Strona 1 z 1

Kolektor dolotowy Mazdy 2,5 a 2,0 V6- różnice

: 2006-08-17 15:53
autor: Ada
Witam

Moje pytanko jest być może laickie ale kto pyta ten nie błądzi.
Więc do rzeczy, szukam wszedzie kolektora dolotowego do KLZE, wiem jak wyglada i o dziwo porównujac go ( oczywiście tylko na wygląd, zdjęcia) jest praktycznie taki sam jak do mazdy 2,0 V6.
Czy to przypadkiem nie te same kolektory?? Czy są jakieś różnice płynace z pojemności silników??

Pzdr.

: 2006-08-17 16:39
autor: Ronin
Ada, mogą różnić się niuansami. Wydaje mi się że ten od 2.0 V6 będzie miał mniejszą pojemność?

: 2006-08-17 19:02
autor: pawelc
wyglądają tak samo z tym że ten w xedosie produkowany na rynek europejski ma kanał EGR-u a ten od KLZE nie ma a co do pojemności to nie wiem

: 2006-08-17 19:47
autor: Ada
hm.. bo gdyby się okazało, że wiele się nie różnią ( czytaj wogóle) to byłaby bajka :D
EGR to nie problem, zresztą KL ma EGR więc byłoby nam to na ręke nawet.

: 2006-12-01 15:06
autor: Ada
Odświeże temat, znalazłem kolektor dolotowy wyglada jak od KLZE do 2,5 v6 a dzwoniąc do gościa , który go ma dowiedziałem sie , ze on jest do KL :shock:
Wydawało mi się, że generalnie z tym wyglądem (zdjęcie poniżej) to zawsze bedzie kolektor do KLZE. Ma ktoś moze jakieś sugestie???
Obrazek

: 2006-12-01 15:51
autor: totmes (gonciu)
co do kolektora ssącego to zerknij sobnie tu, tam wszystko jest napisane o klektorach i sa zdjęcia http://www.mx-3quebec.com/swap6.htm

: 2006-12-01 18:46
autor: xXxXx
Kolektor dolotowy z Xedosa 6 2,0 V6 jest inny niż w KL-ZE, różni się kształem i przepustowością gałązek doprowadzających powietrze do głowicy, z wyglądu jest prawie identyczny, jednak nie w wyglądzie tkwi największa różnica...


Ktoś wyżej napisał, że kolektory różnią się EGR-em, ciekawe gdzie ?? Żaden Xedos 6 nie ma wyprowadzonego z kolektora dolotowego kanału do EGR-u...


Ten kolektor, którego zdjęcie jest na górze przedstawie jak widzę kolektor ogłoszony na allegro przez firmę z Krakowa. Oni nie powiedzą Ci prawdy, bo sami nie wiedzą jakie są różnice między KL a KL-ZE...

: 2006-12-01 19:24
autor: totmes (gonciu)
kolegą moze chodziło o kolektor wydechowy,? :)

: 2006-12-02 20:41
autor: pawelc
Żaden Xedos 6 nie ma wyprowadzonego z kolektora dolotowego kanału do EGR-u...
pewny jesteś?,xedos nie ma EGR-u? w kl-u ten kanał co zaznaczyłem jest połaczony z egr-em


Obrazek

@Ada zapytaj co jest napisane na przepustnicy ,powinno być tam wybite kl31 bynajmniej jest tak u mnie,chyba że ja też nie mam od klze kolektora?

: 2006-12-03 15:36
autor: xXxXx
Jezeli masz KL 31 to masz na bank kolektor od ZE, co do tego kanału to myślałem, że chodzi Ci o połączenie z kolektorem dolotowym tak jak to było rozwiązane z Xedosie 9 2,6 V6 KL oraz Milleni. To co zaznaczyłeś na zdjęciu zastanowiło mnie i zaciekawiło, nigdy nie zastanawiałem się nad tym pod kątek Xedosa 6 KF. Mam taki kolektor na wierzchu, więc zobaczę jak to wygląda...

