Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
Witam
Dziś mi się przytrafiła nie miła niespodzianka, elektryczne szyby odmówiły posłuszeństwa. Chodziły sobie bez zarzutu jak jechałem sobie do miasta, zaparkowałem autko, ale kiedy wróciłem już nie mogłem ich w ogóle otworzyć. Na początku myślałem, że to może bezpiecznik i go sprawdziłem, ale niestety bezpiecznik był cały. Więc wziąłem się za rozebranie drzwi od kierowcy pomyślałem, że może tam się coś poluzowało, ale tam też wszystko było ok. Nie wiem już co więcej sprawdzać . Może mi ktoś coś podpowie za co z góry dziękuję.
moze napiszesz jeszcze jakiego masz probka i z kad jestes?
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."
"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
No tak zapomniałem mam Proba II z 1995 roku z silnikiem 2,0. Mieszkam koło Torunia. A z tymi szybami to było tak, że się trochę nimi bawiłem i sobie pomyślałem, że się mogą zepsuć no i się zepsuły ;->. Zabawa była niewinna i chciałem tylko sprawdzić czy mi nie przyciśnie palców i czy się zatrzyma szyba, może to od tego mi się coś popsuło. Wiem wiem, że troche głupio robiłem, no ale byłem ciekaw.
A z drzwi pasażera możesz opuścić szybę?
Napęd szyb zasilają 2 bezpieczniki w skrzynce przy lewej nodze kierowcy. Są to "METER FUSE" 15A i "PWR WINDOW FUSE" 30A. Sprawdź obydwa.
Witam bezpieczniki były dobre. Ale już dałem rade sobie z tymi szybami, a dokładniej to mój kolega dał sobie radę, okazało się, że nie ma masy w przewodzie dochodzącym do przełącznika. Brak tej masy okazał się skutkiem zaśniedzenia kostki łączącej wszystkie przewody drzwi kierowcy z samochodem. Trochę trzeba było się namęczyć z tą kostką. Nawet drzwi trzeba było wyjąć całe, ale najważniejsze, że już grają. Dzięki za rady. To by było tyle.
eren pisze: okazało się, że nie ma masy w przewodzie dochodzącym do przełącznika. Brak tej masy okazał się skutkiem zaśniedzenia kostki łączącej wszystkie przewody drzwi kierowcy z samochodem..)
Mam podobny problem,ostatnio szyba oraz lusterko od pasażera działa kiedy chce.(nie da sie otworzyc/zamknąć przelacznikami z obu panelów sterowania). Rozebrałem tapicerke i sprawdziłem wszystkie kostki ale wyglądają dobrze... Po energicznym poruszaniu wiązką kabli przy tej najwiekszej wtyczce szyba dziala ale tez nie zawsze. Poza tym silniczek od szyby był b.gorący gdy go dotknąłem. Mysle o wymianie całej,tej największej wiązki przewodow ale nie wiem czy to pomoże.. Chcialem tez sprawdzic kabel masy ale nie wiem gdzie sie znajduje. Ktoś ma jakies pomysły?
aha, problem dotyczy tylko drzwi pasażera ,od kierowcy wszystko OK.(z tym ze panel od kierowcy tez jest nieskuteczny gdy chce sterowac szyba/lusterkiem od pasazera)
Probe 2.0 , rocznik`95 (wg VIN `94), wersja HIGHLIGHT
Kolego zaśniedziałe styki w złączu wiązki na słupku jak pisał kolega powyżej - to jest przyczyną,rozbierz i zobacz czy styki nie są zaśniedziałe albo juz wypalone i kiepsko łączy.
2Ya pisze: zaśniedziałe styki w złączu wiązki na słupku jak pisał kolega powyżej
Pzdr. & c ya..
No wlasnie kolega wyżej nie napisal konkretnie gdzie... Na słupku? Czyli ściągnąć drzwi z zawiasów i sprawdzić wtyczke wchodzącą do nadwozia? Ją ją rozpiąłem i wygladała OK ale dostęp do "żeńskiej części złącza" jest niemożliwy bez demontażu całych drzwi..
