ustawienie zapłonu w 2.2 GT
ustawienie zapłonu w 2.2 GT
Witam.
Czy może mi ktoś w przystępny dla początkującego grzebacza silnikowego sposób opisać jak fizycznie dokonuje się regulacji zapłonu w 2.2 GT?
Czy może mi ktoś w przystępny dla początkującego grzebacza silnikowego sposób opisać jak fizycznie dokonuje się regulacji zapłonu w 2.2 GT?
89r. 2.2 GT (I) USA
- Maciucha
- Posty: 1564
- Rejestracja: 2004-08-26 22:11
- Samochód: I GT
- Galeria: viewtopic.php?t=7836
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
Tutaj Tomi w dwóch ostatnich postach co nieco napisał. Pozostałe rzeczy tak jak w każdym aucie. Stroboskopik i kręcisz aparatem zapłonowym.
automat USA '90
a na spotach u Golluma =>
a na spotach u Golluma =>
- Maciucha
- Posty: 1564
- Rejestracja: 2004-08-26 22:11
- Samochód: I GT
- Galeria: viewtopic.php?t=7836
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
Tak szczegółowiej to zaopatrz się w:
- lampę stroboskopową
- kawałek przewodu
- klucz do poluzowania aparatu zapłonowego
1. Rozgrzej silnik (najlepiej do momentu załączenia wentylatora)
2. Połącz ten czarny przewód z masą
3. Lampę stroboskopową podłącz do zasilania a jej czujnik nałóż na przewód wysokiego napięcia 1-go cylindra
4. Poluzuj aparat i kręcąc nim ustaw kąt zapłonu
5. Odczyt kąta zapłonu polega na skierowaniu światła z lampy na skalę, która jest albo na kole zamachowym - znak wtedy jest na obudowie sprzęgła, albo na osłonie rozrządu - znak wtedy jest na kole pasowym wału korbowego.
6. Po ustawieniu dokręć aparat. Sprawdź jeszcze raz i demontuj sprzęt
To taka ogólna zasada przeprowadzenia pomiaru i regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu (oprócz pkt. 2, który tyczy tylko probe i mazdy )
- lampę stroboskopową
- kawałek przewodu
- klucz do poluzowania aparatu zapłonowego
1. Rozgrzej silnik (najlepiej do momentu załączenia wentylatora)
2. Połącz ten czarny przewód z masą
3. Lampę stroboskopową podłącz do zasilania a jej czujnik nałóż na przewód wysokiego napięcia 1-go cylindra
4. Poluzuj aparat i kręcąc nim ustaw kąt zapłonu
5. Odczyt kąta zapłonu polega na skierowaniu światła z lampy na skalę, która jest albo na kole zamachowym - znak wtedy jest na obudowie sprzęgła, albo na osłonie rozrządu - znak wtedy jest na kole pasowym wału korbowego.
6. Po ustawieniu dokręć aparat. Sprawdź jeszcze raz i demontuj sprzęt
To taka ogólna zasada przeprowadzenia pomiaru i regulacji kąta wyprzedzenia zapłonu (oprócz pkt. 2, który tyczy tylko probe i mazdy )
automat USA '90
a na spotach u Golluma =>
a na spotach u Golluma =>
- kicur
- Posty: 290
- Rejestracja: 2004-11-08 18:58
- Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
- Galeria: viewtopic.php?t=6637
- Lokalizacja: Bukowno
- Maciucha
- Posty: 1564
- Rejestracja: 2004-08-26 22:11
- Samochód: I GT
- Galeria: viewtopic.php?t=7836
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
Na pewno nic specjalnie nie trzeba odkręcać. Może ktoś zerknie do serwisówki i wrzuci jakieś rysunki. Ja teraz nie mam do niej dostępu. Do samochodu też nie.
automat USA '90
a na spotach u Golluma =>
a na spotach u Golluma =>
- ZENiTH
- Posty: 1356
- Rejestracja: 2005-10-17 17:59
- Galeria: viewtopic.php?t=6493
- Lokalizacja: Kraków
Umówmy się tak ja napiszę dziś koło 16.00 całą solucję dla laików i nie tylko krok po kroku jak ustawić zapłon w 2.2 GT oraz wolne obroty. Łącznie ze zdjęciami. Robiłem to wczoraj i zajęło jakieś 15 minut.
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
-
- Posty: 1703
- Rejestracja: 2004-01-28 21:17
- Galeria: viewtopic.php?t=5520
- Lokalizacja: Warszawa
Wystarczy się trochę rozejrzeć:
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=8092
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=8092
...................
.....The Power of Dreams.....
.....The Power of Dreams.....
Super to zrobiłeś... Wielkie dzięki, teraz problemem będzie sobie z tym nie poradzić...ZENiTH pisze:Umówmy się tak ja napiszę dziś koło 16.00 całą solucję dla laików i nie tylko krok po kroku jak ustawić zapłon w 2.2 GT oraz wolne obroty. Łącznie ze zdjęciami. Robiłem to wczoraj i zajęło jakieś 15 minut.
89r. 2.2 GT (I) USA
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz