Strona 1 z 1

egr

: 2006-08-20 12:57
autor: luki55
ponownie mam problem zapala sie chek sprawdziłem kody błędów i jest 16 egr wiem że było dużo razy o tym ale mam pytanie tego typu czy egr ma ujemny wpływ na spalanie moc albo silnik??? tego niemogłem znależc dzięki za odpowiedzi

: 2006-08-20 14:08
autor: TYKWA
Z tego co ja wiem to EGR jest stosowany bardziej ze wzgl. na ekologie, pracujácy silnik ze sprawnym EGR wydziela czystsze spaliny.
Nie wiem jak w przypadku Probe , ale np mój Ojciec w Astrze ma zaslepiony EGR ze wzgl na czéste usterki tego zaworu i w przypadku Astry zalezy w jakiej pozycji zatnie sie zawór , silnik pracuje gorzej , wiéc zaslepienie zaworu jest czesto stosowane w Astrach, bez zaworu silnik pracuje zyczajnie, poza tym ze bardziej truje srodowisko.

: 2006-08-21 13:54
autor: TYKWA
Luki napisz mi jaki masz silnik , jesli 2,5 to opisz gdzie i czego mam szukac , to sprawdze u siebie i dam Ci znac. Jakby co to pisz na gg bédzie szybciej

: 2006-08-21 15:57
autor: Quaki
Na stronce jest opis zreszta moj co zrobic z EGR-em ale dla silnika 2,5 radze poszukac
Pozdrawiam

: 2006-08-21 17:52
autor: KITT
luki55 pisze:nie mam pomysłu gdzie to podciśnienie podłączyć bo jeśli to było przyczyną tego że mi wywalało checka to nie rozkręcał bym tego . prosze o szybką odpowiedż
Tu masz schemacik podciśnień. :P

:arrow: http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... i%B6nie%F1

: 2006-09-01 16:53
autor: totmes (gonciu)
nie wiem, zabardzo sie na tym nie znam ale czy to nie jest wina której ze sond>i wtedy wywala blędy, z tym ze tez inne błedy by ci wyskakiwały jak np. 17,23,24

: 2006-09-01 17:31
autor: RX
Witam,

Luki resetowałeś kompa po zaślepieniu?

Pzdr.

: 2006-09-01 17:34
autor: Sqad
Bo zaślepieniu egr'a tym bardziej będzie się check palił.

: 2006-09-01 17:38
autor: RX
Witam,

Fakt.

Pzdr.

: 2006-09-01 22:38
autor: luki55
to co nikt nic nie wie na temat ?????

: 2006-09-01 22:47
autor: Sqad
Bo selenoid egr'a będzie miał tym bardziej błędne informacje, i bedzie wywalało błąd, jedyna rada to wywalić żaróweczke, albo przenieść sobie ją w inne miejsce - mniej widoczne.

: 2006-09-04 00:24
autor: MiH
Resetowanie kompa nie ma tu żadnego znaczenia. Pamięć nie ma wpływu na zapalanie się CHECKA. Komp nie przypomina sobie nagle że miał kiedyś błąd i go wyświtela.

Mówisz że zaślepieś EGR - tak? a jak to zrobiłeś? Powinieneś przeciąć tą rurkę która idzie od kolektora i zatkać oba wloty: i ten co idzie do kolektora i ten co do EGRa. Poza tym wszystko podpinasz dokładnie tak jak było. Najprawdopodobniej masz źle podłączone podciśnienia albo któryś z przewodów lub końcówek elektrozaworów jest uszkodzony. Może też być uszkodzony któryś z przewodów elektrycznych.

: 2006-09-04 00:58
autor: Quaki
EGR mozna zaslepic przy bloku ja tak zrobilem poprostu z blaszki wycilem dwie uczelki uczelnilem czerownym silikonem ale najwazniejsze check pali sie nie dlatego ze cos sie zepsulo ale moga byc trzy powody
1-uszkodzenie mechaniczne zaworu poprostu sie zaciol i sie nie rusza przez co komp nie dostaje sygnalu o otwarciu bo on sie fizycznie nie otwiera
2-uszkodeznie kabla (to da sie naprawic w wiadomy sposob)
3-uszkodzenie czujnika (a tego naprawic sie nie da chyba ze wymienisz czujnik a ten kosztuje chyba o ile dobrze pamietam 680zl i dostepny jest tylko jako czesc serwisowa)
Pozdrawiam

: 2006-09-04 10:45
autor: Sqad
Bo tak się zapala jak nie reaguje zawór, a jak nie ma spalin to jak ma ludzie reagować,... hę??? W jedynce miałem tak. Wyjmowałem zawór chdził wkładałem i błąd. W końcu porządnie to wyczyściłem i wsio było ok, ale egra nie zaślepiałem.

: 2006-09-04 10:59
autor: Bogdan9999
Nie wiem jak w II ale je w swojej jedynce miałem podobnie po zmianie silnika. Uciełem rurkę zaślepiłem ją sylikonem od strony kolektora ssącego a kolektor wydechowy wyspawałem nowy, a pod zawór EGR w miejsce starej blaszanej uszczelki dorobiłem nową z blaszki miedzianej bez otworów i przykręciłem z powrotem. Podłączyłem kable i przewód od podciśnienia ale cheack engine mi sie zapalał. Więc troszkę zaczełem kombinowac i zdiełem przewód od podciśnienia i zaślepiłem rurki i pomogło już nie wywala błędu. Pozdrawiam

: 2006-09-04 12:08
autor: Quaki
Ma reagowac normalnie bo jest sterowany podcisnieniem i nie ma znaczenia czy sa tam spaliny czy nie. Calosc wyglada tak ze jak elektrozaworek dostanie podcisnie to sie otwiera jak ono znika to sie zamyka bo ma taka memmbranke ktora to powoduje i nie ma znaczenia czy sa tam spaliny czy ich nie ma jesli zapal sie check a zaworek sie rusza normalnie (mozna to sprawdzic poprze wlazcenie rurki tam gdzie jest podcisnienie i manualne znaczy sie gembowe uruchomienie )to jest wina albo kabli albo czujnika
Pozdrawiam

: 2006-09-04 18:05
autor: Bogdan9999
Najlepiej po próbuj sam. Może trafisz jak bezie mu pasowało.