Probe 2.0 , rocznik`95 (wg VIN `94), wersja HIGHLIGHT
mam problem z szybą elektryczną od strony pasażera, działała, działała i przestała dziać myślałem ze powodem mogą być styki ale rozkręciłem boczek i wszystko było ok, poza tym ze w drzwiach uzbierało mi sie troche wody i to nie wiem jakim cudem osuszyłem i dalej szyba nie działa wszystkie inne elektryczne sprawy jak door lock czy lusterko działają, szyba od strony kierowcy tez działa wiec to nie bezpiecznik... nie wiem czy od tej wody mogło sie zrobić jakieś zwarcie że silniczek sie spalił albo coś? boje sie ściągnąć silniczek bo jak mi szyba opadnie to sie tylko nawku...am ze nie bede mógł złożyc tego do kupy ktoś mi coś podpowie, co to moze byc?
Nie działa w ogóle? Ani z przełącznika pasażera, ani kierowcy?
Po pierwsze wyjmij przełącznik pasażera, odłącz (wtyczka C602), przeczyść styki - może pomóc, bo wszystko idzie tędy.
Jeśli nie - odłącz wtyczkę C606 przy silniczku i spróbuj podać napięcie bezpośrednio. Tam są 2 przewody: na jeden podajesz masę, na drugi +12V. Plus na zielony (masa na czerwony) opuszcza szybę, plus na czerwony podnosi.
Jeśli nie działa, to silnik.
Jeśli działa, to podłącz z powrotem, odłącz wspomnianą wcześniej wtyczkę C602 i podaj na piny 319 i 320 (te same kolory przewodów) napięcie wg powyższego opisu (wygląd wtyczki znajdziesz w wątku o wtyczkach).
Jeśli nie działa, to winny jest przewód pomiędzy przełącznikiem pasażera a silnikiem.
Możesz go dodatkowo sprawdzić omomierzem - po odłączeniu z obu stron odpowiednie kable powinny stawiać opór mniejszy niż 5 omów.
Jeśli działa, to zmierz, czy we wtyczce C602 na styku 43 jest +12V. Będzie - gdyby nie było, to prawdopodobnie działałoby otwieranie ze strony kierowcy, a nic o tym nie pisałeś.
Jeżeli doszedłeś tutaj, to winny jest prawdopodobnie przełącznik pasażera.
Dla pewności podłącz go z powrotem bez wciskanie na miejsce i sprawdź, czy po naciśnięciu góra/dół pojawia się (odpowiednio) napięcie i masa na stykach 319 (czerwony przewód) i 320 (zielony).
Jeśli nie ma plusa - wina przełącznika.
Gdy plus pojawia się gdzie należy, ale nie ma masy, to albo ten przełącznik, albo przełącznik po stronie kierowcy (z niego jest brana masa).
Wymontuj przełącznik pasażera i sprawdź czy przewodzi jak trzeba (opór poniżej 5 omów): w pozycji do góry (zamykanie)połączone styki 43 z 319 oraz 315 z 320, w pozycji do dołu (otwieranie) styki 43 z 320 i 316 z 319.
Nie łączy - wymień ten przełącznik.
Łączy - wymień przełącznik kierowcy.
Pr0t0n pisze:mam problem z szybą elektryczną od strony pasażera, działała, działała i przestała dziać myślałem ze powodem mogą być styki ale rozkręciłem boczek i wszystko było ok,
Miałem taki problem rok temu, szyba od pasażera sie czasami zacinała... Przy otwartych maksymalnie drzwiach ruszaj tą złączką koło zawiasów drzwi i zobacz czy wtedy szyba działa. U mnie zaśniedziały był jeden bolec w niej i trzeba było ściągnąć całe drzwi zeby sie do niej dostać i rozebrać, pomogło przeczyszczenie i posmarowanie "smarem miedzianym" tego jednego styku. Trzeba dobrze zakonserwowac jego "męską" i "żenską" strone
Probe 2.0 , rocznik`95 (wg VIN `94), wersja HIGHLIGHT
derek pisze:szyba od pasażera sie czasami zacinała...
