Strona 1 z 1

LOCK w stacyjce

: 2006-10-25 10:56
autor: fazario
Witam wszystkich.
Czy ktoś próbował przy wyłączaniu silnika, zostawiając auto wcisnąć kluczyk w stacyjne od siebie i przekręcić go w położenie LOCK (odwrotnie do ruchu wskazówek zegara).
U mnie jest tak że w momencie jak tak uczynię, np. przy grającym radiu, chowa się antena.
Czy może ktoś wie jakie jeszcze inne funkcje ma przekręcenie (po wciśnięciu kluczyka) w maksymalne położenie w lewo - czyli na pozycję LOCK?
Pozdrowionka

: 2006-10-25 13:28
autor: philipe
przestaje działać zapalniczka

: 2006-10-25 15:50
autor: skorik
brak elektrycznych szyb, wycieraczek, spryskiwacza itp. Po prostu wyłączasz wszystko. I nie
będę tutaj pisał dlaczego ale ta pozycja jest najbezpieczniejszą pozycją dla pozostawionego auta...

: 2006-10-25 18:12
autor: Eli
teoretycznie tylko w tej pozycji powinines moc wyjac kluczyk... ale sadzac po zadanym przez ciebie pytaniu masz kombinowana stacyjke...


Z kolei elektryczne szyby itd. dzialaja w opcji ON... w opcji ACC dziala radio... to tak w drodze sprostowania... :wink:

: 2006-10-26 14:58
autor: skorik
Gówno prawda - szyby działają w pozycji ACC - tej pierwszej za LOCK

: 2006-10-26 15:21
autor: Eli
zapomnialem o najwazniejszym LOCK jak sama nazwa wskazuje aktywuje blokade kierownicy...
Gówno prawda - szyby działają w pozycji ACC - tej pierwszej za LOCK
tak... te na korbke dzialaly w kazdej pozycji.... :D



w funkcji ACC mnie w LX z 89' szyby oryginalnie nie dzialaly...


pozdrawiam...

: 2006-10-26 15:25
autor: skorik
Chyba że zależne jest to od roku produkcji to sorry...

: 2006-10-26 15:27
autor: Eli
to jest generalnie mozliwe :wink:

Re: LOCK w stacyjce

: 2011-01-18 08:46
autor: fazario
witam....pozwolę sobie odświeżyć nieco temat. Ostatnio zauważyłem że trochę zbyt szybko pada mi aku i podejrzewam, że coś mi żre prąd w aucie szczególnie gdy zostawię go w pozycji ACC na stacyjce. Zastanawiam się czy jest istotna różnica w pozostawianiu auta na pozycji ACC i LOCK jeśli chodzi o pobór prądu na postoju. Co o tym myślicie?

Re: LOCK w stacyjce

: 2011-01-18 10:08
autor: Robert
Co oznacza "gdy zostawię..."? Jak stoisz kilkanaście minut pod sklepem nie opuszczając pojazdu (do tego służy ACCessory), czy zostawiasz na noc z kluczykiem w stacyjce? Jeśli możesz wyjąć kluczyk w pozycji ACC, to masz zepsutą stacyjkę.

Re: LOCK w stacyjce

: 2011-01-18 10:14
autor: fazario
to wiem, że moja stacyjka chyba jest kombinowana - jest taka odkąd kupiłem auto czyli kilka lat temu. Chodzi mi o to czy na ustawieniu ACC auto pobiera prąd z aku - bo gdy zostawiam na takim ustawieniu pada mi po kilku dniach. W mojej stacyjce da się wyjąć kluczyk w pozycji ACC - niestety....

Re: LOCK w stacyjce

: 2011-01-18 17:25
autor: Robert
Na str.15 instrukcji użytkownika (jest w strefie, odsyłacz znajdziesz na forum) enigmatycznie wspomniano, że działa "większość układów" z wyjątkiem zapłonu oraz odblokowana zostaje kierownica.
Ze stron 321 i 322 schematów elektrycznych (też są w strefie, znajdziesz w ten sam sposób) dowiesz się, że dopiero dalej (ON i START) zaczynają działać zapłon, wtryskiwacze, pompa paliwa czy rozrusznik.
Ale po co Ci wiedza, co konkretnie działa? Nie wystarczy zapamiętać, żeby wyjmować kluczyk w pozycji LOCK?

