Strona 5 z 6

: 2008-07-31 14:43
autor: Taxon
martines_black pisze:ja się ustosunkowałem do wypowiedzi Drzymka o coolerach w wolnossącym. kiedy zaczynasz roboty na froncie?

kolor siedzeń jest niezwykle istotny!! :twisted: wyobrażasz sobie usiąść na różowych? :twisted: :twisted: :twisted:
1. Front ruszy po tym weekendzie - umówiłem się z Kalim , ze dostarczę mu silnik z rozbitka w przyszłym tygodniu i czeka go kompletna odnowa. Dzięki temu nie tracę samochodu na kilka tygodni. Poza tym silnik w rozbitku jest w o wiele lepszym stanie.

2. Różowy kolor tapicerki w promie jest jak najbardziej zasadny - nie szkoda zarzygać przy starcie :wink:

HellHound pisze:Hehe nie przejmuj się.Twój cyrk, Twoje małpy. Ale popieram radę RX-a. Kompletny remoncik i NITRO. Kompresor dla 2.0 ,to jak maczuga dla krasnala :wink: Bardziej pasuje w dużych silnikach :P
1. Nigdy Krasnalowi nie oglądałem maczugi, ale nie wygląda na kogoś, kto aż tyle w spodniach nosi :wink:
2. To nie będzie wieeeeeelki kompresor, tylko kompresorek 8) Więc jeżeli np. W silniczku MINI, czyli 1,6l daje radę, to i w 2.0 powinien dac radę.

: 2008-07-31 14:45
autor: black_martines
mini to duży silnik, MB 200 też duży - punkt widzenia zalezy od punktu siedzenia

: 2008-07-31 15:10
autor: Taxon
Oj Marines - relatywnie 1,6 w stosunku do 2.0 chyba nie jest duży. Chodzi mi o sam fakt doładowania - wg. HellHound'a 2.0 jest za mały do doładowania, tymczasem silniczek MINI znosi to bezproblemowo. Podobnie CIVIC, który mnie generalnie zainspirował :

http://www.streetracing.pl/forum/index. ... opic=45503

Oczywiście mój projekt będzie troszkę mniej progresywny, niż tego kolesia.

: 2008-07-31 15:30
autor: black_martines
nie wyczułeś Taxonie ironii mej. jeśli dla kogoś 1,6 lub 2.0 to małe duże silniki to co myśli o 3.0 4.7 i wiekszych?

: 2008-07-31 15:48
autor: Taxon
He he he - aha teraz rozumiem. A to tez temat splótł się z Krasnalem, bo podobno pojechał takie monstrum oglądać.

: 2008-07-31 16:04
autor: Drzymek
Do 2.0 są małe silniki od 2.0 do 4.0 są średnie silniki od 4.0 do 6.0 są duże silniki, pow 6.0 są już giganty tego świata z królem Viperem na szczycie

: 2008-07-31 16:12
autor: Taxon
Hmmm....można tak przyjąć, tyle że tu znów sprawdza się Martines'a stwierdzenie - punkt widzenia zależy od punktu siedzenia.
Jeżeli siedzisz w USA, to 2.0 można tam uznać za maleństwo, a 4 - 5l za standard. Z kolei w europie takie silniki to bestie nie z tego świata i pakuje się je do najmocniejszych aut. VIPER faktycznie nawet jak na warunki amerykańskie jest odmieńcem i olbrzymem. Podobno mają zakończyć jego produkcję, bo nie opłaca im się go produkować.

: 2008-07-31 16:33
autor: HellHound
Tax mi bardziej chodziło o to, że kompresor pasuje do 4.5 V8 Forda, a nie do 2.0 R4 Mazdy. Ale co tam, ważne aby palił kapcie :twisted: :wink:

: 2008-07-31 19:57
autor: Kocureq
A co za różnica? Jeszcze można powiedzieć, że bardziej pasuje do silników widlastych umieszczonych wzdłużnie, bo tam powietrze ma najkrótszą trasę, i jest miejsce na kompresor.

Ale żeby uzależniać to od pojemności silnika? doh.

: 2008-08-01 03:05
autor: Pluto
Kogos w ogole interesuje jaka turbina bedzie dobra do 2.0 czy to taki temat Off Top Trendy Intercooler ?

