Sterowanie dlugoscia kolektora dolot.(VRIS) . Lista na 1 str
- Sebastian
- Posty: 967
- Rejestracja: 2005-09-12 16:14
- Galeria: viewtopic.php?t=8692
- Lokalizacja: Berlin
- Kędziorek
- Posty: 3381
- Rejestracja: 2004-11-24 22:32
- Galeria: viewtopic.php?t=8098
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Ja już jakiś czas temu znalazłem sposób na budowę tego sterownika (przynajmniej takie mam wrażenie ), tylko nie miałem mobilizacji do wykonania prototypu, do czasu tego tematu
Jeśli wszystko okaże się trafione, to możliwe, że gotowy i uruchomiony pierwszy egzemplarz będę posiadał w przyszłym tygodniu.
Regulacja co 250 RPM obu VRIS'ów z osobna.
Ciekaw jestem jak z kosztami wszystkiego (prototypy są zawsze droższe ), ale wydaje mi się, że gotowy układ z regulacją, ładnie obudowany i przystosowany tylko do wpięcia powinien wynieść finalnie coś pomiędzy 150-200zł.
Pytanko tylko, czy za tyle znajdą się chętni.
Jeśli wszystko okaże się trafione, to możliwe, że gotowy i uruchomiony pierwszy egzemplarz będę posiadał w przyszłym tygodniu.
Regulacja co 250 RPM obu VRIS'ów z osobna.
Ciekaw jestem jak z kosztami wszystkiego (prototypy są zawsze droższe ), ale wydaje mi się, że gotowy układ z regulacją, ładnie obudowany i przystosowany tylko do wpięcia powinien wynieść finalnie coś pomiędzy 150-200zł.
Pytanko tylko, czy za tyle znajdą się chętni.
Ford Probe 2.0 '94r.
Rozmawialem z ojcem i za calosc czyli:
-trawienie plytki
-wszystkie elementy
-złozenie wszystkiego do kupy
-wystrojenie ukladu
-wyprowadzone okablowanie
-jakies pudelko na to itd
czyli zestaw gotowy do podpiecia to bedzie jakies 110zl (moze bedzie wiecej lub mniej). Ale konkretna cene podam po zlozeniu ukladu i zobaczeniu ile czasu bedzie zajmowalo skladanie.
Pozdro
-trawienie plytki
-wszystkie elementy
-złozenie wszystkiego do kupy
-wystrojenie ukladu
-wyprowadzone okablowanie
-jakies pudelko na to itd
czyli zestaw gotowy do podpiecia to bedzie jakies 110zl (moze bedzie wiecej lub mniej). Ale konkretna cene podam po zlozeniu ukladu i zobaczeniu ile czasu bedzie zajmowalo skladanie.
Pozdro
Ten układ bierze pod uwage położenie przepustnicy przy którym będą się włączać vrisy, w serii jest przy 75% co odpowiada napięciu 2.9V z tps-u?Voodoo pisze:a już jakiś czas temu znalazłem sposób na budowę tego sterownika (przynajmniej takie mam wrażenie Rolling Eyes ), tylko nie miałem mobilizacji do wykonania prototypu, Twisted Evil do czasu tego tematu Wink
Jeśli wszystko okaże się trafione, to możliwe, że gotowy i uruchomiony pierwszy egzemplarz będę posiadał w przyszłym tygodniu.
Regulacja co 250 RPM obu VRIS'ów z osobna.
-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Ten układ o którym ja myślę pobiera informacje z tacho i reaguje wyłącznie na obroty silnika.Indi pisze:Ten układ bierze pod uwage położenie przepustnicy przy którym będą się włączać vrisy, w serii jest przy 75% co odpowiada napięciu 2.9V z tps-u?
Ale na razie wstrzymam się z pracą i zobaczymy jak wyjdzie to, co proponuje mbmaster. W tej cenie o której wspomniał jak się zmieści, to OK.
Ford Probe 2.0 '94r.
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- jedrek2006
- Posty: 153
- Rejestracja: 2006-03-26 18:36
- Galeria: viewtopic.php?t=7993
- Lokalizacja: Brzeźnica
witam tez bym sie pisal na takiego vrisa ale mam pytanko nie dawno kupilem probe i nie wiem gdzie te vrisy sa moze ktos mnie oswieci. a moglbys wyslac m,i taki schemat vrisa czy nie bardzo.
....::::FORD PROBE 2.0 16V USA WERSION::::....
MAŁOPOLSKI TUNNING KLUB
............:::::WWW.MTK-KLUB.PL::::::..........
MAŁOPOLSKI TUNNING KLUB
............:::::WWW.MTK-KLUB.PL::::::..........
Czyc VRIS nie sa sterowane elektrycznie poprzez komputer przy pewnych obrotach. Wienc jesli ci sie nie wlanczaja a komputer dziala bez problemow to winna jest albo zaworu albo solenoid sterujancym. Sprawdz to i nie bedziesz musial robic dodatkowych plytek sterujacych do VRIS. Natomiast problem moze byc taki tez ze zawory sterujace pobieraja powietrze z kolektora powietrza. A tam gromadzi sie straszny syf ktory moze spowodowac zablokowac poprawne dzialanie Vris. Co jeszcze mozesz optymalnie wyregulowac TPS voltomierzem. Znajde jakie powinno byc najlepsze polorzenie powiem i ci wysle. Z tego co widze to chcesz aby silnik byl sprawny technicznie i to rozumiem ale jesli chodzi ci o zwiekszenie mocy to nie tedy droga. Mam kilka sposobow na zwiekszenie mocy z dobrych zrodel bez dodatkow takich jak turbo czy kompressor. A też chce powiedziec ze byla jedna mazda co miala przeszlo 200 koni do kol. I z tego jak dobrze pamietam robila 13.8 na 1/4 mili bez turba.
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
To może zdradzisz jak to zostało zrobione, pomijam takie trywialne rzeczy jak splanowana głowica do bólu wraz z pełną obróbką gniazd zaworowych prowadnic itp, wypolerowane kanały dolotowe i wylotowe w kolektorach, lekkie koła zamachowe, doloty powietrza, odpowiednie wydechy (nie typowy przelot). Bo szczerze to nie bardzo mi teraz przychodzi do głowy co można jeszcze zrobić.
Gturbo pisze:Czyc VRIS nie sa sterowane elektrycznie poprzez komputer przy pewnych obrotach. Wienc jesli ci sie nie wlanczaja a komputer dziala bez problemow to winna jest albo zaworu albo solenoid sterujancym. Sprawdz to i nie bedziesz musial robic dodatkowych plytek sterujacych do VRIS. Natomiast problem moze byc taki tez ze zawory sterujace pobieraja powietrze z kolektora powietrza. A tam gromadzi sie straszny syf ktory moze spowodowac zablokowac poprawne dzialanie Vris. Co jeszcze mozesz optymalnie wyregulowac TPS voltomierzem. Znajde jakie powinno byc najlepsze polorzenie powiem i ci wysle. Z tego co widze to chcesz aby silnik byl sprawny technicznie i to rozumiem ale jesli chodzi ci o zwiekszenie mocy to nie tedy droga. Mam kilka sposobow na zwiekszenie mocy z dobrych zrodel bez dodatkow takich jak turbo czy kompressor. A też chce powiedziec ze byla jedna mazda co miala przeszlo 200 koni do kol. I z tego jak dobrze pamietam robila 13.8 na 1/4 mili bez turba.
Tps ustawiałem przy pomocy voltomierza 0,52 przepustnica jest ok, po włożeniu szczelinomierza 0,5 wentylator się włanczaa przy listku 0,4 nie.
Czesto ludzie nie wiedzą żę vrisy nie pracują jak należy, nawet się cieszą jak przy koło 4K obr auto rwie do przodu. Auto zamula się przy nie działających vrisach, szczególnie w zakresie do 3K obr. Nie znalazłem potwierdzenia o potencjalnym błędzie w oprogramowaniu w ecu, mam nawet cała game programów do ecu, tylko musze na 100% znać przyczyne. Auto powinno trzymać serje przynajmniej, jak ktoś jeżdzi z niesprawnymi vrisami od początku to myśli że tak powinno być, a auto ma troche urwanego mometnu w takim przypadku.
Dlaczego jeżeli ściągnie się z tps-u wtyczke to vrisy-1 się wyłancza na wolnych obrotach czyli jak powinno być, jak jest zależność ja jeszcze obstawiam zwarcie do masy jako powód załączonego vrisu-1.
Strowanie zewnętrze biorące tylko wartość obrtów to bardzo prosta proteza sterowania vrisami, co może np dać w efekcie większe spalanie. Ecu do analizy pobiera kilka parametrów.
No to jak sam powiedziales nie potrzebne jest robinie specialnego systemu aby sterowac VRIS jak juz nie pracuja. CZyli winna lezy w systemie podawania sygnalu. Czyli parametry TPS nie sa usatwione zglendem VRIS.Indi pisze:Gturbo pisze:Czyc VRIS nie sa sterowane elektrycznie poprzez komputer przy pewnych obrotach. Wienc jesli ci sie nie wlanczaja a komputer dziala bez problemow to winna jest albo zaworu albo solenoid sterujancym. Sprawdz to i nie bedziesz musial robic dodatkowych plytek sterujacych do VRIS. Natomiast problem moze byc taki tez ze zawory sterujace pobieraja powietrze z kolektora powietrza. A tam gromadzi sie straszny syf ktory moze spowodowac zablokowac poprawne dzialanie Vris. Co jeszcze mozesz optymalnie wyregulowac TPS voltomierzem. Znajde jakie powinno byc najlepsze polorzenie powiem i ci wysle. Z tego co widze to chcesz aby silnik byl sprawny technicznie i to rozumiem ale jesli chodzi ci o zwiekszenie mocy to nie tedy droga. Mam kilka sposobow na zwiekszenie mocy z dobrych zrodel bez dodatkow takich jak turbo czy kompressor. A też chce powiedziec ze byla jedna mazda co miala przeszlo 200 koni do kol. I z tego jak dobrze pamietam robila 13.8 na 1/4 mili bez turba.
Tps ustawiałem przy pomocy voltomierza 0,52 przepustnica jest ok, po włożeniu szczelinomierza 0,5 wentylator się włanczaa przy listku 0,4 nie.
Czesto ludzie nie wiedzą żę vrisy nie pracują jak należy, nawet się cieszą jak przy koło 4K obr auto rwie do przodu. Auto zamula się przy nie działających vrisach, szczególnie w zakresie do 3K obr. Nie znalazłem potwierdzenia o potencjalnym błędzie w oprogramowaniu w ecu, mam nawet cała game programów do ecu, tylko musze na 100% znać przyczyne. Auto powinno trzymać serje przynajmniej, jak ktoś jeżdzi z niesprawnymi vrisami od początku to myśli że tak powinno być, a auto ma troche urwanego mometnu w takim przypadku.
Dlaczego jeżeli ściągnie się z tps-u wtyczke to vrisy-1 się wyłancza na wolnych obrotach czyli jak powinno być, jak jest zależność ja jeszcze obstawiam zwarcie do masy jako powód załączonego vrisu-1.
Strowanie zewnętrze biorące tylko wartość obrtów to bardzo prosta proteza sterowania vrisami, co może np dać w efekcie większe spalanie. Ecu do analizy pobiera kilka parametrów.