Re: LOCK w stacyjce

: 2011-01-18 21:04
autor: fazario
OK- dzięki za pomoc. Zastanawiałem się tylko czy powodem padania aku jest właśnie niezostawianie w pozycji LOCK (zostawianie w pozycji ACC) czy też jakiś niezidentyfikowany pobór prądu. Tak na marginesie to nie wiedziałem do tej pory że prawidłowo działająca stacyjka nie pozwoliłaby mi na usunięcie zeń kluczyka w pozycji ACC.....
Dzięki - pozdro ;)

Re: LOCK w stacyjce

: 2011-01-18 23:08
autor: Prezes
Ja też kiedyś dopiero po kupnie zostawiłem tak Probka na ok 2 tyg ( nie wiem w jakim aku było stanie, ale jak kupowałem to palił bez problemu ) no i szlag go oczywiście trafił. Tylko w pozycji lock jak wyjmiesz to nie rozładujesz aku.
Robert pisze:Jeśli możesz wyjąć kluczyk w pozycji ACC, to masz zepsutą stacyjkę.
He he, ja wyjmuję w każdej :).

Re: LOCK w stacyjce

: 2011-01-18 23:29
autor: HellHound
He he ja też :D Nawet na odpalonym silniku :mrgreen:

Re: LOCK w stacyjce

: 2011-01-19 00:09
autor: Prezes
A to fajny patent i często się przydaje np. szybko wyskakuje do sklepu to sobie zamykam auto a silniczek pracuje i nie muszę czekac, aż turbinka się schłodzi. Fajnie jest miec czasem coś zepsutego w aucie. :mrgreen:

Re: LOCK w stacyjce

: 2011-01-19 00:33
autor: Maxxum
Niekoniecznie musisz mieć coś zepsutego, aby tak zrobić :wink:
Tylko jest jedno "ALE" - w polskim prawie pozostawienie pojazdu z włączonym silnikiem, bez obecności kierowcy jest zabronione :!: Kolejny dziwny przepis.

Re: LOCK w stacyjce

: 2011-01-19 16:21
autor: Eli
Nie taki dziwny ten przepis, ma swoje uzasadnienie.
Natomiast wracając do wymiany zdań dot. elektrycznych szyb. Rocznik '89 tylko w pozycji ON. Rocznik '90 w pozycji ACC. Wygląda na różnicę rocznikową. (oba lx)

Re: LOCK w stacyjce

: 2011-01-20 00:32
autor: Luna
-- oryginalny post 2011-01-20 00:30 --

Niekoniecznie coś musiało być kombinowane w stacyjce. U mnie też się da wyjąć kluczyk w każdej pozycji i kilka probków, które spotkałem miały tak samo. Jak przekręcam na LOCK to chowa się antena i wyłącza się zegarek. Ale a propos postu Fazario, kiedyś zostawiłem auto na pozycji akumulatora tyle, że radio było wyłączone. Probe stało tak 3 dni i nic z akumulatora nie ubyło. Odpalił normalnie bez większych oporów. Sprawdzałem nawet ostatnio z czystej ciekawości miernikiem właśnie pobór prądu na takiej pozycji kluczyka z wyłączonym radiem i jest znikomy ( jedyne co działa to zegarek ) Musisz mieć coś z aku.

-- dodano 2011-01-20 00:32 --

U mnie szyby działają na ACC.

Re: LOCK w stacyjce

: 2011-01-21 00:31
autor: Prezes
Maxxum pisze:w polskim prawie pozostawienie pojazdu z włączonym silnikiem, bez obecności kierowcy jest zabronione
Ciekawe jak ten przepis ma się do tego jak pojazd jest zamknięty bo tego pewnie nie przewidzieli. Pewnie nijak..
Jakby ktoś niemiecki znał to tu są ( chyba :) ) mniej więcej opisane poszczególne pozycje kluczyka w stacyjce:

Re: LOCK w stacyjce

: 2011-01-21 01:53
autor: Eli
Luna pisze:-- oryginalny post 2011-01-20 00:30 --

Niekoniecznie coś musiało być kombinowane w stacyjce. U mnie też się da wyjąć kluczyk w każdej pozycji i kilka probków, które spotkałem miały tak samo
Stacyjka z czasem się wyrabia, podobnie jak zamki w drzwiach... Ale tak na pewno nie było fabrycznie.

Re: LOCK w stacyjce

: 2011-01-21 01:59
autor: Luna
Może i tak, nie twierdzę, że tak było fabrycznie. Ale coś w tym musi być. Nie spotkałem się nigdy z tak wyrobioną stacyjką nawet w starszych autach by można bylo wyjąć kluczyk w trakcie pracy silnika. Może po prostu w Probach są jakieś słabsze materiały, nie wiem. Jednak nie ulega to żadnej wątpliwości, że sie przydaje :wink:

Re: LOCK w stacyjce

: 2011-01-21 02:09
autor: Eli
To samo już mam w 10 lat młodszym voyagerze :wink: