Uwaga. Informuję, że z dniem 09.08.2024 Stowarzyszenie Ford Probe Klub Polska zostało zamknięte i przekształciło się w Ford Probe Klub Polska. W działaniu forum nic się nie zmieni.

Naprawa silnika 2.5V6 24v

pablo
Posty: 27
Rejestracja: 2006-02-05 16:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: pablo »

Dzieki za info..Tomasz S :wink: Jeszcze pomysle bo 6 tys to duzo,za cala fure dalem 8.600tys..
Zyj szybko...umieraj mlodo..2.5 V6:)
Awatar użytkownika
Tomasz S
Posty: 1692
Rejestracja: 2004-11-25 18:21
Galeria: viewtopic.php?t=5611
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz S »

pablo pisze:Dzieki za info..Tomasz S :wink: Jeszcze pomysle bo 6 tys to duzo,za cala fure dalem 8.600tys..
Chcę jedynie zwrócić Ci uwagę na to , że
ja pisze:najdroższa - taka gdzie trzeba zrobić właściwie wszystko
...Tak na prawdę niewiele jest silników w których trzeba "robić wszystko" .
Pomyśl :

To może oznaczać np :
-tulejowanie cylindrów
-spawanie + szlifowanie głowicy
- Szlifowanie każdego elementu ruchomego !!!.

6 tysi to jest górna granica ! :arrow: tak przynajmniej określił się właściciel zakładu 2 lata temu .

Często nie jest konieczna kapitalka od A - Z .

Podstawą jest wiedzieć co jest z motorkiem - bo zakład nie wykonuje żadnych diagnoz wstępnych
Awatar użytkownika
Greg
Posty: 278
Rejestracja: 2004-12-03 11:03
Samochód: brak
Lokalizacja: Krosno Odrzańskie

Post autor: Greg »

RX pisze:Witam,

Zgadzam się ze Sqadem - nie wiadomo co z tymi silnikami. Ja bym robił remont i nie szukał innego silnika. Jak już będziesz remontował - daj specjaliście, żeby nie było problemów.

Pzdr.
Pogadaj o ewentualnym remoncie i kosztach z Jaksą z www.mazdaspeed.pl. Uznany fachowiec :lol:
Był Probe II 94 2.0 16V SE USA z ATX
Miał być ProbeII V6...
...jest focus 2.0 16V:)
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Greg pisze:Pogadaj o ewentualnym remoncie i kosztach z Jaksą z www.mazdaspeed.pl. Uznany fachowiec :lol:
Mogę już w tym momencie powiedzieć jedno, że u niego kapitalny remont silnika, to koszt robocizny 2-2,5 tyś zł. W to wchodzi tylko wyjęcie silnika, rozebranie na części i zdiagnozowanie ewentualnych napraw oraz ponowny montaż + do wszystkiego doliczyć trzeba nowe części, szlify, itp.
http://www.autojaksa.com.pl/
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
pablo
Posty: 27
Rejestracja: 2006-02-05 16:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Częstochowa

Remont generalny Probe II 2.5 v6!!

Post autor: pablo »

Cze wszystkim ma pytanie,kilka dni temu dowiedzialem sie ze przekrecily mi sie panewki i niestety musze robic remoncik :cry: Czy ktos orientuje sie ile bede musial wybulic za same czesci??Albo koszt calkowity??
Zyj szybko...umieraj mlodo..2.5 V6:)
Awatar użytkownika
P.I.M.P.O.
Posty: 928
Rejestracja: 2004-09-20 20:55
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: P.I.M.P.O. »

lepiej poszukaj nowego silnika (Qki miał ale nie wiem czy już nie sprzedał) a jak chcesz znać szczegóły to się zgłoś do Laptopa bo on robił remont

pozdro
dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok ;)
Awatar użytkownika
Tomasz S
Posty: 1692
Rejestracja: 2004-11-25 18:21
Galeria: viewtopic.php?t=5611
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz S »

:idea: Na stronach u Sqad'a są adresy firm typu "Motoszlif" gdzie podobno niedrogo doprowadzają silnik do stanu nowego .
Jeśli masz zamiar wymienić same panewki -> owocnej roboty :!: :wink:
Obrazek
pablo
Posty: 27
Rejestracja: 2006-02-05 16:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: pablo »

Nie no mam zamiar wymienic wszystko czyli zrobie totalna generalke bo moj probe i tak mial juz 250.000tys..Chce miec te 7,5/100km :lol: Nie wiem czy dobrze robie bo ten remont chce zrobic w autoryzowanym serwisie mazdy....jak robic remont to porzadny..Wychodze z tego zalozenia ze uzywanego silnika nigdy do konca sie nie sprawdzi a remont to remont..Te najwazniejsze czesci chce orginaly ale nie wiem jak duza jest roznica w porownaniu z zamiennikami...
Zyj szybko...umieraj mlodo..2.5 V6:)
Awatar użytkownika
P.I.M.P.O.
Posty: 928
Rejestracja: 2004-09-20 20:55
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: P.I.M.P.O. »

bardzo duża ;) przykładowo głupia uszczelka pod pokrywę zaworów kosztuje 35zł używka i 100zł oryginał mazdy

pozdro
dwa i pół fał sześć, dziewięćdziesiąty trzeci rok ;)
Awatar użytkownika
Tomasz S
Posty: 1692
Rejestracja: 2004-11-25 18:21
Galeria: viewtopic.php?t=5611
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz S »

