Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
Prędkość a obroty silnika
Prędkość a obroty silnika
Witka
Czy możecie mi powiedzieć jakie prędkości macie na zegarze przy obrotach 3 tys RPM ??
Bo od dłuższego czasu zastanawiam się nad swoim autkiem i tym problemem. Ja mam na 5 biegu przy 3000 RPM około 107 km/h, wiem że inni w takich bolidach jak mój, również GT przy 3000 mają około 120 km/h, a więc różnica znaczna. Dotyczy to też silnika bez turbiny
ale...
podobny układ prędkości w stosunku do obrotów jak u mnie ma koleś, który ma silnik FE3 i zastanawiam się czy przypadkiem nie mam skrzyni właśnie od tego modelu, stąd moje pytanko.
Czy te skrzynie można zamieniać ?? one są podobne ?? różnią się czymś, można to jakoś zbadać ??
Czy możecie mi powiedzieć jakie prędkości macie na zegarze przy obrotach 3 tys RPM ??
Bo od dłuższego czasu zastanawiam się nad swoim autkiem i tym problemem. Ja mam na 5 biegu przy 3000 RPM około 107 km/h, wiem że inni w takich bolidach jak mój, również GT przy 3000 mają około 120 km/h, a więc różnica znaczna. Dotyczy to też silnika bez turbiny
ale...
podobny układ prędkości w stosunku do obrotów jak u mnie ma koleś, który ma silnik FE3 i zastanawiam się czy przypadkiem nie mam skrzyni właśnie od tego modelu, stąd moje pytanko.
Czy te skrzynie można zamieniać ?? one są podobne ?? różnią się czymś, można to jakoś zbadać ??

MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Re: Prędkość a obroty silnika
Ten koleś to chyba ja.waluś pisze:podobny układ prędkości w stosunku do obrotów jak u mnie ma koleś, który ma silnik FE3
Dodam tylko, że u mnie w 626 GT FE3N na piątce mam następujące prędkości:
2000rpm - ok. 70 km/h
2500rpm - ok. 90 km/h
3000rpm - ok. 105 km/h.
Dziwi mnie tylko jedno że wzrost prędkości nie jest liniowy w stosunku do obrotów (chyba że urządzenia pomiarowe są mało dokładne).
626 GD 2.0 GT FE3N
- Bogdan9999
- Posty: 4265
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Przemo akurat chodziło mi o Huano
ale niech ci będzie
No to wiem że można przerzucić skrzynki, ale jak je odróżnić ??
Druga sprawa to to że niedawno wymieniałem sprzęgło i tarcza weszła od F2 GT mam też docisk który pochodzi od F2 i pasował na to koło na silniku, więc albo mam jakiś ewenement, albo jeśli jest to skrzynia od FE3 to Bogdan masz nie dokońca rację z tym sprzęgłem
chyba że są takie same, wkońcu moc jest identyczna, to w zasadzie mogły by być takie same.

No to wiem że można przerzucić skrzynki, ale jak je odróżnić ??
Druga sprawa to to że niedawno wymieniałem sprzęgło i tarcza weszła od F2 GT mam też docisk który pochodzi od F2 i pasował na to koło na silniku, więc albo mam jakiś ewenement, albo jeśli jest to skrzynia od FE3 to Bogdan masz nie dokońca rację z tym sprzęgłem


MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Waluś, strasznie się uparłeś że coś masz nie tak, a mi się po prostu wydaje, że mazda stosowała różne przełożenia główne, inne mogły być na rynek US, a inne na europejski. Jeśli masz skrzynie dobrze zestopniowaną w stosunku do przebiegu krzywej mocy auta to nie powinieneś się jej tak czepiać. Postaram się jutro poszukać czy nie ma na skrzyni jakichś oznaczeń, jeśli są to dam Ci znać co na niej pisze.
626 GD 2.0 GT FE3N
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
Witam,
NA - Naturally aspirated - bez turbo.
A naturally-aspirated engine or normally-aspirated engine (NA - aspiration meaning breathing) refers to an internal combustion engine (normally petrol or diesel powered) that is neither turbocharged nor supercharged. Most automobile gasoline (petrol) engines are naturally-aspirated, though turbochargers and superchargers have enjoyed periods of success, particularly in the late 1980s and the current 2000s era. However, most road-going diesel-engined vehicles use turbochargers, because naturally-aspirated diesels generally cannot offer suitable power:weight ratios to be acceptable in the modern car market.
Pzdr.
NA - Naturally aspirated - bez turbo.
A naturally-aspirated engine or normally-aspirated engine (NA - aspiration meaning breathing) refers to an internal combustion engine (normally petrol or diesel powered) that is neither turbocharged nor supercharged. Most automobile gasoline (petrol) engines are naturally-aspirated, though turbochargers and superchargers have enjoyed periods of success, particularly in the late 1980s and the current 2000s era. However, most road-going diesel-engined vehicles use turbochargers, because naturally-aspirated diesels generally cannot offer suitable power:weight ratios to be acceptable in the modern car market.
Pzdr.
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Jedrek
- Posty: 1134
- Rejestracja: 2004-06-24 10:19
- Samochód: Igen 1992 2,2GT
- Lokalizacja: Ośno Lubuskie
- Kontakt:
Ja mam tak samo jakieś 125km/hpelot pisze:u mnie na piąty biegu przy 3tyś. mam około 120-130
Pózniej sprawdzę
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Koła to nie mają tu nic do tego bo prędkość jest brana ze skrzyni biegów, co najwyżej będzie przekłamywać, nie będzie pokazywał rzeczywistej prędkości samochodu, czyli na mniejszych oponach na liczniku mam załóżmy mamy 120 przy 3tyś obr a prędkoć rzeczywista wynosi 110, czy jeśli mamy większe gumy na liczniku mam 120 przy 3tyś obr a faktyczna prędkość będzi 130 (to oczywiście poglądowe przykłady). Prędkość jest brana z prędkości obrotowej skrzyni. Koła zmieniają ci przełożenie na jezdnie ale nie wskazanie na licznikach.
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Przy okazji - nie wierzcie prędkościomierzom. Bawiłem się na zlocie GPSem - w zakresie od 50 do 140 prędkościomierz w moim Probku zawyża równo
o 5 km/h (mówię o ustalonej prędkości, nie o momencie przyspieszania, bo GPS ma jakąś bezwładność).
Przedtem (na poprzednim silniku) mierzone na radarze sugerowało zaniżanie o podobną wartość (jest taki radar na Księcia Janusza pokazujący Twoją prędkość). Tylko tam jeździłem koło 40km/h (teren zabudowany, szkoła, Laptopa by trzeba zaprosić - to przetestuje ten radar
).

Przedtem (na poprzednim silniku) mierzone na radarze sugerowało zaniżanie o podobną wartość (jest taki radar na Księcia Janusza pokazujący Twoją prędkość). Tylko tam jeździłem koło 40km/h (teren zabudowany, szkoła, Laptopa by trzeba zaprosić - to przetestuje ten radar

Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum:
Lekcja 1 (bardzo krótka) i
Lekcja 2 (krótka)

'89 2.0 Turbo downgrade





- Jedrek
- Posty: 1134
- Rejestracja: 2004-06-24 10:19
- Samochód: Igen 1992 2,2GT
- Lokalizacja: Ośno Lubuskie
- Kontakt:
Może lepiej nie, bo wyjdzie na jaw, że ma przy 220km/h faktycznie 60km/h i wtedy będzie nam głupio, że po nim tak pojechaliśmy.Robert pisze: Laptopa by trzeba zaprosić - to przetestuje ten radar).




Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
- Mr. Cynk
- Posty: 3325
- Rejestracja: 2003-09-14 22:41
- Samochód: Pontiac TransAM 350'
- Lokalizacja: W-M UE

a nikomu nie wpadło do głowy, że probki tez nie mają takich samych przełożeń?
po pierwsze wszystkie GL maja inaczej obroty przy tych samych prędkościach niż GT,
po drugie GL i GT obudowami nie różnią się niczym i łatwo je podmieniać,
po trzecie sprzęgła też są tak łudząco podobne, że sklepikarze często upierają sie jak osły że to to samo GL a GT i potem są zonki bo sprzęgło jest 1,5cm inne na srednicy między GL i GT i GT'ki palą słabsze tarcze.
więc moim zdaniem masz skrzynię z przełożeniami takimi jak w GL'ach proba na przykład i można by to zmienić przekładka skrzynki od GT.
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
FAQ!
Dzięki - przy najbliższej okazji wynocha z tą skrzynią ode mnie!
Dzięki - przy najbliższej okazji wynocha z tą skrzynią ode mnie!



Raf pisze:To ja też włączę się do dyskusji i na końcu dadam stronę, gdzie ... ble, ble, ble...
To samo co wcześniej, ale tym razem po angielsku ...
http://www.performanceprobe.com/misc/in ... =gearspeed
I pewnie żadnemu się to nie przyda
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum:
Lekcja 1 (bardzo krótka) i
Lekcja 2 (krótka)

'89 2.0 Turbo downgrade





- Maciucha
- Posty: 1564
- Rejestracja: 2004-08-26 22:11
- Samochód: I GT
- Galeria: viewtopic.php?t=7836
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
icevinek pisze:Mała korekta...dzisiaj to sprawdziłem....3 tysiące obrotów to prawie dokładnie 132 km/h ...
To jaki autobus tak w Toruniu śmiga?cevinek 2006-06-27 21:19 w innym temacie pisze:Błagam zlitujcie się nade mną....
Autko u mechanika stoi a ja muszę autobusem jeździć...a zapachy przy tym są boskie....

