Strona 1 z 4
Spalanie (paliwożerność) 25l/100km w V6
: 2006-11-30 23:40
autor: Tomasz S
Witam wszystkich !
Jak w temacie .
Moim zamiarem jest zebrać kilka/kilkanaście rad , ew. toków postępowań na temat co robić gdy autko pali 24 - 25 litrów na 100km . Do tej chwili , przy podobnych parametrach jazdy nie spalał więcej niż 10 litrów
... a oto kilka "suchych" danych o sytuacji :
- Silnik V6
- Paliwo : BP 98
- Dwa razy w roku do paliwa dolewany czyszczący preparat STP
- Filtr powietrza - sprawny (prawie nowy)
- Układ VRIS : # 1 solenoid cały czas załączony (od 2 lat)
- Sondy lambda : Przednia wymieniona na BOSCH *
- Opory toczenia w normie
- Średnia prędkość obrotowa silnika 2500 - 3000 obr/min
- Oleum - wymienione na nowe , tydzień temu (typowe, jak w instrukcji)
- Check engine gaśnie moment po odpaleniu silnika
... i jeszcze :
Kilka tygodni temu byłem w serwisie Mazdy .
Miałem niewielki przeciek oleum do komory świecy (dokręcono pokrywę i przeczyszczono komorę i świecę ) . Po podłączeniu do wtyczki OBD serwisant stwierdził "Leniwe działanie sondy lambda" . Wymieniłem na w/w BOSCH *
Najbliższą czynność którą wykonam (jutro) to odłączenie klem akumulatora i wciśnięcie hamulca (reset) .
Kto ma "pomysła" : Co jeszcze ???
Dobrze by było gdyby ten topik był spisem czynności do wykonania przy w/w sytuacjach
... nie chodzi wyłącznie o mnie ale też o innych załamanych nieszczęśników z podobną przypadłością którzy wcisną "szukaj"
Z góry dzięki za liczne odpowiedzi
Tomek
: 2006-12-01 08:39
autor: RX
Witam,
Ja miałem dokładnie to samo! Wymiana przedniej sondy pomogła w 100%. Sprawdzałeś tylną sondę? Może przednią którą wymieniałeś jest np. za płytko osadzona? Świece sprawdzałeś?
Pzdr.
: 2006-12-01 10:10
autor: Tomasz S
RX pisze:Witam,
Ja miałem dokładnie to samo! Wymiana przedniej sondy pomogła w 100%. Sprawdzałeś tylną sondę? Może przednią którą wymieniałeś jest np. za płytko osadzona? Świece sprawdzałeś?
Pzdr.
. Świece sprawdzane w serwisie , opis powyżej .
...ale dziś sprawdzę ponownie
Co do sondy:
Po podłączeniu do wtyczki OBD serwisant stwierdził "Leniwe działanie sondy lambda" . Wymieniłem na w/w BOSCH *
Wkręcona do końca . Zastanawiam się jedynie nad tym , że obecnie nie są tej samej firmy .
W serwisie właśnie byłem na kontroli by stwierdzono w/w spalanie
: 2006-12-01 10:27
autor: Basf_Wrocław
a w jakiej kondycji masz filtr powietrza ?? Na twoim miejscu najpierw wymieniłbym filtr, a potem wymieniał sondy

: 2006-12-01 10:43
autor: Chaos
Napisal przeciez
- Filtr powietrza - sprawny (prawie nowy)
: 2006-12-01 10:46
autor: totmes (gonciu)
moze aparat zapłonowy(moze zapłon trza ustawić), przewody WN, cewka zapłonowa, a moze gdzies spie...la paliwo???
: 2006-12-01 11:32
autor: Tomasz S
chaos pisze:Napisal przeciez
- Filtr powietrza - sprawny (prawie nowy)
Dokładnie !
Ma 3 miesiące ... i był przedmuchiwany (na wszelki wypadek) przed pojechaniem do serwisu mazdy (niedawno)
Totmes pisze: moze aparat zapłonowy(moze zapłon trza ustawić)
Pytanie : Czy w serwisie przy
badaniu OBD powinno wykazać zły zapłon ?
Totmes pisze:przewody WN,
Wieczorem sprawdzę w garażu
Totmes pisze: cewka zapłonowa,
... czyli moc iskry

Hmmm : wiąże się to chyba z wyraźną utratą mocy (której nie odczuwam - ale może się przyzwyczaiłem ?

?) . Ciekawe czy w serwisie mają jakieś urządzonko do w/w pomiaru ?
Totmes pisze:a moze gdzies spie...la paliwo???

