Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !

Sterowanie dlugoscia kolektora dolot.(VRIS) . Lista na 1 str

Awatar użytkownika
Kamil_01
Posty: 493
Rejestracja: 2005-12-30 00:34
Galeria: viewtopic.php?t=9319
Lokalizacja: Górzyca Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Kamil_01 »

a jak najprościej sprawdzić czy działają owe VRISY

ps. sorry za offa
..::Ford Probe 2,5 V6 GT USA; rok 1993::..
....:::::::::::PROBE RULEZ:::::::::::....
Człowiek, który się nie myli, drzewo, które się nie pali - nie istnieją.

Obrazek
Awatar użytkownika
mbmaster
Posty: 275
Rejestracja: 2006-05-14 00:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mbmaster »

Sa dwie opcje:
otwierasz maske i odpalasz silnik. Przy danych obrotach widac jak Vrisy sie ruszaja.

druga opcja to taka ze ponoc dziala to tylko podczas jazdy i tu jest test na papierek lub linki i inne ustojstwa.

No i jeszcze pozostaje test diodowy.
Obrazek
Awatar użytkownika
Kamil_01
Posty: 493
Rejestracja: 2005-12-30 00:34
Galeria: viewtopic.php?t=9319
Lokalizacja: Górzyca Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Kamil_01 »

moge prosić o więcej szczegółów, np jak mam zobaczyć i gdzie co się otworzy, sorry ale nie znam sie na tym a chciałbym to sprawdzić :?
..::Ford Probe 2,5 V6 GT USA; rok 1993::..
....:::::::::::PROBE RULEZ:::::::::::....
Człowiek, który się nie myli, drzewo, które się nie pali - nie istnieją.

Obrazek
Awatar użytkownika
Kamil_01
Posty: 493
Rejestracja: 2005-12-30 00:34
Galeria: viewtopic.php?t=9319
Lokalizacja: Górzyca Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Kamil_01 »

Gturbo pisze:Jak znajde troche czasu to umieszcze co optymalnie mozecie zrobic w waszyth autach aby poprawic dynamike waszych aut. Moze powinniscie sie zastanowic na grupowym wkladzie znalezienia kogos kto by zrobil wam kolektroy wydechowe takie jak macie na ebay. Mysle ze jest to mozliwe i koszt byly by tansze. Przeciez sa dwa kluby jak i mazdaspeed klub. Koszta byly by znikome. Cos takiego. http://cgi.ebay.com/ebaymotors/93-97-FO ... enameZWDVW A jak nie jest to mozliwe aby zrobic to moge wam to zalatwic z USA. Taki headers polepsza bardzo dynamike auta i zyski mocy 12 koni przy tej cenie jest oplacalne.
Gturbo a ile by mnie wyniosły koszty jeżeli zamawiał bym ten kolektor przez Ciebie i dajmy na to tylko dla siebie :?:

ps. sorry za offa znowu :wink:
..::Ford Probe 2,5 V6 GT USA; rok 1993::..
....:::::::::::PROBE RULEZ:::::::::::....
Człowiek, który się nie myli, drzewo, które się nie pali - nie istnieją.

Obrazek
Gturbo
Posty: 202
Rejestracja: 2006-02-02 21:31
Samochód: brak
Lokalizacja: New York Kielce

Post autor: Gturbo »

Narazie nie mam czasu na rozne tego typu zakupy, ale jak by bylo wiencej chetnych to czemu nie.
Awatar użytkownika
pawelc
Posty: 115
Rejestracja: 2006-04-26 15:30
Samochód: mazda mx-6 ,2,5v6,92r x2
Lokalizacja: Drawno zachodniopomorskie
Kontakt:

Post autor: pawelc »

