Po rozgrzaniu silnika przerywa na gazie

Po rozgrzaniu silnika przerywa na gazie

Postprzez Jacus125r » 2008-03-04 19:32

Mam taki problem.. Mam Forda probe II 2.0 z instalacja LPG. Od pewnego czasu samochod po nagrzaniu silnika przerywa i szrpie na gazie(na benie jedzie gładko) Co moze byc przyczyna?? Moze przewody wysokiego napięcia?? bo moje nie sa w najlepszym stanie. ale jak by to były przewody to czemu na zimnym silniku i na benie chodzi dobrze?? :?:
Jacus125r
 
Posty: 10
Dołączył(a): 2008-02-11 20:19
Lokalizacja: Biłgoraj

Postprzez Artur 84 » 2008-03-04 21:33

napisz jeszcze jaką masz instalacje LPG, jakiej marki której generacji jest ten gaz
Probe 2.2 GL 90r USA
Avatar użytkownika
Artur 84
 
Posty: 5
Dołączył(a): 2008-01-30 19:13
Lokalizacja: Marianowo

Postprzez Robert » 2008-03-04 22:26

Wymień przewody, a jak pomoże, to wtedy będziemy snuli bajki czemu na zimnym było ok ;)
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Avatar użytkownika
Robert
Klubowicz
 
Posty: 12615
Dołączył(a): 2004-10-21 18:12
Lokalizacja: Leszno (maz)
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900

Postprzez Pitbull » 2008-07-16 15:53

Wita, kupiłem znowu Probe, jest instalka sekwencja Stag 300 no i na benzynce śmiga aż miło a na gazie jak sie rozgrzeje ( na wolnych obrotach) przerywa, na wysokich jest okej tylko na niskich tak sie dzieje. Na dniach jadę na przegląd instalki i przy okazji wymienię ten filtr gazu. Miejmy nadzieje że to pomoże
Był: Ford Probe 2 2.0 97' violet Był: Ford Probe 2 2,5 v6 KLZE 97' black
Był: Ford Probe 2 2.0 97' black Był: Ford Probe 2 2,5 v6 96'
Była: Alfa Romeo 159 SW 07' JTDM JEST PONOWNIE Ford Probe 2 2.5 v6 96'
Avatar użytkownika
Pitbull
 
Posty: 444
Wiek: 26
Dołączył(a): 2006-10-20 11:48
Lokalizacja: Lublin
Samochód: Ford Probe II 2.5v6 96'
Galeria: viewtopic.php?t=14340

Postprzez VANDAL » 2008-07-27 08:49

mialem ten sam problem. na parowniku jest taki maly otwor, i gaz dostaje lewego powietrza na wolnych obrotach, musisz zatkac ten otwor bo ci pewnie zatyczka wypadla, ja zatkalem i jest wporzadku. przez ten otwor widzisz membrane w parowniku, a to musi byc zatkane.
Był: czarny PROBE 2
Jest: Czerwony PROBE 2 2.5 KLZE!! :):) + Lebra na masce
Avatar użytkownika
VANDAL
 
Posty: 281
Wiek: 27
Dołączył(a): 2007-11-04 16:02
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Galeria: viewtopic.php?t=16435

Postprzez szafranak » 2008-07-28 00:54

albo map sensor pada miałem podobne objawy
Panie władzo ma pan rację niestety zdarzyło mi się przekroczyć prędkość, zdaje sobie sprawę z tego że było to bardzo nieodpowiedzialne, że naraziłem innych uczestników ruchu na niebezpieczeństwo ale... jechałem szybko gdyż lubię zapierda...

http://158.75.130.34/~trn/forum/index.php

Ford Probe 2.2 GT USA
szafranak
 
Posty: 254
Dołączył(a): 2007-05-16 10:21
Lokalizacja: Toruń

Postprzez Pitbull » 2008-07-28 16:56

Wymieniłem kable WN i świece na NGK i problem znikł, nawet probek takjakby zrobił się szybszy he he


Pozdro
Był: Ford Probe 2 2.0 97' violet Był: Ford Probe 2 2,5 v6 KLZE 97' black
Był: Ford Probe 2 2.0 97' black Był: Ford Probe 2 2,5 v6 96'
Była: Alfa Romeo 159 SW 07' JTDM JEST PONOWNIE Ford Probe 2 2.5 v6 96'
Avatar użytkownika
Pitbull
 
Posty: 444
Wiek: 26
Dołączył(a): 2006-10-20 11:48
Lokalizacja: Lublin
Samochód: Ford Probe II 2.5v6 96'
Galeria: viewtopic.php?t=14340