Jak znajde troche czasu to umieszcze co optymalnie mozecie zrobic w waszyth autach aby poprawic dynamike waszych aut. Moze powinniscie sie zastanowic na grupowym wkladzie znalezienia kogos kto by zrobil wam kolektroy wydechowe takie jak macie na ebay. Mysle ze jest to mozliwe i koszt byly by tansze. Przeciez sa dwa kluby jak i mazdaspeed klub. Koszta byly by znikome. Cos takiego. http://cgi.ebay.com/ebaymotors/93-97-FO ... enameZWDVW A jak nie jest to mozliwe aby zrobic to moge wam to zalatwic z USA. Taki headers polepsza bardzo dynamike auta i zyski mocy 12 koni przy tej cenie jest oplacalne.Sqad pisze:To może zdradzisz jak to zostało zrobione, pomijam takie trywialne rzeczy jak splanowana głowica do bólu wraz z pełną obróbką gniazd zaworowych prowadnic itp, wypolerowane kanały dolotowe i wylotowe w kolektorach, lekkie koła zamachowe, doloty powietrza, odpowiednie wydechy (nie typowy przelot). Bo szczerze to nie bardzo mi teraz przychodzi do głowy co można jeszcze zrobić.
W jaki sposób właściwie ustawić tps względem vrisów, czy rezystancja tps-u ma znaczenie dla ecu czy tylko jest brane pod uwage wartość napięcia.Gturbo pisze:No to jak sam powiedziales nie potrzebne jest robinie specialnego systemu aby sterowac VRIS jak juz nie pracuja. CZyli winna lezy w systemie podawania sygnalu. Czyli parametry TPS nie sa usatwione zglendem VRIS.
Kolektor wydechowy to jeden z kroków, aby auto miało lepsze osiągi i warte napewno uwagi, dlamnie głównie liczy się rozwiązanie dające kompromis miedzy osiągami a trwałością rozwiązania. Podaj może orientacyjne ceny przy większej ilości by wynosiły, to ludzie by się skusili.
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Hmm. Cos nie tak, auto przy uszkodzonym Vris po przekroczeniu 3000rpm zostaje znacznie oslabione. Ja to potwierdzam i notka na ford-probe.netIndi pisze:Czesto ludzie nie wiedzą żę vrisy nie pracują jak należy, nawet się cieszą jak przy koło 4K obr auto rwie do przodu. Auto zamula się przy nie działających vrisach, szczególnie w zakresie do 3K obr.
Ja mialem jak mi sie wydaje sprawne Vrisy jeszcze po zakupie auta bo niesamowicie wyrywalo na wysokich obrotach. Nagle przyszedl czas ze auto cos dziwnie chodziło... tj. Nie warto bylo scigac sie na wysokich obrotach.Teraz tez tak jest niestety bo calkowicie wypielem kostki od systemu.
Ok wracajac do tematu to z ta przepustnica otwarta 75% to troszke szukanie dziury w calym. Wiem ze otwarcie vrisow ma wplyw na spalanie ale tak naprawde jazda po miescie czy oszczedna, zawyczaj nie przekracza sie 3250rpm Ja np. jezdzilem z jednym Vrisem otwartym na stale i spalanie niczym sie ne rozni od tego ktore teraz mam (11,5l w miescie trasy max 10Km). Greyg jednak pisal ze jak na stale mial otwarte Vrisy to auto przy katowaniu palilo 20l PB Jutro postaram sie zobaczyc czy w siosty KF (Xedos 9 2.0V6 wiec ten sam silnik ale pomniejszony) vrisy dzialaja przy obciazeniu czy bez ale z tego co pamietam to bez.
Znalazłem w dokumentacji forda telstar(motor KL), że vrisy mają się załanczać przy obciążeniu, a jeżeli chodzi o mulenie w przedziale do 3K obr to zależy od tego
jak funkcjonują vrisy, przy nie działających vrisach wogóle auto dostaje kopa w okolicy 4K obr, a czego nie powinno być to jest V6 którego jest zaletą elastyczność i zobacz sobie charakterystyki momentu obrotowego przy nie działających vrisach jest spadek zarówno mocy jak i momentu, kL-e przy 4800 mają max moment i z tąd ten tzw kop którego nie powinno być bo to nie turbo. Kiedy mają się załanczać vrisy decyduje ecu i bierze kilka parametrów analizując je i jeżeli spełniają je to uruchamia dodatkowe przepustnice.