...a ile taka kapitalka w autoryzowanym serwisie Mazdy kosztuje , i co wchodzi w jej skład ???
Obrazek
pablo
Posty: 27
Rejestracja: 2006-02-05 16:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: pablo »

hehe wlasnie jeszcze sam nie wiem dzis jade z moim probkiem na diagnoze...wtedy sie dowiem i pewnie zemdleje z wrazenia :D Powiem ci przykladowo ze za wymiane uszczelek pod glowica i rozrzadu powiedzieli mi 500zl-to jest sama robocizna..Wole zaplacic wiecej kasy ale miec orginalne czesci oczewiscie mowie o tych najbardziej istotnych typu np pierscienie..Nie ma sie co oszukiwac ze probe w ekspaltacji nie nalezy do najtanszych aut...no ale cos za cos:Dhehe..Chcialbym sie zmiescic w 3tys ale nie wiem czy mi sie to uda:(:(
Zyj szybko...umieraj mlodo..2.5 V6:)
Awatar użytkownika
Kamil_01
Posty: 493
Rejestracja: 2005-12-30 00:34
Galeria: viewtopic.php?t=9319
Lokalizacja: Górzyca Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Kamil_01 »

pablo pisze:Chcialbym sie zmiescic w 3tys ale nie wiem czy mi sie to uda:(
nie wydaje mnie się :? normalnie jakbyś chciał zrobić całkowity remont to koszt ok 6000 zł w jakimś warsztacie, ale życze powodzenia i nie zapeszam :wink:
..::Ford Probe 2,5 V6 GT USA; rok 1993::..
....:::::::::::PROBE RULEZ:::::::::::....
Człowiek, który się nie myli, drzewo, które się nie pali - nie istnieją.

Obrazek
Awatar użytkownika
Sebastian
Posty: 967
Rejestracja: 2005-09-12 16:14
Galeria: viewtopic.php?t=8692
Lokalizacja: Berlin

Post autor: Sebastian »

pimpo pisze:lepiej poszukaj nowego silnika (Qki miał ale nie wiem czy już nie sprzedał) a jak chcesz znać szczegóły to się zgłoś do Laptopa bo on robił remont

pozdro
sprzedal, sprzedal :twisted: :twisted: 8)

ale ja na twoim miejscu tez bym sie za nowym silnikiem oglondal!

pozdr
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."

"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
Awatar użytkownika
AGA I GER
Posty: 830
Rejestracja: 2004-12-21 19:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Milanówek
Kontakt:

Post autor: AGA I GER »

Ciekawy temacik
Możesz nam przybliżyć cenę jaką tobie podadzą w serwisie :wink:
Będziesz Miał Wygody
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Lepiej robić remont silnika, wiesz czym jeździsz a nie kupujesz kota w worku, hmm już to dziś chyba pisałem.

Co do roboty w serwisach aso to po co przepłacać, ja proponuje udać się nie tyle do ASO co do dobrego znajomego który nie zrobi na tobie wałka, bo ja już o aso to się nasłuchałem. A części najlepiej sam kupuj.

Pimpo strasznie drogie masz te uszczelki bo teraz 4 dychy orginał kosztuje, od kwietnia 2005 mazda spuściła z cen na uszczelkach,.... przynajmniej w Wawie.

Pablo jak nie masz gdzie robić remontu może Ci się będzie opłacało do Kalliego przyjechać na generalke (polecam robota na medal)

I nie kupuj używki, zobaczysz, będziesz żałował.
Awatar użytkownika
Lukask
Posty: 1980
Rejestracja: 2005-10-14 14:09
Samochód: Bardzo szybki :P
Galeria: viewtopic.php?t=6860
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Lukask »

Ja proponuje porozmawiaj z MIHem nie jeden silnik już robił ostatnio robił 2 mój i jeszcze jeden obydwa silniki super sie sprawują ja pomimo przejechania dopiero 700 km już latałem ponad 210 km/h i jest super :)
O części się nie martwisz bo on załatwia i nie jakieś tam japancarsowe !
Naprawdę super wykonany remont .Jeśli jest wał do szlifu to też ma super ślusarza , naprawde polecam i napewno zrobi to taniej niż jakis serwis i masz pewność że on zna ten silnik na wylot !!
Awatar użytkownika
Sebastian
Posty: 967
Rejestracja: 2005-09-12 16:14
Galeria: viewtopic.php?t=8692
Lokalizacja: Berlin

Post autor: Sebastian »

lukask pisze:Ja proponuje porozmawiaj z MIHem nie jeden silnik już robił ostatnio robił 2 mój i jeszcze jeden obydwa silniki super sie sprawują ja pomimo przejechania dopiero 700 km już latałem ponad 210 km/h i jest super :)
O części się nie martwisz bo on załatwia i nie jakieś tam japancarsowe !
Naprawdę super wykonany remont .Jeśli jest wał do szlifu to też ma super ślusarza , naprawde polecam i napewno zrobi to taniej niż jakis serwis i masz pewność że on zna ten silnik na wylot !!
zgadzam sie i popieram. widzialem i slyszalem te silniczki, miodzio.

pozdr
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."

"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

Łukasz - delikatnie sięz nim obchodź jeszcze. Przynajmniej do serwisowej wymiany oleju.

Pimpo - gumka pod pokrywę z JC nadaje się tylko go gaci. Akurat ta musi być orginalna.

Kamil - a masz 100% pewnoci że nie dostałeś JC zamiast orginału? Szczególnie że obecnie Mazda Polska już nie istnieje a orginały zamawiasz przez pośrednika. Unia w końcu - no nie?

Pablo - jeśli poobracały Ci się panewki za nic w świecie nie odpalaj silnika. Inaczej nie będziesz sięzastanawiał 2 silnik czy remont... pozostanie Ci tylko 1 opcja.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Awatar użytkownika
Sebastian
Posty: 967
Rejestracja: 2005-09-12 16:14
Galeria: viewtopic.php?t=8692
Lokalizacja: Berlin

Post autor: Sebastian »

MiH pisze:Pablo - jeśli poobracały Ci się panewki za nic w świecie nie odpalaj silnika. Inaczej nie będziesz sięzastanawiał 2 silnik czy remont... pozostanie Ci tylko 1 opcja.
...kupno nowego silniczka.
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."

"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
Awatar użytkownika
AGA I GER
Posty: 830
Rejestracja: 2004-12-21 19:58
Samochód: brak
Lokalizacja: Milanówek
Kontakt:

Post autor: AGA I GER »

Michu czy możesz tak mniej :wink: więcej
podać koszt remontu silniczka u ciebie.
Bo jestem bardzo ciekawa.
Z góry dziękuję :lol:
Ostatnio zmieniony 2006-05-19 16:44 przez AGA I GER, łącznie zmieniany 1 raz.
Będziesz Miał Wygody
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

Aguś - na PW....

Ogólnie remnt to to bardzo obszerne słowo. Można zrobić remont wymieniając pierścienie i uszczelniacze. Można też wymienić pierścienie tłoki zawory panewki popychacze rozrząd cały...

Można też przeszlifować wał, zaazotwać go. przeszlifować pompę oleju, wypolerować doloty, wymienić kolektory wydechowe...

Wszystko zależy od tego co chcesz osiągnąć.

Koszt części i płynów eksploatacyjnego remontu to 1500-2000zł. Oczywiście z JC biorę tylko simeringi....
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
pablo
Posty: 27
Rejestracja: 2006-02-05 16:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: pablo »

mam pytanie Mih czy ty zajmujesz sie remontami bo wszyscy mi tu Ciebie polecaja, jak tak to powiedz mi ile mniej wiecej by mnie to wynioslo u Ciebie..Auto bylo przegrzane nastepnie odpalilem go i zaczelo glosno stukac w silniku...troche pochodzilo bardzo nierowno,zagsilem go a teraz juz wogole nic nie chodzi..też wydaje mi sie ze to panewki..
Zyj szybko...umieraj mlodo..2.5 V6:)
pablo
Posty: 27
Rejestracja: 2006-02-05 16:19
Samochód: brak
Lokalizacja: Częstochowa

Post autor: pablo »

Nie wiem czy z tym nie odpalaniem to juz nie zapozno, bo do tej pory moja wiedza o silnikach byla nie wielka...Mih powiedz mi mnie wiecej co moglo sie stac??Jaki koszt??
Zyj szybko...umieraj mlodo..2.5 V6:)
Awatar użytkownika
Lukask
Posty: 1980
Rejestracja: 2005-10-14 14:09
Samochód: Bardzo szybki :P
Galeria: viewtopic.php?t=6860
Lokalizacja: Szczecin
Kontakt:

Post autor: Lukask »

Napisz do Miha pw :) Napewno ci odpowie :)
Awatar użytkownika
Tomasz S
Posty: 1692
Rejestracja: 2004-11-25 18:21
Galeria: viewtopic.php?t=5611
Lokalizacja: Łódź

Post autor: Tomasz S »

P.I.M.P.O. pisze:bardzo duża ;) przykładowo głupia uszczelka pod pokrywę zaworów kosztuje 35zł używka i 100zł oryginał mazdy

pozdro
Wczoraj sprawdzałem :
Oryginał w serwisie (wraz z wymianą) Mazdy kosztuje 75 zeta ! :shock:
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.5 V6 KL”