przeguby
przeguby
ja to mam pecha jak sie uporam z jednym to mam nowy problem
zaczynaja mi stukac przeguby(tak przypuszczam) tzn podczas jazdy przy przyspieszaniu na zakrecie slychac z przodu stukanie to samo np przy ruszaniu na skreconych kolach...
mam teraz kilka pytan :
-kiedy nalezy to naprawiac czy jak najszybciej czy mozna z tym trohce pojezdzic ??
-czy w gre wchodzi tylko wymiana czy np oplaca sie to regenerowac??
- czy podrobki sa warte uwagi czy tylko oryginalne czesci ??
-jakiego rzedu koszt mozna zaakceptowac bo nei znam tego tematu a nie chcialbym ew przeplacic
jedyne co dobre ze juz mi nie szarpie trzeba bylo ustawic zaplon
pozdrawiam wszystkich
zaczynaja mi stukac przeguby(tak przypuszczam) tzn podczas jazdy przy przyspieszaniu na zakrecie slychac z przodu stukanie to samo np przy ruszaniu na skreconych kolach...
mam teraz kilka pytan :
-kiedy nalezy to naprawiac czy jak najszybciej czy mozna z tym trohce pojezdzic ??
-czy w gre wchodzi tylko wymiana czy np oplaca sie to regenerowac??
- czy podrobki sa warte uwagi czy tylko oryginalne czesci ??
-jakiego rzedu koszt mozna zaakceptowac bo nei znam tego tematu a nie chcialbym ew przeplacic
jedyne co dobre ze juz mi nie szarpie trzeba bylo ustawic zaplon
pozdrawiam wszystkich
Jak juz stukaja to muszisz wymienic na nowe. Zobacz czy tylko jedan strona jest do wymiany bo morzesz ocalic ta druga strone. Ja odrazu wymienilem gumy ja tylko zobaczylem tawot na feldze i we wnerzu kola to byl jedzien dzien jerzdenia. Nie wiem ile to kosztuje w kraju mysle ze jakies 400 do 500 zlotych za sztuke. I powiem ci jeszcze ze to morzesz sam zrobic. Tylko uwarzaj od strony kierowcy po wyciangnieciu bendzie lecial ci olej ze skrzyni biegow natomiast od pasarzera to nie ma problemu z tym bo on jest wsadzona w przedurzke.
a jak jakosciowo wypadaja te podrobki ??
pozatym tak sie astanawiam czy zlecic to mechanikowi czy sie podlubac samemu .... pozatym mysle zeby zmienic odrazu 2 bo to bedzie pewniejsze poki co stukaja tylko przy przyspieszaniu na zakretach i to nie za kazdym razem poprostu chyba chcialy mi zasygnalizowac ze mam juz na co zbierac kase po ostatniej awarii
jakby te twoje podrobki byly dobre jakosciowo i tanie to mam kumpla ktory siedzi w poznaniu od poniedzialku do soboty ze moglby mi to kupic
pozatym tak sie astanawiam czy zlecic to mechanikowi czy sie podlubac samemu .... pozatym mysle zeby zmienic odrazu 2 bo to bedzie pewniejsze poki co stukaja tylko przy przyspieszaniu na zakretach i to nie za kazdym razem poprostu chyba chcialy mi zasygnalizowac ze mam juz na co zbierac kase po ostatniej awarii
jakby te twoje podrobki byly dobre jakosciowo i tanie to mam kumpla ktory siedzi w poznaniu od poniedzialku do soboty ze moglby mi to kupic
nie wiem czy to te same objawy ale u mnie podobnie, przy ruszaniu powoli i ze skreconymi kolami slysze takie tuktuktuktuk
jeszcze jedna niepokojaca rzecz - przy przyspieszaniu na nizszych biegach kierownica sie lekko blokuje a przy wyprzedzaniy i skrecie w lewo lekko rzuca probowka i musze wtedy kontrowac
co to moze byc? boje sie ze jak beda sliskie drogi to mnie rzuci do rowu albo pod tira!!!
jeszcze jedna niepokojaca rzecz - przy przyspieszaniu na nizszych biegach kierownica sie lekko blokuje a przy wyprzedzaniy i skrecie w lewo lekko rzuca probowka i musze wtedy kontrowac
co to moze byc? boje sie ze jak beda sliskie drogi to mnie rzuci do rowu albo pod tira!!!