Re: Po rozgrzaniu silnika przerywa na gazie

Postprzez Prezes » 2010-05-22 23:24

I ja ostatnio miałem problemy z lpg. Gdy tylko silnik złapał normalnej temperatury pracy, to zaczynały się cuda, wolne obroty spadały na gazie, podczas jazdy w korkach silnik jakby zalewało i poruszanie się żółwim tempem było wręcz niemożliwe. Do tego przy jeździe cały czas ze stałą prędkością np. 2,5 tyś obr. na 5 biegu nagle zapalało się check engine, Probek jakby się dławił, dopiero po puszczeniu i dodaniu więcej gazu można było dalej jechac. Na większych obrotach i przy włączonym turbo nie było żadnych problemów. A raz nawet podczas rusznia obroty zaczęły wchodzic nie płynnie a efekt był taki jakby za mało było fps-ów w dobrej grze przy słabej grafice. Tak się zastanawiałem co to może byc bo świece i przewody niedawno wymieniane, kopułka i palec przeczyszczone a na benie chodzi wszystko ok, więc pojechałem do gazoli, koleś podłącza pod kompa i od razu z pytaniem czy był akumulator odłączany bo wydaje się jakby mapy się skasowały. No ja mówię, że tak bo niedawno wyciągałem lampę i musiałem odpiąc aku. Pojechaliśmy jeszcze raz i ustawił mapy od nowa i teraz jest wszystko git i check się nie zapala. Ale tu moje pytanie bo się nie znam na tym za bardzo - czy po każdym odłączeniu zasilania będą mi się te mapy kasowały i trzeba je będzie od nowa ustawiac? :roll: Wszystkie sekwencje tak działają czy tylko koleś ściemę walił a poszło coś innego i tak powiedział na odczepnego? No bo wg mnie to trochę lipa żeby cały czas jeździc i wgrywac te mapy jak będe musiał aku odpiąc..
ObrazekObrazek
Obrazek

„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
Avatar użytkownika
Prezes
Klubowicz
 
Posty: 1720
Wiek: 28
Dołączył(a): 2008-09-27 12:31
Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie
Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
Galeria: viewtopic.php?t=15588

Re: Po rozgrzaniu silnika przerywa na gazie

Postprzez MaryooSh89 » 2010-05-23 16:35

Raczej wątpię żeby skasowała się mapa przez odpięcie akumulatora. nieraz odpinałem aku w autach z sekwencją i zwykłą instalką na kompie i nic się nie kasowało. Moim zdaniem po prostu mapa się rozjechała/rozregulowała.
był: PROBE 2.2 GT '91 USA z Qresko red inside :D
jest: Mazda 6 GG 2.3 i sześćsetka :)
Obrazek
Avatar użytkownika
MaryooSh89
Klubowicz
 
Posty: 611
Wiek: 25
Dołączył(a): 2006-01-23 22:54
Lokalizacja: Łódź
Samochód: Mazda 6 GG 2.3
Galeria: viewtopic.php?t=15279

Re: Po rozgrzaniu silnika przerywa na gazie

Postprzez Prezes » 2010-05-23 21:19

Dzięki MaryooSh za rozwianie wątpliwości. Pewnie masz rację bo wykres po podpięciu do kompa był jakiś taki dziwny ( nieregularny ).
ObrazekObrazek
Obrazek

„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
Avatar użytkownika
Prezes
Klubowicz
 
Posty: 1720
Wiek: 28
Dołączył(a): 2008-09-27 12:31
Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie
Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
Galeria: viewtopic.php?t=15588

Re: Po rozgrzaniu silnika przerywa na gazie

Postprzez matix84 » 2010-05-23 23:38

MaryooSh89 napisał(a):Raczej wątpię żeby skasowała się mapa przez odpięcie akumulatora. nieraz odpinałem aku w autach z sekwencją i zwykłą instalką na kompie i nic się nie kasowało. Moim zdaniem po prostu mapa się rozjechała/rozregulowała.


To zależy od instalacji jaka jest założona. U mnie sekwencja (Stag 300) pamięta nastawy, ale u kumpla II gen (jeśli się nie mylę to Stag) resetuje się po odłączeniu zasilania.
Klima Systems - Chłodnictwo, Klimatyzacja, Wentylacja, Elektryka, Automatyka
www.klima-systems.pl
Avatar użytkownika
matix84
 
Posty: 218
Wiek: 30
Dołączył(a): 2009-09-10 20:24
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: był Ford Probe II, 2,5 V6 '94 163KM
Galeria: viewtopic.php?t=16857

Re: Po rozgrzaniu silnika przerywa na gazie

Postprzez Prezes » 2010-05-25 06:33

Aha czyli takie buty.. :-k . Będę musiał dokładnie zobaczyc jaką ja mam. W sumie przez te 2 lata już nie raz aku odłączałem i było wsio ok, a problem zaczął występowac jak zostawiłem Probka bez zasilania na noc bo sworzeń się w lampie zapiekł i silniczek cały czas chodził co groziło rozładowaniem. Ech lepiej nie będę bez potrzeby odłączał baterii. :)
ObrazekObrazek
Obrazek

„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
Avatar użytkownika
Prezes
Klubowicz
 
Posty: 1720
Wiek: 28
Dołączył(a): 2008-09-27 12:31
Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie
Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
Galeria: viewtopic.php?t=15588

Re: Po rozgrzaniu silnika przerywa na gazie

Postprzez matix84 » 2010-05-25 10:23

Mogłeś wyjąć przekaźnik od świateł ;)
Klima Systems - Chłodnictwo, Klimatyzacja, Wentylacja, Elektryka, Automatyka
www.klima-systems.pl
Avatar użytkownika
matix84
 
Posty: 218
Wiek: 30
Dołączył(a): 2009-09-10 20:24
Lokalizacja: Wrocław
Samochód: był Ford Probe II, 2,5 V6 '94 163KM
Galeria: viewtopic.php?t=16857

Re: Po rozgrzaniu silnika przerywa na gazie

Postprzez Prezes » 2010-05-25 22:07

Albo najzwyczajniej wypiąc kostkę idącą do silniczka |(*,) :) . Teraz już będę wiedział.
ObrazekObrazek
Obrazek

„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
Avatar użytkownika
Prezes
Klubowicz
 
Posty: 1720
Wiek: 28
Dołączył(a): 2008-09-27 12:31
Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie
Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
Galeria: viewtopic.php?t=15588

Re: Po rozgrzaniu silnika przerywa na gazie

Postprzez Robert » 2010-05-25 23:27

Tylko łatwiej znaleźć bezpiecznik RETRA niż nieopisaną kostkę.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Avatar użytkownika
Robert
Klubowicz
 
Posty: 12615
Dołączył(a): 2004-10-21 18:12
Lokalizacja: Leszno (maz)
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900

Re: Po rozgrzaniu silnika przerywa na gazie

Postprzez ProboszczV6 » 2010-05-28 20:45

u mnie pracuje sekwencja jak szmelc, nie da się jej jeszcze ustawić, wtryski gazowe mam zużyte i "leją" auto na wolnych obrotach faluje(na benzynie nie), muszę wymienić zestaw naprawczy wtryskiwaczy... życie nic nie jest na wieki :) później ustawienie mapy wtrysku i powinno być dobre.
Mazda Millenia S ;]

...wszelkie prawa do powyższej wypowiedzi zastrzeżone...
...autor zastrzega sobie prawo do zmiany poglądów bez podania przyczyny :]
ProboszczV6
 
Posty: 70
Wiek: 29
Dołączył(a): 2010-01-13 20:09
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Samochód: KJ V6 Miller Cycle Engine

Brak mocy na lpg.

Postprzez bogdano » 2010-07-08 12:32

Witam.

Co może być przyczyną nieprawidłowego działania probasa na gazie (sterownik STAG2-L przełącznik STAG2-W).
Silnik przy temperaturze otoczenia do ok. 25 st. C chodzi dobrze. Od 25 st. C wzwyż po uruchomieniu silnika i przejechaniu ok 10 km (czasami więcej czasami mniej czym cieplej tym mniej) :) następuje brak przyśpieszenia po wciśnięciu pedału gazu (efekt taki, jak by kończył się gaz).
Z tego co zauważyłem grzeje się stabilizator napięcia w sterowniku STAG2-L, który nie jest przykręcony fabrycznie do żadnego radiatora).
Zastanawiam się czy jakiś elektrozawór nie pobiera za dużego prądu powodującego zwiększone nagrzewanie się stabilizatora a co za tym idzie w wysokich temperaturach zewnętrznych jego przegrzewanie skutkujące przegrzewaniem całego układu w STAG-u. Co z kolei powoduje przymykanie elektrozaworu z gazem powodującego efekt podobny do wyczerpania gazu :).
Zauważyłem ponadto że przyśpiesza ten efekt zjawisko zwiększonego dmuchania pod maskę wiatru. Czy jak wieje konkretnie w strone samochodu to może to zakłócać pracę na gazie? Przecież nie powinno bo powietrze leci przez przepływkę to akurat przy wtryskach nie powinno to mieć znaczenia. Z tego co pamiętam to przy gaźniku przy szybkiej jeździe i wrzuceniu na luz potrafiło autko zgasnąć z uwagi na za bardzo wzbogaconą mieszankę.
Gdy probek zaczyna wariować w w/w sposób po przełączeniu na benzynę i spowrotem na gaz przez chwilę znowu jest ok. a czasami już wogóle jest dobrze i nic się nie dzieje.

