zawory??? pomocy!!!!

Gość

zawory??? pomocy!!!!

Post autor: Gość »

co się może dziać :roll: stuka mi w silniku. Jest to równomierne stukanie pod pokrywą silnika które czasami ustawalo ale teraz już niechce :( . Jezeli to zawory to czy mozna z czyms takim jeżdzić i czy nic poważnego sie nie stanie?
albo co z tym zrobić (może jakiś dodatek do oleju?) ? i jaki moze byc tego koszt????

Dzieki za pomoc

p.s jest to 2.2 turbo i ma ok. 200tyś km
Gość

Post autor: Gość »

Jak chcesz miec caly silnik, to nie odpalaj go juz.
Masz zapewne wywalone zawory i popychacze, a co jeszcze okaze sie po rozebraniu.
Gość

Post autor: Gość »

a moze ma za mało oleju - 2 sa bardzo czule i jak stan spadnie do minimum to klekocza regulatory?
Awatar użytkownika
amra
Posty: 467
Rejestracja: 2002-11-18 14:48
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: amra »

a moj umarl !! :cry: :cry: :cry:
nie ma cisnienia w jadnej z "V-ek" - tej od szyby.
dzis bede wiedzial czy umarl na amen czy da sie go zreanimowac :cry: :cry: :cry:
amra 2.5 94 V6 24V
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Prawdopodobnie fazy rozrządy są nieprawidłowe w tylnej głowicy, mogli Ci pasek źle założyć, albo przeskoczył i dla tego nie masz kompresji.
Bądź dobrej myśli :wink:
Awatar użytkownika
amra
Posty: 467
Rejestracja: 2002-11-18 14:48
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: amra »

bylem na regulacji gazu i sprawdzalismy kilka razy: zalacz silnik-wylacz, zalacz silnik-wylacz. i juz mialem wyjezdzac z zakladu kiedy silnik sam zgasl i juz sie nie odpalil. najpierw myslelismy ze to akumulator lub jakis bezpiecznik ale po sprawdzeniu cisnienia - kaplica!!! mechanik ocenil ze cos z rozrzadem i pozostalo go wypchac na zewnatrz a dzis zostal sholowany.
dzieki za pocieszenie :cry: :cry: :cry:
amra 2.5 94 V6 24V
Awatar użytkownika
Artek
Posty: 719
Rejestracja: 2002-10-14 09:06
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Artek »

No widzisz Amra nasze samochody coś tak na zimę szwankują.
U mnie za to nie chce się otwierać lewe oczko i muszę kręcić korbką żeby je wydostać. (pewnie coś na stykach - muszę podjechać do elektryka) :cry:
Pozdrawiam
Artek
Probe GT 2,5 V6
Awatar użytkownika
amra
Posty: 467
Rejestracja: 2002-11-18 14:48
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: amra »

oczko to oczko a serce to serce :cry:
amra 2.5 94 V6 24V
Gość

Post autor: Gość »

spoko tylko ze większość odpowiedzi dotyczy 2 gen. a ja mam pierwszą.

Co można z tym zrobić i za ile w Krakowie. :?

P.s załważyłem ze zaczyna się tłuc jak długo postoi i niewiem czy to zbieg okolicznosci ale zaczeło sie to od momentu założenia gazu......... :roll:

HELP :D
Gość

Post autor: Gość »

Nikt tu nie ma 1gen?????? :(
Awatar użytkownika
Artek
Posty: 719
Rejestracja: 2002-10-14 09:06
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Artek »

Anonymous pisze:Nikt tu nie ma 1gen?????? :(
Wymierający gatunek :wink: :lol:
Pozdrawiam
Artek
Probe GT 2,5 V6
Awatar użytkownika
Wojtas
Posty: 63
Rejestracja: 2003-09-26 11:38
Samochód: brak
Lokalizacja: Lublin

Post autor: Wojtas »

To moga byc panewki korbowodowe.Niech twoj mechanik sprawdzi od strony miski olejowej co sie tam dzieje.Ja mam ten sam problem i jeszcze niepotrzebnie jezdzilem bo przyczynilo sie to do zarzniecia silnika.Moja rada samochod na hol do mechanika i niech sprawdza panewki.Nie wydaje mi sie aby to bylo spowodowane gazem ale to moje zdanie.

