Klimatyzacja, nabijanie, nawiew, sterowanie, rezystory itp.

Gość

Post autor: Gość »

Sprawdz rezystor sterujacy dmuchawa i klima. Jesli wypiela sie zwora to odcielo cala dmuchawe. Rezystor znajduje sie zaraz kolo dmuchawy pod schowkiem. Musisz odkrecic dolna tapicerkr pod chowkiem i potem deda widoczne kable do rezystora. Tak przynajmniej jest w 1st gen...
Awatar użytkownika
DUKE
Posty: 637
Rejestracja: 2003-03-24 10:42
Galeria: viewtopic.php?t=3451
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Post autor: DUKE »

hmm tez mialem ten przypadek..bylem u elektryka itd..nikt nic nie znalazl...zdenerwowalem sie bo nie dochodzil prad..wiec podciagnalem kabel z zasilaniem i chodzi wszystko spoko:)):)) :lol: :lol:
Pozdrowionka...
DUKE(CiNeK) PROBE 2,2GT :(:(:( BYL KIEDYS PIEKNY :(:(:( TERAZ 2gen 2,5 V6 :) :D
ObrazekObrazekObrazek <br>
<b><center>Stara miłość nie rdzewieje :):)</b>
Gość

Post autor: Gość »

Wielkie dzieki za pomoc :D
Juz wszystko dobrze :twisted: przelecialem po kablach i napotkalem sie na jednym na bezpiecznik wbudowany :? byl spalony
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

to teraz przelec jeszcze raz zeby zobaczyc co ci zwarcie zrobilo bo od dziury to on sie nie przepalil
pozdrawiam
Awatar użytkownika
BiZoN
Posty: 526
Rejestracja: 2003-05-11 23:18
Samochód: brak
Lokalizacja: Bolesławiec

Zima z klimą, czy bez ??

Post autor: BiZoN »

Jak w temacie.

Jest sens odłączać klimę tak, żeby tylko same wentylatory chodziły czy lepiej to biedne powietrze jeszcze schładzać a dopiero potem ogrzewać ??

Napiszcie jakie są wasze doświadczenia i opinie w tej sprawie.
DUCH
PROBE II 2,5 GT USA Version
Obrazek
Gość

Post autor: Gość »

W zimie e klima przydaje sie jak najbardziej. Tylko nie e dmuchsz na klimie zimnym, tylko od razu cieplym. Sens w tym taki ze klima tez wysusza powietrze i z racji tego szybki nie beda parowac, lub odparuja momentalnie :)...
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Podobno lepiej dla klimy jest aby od czasu do czasu sobie popracowała, nawet w zimie...
Gość

Post autor: Gość »

Chce powiedziec ze lepiej nie odlonczaj klimy bo to jest najbardziej dogodna rzecz w zimie. Zauwaz jak przelonczysz w drugiej generacji probe na ostatnie dwie pozycje czyli nawiew na sama szybe i nawiew na szybe i nogi, klimatyzacja pracuej i pomaga ci szybcjej odmrozic szybe. Co powduje klima to ze powietrze jest cieple ale nie suche. To wlasnie powduje ze nie paruja ci szyby albo nie piecze skora itp . W rocznikach od 93 w dol jest freon 12R a natomiast 94 rok w gore jest freon 134 ktory jest mniej szkodliwy dla otoczenia.
Gość

Zima z klimą czy bez

Post autor: Gość »

Tylko z klimą ! Sympatyczny GTurbo- klima suszy powietrze poprzez
wymrażanie zawartej w nim wilgoci. R12 to napewno freon, ale od dawna wycofywany stąd bardziej ekologiczny/tzn.bez freonu/-R134.
Sorry za tak chłodną wypowiedź.

Pozdrowienia
___________________

Probe 24v medici - 96 r.
Awatar użytkownika
TSA
Posty: 223
Rejestracja: 2003-03-28 22:41
Samochód: FP 2.0 94r , Mondeo MK3 2.0 2006
Lokalizacja: Olsztyn, GT

Post autor: TSA »

O klimie pisalismy juz rok temu,niewlaczanie jej przez dluzszy czas(zima) doprowadza do tego ze przestaje dzialac......ulatnia sie zapewne zreszta o tym nawet w instrukcji pisza,czytac jak kto ma!!! :!: :!:








GG:1003821
Awatar użytkownika
DUKE
Posty: 637
Rejestracja: 2003-03-24 10:42
Galeria: viewtopic.php?t=3451
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

dmuchawa

Post autor: DUKE »

Witam wszystkich klubowiczow...mam pytanko bo ostatnio przestala mi chodzic dmuchawa(nawiew w srodku)....na 1-biegu cos zabuczy a jak wezme wyzej juz nic!! ...bede musial ja rozebrac...hmm jak myslicie co moglo pojsc lozysko czy moze cos innego??czy wogole to jest do zrobienia...chodzi mi chyba o ta dmuchawe pod schowkiem....czy ktos ja rozbieral???(duzo roboty???)i na co mam zwrocic uwage zeby jej kompletnie nie rozwalic przy rozbieraniu...bo mowil mi cynki ze jak rozbieral to cale kolko-wiatrak i oska razem z nim odrazu mu wyleciala..czy to normalne???i czy to sie da potem poskladac???napiszcie jak ktos to rozbieral albo ma pojecie na ten temat....jak to zrobie to do zobaczonka na borkach :lol: :lol: oczywiscie z gory dzieki za pomoc...pa,pa..
DUKE(CiNeK) PROBE 2,2GT :(:(:( BYL KIEDYS PIEKNY :(:(:( TERAZ 2gen 2,5 V6 :) :D
ObrazekObrazekObrazek <br>
<b><center>Stara miłość nie rdzewieje :):)</b>
Gość

Post autor: Gość »

To raczej nie dmuchawa, to rezystor sie przepalil. Jest pod schowkiem schowany, sprawdz go...
Gość

Post autor: Gość »

Czy powyższe rozwiązanie dotyczy również problemu, gdy dmuchawa działa tylko na najwyższych obrotach (hmm...nawiewu oczywiście - nie silnika :D )?

Pzdrv
Gość

Post autor: Gość »

Tak, po prostu przepalony jest inny blok rezystora...
Awatar użytkownika
wingerman
Klubowicz
Posty: 2886
Rejestracja: 2003-03-21 10:31
Samochód: Probe 3.0L
Lokalizacja: Łódź/W-wa

Post autor: wingerman »

Czesc ENDURO, milo powitac nowego klubowicza :)

Ciesze sie ze skorzystales z mojego zaposzenia ktore dalem ci na allegro.
Obrazek

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Awatar użytkownika
DUKE
Posty: 637
Rejestracja: 2003-03-24 10:42
Galeria: viewtopic.php?t=3451
Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski

Post autor: DUKE »

mam nadzieje ze to jest to a nikomu sie jeszcze nie zdarzylo zeby sie dmuchawa spalila?? :lol: :lol: :lol:
DUKE(CiNeK) PROBE 2,2GT :(:(:( BYL KIEDYS PIEKNY :(:(:( TERAZ 2gen 2,5 V6 :) :D
ObrazekObrazekObrazek <br>
<b><center>Stara miłość nie rdzewieje :):)</b>
Quaki
Posty: 774
Rejestracja: 2003-07-30 15:47
Galeria: viewtopic.php?t=7505
Lokalizacja: Gdynia
Kontakt:

Post autor: Quaki »

mozesz moiec uszkodzony termostatat jak autko stoi to sie nagrzeje a jak jadzie to sie schlodzi mialem taki ojaw w renault mojej staruszki termostat sie zaciol w pozycji otwarte i mialem caly czas duzy obieg i za cholere nie moglem go nagrzac w zimie
pozdrawiam
Awatar użytkownika
flanker
Posty: 350
Rejestracja: 2002-10-21 08:21
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: flanker »

Tez mialem podobny problem... Jednak u mnie zawinila instalacja gazowa a dokaldniej zlaczka, ktora rozdziela wode do parownika. Dostawalo sie powietrze i zbieralo w nagrzewnicy...
Sprawdz dokladnie poziom plynu chlodzacego oraz zobacz, czy nie masz wyciekow. W najgorzszym wypadku odkrec nagrzewnice i przeczysc ja.
Tylko nie uzywaj silnych srodkow (Kret itd) bo bedziesz musial sobie sprawic nowa :)
Gdzies juz chyba byl post na ten temat...
Ford Scorpio 2.0 DOHC 90' automat+skóra
rick
Posty: 301
Rejestracja: 2003-03-17 14:50
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rick »

Nie wiem czy to reguła, ale zdecydowanie poniżej -10 ogrzewanie jest mało wydajne (może tylko u nielicznych :?: ) sprawdzałem to na autostradzie gdzie przy -15 jadąc ok 140-160 musiałem założyć rękawiczki bo ręce mi marzły, jak zwalniałem do ok 110 pojawiało sie ciepło z wylotów i było ok. Układ chłodzenia jest ok temp zawsze , niezależnie od zewnetrznej i wycisku jaki daję autu jest w połowie wskaźnika na literce R (moRmal). Może przy tych mrozach trzeba by przysłaniać chłodnice :?: tylko jak :?: i drugie słabo działające ogrzewanie tylnej szyby przy większych oszronieniach i mrozach, lepsze mam w starym poczciwym escorcie. To tyle na co narzekam w zimie, a silnik nagrzewa się bardzo szybko i to mi się podoba, po 2-3 minutach na parkingu i ok 1 km jazdy jest już ok.
Awatar użytkownika
amra
Posty: 467
Rejestracja: 2002-11-18 14:48
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: amra »