Co do goscia to musisz zaczanc od nastepujanco. Widze ze masz powazny problem z poloskami bo mowisz ze przy malym skrecie w lewo zaczynaja wydawac chalasliwy dzwienk. To jest noramle z samochodami z przednim napedem i przewaznie jak samochod ma juz 5 lat to przeguby gumowe trzeba wymienic ale przed ich penknienciami, bo tawot wyleci i dostanie sie woda i piasek. I te stukanie to jest effeckt ostatniej fazy ktora cie zmusi do wymiany poloski poniewarz jej sie nie da juz naprawic przez wymiane gumy ktora juz penkla. W polsce jest to jeszcze gorzej ze sol niszczy bardzo komponetey karoseri i zawieszenia dlatego trzeba dbac o to co sie dzieje pod samochodem . Co do dalszych problemow to mysle ze moga ustopic ja wymienisz ta wage stukania. A jak nie to morze bys duzo problemow takich jak opony, nie dokrecony stabilizatror. To jest latwo sprawdzic. Zobacz czy masz cinienie odpowiedznie w kolach 225/50/16 2.5 Gt tylko przod 32 bar 2.2 psi a tyl 26psi 2.0. Przyjzy sie dokladnie biezrnikowi na kolach i zobacz ktora strona jest bardziej zdarta. Tylko pamientaj nie wiencej jak 2.2 cinienie na przod. Popierwsze to sa za szerokie opony na zime aby byly za bardzo napompowane a po drugie jak cisnienie bedzie wienksze to srodek opony bedzie ci sie bardziej zurzywal niz boki opony. I jestem ciekawa jak wymienisz czyto ustompi., daj znac
Dla Alexa :)
Ja jezdze juz na nich rok i nie mam zadnych problemow. Nie wiem ile teraz kosztuja ale popytam sie. Poza tym ja mam inne auto. Ale do Twojego nie powinny byc drozsze
Bede informowal na bierzaco.
Bede informowal na bierzaco.
Alex, jak stuka przy skrecaniu (zobacz tez na wstecznym) to raczej napewno przeguby. Chyba ze cie znosi i drzy kierownica, to wtedy moga byc polosie. Zobacz rez lozyska. Moze dzisiaj bede wiedzial ile kosztuja przeguby do Twojego.
PS> BYles kiedys w Poznaniu paskudzie i nic sie do mnie nie odezwales!!!!!
Wrrrrrrr
Moze teraz wlecisz na wymiane przegubow
PS> BYles kiedys w Poznaniu paskudzie i nic sie do mnie nie odezwales!!!!!
Wrrrrrrr
Moze teraz wlecisz na wymiane przegubow
paskud hehe dawnoi mnie nikt tak nie nazwal nie chce zapeszac flanker ale calkiem mozliwe ze niedlugo bede jechal do poznania poza tym jak jechalem ostatnio to nei mogle sie z toba styknac na czacie i nie mialem jak sie z Toba ustawic
co do objawow to u mnie to jednak wyglada tylko na przeguby ufffffff
pozdrofka
co do objawow to u mnie to jednak wyglada tylko na przeguby ufffffff
pozdrofka
Hej Alex mam cos dla ciebie aby w przyszlosci sie ubezpieczyc ja cos sie stanie zonu z twoim autem. Odpukac ale sam wiesz jak to jest ma ksaizke od rocznika 96 i jest to samo co 97 OBD 2 computer i tam jest duzo rzeczy napisane jak je rozwiazac przy pomocy computera. Jak chcesz to daj maila a ja ci zdiencie wysle tej ksiazki jest w super stanie. Ale tylko po angielsku. Moj mail jest kielce@earthlink.net daj znac jak to dostaniesz
-
- Klubowicz
- Posty: 394
- Rejestracja: 2002-09-03 20:54
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Hey widze ze tak jak przypuszczalem ze znajdziesz wiencej rzeczy do naprawy ale powiem ci jedno jak odbierzesz auto po naprawie to napewno bedziesz zadowolony. Widzisz przod napend jest tanszy w produkcji niz na tyl napend i wogule sa wienksze problemy z jego naprawianiem. Podstawa w przednim napedzie jest aby miec dobrze kola wywarzone. Jak masz zle wywarzone to wszystko co znajduje sie i trzyma kola przenie zaczyna sie luzowac i wyrabiac. Tak jest z ukladem kierowniczym a dokladnie koncowki drazkow tak zwanej maglownicy. I tez polecil bym ci to sprawdzic bo to tez morze byc tak przyczyna o ktorej wowiles ze auto dziwnie skreca. tylko nie zapomnij ze po wymianie tych koncowek trzeba zrobic zbierznosc kol. Tylko nie daj sie nabrac na nie potrzebne wydatki i wogule zeby oni nie mowili ze cos trzeba wymienic a tak naprawde to nie trzeba. Najlepiej to pojzdzi po kilku warsztatach to sie zapytaj co oni sadza. Okay to chyba wystarzczy
Co do amortyzatorów to są one w Probe GT naprawdę trwałe (jeśli nie jeździ sie po wiejskich drogach ). Ostatnio robiłem przegląd techniczny i wynik amorków wskazał na nieznaczne ich zużycie, a samochód ma przecież już 8 lat, ma twarde sportowe zawieszenie i w Polsce jest już od 4 lat , a wiadomo jakie drogi są w Polsce
Maly problemik
Sa przeguby ale goscie nie wiedza, ktore stykna. Musialbys przyjechac do Poznania na 2-3 dni to by sie dopasowalo. Koszt niestety ok 200-250 za sztuke