Było by czuć

: 2006-12-01 12:13
autor: Emil
Może wtryski leją

: 2006-12-01 12:23
autor: Tomasz S
Emil pisze:Może wtryski leją

Trochę to brzmi enigmatyczne . Interpretuję to w ten sposób : Zużyte bądź zapaskudzone wtryski . Jeśli inne rzeczy zawiodą sprawdzę i to

- Dwa razy w roku do paliwa dolewany czyszczący preparat STP
: 2006-12-01 13:40
autor: tofil
Emil pisze:Może wtryski leją

Myślę, że kolega miał na myśli, że są nieszczelne i przez cały czas leci przez nie paliwo.
: 2006-12-01 19:28
autor: Tomasz S
Tofil pisze:Myślę, że kolega miał na myśli, że są nieszczelne i przez cały czas leci przez nie paliwo.
Jak to sprawdzić ?.
Totmes pisze:...przewody WN...
Przewody WN działają chyba bez zarzutu - w ciemności nie widać żadnych przebić czy iskier
: 2006-12-01 20:18
autor: tofil
Jedyne co mi przychodzi teraz na myśl to zdjęcie kolektora dolotowego, włączenie pompy paliwa i zobaczenie czy leci paliwo. Dodatkowo najlepiej ściągnąć wtyczki z wtrysków. Może ktoś ma prostszy sposób.
: 2006-12-01 23:13
autor: Tomasz S
tofil pisze:Jedyne co mi przychodzi teraz na myśl to zdjęcie kolektora dolotowego, włączenie pompy paliwa i zobaczenie czy leci paliwo. Dodatkowo najlepiej ściągnąć wtyczki z wtrysków. Może ktoś ma prostszy sposób.
Pytanie : Czy uszkodzone wtryski nie spowodowały by złej i niestabilnej pracy silnika ? ... odczuwalnego zaniku mocy ?
Moc chyba taka jak zawsze ; albo się po prostu przyzwyczaiłem

.

Jutro sprawdzę kolor wszystkich świec - może coś się zmieniło ?
: 2006-12-02 00:03
autor: totmes (gonciu)
mnie sie wydaje ze trzeba isc w kierunku elektryki (przewody świece itp) lub elektroniki sterowanie ecu kody błedów , sondy itp.
: 2006-12-02 00:33
autor: Tomasz S
Totmes (gonciu1) pisze:mnie sie wydaje ze trzeba isc w kierunku elektryki (przewody świece itp) lub elektroniki sterowanie ecu kody błedów , sondy itp.
Oraz :
Totmes m.in pisze:...przewody WN...
Tomasz S pisze:Przewody WN działają chyba bez zarzutu - w ciemności nie widać żadnych przebić czy iskier
Nie mniej jednak jutro (dziś zabrakło dnia) chcę zresetować elektronikę (tj.
Najbliższą czynność którą wykonam (jutro) to odłączenie klem akumulatora i wciśnięcie hamulca (reset) .
) ... bo i cóż więcej mogę ??? Jeśli i to zawiedzie znów mnie czeka Mazda serwis + OBD ... + HGW

. Qźwa każda wizyta w w/w to 150 zeta !

Pomału zaczynam się zastanawiać czy nie było by opłacalne kupno interfeis'u OBD
Też nieśmiało się zastanawiam się nad :
...trzeba isc w kierunku elektryki (przewody świece itp) lub elektroniki sterowanie ecu
... tylko czemu nic innego po za danymi w pierwszym poście nie wykazało OBD . A może serwisant Mazdy to koleiny "fahofiec"?
: 2006-12-02 10:23
autor: totmes (gonciu)
tomciu a sprawdzałaś sam kody błedów?? jak nie to sprawdz ale przed reserem kompa, a jak po to najpierw przekedz sie kawałek,
a i jeszcze jedno lałeś bezyne w jednym miejscu??czy w killku bo moze to byc chrzczone paliwo, tankuj na stacjach duzych koncernów
edit: o kurcze ty zapewne masz obd2, i tu włąsnie sam nie sprawdzisz, to moze pojedz do innego serwisu albo do jakiegos elektryka samochodowego- u nas za sprawdzenie biorą 50zł
: 2006-12-02 11:42
autor: Ronin
Nawet jeśli Tomek ma OBDII to i tak można sprawdzić kody z pomocą lapka i interfejsu. Tomek taki program(rzekomo kompatybilny z OBDII w Probku) kosztuje na allegro od 120 zł. więc to chyba bardziej opłacalne niż serwis.
: 2006-12-02 12:57
autor: Tomasz S
Ronin pisze:Nawet jeśli Tomek ma OBDII to i tak można sprawdzić kody z pomocą lapka i interfejsu. Tomek taki program(rzekomo kompatybilny z OBDII w Probku) kosztuje na allegro od 120 zł. więc to chyba bardziej opłacalne niż serwis.
I pewnie tak uczynię ...
co nie oznacza , że nie pojadę (bardzo niechętnie

) do "MadziaSerwis" - gdy już wszo przerobię i nie będzie innych pomysłów . Za moment idę na "Reset" i małą przejażdżkę .
Prośba : Ma ktoś po ręką jakiś link do fotki wyglądu OBD1 i OBD2 - w sumienie wiem które mam