Artek->Igen. to nie jest wymierajacy gatunek a poprostu rzadki i lubi platac figle :lol:

PoZdRo
Juz nie posiadacz Probe
Awatar użytkownika
amra
Posty: 467
Rejestracja: 2002-11-18 14:48
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: amra »

nie umarl do konca !!! :D
okazalo sie ze pasek przeskoczyl o 5 zabkow i dlatego nie chodzila jedna z "V-ek"
ale to nie koniec
trzeba jednak chyba wymienic napinacz i rolke napinajaca pasek rozrzadu.
mechanior twierdzi ze ze jak spadaja obroty to zaczyna nim telepac i wpada w "rezonans". czy to moze byc efekt slabego napinania paska??? dajcie info bo czas nagli........ :D
amra 2.5 94 V6 24V
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Tak, co więcej napinacz zawiera olejowy tłumik drgań, mający zapobiegać takiemu rezonansowi .

Pisałeś że wydawał dziwny dźwięk, ktoś pisał że może pasek ma nieodpowiedni skos zęba - to by pasowało zły pasek + słaby napinacz i przeskoczyło...

Wydaje mi się że mechanik powinien potrafić organoleptycznie stwierdzić czy siła naciągu paska jest właściwa i czy napinacz jest sprawny.

Ja mam założony pasek DAYCO 192STP8M300H

Pytanie za 100 punktów czy da się źle założyć dobry napinacz, tak aby uzyskać tki efekt ? Pewnie się da :twisted:

Pozdrawiam Rafał
Awatar użytkownika
amra
Posty: 467
Rejestracja: 2002-11-18 14:48
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: amra »

jak mozna sprawdzic napinacz. czy powinien sie w miare lekko wciskac silownik? jest slaby bo prawdopodobnie olej puscil? ile kosztuje? czy pasuje od Mazdy? mam juz nowy pasek Bosha.
duzo pytan bo problem palacy - nikt nie chce jezdzic Seicento :D :twisted:
amra 2.5 94 V6 24V
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Wieczorem sprawdzę co w serwisówce na ten temat jest napisane, ale jak mi ojciec pasek zmieniał to napinacz w imadle ściskał ...

Na www.moto-sklep.pl napinacz kosztuje 535.5 PLN w promocji :evil:
Gość

Post autor: Gość »

ja mam po 420zl te co na foto nizej

Obrazek
Awatar użytkownika
amra
Posty: 467
Rejestracja: 2002-11-18 14:48
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: amra »

Raf pisze:Na www.moto-sklep.pl napinacz kosztuje 535.5 PLN w promocji :evil:
:cry: :cry: :cry:
ale czy sie oplaca kupic uzywke???
amra 2.5 94 V6 24V
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Fotki napinacza są tu: http://www.moto-sklep.pl/v_foto.asp?kod_id=3533
(Wydaje mi się że ten będzie pasował)

Rolki prowadzące i napinającą można sprawdzić czy nie mają luzu i nie szumią, z napinaczem jest gorzej bo o ile można sprawdzić siłę sprężyny to ciężko będzie sprawdzić czy tłumik działa. gdybyś miał możliwość kupić tanio używany to można by zaryzykować...
Awatar użytkownika
amra
Posty: 467
Rejestracja: 2002-11-18 14:48
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: amra »

ale on na tym zdjeciu nie ma silownika tylko jest w tym miejscu "dziura" ???
amra 2.5 94 V6 24V
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

amra pisze:ale on na tym zdjeciu nie ma silownika tylko jest w tym miejscu "dziura" ???
Obrazek

Tłoczek jest wciśnięty do środka i zabezpieczony zawleczką :wink:
Awatar użytkownika
amra
Posty: 467
Rejestracja: 2002-11-18 14:48
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: amra »

czlowiek uczy sie cale zycie :D
amra 2.5 94 V6 24V
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Niestety serwisówka podaje tylko aby obejrzeć napinacz czy nie widać wycieku oleju oraz czy 'skok' tłoczka wynosi 14..16 mm.
Ponadto zaleca sprawdzić czy pasek można ugiąć o 6..8 mm.
Awatar użytkownika
amra
Posty: 467
Rejestracja: 2002-11-18 14:48
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: amra »

no, zrobilem i wracam do gry. niestety byla to wina napinacza (serdeczne dzieki dostawcy - on wie kto to :D ).
ale zaczal teraz lekko szarpac na benzynie i na gazie i skacza mu obroty w granicach +- 200 rpm :twisted: jak nie urok to ... moze cos z sonda???
poza tym mam wrazenie ze lekko rzezi. ale to mu sie pojawilo przed awaria napinacza.
amra 2.5 94 V6 24V
Awatar użytkownika
Artek
Posty: 719
Rejestracja: 2002-10-14 09:06
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Artek »

a u mnie już lewe oczko podnosi się regularnie :D
Wtycza troszkę się wysunęła i kabelki były już zaśniedziałe.
Pozdrawiam
Artek
Probe GT 2,5 V6
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”