Miał ktoś może taki przypadek?

Pozdrawiam.
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porshe w kalendarzu ;)

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
bogdano
 
Posty: 427
Wiek: 40
Dołączył(a): 2010-07-01 12:02
Lokalizacja: Jaworzno
Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
Galeria: viewtopic.php?t=19509

Re: Brak mocy na lpg.

Postprzez Przemek-83 » 2010-07-08 20:57

Ja miałem trochę podobny temat odnośnie zdmuchiwania gazu jak byłem na dostrajaniu w Jelczu też mi zdmuchiwało jak się rozpędziłem i dałem na luz to mi gasł i zastosowałem taki patent jak niżej i nie nie mam problemu żadnego.Przy temperaturach wysokich nie widzę żadnych strat więc na ten temat Ci nic nie podpowiem :P
Załączniki
100_0872.JPG
Avatar użytkownika
Przemek-83
 
Posty: 203
Wiek: 30
Dołączył(a): 2009-12-01 17:38
Lokalizacja: bombaj :)
Samochód: B5 "00 1.8 20V
Galeria: viewtopic.php?t=16910

Re: Brak mocy na lpg.

Postprzez bogdano » 2010-07-09 11:28

Tylko, że ja mam stożek. I takiego patentu nie zastosuję:)
Przed chwilą się dowiedziałem że jak w probasie nie mam sekwencji to takie cyrki będę miał na gazie jak będzie ciepło i wiało pod maskę i że nic się z tym nie da zrobić.
Ręce mi opadają i nie wiem co mam dalej robić żebym normalnie jeździł bez zakładanie sekwencji.

Mam pytanie czy sonda lambda ma wpływ na pracę silnika na gazie? Czy tylko na benzynie? Bo gazownik twierdzi że na gazie nie ma żadnego wpływu czy sonda jest sprawna.
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porshe w kalendarzu ;)

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
bogdano
 
Posty: 427
Wiek: 40
Dołączył(a): 2010-07-01 12:02
Lokalizacja: Jaworzno
Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
Galeria: viewtopic.php?t=19509

Re: Po rozgrzaniu silnika przerywa na gazie

Postprzez Przemek-83 » 2010-07-09 22:04

No raczej Ci dobrze ten mechanik powiedział.
Ja nie mam sekwencji jest ciepło (bardzo) i wieje pod machę i nic się nie dzieje .
Zawsze można coś zrobić żeby nie wiało prosto na stożek.Możesz go osłonić od frontu albo przemieścić stożek bo pewnie masz go w miejscu puchy
Avatar użytkownika
Przemek-83
 
Posty: 203
Wiek: 30
Dołączył(a): 2009-12-01 17:38
Lokalizacja: bombaj :)
Samochód: B5 "00 1.8 20V
Galeria: viewtopic.php?t=16910

Re: Po rozgrzaniu silnika przerywa na gazie

Postprzez bogdano » 2010-07-12 06:15

moti21 napisał(a):No raczej Ci dobrze ten mechanik powiedział.

No raczej ja twierdze że to jest kretyn i nie powiedział mi dobrze bo nie chciało mu się sprawdzic jak są ustawione zworki w stagu2l.
Wnerwiłem się i sam się zabrałem za ten temat i się okazało, że sterownik sondy lambda (gazownik kretyn twierził że z sondą nie ma nic wspólnego - chyba mu się skojarzyło z gazem I generacji) jest ustawiony w trybie fala - który moim zdaniem służy do testowania instalacji bez podłączenia sondy lambda.
Po przestawieniu na tryb zczytywania z sondy lambda, gaz moim zdaniem chodzi idealnie - zobaczę ale chyba powinien również mi palić mniej.
No ale oczywiście debilowi gazownikowi nie chciało się sprawdzić co jest poustawiane na zworkach. Bo po co.
Lepiej wymyślac kretyńskie teorie że przy wysokic h temperaturach reduktor nie nadąża dostarczać gazu do silnika.