. Jeśli to OBD1 to sprawdzę sam (choć nie wierzę w taki domiar szczęścia

)
Totmes pisze:...a i jeszcze jedno lałeś bezyne w jednym miejscu??czy w killku bo moze to byc chrzczone paliwo, tankuj na stacjach duzych koncernów

W zasadzie wyłącznie na BP:
Tomek w pierwszym poście pisze:- Paliwo : BP 98
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
godź 18:50 Elektronika zresetowana . Zasadniczo nie ma odczuwalnych różnic jeśli chodzi o przyśpieszenie .
Świece : Niesprawdzone ; Pan w serwisie Mazdy najwyraźniej miał power'a w ręku gdy dokręcał

- mam ochotę mu obić gębę . Pojutrze po robocie jadę po klucz do świec (mocniejszy od tego co mam).
: 2006-12-06 08:51
autor: MISIEK
kluczem TOYA nie dalo rady ? :>>>
: 2006-12-06 09:25
autor: Qki G
SOndy Bosh = wielkie G......O, tak więc, mino wszystko to wina sondy??
: 2006-12-06 09:25
autor: SoTonkA
Tomuś...
Jedź do faceta na Wysokiej 20... Jeśli chodzi o Probka to nie ma w Łodzi od niego lepszego..
Od razu Ci powie co się dzieje.. i nie weźmie za to 150zł..
Koleś się nazywa Artur Łysoniewski..
Pozdroo
: 2006-12-06 10:26
autor: Tomasz S
Qki G pisze:SOndy Bosh = wielkie G......O, tak więc, mino wszystko to wina sondy??
Też nie chciałem kupować BOSCH'a ale tyko takie były na stanie

Tym razem pojadę tam gdzie Paulina poleciła :
Jedź do faceta na Wysokiej 20... Jeśli chodzi o Probka to nie ma w Łodzi od niego lepszego..
Od razu Ci powie co się dzieje.. i nie weźmie za to 150zł..
Koleś się nazywa Artur Łysoniewski..
Pozdroo
... z kompletem NTK .
SoTonka pisze:Tomuś...
Rozpieszczasz mnie

Dzięki za namiar !
Misiek pisze:kluczem TOYA nie dalo rady ? :>>>
Zgadłeś

.
...ale to nie był mój klucz - sam bym takiego
gówna nie kupił . Po prostu ktoś w pracy chciał się go pozbyć i wsadził do mojej szafki ... i tak "pseudoklucz" został na stanie - Wyrzucić szkoda , trzymać głupota
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Aha ! by nie rozpisywać nowego tematu :
Walczył ktoś (z pozytywnym skutkiem) z VRIS'em #1 ?
Cały czas podawane jest na elektrozawór napięcie , z wiadomym skutkiem/ami . Podobno zwyczajowa usterka w V6'tce . Chwilowo nie rozpatruję układu Mb.Master.a , który pewnie działa dobrze ale po prostu chcę spróbować podejścia do zagadnienia na modłę "purystyczną"

.
Mam tę usterkę "od nowości" więc nie ma to wpływu na ostatnie dodatkowe spalanie .
Pozdrawiam
Tomek
: 2006-12-06 15:14
autor: Krzycho
Jeśli chodzi o mechanika na Wysokiej 20 też u niego kiedyś byłem... sprawdził mi jak sprawne są sondy Lambda, wymienił uszczelki, przejrzał silnik itp itd... wygląda na to że się zna na naszych "Mazdach"

A jeśli chodzi o sondę Bosha to ja nie wierzę że może być po prostu tak kiepska... może po prostu sieę zepsuła, ale nie wydaje mi się żeby mogła spowodować spalanie na poziomie 25 ltr...
sam mam taką samą i mi Probek pali ok 11-12 ltr gazu + ok 1-2 litry benzyny, a często go kręcę do wysokich obrotów i go po prostu nie oszczędzam...
pozdrawiam
: 2006-12-06 15:37
autor: darel
A jakiś telefon może?
: 2006-12-06 16:04
autor: Krzycho
znaleziono w Google:
Artbex. Autoserwis. Łysoniewski A.
0 42 674 16 13
90-036 Łódź, Wysoka 20
pow.m. Łódź, woj. łódzkie
- godziny otwarcia:
poniedziałek - piątek: 8:30-18
sobota: 9-14
i jeszcze jedno:
ARTBEX uto Serwis Artur Łysoniewski
ul. Wysoka 20 90-036 Łódź
Naprawa samochodów japońskich i koreańskich :
-mechanika samochodowa
-elektronika
-układy wtryskowe benzynowe
tel. (042) 674-16-13 501-124-140,
a co do tych sond Lambda....
wcześniej czytałem na forum wypowiedzi innych użytkowników tych sond i byli chyba zadowoleni...
dla mnie Bosh to b.dobra firma... produkuje osprzęt dla wielu koncernów samochodowych, przemysłowych...