no własnie moge powiedziec ze u mnie tez sie zacina bo znowu działa, choć silniczek chodzi jakby słabiej, charczy i nie ma "mocy" ale jakoś ciągnie tą szybe ciężko mi teraz cokolwiek przy tym robic bo jestem w rozjazdach a probek stoi na parkingu i tylko zbiera wode do drzwi podczas tych deszczy mam nadzieje ze sie zabiore za to w najblizszej przyszłosci i posprawdzam wszystkie rady, których mi udzielono
pozdro
alfik pisze:to zaklej jakąs folią chociaż te okno skoro woda leci
problem tylko w tym ze nie wiadomo skąd leci, duże prawdopodobieństwo ze przez uszczelkę przy szybie ale duże prawdopodobieństwo to jednak nie jest pewniak
a wracając do tematu to po krótkich oględzinach z kolegami z wrocławskiego spota doszliśmy do wniosku ze to nie żadne zaśniedziałe styki lub coś podobnego tylko po prostu silniczek się "kończy"
u mnie panowie dzieje się coś takiego : szyba odstrony posażera chodzi normalnie naciskając przycisk od strony pasażera lub od strony kierowcy natomiast szyba od strony kierowcy stoi w miejscu sprawdzałem silniczek i jest okey co to może być
JEST Ford Probe II gen. 2,5 V6 24V 95r.euro.
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
chyba jest uwalony wyłącznik trzeba się rozejrzec za wymianą ciekawe ile może kosztować
-- dodano środa, 19 sierpnia 2009, 12:31 --
witam . sprawdziłem i jest to przełącznik narazie przełożyłem kabelki i otwieram szybę od strony kierowcy przełącznikiem obok sterownikiem do szyby pasażera musi narazie wystarczyć . pozdrawiam
JEST Ford Probe II gen. 2,5 V6 24V 95r.euro.
Jest Alfa Romeo 156 1,6 TS 1998r
Wcześniej Był I gen. 2,2 automat 91r.USA
Ja mam następujący problem z szyba pasażera. Mogę ją opuścić z przycisków znajdujących sie i po stronie kierowcy i po stronie pasażera, natomiast podnieść jej juz nie mogę. Istnieje tylko mozłiwośc podniesienia jej na krótko podpinając do tej białej kostki (przyczepiona do drzwi pasażera, znajduje się najdalej od słupka prawie przy zamku, łączy przyciski z silniczkiem) akumulatora. Wtedy działa bez zarzutu. Czyściłem dzisiaj wszyskie widoczne dla mnie styki i nic to nie dało. Pomóżcie proszę, bo idzie latko i chciałoby się pojeździć trochę z opuszczonymi szybami
2,5 V6 Generation two. 93r. Czarna perełka
Piliście, to kto u was prowadzi samochód?? cruise control. hahahah
MISIEK: "żałuję tego, że tak Cię usunąłem.."
eren pisze:Witam
Dziś mi się przytrafiła nie miła niespodzianka, elektryczne szyby odmówiły posłuszeństwa. Chodziły sobie bez zarzutu jak jechałem sobie do miasta, zaparkowałem autko, ale kiedy wróciłem już nie mogłem ich w ogóle otworzyć. Na początku myślałem, że to może bezpiecznik i go sprawdziłem, ale niestety bezpiecznik był cały. Więc wziąłem się za rozebranie drzwi od kierowcy pomyślałem, że może tam się coś poluzowało, ale tam też wszystko było ok. Nie wiem już co więcej sprawdzać . Może mi ktoś coś podpowie za co z góry dziękuję.
Witam wszystkich bardzo serdecznie mam probka 93 r usa wszystko jest ok ale wczoraj przy zamykaniu szyb nagle przestały działać nawet nie dałem rady ich domknąć
sprawdzałem bezpieczniki niby są ok pisali użytkownicy o jakiejś kostce wybacznie wogule nie mam pojęcia gdzie jej szukać rozbierałem drzwi kierowcy pełno kabli i jakaśkostka wygląda jak jakiś mały sterownik może to jest to jeśli chodzi o mase może ktoś jaśniej to rozwinąć ? dziękuję bardzo pozdrawiam