Co do stożka to próbowałem go wcześniej osłonić i nic to nie dawało. Teraz jak mam ustawione sterowanie z sondy to nawet przy silnym dmuchaniu pod maskę nic się nie dzieje.

pozdrawiam.

P.S. Po testowaniu tego gazu w wysokich temperaturach zgodnie z moimi przypuszczeniami gaz chodzi idealnie, oczywiście musiałm sobie trochę śrubę popuścić bo pan gazownik z troski o moje niskie spalanie zamiast się zastanowić co jest nie tak to potrafi tylko śrubę skręcić. :) Zastanawiam się tylko jak ci pseudofachowcy montują sekwencję skoro się na instalacji II generacji nie znają.
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porshe w kalendarzu ;)

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
bogdano
 
Posty: 427
Wiek: 40
Dołączył(a): 2010-07-01 12:02
Lokalizacja: Jaworzno
Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
Galeria: viewtopic.php?t=19509

Re: Po rozgrzaniu silnika przerywa na gazie

Postprzez Bendek » 2010-07-18 23:26

Moti nie ma to jak dolot ciepłego powietrza... ;)
PROBE I 2,2 Turbo black 91r.
Avatar użytkownika
Bendek
Klubowicz
 
Posty: 544
Dołączył(a): 2007-01-22 20:53
Lokalizacja: Tomaszów Maz.- Będków
Galeria: viewtopic.php?t=14998

Re: Po rozgrzaniu silnika przerywa na gazie

Postprzez bogdano » 2010-07-19 11:47

Po przestawieniu tego trybu na tryb z sondy w niższych temperaturach gaz chodzi dalej dobrze. Tak ze myślę ze przyczynę znalazłem.

Co do stożka to zauważyłem, ża oczywiście porócz wzmożonego syczenia chyba raczej parametry się nie poprawiają zbytnio.

Chyba jedyną zaletą stozka jest to, że jak się zasyfi to można go umyc i założyć spowrotem :)

Pozdr
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porshe w kalendarzu ;)

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
bogdano
 
Posty: 427
Wiek: 40
Dołączył(a): 2010-07-01 12:02
Lokalizacja: Jaworzno
Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
Galeria: viewtopic.php?t=19509

Re: Po rozgrzaniu silnika przerywa na gazie

Postprzez Przemek-83 » 2010-07-22 11:48

To chwilowe rozwiązanie dzięki któremu nie gaśnie mi przy większych prędkościach po wciśnięciu sprzęgła na junkersie.Łykał za dużo powietrza jak było na wprost z seryjnego dolotu i zdmuchiwało.Teraz trzeba tylko wyprowadzić trochę dalej tego zasysacza :P
Avatar użytkownika
Przemek-83
 
Posty: 203
Wiek: 30
Dołączył(a): 2009-12-01 17:38
Lokalizacja: bombaj :)
Samochód: B5 "00 1.8 20V
Galeria: viewtopic.php?t=16910

Re: Po rozgrzaniu silnika przerywa na gazie

Postprzez bogdano » 2010-07-23 07:43

Moti powiem szczerze, że trochę mnie dziwi to, że u Ciebie są takie cyrki z tym powietrzem. Moze masz cos nie tak w ustawieniach bo to nie jest gaźnik przecież, żeby się dławił przy zwiększonym dolocie powietrza. Po to jest przepływka zamontowana i sonda lambda, żeby się między innymi takie cyrki nie działy i komputer sobie dobierał dobrą mieszankę. Chyba że masz instalację 1 generacji a z tego co widzę to masz silniczek krokowy i śrubę to to jest 2 generacja.
Ja też myślałem ze to jest coś z tym powierzem a po przestawieniu trybu teraz przy 180/h wciskam sprzęgło i mi silnik jakoś nie gaśnie a mam stożek nieosłonięty i dmucha mi pod machę nieźle. Ja bym raczej na Twoim miejscu nie szedł tą drogą :)

Pozdrawiam.
Lepsze dwa Probki w garażu niż Porshe w kalendarzu ;)

Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
bogdano
 
Posty: 427
Wiek: 40
Dołączył(a): 2010-07-01 12:02
Lokalizacja: Jaworzno
Samochód: Probe 2.0 16V 1994 wersja Hamerykańska i V6 granat EURO 96'
Galeria: viewtopic.php?t=19509

Następna strona

Powrót do LPG

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość