniżej, by za kilka sekund znowu się podnieść (bez ruszania, dodawania gazu itp.). Sam nie wiem co o tym myśleć- czy coś się dzieje z samochodem, czy może tylko wskaźnik mi świruje.

Re: niepokojące zachowanie wskaźnika od ciśnienia oleju

: 2011-04-25 17:39
autor: regaciarz
@up:
Może pompa oleju się przytyka albo to po prostu błąd czujnika? Znajomemu w Eclipse pompa się zapchała "zmieloną myszą"- na prawdę wyglądało jak zmielony futrzak :mrgreen: Na Twoim miejscu bym tam zajrzał, on miał remont bloku bo panewkę obróciło.
mar3inez pisze:
regaciarz pisze:sprawdzałem na zimnym, trochę poniżej max było. Nie wiem jak w Probe, ale np. w Alfie powinno się sprawdzać stan oleju 10 minut po zgaszeniu ciepłego silnika, nawet manuale serwisowe swego czasu o tym wspominały.
Ja słyszałem że najlepiej sprawdzić na oko przez wlew oleju przy pracującym silniku :lol: :lol: :lol:
Słyszałem o "specjaliście" co myślał, ze oleju trzeba dolać tak jak do skrzyni, czyli aż się przez korek przeleje :lol:

Re: niepokojące zachowanie wskaźnika od ciśnienia oleju

: 2011-04-25 19:08
autor: avel
myszs pisze: Logiczne. Ale dlaczego raz (mówię tutaj o cały czas o ciepłym silniku!) wskazówka ciśnienia stoi na literce "M", za około 20 sekund spada poniżej, by za kilka sekund znowu się podnieść (bez ruszania, dodawania gazu itp.)
No to może i coś z elektryką skoro wspominałeś, że silnik równo i cicho pracuje. Ale czy zawsze? Nie zdarza się nigdy, że chlapie jak dziki, gdy jest rozgrzany?

Co do elektryki można by się wpiąć woltomierzem w przewód od czujnika i tak sobie pojeździć jakiś czas z nim w kabinie, porównując, co wskazuje woltomierz i wskaźnik na desce. Przynajmniej wykluczysz demontaż zegarów, jeżeli wyniki będą się zmieniać zbieżnie.

Re: niepokojące zachowanie wskaźnika od ciśnienia oleju

: 2011-04-25 19:27
autor: mysz
avel pisze: No to może i coś z elektryką skoro wspominałeś, że silnik równo i cicho pracuje. Ale czy zawsze? Nie zdarza się nigdy, że chlapie jak dziki, gdy jest rozgrzany?

Co do elektryki można by się wpiąć woltomierzem w przewód od czujnika i tak sobie pojeździć jakiś czas z nim w kabinie, porównując, co wskazuje woltomierz i wskaźnik na desce. Przynajmniej wykluczysz demontaż zegarów, jeżeli wyniki będą się zmieniać zbieżnie.
Silnik zawsze chodzi równo i cicho. Co masz na myśli pisząc: "chlapie jak dziki"?

Re: niepokojące zachowanie wskaźnika od ciśnienia oleju

: 2011-04-26 09:49
autor: Basf_Wrocław
W 2.0 jak olej dochodzi do minimum to szklanki zaczynają grać :)

Re: niepokojące zachowanie wskaźnika od ciśnienia oleju

: 2011-04-26 20:03
autor: regaciarz
Basf_Wrocław pisze:W 2.0 jak olej dochodzi do minimum to szklanki zaczynają grać :)
to chyba cecha 16v, to samo miałem w Saabie 900NG i Eclipse z silnikiem 4G63. I grają jak spada poniżej minimum, w moim Probe jakieś 250ml poniżej kreski. Jedyna różnica jaką zauważyłem to to, ze w Eclipse szklanki cichły w ciągu paru sekund po dolaniu oleju( inna konstrukcja i umiejscowienie szklanki, może dlatego), Probe dopiero cichnie po kilkunastu kilometrach i to nie całkowicie, cały czas słyszę telepanie z głowicy.

Re: niepokojące zachowanie wskaźnika od ciśnienia oleju

: 2011-04-26 21:25
autor: avel
Pisząc chlapie, miałem ma myśli cykanie popychaczy, czy co tam może hałasować na górze silnika. Z reguły nie występuje na zimnym, dopóki olej jest gęsty.

Re: niepokojące zachowanie wskaźnika od ciśnienia oleju

: 2011-04-27 10:22
autor: Basf_Wrocław
Jeśli stan oleju jest w normie i jest to 2.0 to na 99,9% do wymiany zaworek zwrotny ciśnienia oleju.

Re: niepokojące zachowanie wskaźnika od ciśnienia oleju

: 2011-04-27 16:22
autor: mysz
avel pisze:Pisząc chlapie, miałem ma myśli cykanie popychaczy, czy co tam może hałasować na górze silnika. Z reguły nie występuje na zimnym, dopóki olej jest gęsty.
Mi to stukały, ale zawory, przez "rozwalony" rozrząd(przestawiony+słabo naciągnięty). Po wymianie żadnego stukania/cykania nie ma.

Basf_Wrocław pisze:Jeśli stan oleju jest w normie i jest to 2.0 to na 99,9% do wymiany zaworek zwrotny ciśnienia oleju.
Stan oleju prawie na max. Czy wymiana tego zaworka to jakaś kosztowna impreza? Czy to muszę robić "już-teraz"? Pytam się, bo póki co trochę cienko u mnie z kasą.
Dodam tylko, że wskazówka jeszcze nigdy nie spadła na literkę L (w skali n-o-r-m-a-l).

Pozdrawiam.

Re: niepokojące zachowanie wskaźnika od ciśnienia oleju

: 2011-05-01 10:58
autor: avel
Zaworek + sprężynka to jakieś 60zł, sprzedają nawet zestawy. Ale dochodzi to tego wymiana oleju i filtra, no chyba że chcesz "przetoczyć" stary :P
Jest tego trochę w siec jak to zrobić, np. forum mazdy
a tutaj mój sposób.

Wracając do meritum, po wymianie w moim przypadku, wskazówka zachowuje się stabilniej, to znaczy nie ma tak wielkich różnic między zimnym a ciepłym motorem. Przed wymianą czasem stała na "L"

Re: niepokojące zachowanie wskaźnika od ciśnienia oleju

: 2013-11-22 10:59
autor: maniek1306
witam,w moim 2.0 97r wskaźnik ciśnienia oleju zaraz po przekreceniu kluczyki wędruje na połowę skali mimo że jeszcze nie uruchomiłem silnika,czy tak powinno być? dodam jeszcze że zawsze jest z jednakowej pozycji

Re: niepokojące zachowanie wskaźnika od ciśnienia oleju

: 2013-11-22 21:59
autor: batigol67
Nie tak nie powinno być.

Re: niepokojące zachowanie wskaźnika od ciśnienia oleju

: 2013-11-23 16:38
autor: maniek1306
-- oryginalny post 2013-11-23 16:38 --

no to może wie ktos jak to powinno wygladac

-- dodano 2013-11-23 16:38 --

no to może wie ktos jak to powinno wygladac

Re: niepokojące zachowanie wskaźnika od ciśnienia oleju

: 2013-11-23 19:09
autor: batigol67
Jak uruchomisz silnik wskazówka powinna sie podnieść do połowy gdzieś na zimnym a na ciepłym mniej.

Re: niepokojące zachowanie wskaźnika od ciśnienia oleju

: 2013-11-23 19:37
autor: Romas
nie koniecznie, w rocznikach 92-93 wskazówka po odpaleniu i zagrzaniu jest praktycznie na dole na minimum. Generalnie jak przekręcisz stacyjkę tylko na zapłon to powinna leżeć na dole dopiero jak uruchomisz silnik powinna dopiero zacząć wędrować ku górze :wink:

Re: niepokojące zachowanie wskaźnika od ciśnienia oleju

: 2013-11-23 20:04
autor: Sallmo
Romas pisze:nie koniecznie, w rocznikach 92-93 wskazówka po odpaleniu i zagrzaniu jest praktycznie na dole na minimum
No to mój wyjątkowy 92r (V6) musi być , bo ciśnienie pokazuje na bieżąco - tzn. w zależności od obrotów.

Re: niepokojące zachowanie wskaźnika od ciśnienia oleju

: 2013-11-23 21:05
autor: batigol67
Wszystko zależy od obrotów ale też od temp. silnika.

Re: niepokojące zachowanie wskaźnika od ciśnienia oleju

: 2013-11-23 21:29
autor: MatiLP640
Sallmo pisze:No to mój wyjątkowy 92r (V6) musi być , bo ciśnienie pokazuje na bieżąco - tzn. w zależności od obrotów.
Masz inny czujnik, z tego co pamiętam, 92-94 miały takie jak mówisz a 95-97 miały 0/1 w sensie albo ciśnienie jest albo nie ma ;)