Jeżeli chodzi o położenie przepustnicy to system vris ma działać w tedy kiedy potrzebujesz dynamicznej jazdy i nie bez powodu to zostało tak zestrojone.
Jeżeli chodzi o branie pod uwage tps w załanczaniu vrisów, to jestem ciekaw co będzie na trasie jak bedzie się poruszać z tą samą prędkością przy zastosowaniu zew. układu ecu nie ma kontroli nad nimi by ewentualnie zamknąć któreś z nich wedle potrzeby. To zresztą wyjdzie w praniu, trudno powiedzieć jak to będzie funkcjonować na dłuższą mete. Jeżeli chodzi o spalanie to umnie średnio 10l-10.3 przy trasie co dzień 2*15Km normalna jzada ani za szybko ani za wolno, ale to subiektywne odzczucia.
jak funkcjonują vrisy, przy nie działających vrisach wogóle auto dostaje kopa w okolicy 4K obr, a czego nie powinno być to jest V6 którego jest zaletą elastyczność i zobacz sobie charakterystyki momentu obrotowego przy nie działających vrisach jest spadek zarówno mocy jak i momentu, kL-e przy 4800 mają max moment i z tąd ten tzw kop którego nie powinno być bo to nie turbo. Kiedy mają się załanczać vrisy decyduje ecu i bierze kilka parametrów analizując je i jeżeli spełniają je to uruchamia dodatkowe przepustnice.
Jeżeli chodzi o położenie przepustnicy to system vris ma działać w tedy kiedy potrzebujesz dynamicznej jazdy i nie bez powodu to zostało tak zestrojone.
Jeżeli chodzi o branie pod uwage tps w załanczaniu vrisów, to jestem ciekaw co będzie na trasie jak bedzie się poruszać z tą samą prędkością przy zastosowaniu zew. układu ecu nie ma kontroli nad nimi by ewentualnie zamknąć któreś z nich wedle potrzeby. To zresztą wyjdzie w praniu, trudno powiedzieć jak to będzie funkcjonować na dłuższą mete. Jeżeli chodzi o spalanie to umnie średnio 10l-10.3 przy trasie co dzień 2*15Km normalna jzada ani za szybko ani za wolno, ale to subiektywne odzczucia.
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Przyczyn może być wiele, myślałem aby podmienić ecu rocznik musi się zgadzać aby wyeliminować potecjalny bug w ecu, któraś czujka może podawać nie włściwy wartość ale ecu odbiera parametr i nie jest w stanie stwierdzić żę nie jest on właściwy( tak jak np z sondą lambada) inna możliwość to żę jest zwarcie masy bo komp załancza po przez podanie masy. Przyczyn może być wiele a skutek ten sam, jak będe miał urlop będe to sprawdzał, najlepiej pomirzyć napięcia na ecu od poszczególnych czujek ponieważ komp widzi czujka-> wtyczka-> przewód-> wtyczka->ecu. Tak jak już wspominałęm wcześniej nie znalazłem wiarygodnego potwierdzenia błędu ecu, który ma niby polegać na tym zę przy zimnym silniku przy osiągnięciu obrotó w powyżej 3250 załąncza się vris nr1 i tak zostaje trudno wyrokować czy to prawda czy nie jak pisałem wcześniej nie znalazłem wiarygodnego potwierdzenia tego. Może przyczyna jest banalna poprostu jakaś wtyczka nie ma styku i tylko trzeba ją zlokalizować która to jest. Rozmawiałem z gościem który zajmuje się kompami samochodowymi i mówił że się nie spotkał z czymś takim przynajmnie nic mu na ten nie wiadomo jeżeli chodzi o bug-a, ale w życiu różnie bywa.[/i]