@mbaster schemat który mi podesłałeś to schemat z którego korzystałem i jak narazie jest lipa ,czekam na Was bo ja już nic z tym chyba nie wymyślę ,co do zależności tps-u względem vrisów ja mam u siebie ustawiony tak jak powinno być czyli zamknięta przepustnica 0,5v otwarta 3,7v co można jeszcze zrobić ?,vrisy pod obciążeniem wydają się działać ,ale co z tego jak vris1 jest od samego początku otwarty pozatym mam kolektor od KLZE a z tego co czytałem należałoby się pobawić z czasami otwarcia ,co do zakupów ze stanów napewno znalazłoby się paru chętnych na różne akcesoria ale tu trzeba być zdecydowanym ,bo jak widzę to żaden zamysł grupowych zakupów nie został zrealizowany.....
Awatar użytkownika
Indi
Posty: 97
Rejestracja: 2004-09-06 19:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: Indi »

Najlepiej zastosować diody (LED) 12V, wystarczy podłączyć to do wtyczek od vrisów, które znadują się z tyłu kolektora dolotowego i poprowadzić kabelkiem do kabiny diody najlepiej 2 różne kolory. W tym rozwiązaniu mamy pełen obraz w jakim zakresie obr. i czy wogółe się załancza. Metotda na tzw papierek czy sznurek daje nam, tylko to że vris się załancza albo nie nic więcej.
Ford PROBE Blue 2.5 V6 96r.
Ford PROBE Black 2.0 16v 95r.
Takie były teraz jest taki
Ford PROBE Red 2.5 V6 96.r 72Kkm
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
mbmaster
Posty: 275
Rejestracja: 2006-05-14 00:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mbmaster »

na tamtym schemacie od greyga jest blad przy czesci Vris 1 (LM339) obejrzyj dokladnie wyjscia 1234. Wiec uklad niejest taki sam.
Obrazek
KALI
Posty: 789
Rejestracja: 2005-11-01 00:10
Galeria: viewtopic.php?t=6696

Post autor: KALI »

Panaowie tylko mam małą prośbę spawdzcie za pomocą shamowania różnicę przed i po ciekawy jestem różnic wykresowych. :wink:
Awatar użytkownika
mbmaster
Posty: 275
Rejestracja: 2006-05-14 00:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mbmaster »

Taki jest moj plan 8)
Obrazek
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

U mnie Vris zdaje się pracować poprawnie na wysokich obrotach bo zbiera się jak wściekły. Natomiast w niższych partiach obrotów trochę zamula, co potwierdzałoby to co napisał Indi odnośnie zamułki do 3k.
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Gturbo
Posty: 202
Rejestracja: 2006-02-02 21:31
Samochód: brak
Lokalizacja: New York Kielce

Post autor: Gturbo »

Prawda jest taka ze jest gosciu co robi swoje kolektroy dolotowe, i co ciekawe uzyskuje on wieksza moc na nich niz na fabycznych. Jakies 25 koni. Calkowicie wyeliminuje kolektor wraz z VRIS. Jest to do zrobienia taki kolektor i to nawet prosto. VRIS spelniaja funcje szybszego napelnienia cylindra przy otwarciu poprzez dodatkowe kanaly dolotowe wienc dlatego macie takie poczucie przyspiesza. Z drugiej strony denerwuje mnie to ze przy 5800 jak sie nie myle to jest max Hp i auto juz tak nie ciagnie dlugo mu zajuje osiagniecia max szybkosci.
Np KLZE tego nie ma i ciagnie do konca czerwonej lini obrotow i to mi sie podoba. Plyniej reaguje na gaz. Mozna sprobowac wsadzic KLZE dane na wasz epron i sprawdzic czy auto bylo by bardziej zywe. Jesli chcecie zwieszyc moc auta ot inna droga. Bo jak szukacie 50 konmi wiecej to najtaniej Nittro i najprosciej. A jesli chcecie sam silnik zrobic tak aby mial wieksza moc to dziwi mnie dlaczego tego zbiorowo nie zobicie. Przeciez nie jestescie glupkami i macie zaplecze techniczne a też tania sile robocza aby to stalo sie faktem. W USA sa ludzie co prywatnie zrobili sporo podzespolow do probe ktore spelnily ich oczekiwania. To samo mozecie zrobic. Podzielic koszta i zrobic kilka sztuk dla chetnych. NP. po co odchudzac kolo zamachowe jak mozecie kupic juz od mazdy mx3 V6 roznica 16 lbs versus 21. Calkowicie splanowanie kola waszego bedzie sie rownalo ze zlym stopniowaniem sprzegla. Bedzie za plytko brac lub inne sprawy. A też splanowanie masy kola rowna sie z tym ze moc wzrasta a torque spada tak ze zbytnio nie mozecie sciac kola. Natomiast mozecie zalozyc z aluminium lzejsze kolo passowe. Effekt jest ten sam, i auto wkreca sie szybciej na obroty. Mam takie kolo na sprzedaz jak oglosilem wczesciej. Ma je Bienias i jest do nabycia moj koszt 120 zl plus przesylka. Kupice zamontujcie i zobaczycie ze jest roznica. Do 5 koni i silnik nie ma takiego obciazenia.
Awatar użytkownika
Indi
Posty: 97
Rejestracja: 2004-09-06 19:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: Indi »