Wychodzi na to, że ten kanał połączony jest z otworem w głowicy przy piątym cylindrze. Hymmmmm, ciekawe, ciekawe........

: 2007-05-07 13:51
autor: Ada
Panowie , znalazłem silnik, gdzie z wyglądu jest jak KLZE ale na przepustnicy jest KL30.
Stąd moje pytanie, czy jest to KLZE czy nie??

: 2007-05-07 15:38
autor: RX
Witam,

Możesz dać fotkę kolektora?

Pzdr.

: 2007-05-07 15:57
autor: Ada
taki jak powyżej na moim zdjęciu

: 2007-05-07 16:33
autor: Robert
Ada pisze:...na przepustnicy jest KL30.
:arrow: http://www.mx6.com/forums/2g-mx6-other- ... print.html
KLZE PART NUMBERS
...
KLZE TB
KL30-13-640C
...
TB = Throttle Body = obudowa przepustnicy :roll:

: 2007-05-07 16:38
autor: Ada
Z tego morał znalazłem KLZE :D:D:D:

: 2007-05-07 22:49
autor: RX
Witam,

Pochwal się gdzie jak i za ile :)

Pzdr.

: 2007-05-07 23:14
autor: MISIEK
jak gdzie ? na allegro :P

: 2007-05-08 14:07
autor: Ada
Jak wiecie po wtopie jaką miałem przy remoncie silnika, zacząłem szukać silnika , najlepiej KLZE. Chaos dał mi namiary na firmę z Krakowa gdzie sprowadzają silniku prosto z Japonii, i okazuje się , że są to silniki KLZE. Jeśli chodzi o ceny, to wiele się nie różnią od cen silników KL w Polsce.
Mam nadzieje, też, że ich stan bedzie zgodny z tym co obiecuje sprzedawca, a jak wiadomo z tym już różnie bywa.
Na tą chwilę silnik mam odebrać w czwartek, mam też przepływkę Je50, ale brak mi oprogramowania do kompa, które ponoć jest niezbędne, a kompa mam dodatkowo pod OBD2. Mam nadzieje , że bedzie się dało z tego jakoś wyjść i zestroić razem ze sobą na hamowni w firmie , która sie też trudni chiptuningiem profesjonalnie. Pożyjemy zobaczymy.
Pzdr.

: 2007-05-08 17:26
autor: Gturbo
Mam orginal ECU do KLZE KL31 za 750 zl

: 2007-05-09 12:17
autor: Ada
Z tego co się orjentuję, komp ten ma całkowicie inne podłączenie w stosunku do mojego kompa, byłaby masakrycznie duża liczba przeróbek. Prościej sądzę, że będzie zestrojenie obecnego kompa do silnika niż przerabianie instalacji.
Na początek bedę się martwił wymianą silnika a później zajme się resztą.

: 2007-05-11 12:17
autor: Ada
wczoraj wreszcie stalem sie posiadaczem silnika 2,5 KLZE :D :D , bede go zakladał w poniedzialek. Po krótkich oględzinach okazauje sie że jest tam inne sterowanie vrisami. jest tam po jednej cewce do kazdego ciengielka czyli w sumie tylko 2, a w Kl jest tych cewek 5. Jak to podłączyć do obecnej instalacji??? Czy ktoś z was już podłączał taki kolektor??

: 2007-05-11 13:08
autor: MISIEK
w KLZE masz tylko 2 elektrozawory bo nie ma EGRa ;-))) albo dorob EGR albo zmien czipa w ECU

: 2007-05-11 14:20
autor: Ada
Ale kompa mam na OBD2. Obawiam się , że to nie takie proste...

: 2007-05-13 13:39
autor: xXxXx
Każdy kolektor ma po jednym solenoidzie dla zaworu V-ris. Pozostałe solenoidy są od czego innego, kwestia odpowiedniego zamontowania i podłączenia.