: 2008-08-01 08:49
autor: dyb
el_talerzos prawie 3 miesiace temu sie za to zabieral u Kaliego, wywalil gaz i mial montowac slimaka, moze kali cos napisze na ten temat ;P

: 2008-08-01 09:06
autor: HellHound
kocureq pisze:A co za różnica? Jeszcze można powiedzieć, że bardziej pasuje do silników widlastych umieszczonych wzdłużnie, bo tam powietrze ma najkrótszą trasę, i jest miejsce na kompresor.

Ale żeby uzależniać to od pojemności silnika? doh.
Duża. Tu chodzi o tradycję :twisted: :wink:

: 2008-08-01 09:45
autor: Taxon
Pluto pisze:Kogos w ogole interesuje jaka turbina bedzie dobra do 2.0 czy to taki temat Off Top Trendy Intercooler ?
Pluto, nie zauważyłeś że najistotniejszą częścią każdej modyfikacji jest intercooler :?: :?: :?:

: 2008-08-01 19:03
autor: el_talerzos
:-$ :-$ :-$ :-$ :-$ :-$ :-$ :-$ :-$ :-$ :-$

:wink: :wink: :wink: :wink: :wink:

: 2008-08-01 19:59
autor: Bogdan9999
el_talerzos Masz racje nasz klub lepiej postawić przed faktem dokonanym niż aby byli na bieżąco bo tyle byś sie naczytał że hoho :D :lol:

: 2008-08-05 10:44
autor: Taxon
No właśnie el_talerzos - co dzieje się w przypadku Twojej modyfikacji ?

: 2008-08-05 11:02
autor: Lukask
Ja wiem ale nie powiem :P

: 2008-08-06 16:01
autor: Taxon
Gadać i to już - co to za wiem, ale nie powiem :?:
Tajemnica jakaś ?

: 2008-08-06 19:06
autor: dyb
robta chlopcy robta te turbinki, chce zobaczyc co z tego wyniknie to moze tez bym sie przymierzyl :P

: 2008-08-07 01:17
autor: Sqad
też mi tajemnice robicie

: 2008-08-11 23:28
autor: el_talerzos
Więc nakreślę temat - jak już niektórzy wiedzą instalacja ślimaka w toku - wiadomo wszystko się wiąże z finansami, więc dlatego projekt jeszcze nie skończony.
Będzie założony nowy post opisujący wszystko, pewnie ze zdjęciami ale tak naprędce co zrobione i co będzie zrobione - jak na razie : szlif cylindrów, honowanie, wciśnięcie kutych tłoków, wyważenie wału razem z odelżonym kołem, sprzęgło spiek i oczywiście cała kapitaka czyli wymiana panewek, uszczelek, pasków, zimeringów i wszystkiego co trzeba było. Tak pokrótce zarysowana sytuacja - czyli jak na razie nic nie grzebane w związku z podniesieniem mocy (finanse), tylko gruntownie przygotowane wiadomo przez kogo :wink: Auto praktynie na dniach zostanie odebrane w celu dotarcia i wtedy już montaż dodatkowego płuca, całego wydechu, coolera, zestrojenie i takie tam - ale jak pisałem wcześniej do tego już będzie założony odpowiedni post w odpowiednim dziale, w odpowiednim czasie.

Pozdrowionka

Re: turbina do 2.0 16v

: 2008-10-03 09:08
autor: Taxon
el_talerzos, jak sprawy się mają?
Jakieś postępy.
U mnie na razie wymieniony silniczek i powoli zaczynam się rozglądać za kompresorkiem.

Re: turbina do 2.0 16v

: 2008-10-03 20:02
autor: el_talerzos
Auto jest już po 2 wymianie oleju i planowany montaż reszty przewiuduję na listopad

Re: turbina do 2.0 16v

: 2008-10-04 13:18
autor: Sqad
Taxon pisze: U mnie na razie wymieniony silniczek i powoli zaczynam się rozglądać za kompresorkiem.
A kucizne masz ??

Re: turbina do 2.0 16v

: 2008-10-05 19:33
autor: Lukask
Sqad a po co mu kucizna ?? Jak nie chce kosmicznej mocy to bez kucizny też da radę :)