tak. co do tylnej szyby to sie zgodze. w seicento juz lepiej grzeje :D
a jek mialem wycieki plynu chlodniczego to tez mi nie chcialo grzac
amra 2.5 94 V6 24V
Raf
Klubowicz
Posty: 1830
Rejestracja: 2002-09-02 11:46
Galeria: viewtopic.php?t=5495
Lokalizacja: Kraków
Kontakt:

Post autor: Raf »

Rick pisze:Nie wiem czy to reguła, ale zdecydowanie poniżej -10 ogrzewanie jest mało wydajne (może tylko u nielicznych :?: )
Jeśli dobrze pamiętam to zagazowałeś niedawno swoje autko ?
Podobno na gazie ogrzewanie działa znacznie słabiej, szczególnie jeśli ogrzewanie reduktora jest wpięte równolegle a nie szeregowo w obieg (tak słyszałem).
Awatar użytkownika
flanker
Posty: 350
Rejestracja: 2002-10-21 08:21
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: flanker »

Nie mozliwe, aby reduktor tach chlodzil wode, zeby sie zimno robilo. Silnik by sie zajechalo. Prawidlowo auto na gaz powinno sie przelaczyc, jak temperatura wody (cieczy chlodzacej) osiagnie 30'C. Wtedy, nawet przy wysokich obrotach, nie ma az takich strat ciepla przy ogrzaniu reduktora, aby plyn ostygl. Wiem to bo mialem swojego na gazie. Moj brat ma Scorupe na gazie i nie ma zadnych problemow z grzaniem.
Jedyne co moze byc to wspomniane przeze mnie wczesniej powietrze w nagrzewnicy. Proponuje tez sprawdzic poziom cieczy w zbiorniku wyrownawczym i jezeli to mozliwe w korku chlodnicy. Nie ma mocnych... Musi dzialac!
PS> Co do zakrycia chlodnicy to ma to sens jak temp. na zewnatrz bedzie ponizej -20'C. Wtedy podczas jazdy do kolektora bedzie wpadac jeszcze zimniejsze. ale w anszych warunkach klimatycznych, to tylko w Polonezie ma to sens. No chyba, ze ktos chce aby sie szybciej nagrzal to wtedy jak najbardziej :) Wiem to bo sam sprawdzilem :) W zeszlym roku zakrylem chlodnice styropianem :)
Ford Scorpio 2.0 DOHC 90' automat+skóra
rick
Posty: 301
Rejestracja: 2003-03-17 14:50
Samochód: brak
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: rick »

Raf pisze: Jeśli dobrze pamiętam to zagazowałeś niedawno swoje autko ?
Podobno na gazie ogrzewanie działa znacznie słabiej, szczególnie jeśli ogrzewanie reduktora jest wpięte równolegle a nie szeregowo w obieg (tak słyszałem).
Wiesz nie mam porównania, bo to moja pierwsza zima w Probe i nie wiem jakby było gdyby był bez gazu. A co do wpięcia równoległego, może to mam sens tym bardziej, że mam duży parownik dla aut o mocy powyżej 200 KM. Zresztą nie dodałem jeszcze jednego jeżdże prawie zawsze z włączoną klimą na MIX, albo ostatnią pozycją tylko na szybę, ze względu na parujące szyby, więc może dlatego??, niestety wadą tego auta jest to, że nie ma nawiewu na szybę tylko ciepłego powietrza, szkoda.
Sh(.)(.)ters
Posty: 1703
Rejestracja: 2004-01-28 21:17
Galeria: viewtopic.php?t=5520
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Sh(.)(.)ters »

Jakie są orientacyjne koszty naprawy tej usterki (rezystor)? Pytam przed zakupem auta, bo już wiem że będę musiał to poprawić.

Pzdrv
..........Obrazek.........
.....The Power of Dreams.....
Awatar użytkownika
MiH
Posty: 1894
Rejestracja: 2003-04-30 23:14
Samochód: brak
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: MiH »

Rick pisze:niestety wadą tego auta jest to, że nie ma nawiewu na szybę tylko ciepłego powietrza, szkoda.
jest. Wystarczy wyjąć bezpiecznik od A/C :lol:

Poszukajcie postu o czyszczeniu układu chłodzenia (opcja Szukaj :wink: )

Rick -> kopa lat! Metoda Bieniasa nie pomogła?
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....

GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4”