Mam kilka programów do ecu i w tym z zmodyfikacją map vrisów, myślałem o programie z klz.
Jakie są różnice jeżli chodzi o rczniki w programach do ecu, bo o ile pamiętam to w 93-94 a póżniejsze roczniki były różnice dotyczące czujnika położenia wału, jeszcze jakieś różnice były.
Ile kosztuje orientacyjnie ecu z rocznika 95 do V6.
Co do koletrora to mnie to zainteresowało masz może jakieś materiały na ten temat, albo jakieś namiary lub opinnie kogoś kto robił takie modyfikacje z dolotem ?
Ford PROBE Blue 2.5 V6 96r.
Ford PROBE Black 2.0 16v 95r.
Takie były teraz jest taki
Ford PROBE Red 2.5 V6 96.r 72Kkm
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
mbmaster
Posty: 275
Rejestracja: 2006-05-14 00:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mbmaster »

Witam! Z tego co widzialem uklad do sterowania Vrisow jest juz w fazie koncowej. Niedlugo postaram sie zamontowac urzadzonko i sprawdzic jak sie auto zachowuje :lol:no i czy sam uklad dziala.
Obrazek
Awatar użytkownika
mbmaster
Posty: 275
Rejestracja: 2006-05-14 00:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mbmaster »

Aha ojciec dolozyl jeszcze czujnik polozenia przepustnicy zeby nie było wiekszego spalania np na Trasie o czym wspominal Indi
Obrazek
Awatar użytkownika
Kędziorek
Posty: 3381
Rejestracja: 2004-11-24 22:32
Galeria: viewtopic.php?t=8098
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Kędziorek »

Jak wstępne testy wypadły, o ile się już odbyły :wink:
ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
mbmaster
Posty: 275
Rejestracja: 2006-05-14 00:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mbmaster »

Jeszcze sie nieodbyly poniewaz uklad w czesciach jest 8)
Najprawdopodobniej w niedziele juz bedzie zamontowany w aucie (niestety ojciec ma firme i jej wiecej czasu poswieca). Bede informowal na biezaco o dokonaniach :wink:
Obrazek
Awatar użytkownika
mbmaster
Posty: 275
Rejestracja: 2006-05-14 00:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mbmaster »

Budowa powoli dobiega koncowi lecz ojciec czeka na nowa lutownice z termostatem jeszcze.
Zmieszczam fotki do polowy zlozonego ukladu

Obrazek
]
Ostatnio zmieniony 2006-07-04 00:30 przez mbmaster, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Już mi się podoba, nie ma opcji żeby to nie działało, w końcu na scalaku widnieje napis:
"VRIS FOR KL FANS" :D 8)
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Awatar użytkownika
Robert
Posty: 12613
Rejestracja: 2004-10-21 19:12
Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
Galeria: viewtopic.php?t=6900
Lokalizacja: Leszno (maz)
Kontakt:

Post autor: Robert »

Nie na scalaku :wink:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: :arrow: Lekcja 1 (bardzo krótka) i :arrow: Lekcja 2 (krótka)
Obrazek ObrazekObrazek'89 2.0 Turbo downgrade
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

To na tej płytce czy jakkolwiek się to nazywa :D
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Awatar użytkownika
Kędziorek
Posty: 3381
Rejestracja: 2004-11-24 22:32
Galeria: viewtopic.php?t=8098
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: Kędziorek »

No nieźle.
Nie ma bata żeby nie działało ;)
ObrazekObrazekObrazek
Awatar użytkownika
mbmaster
Posty: 275
Rejestracja: 2006-05-14 00:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mbmaster »

Witam! Uklad zostal wlasnie ukonczony i co najwazniejsze dziala :D
Narazie podlaczylismy w domu i testowalismy. Postaram sie dzisiaj to jeszcze zamontowac w aucie, tylko niewiem czy mi ojciec pomoze bo on z zasady w niedziele nic w aucie nie robi 8) Pozostaje mi tylko podlaczyc i zdac pierwsza relacje z jazdy (kurde mam nadzieje ze nie bedzie kiszki bo normalnie....) Jak tylko uklad zostanie zlozony zdam relacje fotograficzna.
Obrazek
Awatar użytkownika
Indi
Posty: 97
Rejestracja: 2004-09-06 19:31
Samochód: brak
Lokalizacja: Opole

Post autor: Indi »

Narazie wszystko idzie w dobrym kierunku 8)
Ford PROBE Blue 2.5 V6 96r.
Ford PROBE Black 2.0 16v 95r.
Takie były teraz jest taki
Ford PROBE Red 2.5 V6 96.r 72Kkm
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
mbmaster
Posty: 275
Rejestracja: 2006-05-14 00:08
Samochód: brak
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: mbmaster »

No i niestety nie udalo sie!!!

Żartuje :lol: Bez kitu chyba juz myslalem ze nic z tego nie bedzie. Ale opowiadam od poczatku. Przedewszystkim wiemy juz ze blad Vrisow to Sterowanie komputera. Problem ten bedzie zbadany i imoze zdiagnozowany i tu prosba czy ma ktos uszkodzony komputer z KL(taki by mozna go obejrzec i moze podlubac)? Ale do rzeczy, z podlaczeniem bylo chyba z 1000 kombinacji a najsmiesznejsze bylo to ze po zastowaniu ukladu dzialal on identycznie jak komputer czyli otwieral Vris 1 po odpaleniu. Co sie okazalo Jeden z Vrisow wysyla jakies dziwaczne napiecia. Sorry za moje laikowe slownictwo ale nie potrafie powtorzyc o co chodzilo. Po dlugiej zabawie z oszukaniem kompa udalo sie. Vrisy zaczely dzialac jak nalezy jak sie z poczatku wydawalo. Vrisy zalanczaja sie jak powinny sa dobrze wysterowane. Pojawil sie nowy problem bo przy zaloczeniu vrisow na silniku sa jakies szarpniecia. Dlatego wkrotce ukad zostanie jeszcze poprawiony

Pomimo tego posmigalem troche autem z systemem i czuc ze dostalo pare kucykow spowrotem. Dokladnie niewiem ile. Fajnie bo od 4250 silnik zaczyna ciagnac. Wiec teraz przechodzimy na etap poprawy vrisow. Jak tylko bedzie ukonczone to wrzuce filmik z dzialajacymi zaworami. Zasdniczo to moge juz nagrac
ale niechce zeby tak szarpalo bo jeszcze cos sie rozsypie. Aha TPS tez dziala i trzeba poprostu dac ostro w pedal by Vrisy zaczely dzialac.
A tu pare fotek.

Wielkie dzieki dla Tomkarvf za pomoc i montaz

Obrazek
Obrazek
Tak wyglada gotowy sterownik
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „II gen (1993 - 1997)”