Historia produkcji.
1989 Trójramienne koło kierownicy z logo Ford. Wszystkie modele otrzymały nowe zderzaki i lusterka zewnętrzne. Światła rzeciwmgielne wmontowane w dolna część zderzaka.
Model GT dostał sportowy zderzak przedni i tylni, spoilery i pierwsze trójramienne felgi i osłony przeciwkurzowe na hamulce. Światła tylnie modelu GT posiadają czarną obwódkę bez podziału między stopem a migaczem.
Światła tylnie modelu GL/LX są czerwone z przedzieleniem między stopem (górą) a migaczem (dół) w kolorze nadwozia. Model GL ma czarne listwy boczne. Model LX ma czarne listwy z czerwoną obwódką.
1990
Model LX otrzymal nowy silnik 3.0 V6 od Forda Taurusa. Podświetlane lusterka, Siedzenia z modelu GT'98. Razem z GT opcjonalnie skórzane siedzenia.
Modele GL/LX otrzymały nowy przedni zderzak, straciły przedzielenie w kolorze nadwozia.
Model GT opcjonalnie automatyczną skrzynię biegów
Wszystkie modele orzymały elektryczne pasy, Nowe dwuramienne koło kierownicy z napisem Probe
Przeprojedtowano zderzak przedni. Światła tylnie przedzielone pięcioma paskami. Podświetlane przyciski centralnego zamka.
GT trafia na rynek europejski.
1991 Model LX 3.0 V6 zyskał 5 KM mocy i momen obrotowy większy o 7Nm
1992 Model LX opcjonalnie pakiet sportowy a w nim spoiler tylni i alufelgi.
Model GL otrzymał kołpaki z LX. GL i LX nowe kolory.
1993
Ford zaprezentował nową karoserię Probe. Zrezygnowano z modelu LX i GL. Pozostały dwa modele. Model BASE z silnikiem 2.0. Model GT z silnikiem 2.5 V6 w europie oznaczony 24. Wersja europejska różniła się skróconymi reflektorami. Wnętrze posiadało listwę ozdobną przez całą deskę rozdzielczą. Probe otrzymał poduszkę kierowcy w standardzie. Dodano podgrzewane lusterka, i system antywłamaniowy. Zrezygnowano z wielu ciekawych rozwiązań np. elektrycznych pasów czy aktywnego zawieszenia.
1994 Wnętrze straciło listwę ozdobną. Dodano poduszkę powietrzną pasarzera w standarcie. Nowa skrzynia automatyczna CD4E dla silnika 2.0 Klimatyzacja CFC-free. Do europy trafiają pierwsze modele 2.0 oznaczon jako 16V. Silnik spełnia normy EURO-2.
1995 Wprowadzono model SE. Model GT otrzymał spoiler opcjonalnie montowany w SE i BASE.. zmieniono tylne światła. Model GT odzyskał logo GT między światłami. Nowa tapicerka na drzwiach. Zrezygnowano z graficznego equalizer'a . Zmieniono lusterka boczne. Opcjonalnie ogrzewanie silnika Nowe 16" alufelgi dla GT z opcją chromu. Model BASE i SE otrzymał również nowe 15" alufelgi.
1996 - Zrezygnowano z modelu BASE. Przeprojektowano spoiler. Ulepszono zawieszenie modelu GT Przeprojektowano tylne siedzenia. Nowe pasy bezpieczeństwa.
1997 - Przywrócono model BASE dając mu zderzaki od GT. Nowe logo 'GT' za przednim błotnikiem. Nowe kołpaki dla modelu BASE. Nowy pakiet GTS dla GT zawierający felgi chromowane 16" oraz namalowane ozdobne pasy wyścigów. Ostatni model Probe.
1998 Ford wypuścił na rynek nowy model auta niejako kontynuację Probe. Nieoficjalnie mówi się że to Probe 3.
Cougar jednak z probe nie ma nic wspólnego bardziej przypomina sportowe Mondeo. Jest wyższy i nie ma tak opływowej sylwetki jak Probe. Produkowany w tej samej fabryce co Probe w stanie Michigan/ Flat Rock posiada jednak płytę podłogową z modeo, nadwozie stylizowane na Forda Pumę, Brak otwieranych świateł i nowe silniki 2,5l V6 24V 170KM i 2,0l 16V 130KM nie czynią go następcą. W sercach kierowców Probe pozostanie tylko kolejnym modelem Forda znadwoziem Coupe.