Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
Klekocze (cyka) w silniku - co to może być...?
- jedrek2006
- Posty: 153
- Rejestracja: 2006-03-26 18:36
- Galeria: viewtopic.php?t=7993
- Lokalizacja: Brzeźnica
Klekocze (cyka) w silniku - co to może być...?
mam pytanie ostatnio zaczol tak dziwnie klekotac stukac myslalem ze oleju nie ma ale jest w porzadku moga sie wtryski zawieszac bo zalezy jakiej benzyny zaleje.
....::::FORD PROBE 2.0 16V USA WERSION::::....
MAŁOPOLSKI TUNNING KLUB
............:::::WWW.MTK-KLUB.PL::::::..........
MAŁOPOLSKI TUNNING KLUB
............:::::WWW.MTK-KLUB.PL::::::..........
- Sebastian
- Posty: 967
- Rejestracja: 2005-09-12 16:14
- Galeria: viewtopic.php?t=8692
- Lokalizacja: Berlin
Re: klekocze
jedrek2006 pisze:mam pytanie ostatnio zaczol tak dziwnie klekotac stukac myslalem ze oleju nie ma ale jest w porzadku moga sie wtryski zawieszac bo zalezy jakiej benzyny zaleje.
a gdzie ty po polsku sie uczyc pisac?

...moze troche bardziej sprecyzujesz swoja wypowiedz

"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."
"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
- Ronin
- Posty: 957
- Rejestracja: 2005-09-26 15:56
- Galeria: viewtopic.php?t=7575
- Lokalizacja: Oława
Jędrek, za mało info podałeś odnośnie Twojego problemu. Gdyby to były wtryski to by Ci przerywał, szrpał. Problem występuje na benzynie czy na gazie? Czy tu i tu?Jeśli tak, to dość prawdopodobne że Ci popychacze zaczynają grać
Skąd dobiega dzwięk? Na jakim oleju pomykasz i jak często zmieniasz? Jaki przebieg w Probku?
PS. Pisz proszę staranniej swoje posty bo ciężko się czyta na jednym wydechu dziękuję bardzo pozdrawiam papa

Skąd dobiega dzwięk? Na jakim oleju pomykasz i jak często zmieniasz? Jaki przebieg w Probku?
PS. Pisz proszę staranniej swoje posty bo ciężko się czyta na jednym wydechu dziękuję bardzo pozdrawiam papa

Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth...
Young men - enjoy with Your youth...

- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: klekocze
To już wiesz, jakiej (gdzie?) nie zalewać...jedrek2006 pisze:zalezy jakiej benzyny zaleje.
Kto jest bez winy...Sebastian pisze:a gdzie ty po polsku sie uczyc pisac?znac przcinki?

[i]też Sebastian, tylko w swojej stopce[/i] pisze:---KTO ZNAJDZIE BLEDY ORTOGRAFICZNE, MOZE ZATRZYMAC JE DLA SIEBIE---
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum:
Lekcja 1 (bardzo krótka) i
Lekcja 2 (krótka)

'89 2.0 Turbo downgrade





- jedrek2006
- Posty: 153
- Rejestracja: 2006-03-26 18:36
- Galeria: viewtopic.php?t=7993
- Lokalizacja: Brzeźnica
ok sorry, bede staranniej pisal, na benzynie bo gazu nie posiadam, jezdze na oleju shell 15w 40, a dzwiek dochodzi z tylu silnika, a olej wymieniam
....::::FORD PROBE 2.0 16V USA WERSION::::....
MAŁOPOLSKI TUNNING KLUB
............:::::WWW.MTK-KLUB.PL::::::..........
MAŁOPOLSKI TUNNING KLUB
............:::::WWW.MTK-KLUB.PL::::::..........
- Sebastian
- Posty: 967
- Rejestracja: 2005-09-12 16:14
- Galeria: viewtopic.php?t=8692
- Lokalizacja: Berlin
Re: klekocze
.... i zonwu sie czepiaszRobert pisze:To już wiesz, jakiej (gdzie?) nie zalewać...jedrek2006 pisze:zalezy jakiej benzyny zaleje.
Kto jest bez winy...Sebastian pisze:a gdzie ty po polsku sie uczyc pisac?znac przcinki?
![]()
[i]też Sebastian, tylko w swojej stopce[/i] pisze:---KTO ZNAJDZIE BLEDY ORTOGRAFICZNE, MOZE ZATRZYMAC JE DLA SIEBIE---

"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."
"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
- Emil
- Posty: 100
- Rejestracja: 2006-05-03 19:57
- Galeria: viewtopic.php?t=8658
- Lokalizacja: Głogów
- Maciucha
- Posty: 1564
- Rejestracja: 2004-08-26 22:11
- Samochód: I GT
- Galeria: viewtopic.php?t=7836
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
-
- Posty: 379
- Rejestracja: 2005-09-30 16:45
- Galeria: viewtopic.php?t=10331
- Lokalizacja: Radomsko
stuka ci na wolnych obrotach??czy moze na troche wyższych??
panewki łatwo sprawdzić: mianowicie utrzymujesz stałą predkość obrotową taką przy której najgłośniej stuka i wtedy wyciągasz po kolej fajki ze świec jak na jednym z tłoków ucichnie to na pewno panewka, wiec i szłif bo samych panewek nie polecam wymieniać bo sam tak 2 miechy temu zrobiłem i tylko kase zmarnowałem
panewki łatwo sprawdzić: mianowicie utrzymujesz stałą predkość obrotową taką przy której najgłośniej stuka i wtedy wyciągasz po kolej fajki ze świec jak na jednym z tłoków ucichnie to na pewno panewka, wiec i szłif bo samych panewek nie polecam wymieniać bo sam tak 2 miechy temu zrobiłem i tylko kase zmarnowałem

nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
W pierwszej kolejności to zmieniłbym olej na bardziej syntetyczny, bo tak jak Maciek wspomniał popychacze tego typu lepkości nie tolerują. W drugim etapie jeśli po zmianie oleju lekko przycichnie, to zabrałbym się za rozebranie i oczyszczenie popychaczy. To zdecydowanie powinno pomóc.
Co do panewki to raczej bym sceptycznie do tego podchodził, po za tym w takim przypadku podjedź na diagnostykę i sprawdź ciśnienie oleju. Jeśli byłoby słabe i panewki by puszczały to niestety cały dół silnika do regeneracji.
Jeszcze jedna sprawa w jakim momencie klepie. Na zimnym silniku, czy przy odpaleniu, czy tylko na niskich obrotach, a jak jest na wyższych to czy cichnie ?
Co do panewki to raczej bym sceptycznie do tego podchodził, po za tym w takim przypadku podjedź na diagnostykę i sprawdź ciśnienie oleju. Jeśli byłoby słabe i panewki by puszczały to niestety cały dół silnika do regeneracji.
Jeszcze jedna sprawa w jakim momencie klepie. Na zimnym silniku, czy przy odpaleniu, czy tylko na niskich obrotach, a jak jest na wyższych to czy cichnie ?

- jedrek2006
- Posty: 153
- Rejestracja: 2006-03-26 18:36
- Galeria: viewtopic.php?t=7993
- Lokalizacja: Brzeźnica
przedtep na zimnym a teraz na zimnym i na cieplym . jaki olej proponujesz. narazie ucichlo sluchalem go dzisiaj i narazie spokuj ale nie wiem na jak dlugo.
....::::FORD PROBE 2.0 16V USA WERSION::::....
MAŁOPOLSKI TUNNING KLUB
............:::::WWW.MTK-KLUB.PL::::::..........
MAŁOPOLSKI TUNNING KLUB
............:::::WWW.MTK-KLUB.PL::::::..........
-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
-
- Posty: 379
- Rejestracja: 2005-09-30 16:45
- Galeria: viewtopic.php?t=10331
- Lokalizacja: Radomsko
olej ok jak to sa popychacze a jak panewki to tylko stracisz kase , wlejesz a to nic nie da, i olej juz bedzie na straty bo bedzie miał opiłki metalu,
proponuje na razie nie kupować oleju, spuścić stary i zobaczyć czy sa w nim jakies opiłki metalu jak tak to nawet nie kupuj oleju, a jak nie ma to mozesz wtedy pomyślić o kupnie, ale najlepiej pojedz do kilku mechaników i niech ci powiedzą co i jak
u mnie zeby ustalic co było (panewka) to odwiedziłęm chyba z 15 mechaników i kazdy co innego gadał, a jeden ustalił ze to 100% panewka,
a w jakim zakresie obrotów stuka?? czy tylko na wolnym a na wyższych wytłumia sie dzwięk?? bo jezeli na wolnych stuka i czasami na ułamki sekund wycisza sie bo jak tak to dobry olej napewno sprawę załatwi
proponuje na razie nie kupować oleju, spuścić stary i zobaczyć czy sa w nim jakies opiłki metalu jak tak to nawet nie kupuj oleju, a jak nie ma to mozesz wtedy pomyślić o kupnie, ale najlepiej pojedz do kilku mechaników i niech ci powiedzą co i jak
u mnie zeby ustalic co było (panewka) to odwiedziłęm chyba z 15 mechaników i kazdy co innego gadał, a jeden ustalił ze to 100% panewka,
a w jakim zakresie obrotów stuka?? czy tylko na wolnym a na wyższych wytłumia sie dzwięk?? bo jezeli na wolnych stuka i czasami na ułamki sekund wycisza sie bo jak tak to dobry olej napewno sprawę załatwi

nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Nie strasz chłopaka od razu panewkami.
Na słuch to nawet 20 mechaników nic nie zdziała i każdy będzie mówił tak jak Tobie, co innego. Akurat trafiło Ci się przy 15-tym
. Samo spuszczenie oleju nic nie świadczy jeśli będą opiłki w szczególności metalu, ponieważ panewki są powleczone zupełnie innym materiałem 
Dobre sprawdzenie to zlanie oleju, odkręcenie miski i odkręcenie przynajmniej pierwszej i ostatniej panewki na korbowodzie. Jeśli na nich nie ma już powłoki to remont, bo i głównych też już nie ma.
Przy takim mineralu na jakim jeździ to nic dziwnego, że klepie.
A zmiana oleju jest zdecydowanie tańsza od jazdy po mechanikach.
Na słuch to nawet 20 mechaników nic nie zdziała i każdy będzie mówił tak jak Tobie, co innego. Akurat trafiło Ci się przy 15-tym


Dobre sprawdzenie to zlanie oleju, odkręcenie miski i odkręcenie przynajmniej pierwszej i ostatniej panewki na korbowodzie. Jeśli na nich nie ma już powłoki to remont, bo i głównych też już nie ma.
Przy takim mineralu na jakim jeździ to nic dziwnego, że klepie.
A zmiana oleju jest zdecydowanie tańsza od jazdy po mechanikach.

-
- Posty: 379
- Rejestracja: 2005-09-30 16:45
- Galeria: viewtopic.php?t=10331
- Lokalizacja: Radomsko



ja za jazdy po mechanikach nie płaciłem nic, (no moze sam dojazd ale to jak byłem u jednego a niedaleko drugi to warto podjechać) oni słuchali odkrecili co tam chcieli i mówili ze trzeba zosatwić autko a to ja sie z nimi ogólnie umawiałem ze "pojutrze wpadne" i tak do każdego



no ale fakt nie strasze nikogo wiec napisze ze jezeli mineral to prawie napewno popychacze
chociaż ja lałem półsyntetyk i panewki po 4 miechach siadły ale moze tez siadły od niskiego poziomu oliej,? kto wie, (tera to nie ważne) silnik na częsci


nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
Jeśli stukanie Ci ucichło to będzie się odzywała szklanka (popychacz). Wlej dobrego oleju i ucichnie. Czasem szklanki będą się odzywać- szczególnie gdy silnik jest zimny. W serisówce pisze (jest napisane) że ma prawo stukać do 20 minut. Dolej wtedy oleju tak by było pod kreskę max - w 90% sytuacji pomaga, w pozostałych sytuacjach ucicha samoistnie.
Gdyby silnik Ci się rozstukał na dobre - szklanki trzeba przeczyścić lub wymienić, ale na spokojnie. Nie jest to sytuacja groźna dla silnika.
Silnik ma prawo stuknąć się czasem sklaneczkami - w końcu daje z siebie wiele -prawda?

Gdyby silnik Ci się rozstukał na dobre - szklanki trzeba przeczyścić lub wymienić, ale na spokojnie. Nie jest to sytuacja groźna dla silnika.
Silnik ma prawo stuknąć się czasem sklaneczkami - w końcu daje z siebie wiele -prawda?




Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
- jedrek2006
- Posty: 153
- Rejestracja: 2006-03-26 18:36
- Galeria: viewtopic.php?t=7993
- Lokalizacja: Brzeźnica
ok zobacze. pojezdze zrobie to co mowiliscie. zopbaczymy
....::::FORD PROBE 2.0 16V USA WERSION::::....
MAŁOPOLSKI TUNNING KLUB
............:::::WWW.MTK-KLUB.PL::::::..........
MAŁOPOLSKI TUNNING KLUB
............:::::WWW.MTK-KLUB.PL::::::..........
- ANULKA1980
- Posty: 16
- Rejestracja: 2006-08-13 13:37
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Warszawa
niechcialam zakladac nowego temu wiec pisze tutaj:D czy przez slaba jakos paliwa moga klekotac zawory??zatankowalam paliwko na stacji jet i po jakims czasie zaczely mi klepac zawory:(potem dolalem na innej stacji paliwka i klekotanie ustalo:D napisze jeszcze to ze oleju mam max.ilosc.
srebrny probe 2.5 95r.
- Ronin
- Posty: 957
- Rejestracja: 2005-09-26 15:56
- Galeria: viewtopic.php?t=7575
- Lokalizacja: Oława
- Chaos
- Posty: 364
- Rejestracja: 2006-07-06 09:26
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=15476
- Lokalizacja: Lubartów
-
- Posty: 379
- Rejestracja: 2005-09-30 16:45
- Galeria: viewtopic.php?t=10331
- Lokalizacja: Radomsko
a włąsnie czy ktos mógłby rozszerzyć ten temat spalania stukowego?Ronin pisze:Może występowało spalanie stukowe(za mała liczba oktanowa)

nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
MiH pisze:Jeśli stukanie Ci ucichło to będzie się odzywała szklanka (popychacz). Wlej dobrego oleju i ucichnie. Czasem szklanki będą się odzywać- szczególnie gdy silnik jest zimny. W serisówce pisze (jest napisane) że ma prawo stukać do 20 minut. Dolej wtedy oleju tak by było pod kreskę max - w 90% sytuacji pomaga, w pozostałych sytuacjach ucicha samoistnie.
Gdyby silnik Ci się rozstukał na dobre - szklanki trzeba przeczyścić lub wymienić, ale na spokojnie. Nie jest to sytuacja groźna dla silnika.
Silnik ma prawo stuknąć się czasem sklaneczkami - w końcu daje z siebie wiele -prawda?![]()
![]()
![]()
Dobra wiec u mnie jest taka sytuacja
Stuka troszeczke na zimnym silniku i na wolnych obrotach. Po czym cichnie gdy silnik sie nagrzje i ma juz normalne obroty.
Czyli są to typowe objawy dla szklanek ? nie przejmowac sie ?
Aha wkrótce robie wymiane oleju 5W-30 wiec moze ucichnie.
Pozdrawiam Don_luk
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Nie zakładam nowego bo ten jest idealny na mój problem....
A więc klekotalo klekotalo... Mihu stwierdzil , ze albo szklanki albo panewki...no to jak to u mnie bywa dalem sobie 2 miesiace spokoju z Probe
ale mnie ruszylo w koncu sa wakacje .
Odpalilem Probe i znowu klekocze no to jade do mechaniora dalej klekocze klekocze klekocze klekocze , przejechalem jakies 20 kilometrow i nic nie slysze . Podjezdzam do mechaniora wychodze z auta i dalej nic nie slysze....nic nie klekocze.... to znaczy , ze mi szklanki tak klekotaly?? Faktem jest ze aktualnie mam zalany taki badziewny olej troszke czy to moze byc powod tego klekokleko?? Czy to sie jakos samo naprawi?? Aha jak klekotalo to cisnienie jakby niskie mialem , a jak juz przestalo to cisnienie w normie,
Model silnika 2.5 v6 na benzynie, Aha wczesniej jjak klekotalo to przejezdzalem np. 30km, i dalej (w zime) a teraz po 20 km co dzisiaj jechalem przestalo , czy to oznacza , ze w zime nie zdazyl sie jeszcze nagrzac , ?? Z góry dziekuje za odpowiedz:):):):)
A więc klekotalo klekotalo... Mihu stwierdzil , ze albo szklanki albo panewki...no to jak to u mnie bywa dalem sobie 2 miesiace spokoju z Probe

Odpalilem Probe i znowu klekocze no to jade do mechaniora dalej klekocze klekocze klekocze klekocze , przejechalem jakies 20 kilometrow i nic nie slysze . Podjezdzam do mechaniora wychodze z auta i dalej nic nie slysze....nic nie klekocze.... to znaczy , ze mi szklanki tak klekotaly?? Faktem jest ze aktualnie mam zalany taki badziewny olej troszke czy to moze byc powod tego klekokleko?? Czy to sie jakos samo naprawi?? Aha jak klekotalo to cisnienie jakby niskie mialem , a jak juz przestalo to cisnienie w normie,
Model silnika 2.5 v6 na benzynie, Aha wczesniej jjak klekotalo to przejezdzalem np. 30km, i dalej (w zime) a teraz po 20 km co dzisiaj jechalem przestalo , czy to oznacza , ze w zime nie zdazyl sie jeszcze nagrzac , ?? Z góry dziekuje za odpowiedz:):):):)
- wingerman
- Klubowicz
- Posty: 2886
- Rejestracja: 2003-03-21 10:31
- Samochód: Probe 3.0L
- Lokalizacja: Łódź/W-wa
Wyglada na to ze to jednak klekotaly szkalnki. Czesto tak jest ze uklad olejowy przy minimalnym poziomie oleju i po przechyleniu auta (np. podczas ostrego zakretu) potrafi sie zapowietrzyc. Podobnie zapowietrzaja sie szkalnki gdy rozbiera sie klawiature. Poniewaz nie ma tam czegos takiego jak odpowietrznik
to potrafi klekotac nawet kilkanascie dni, nim sie odpowietrzy.
Temperatura otoczenia (obecne upaly) robi swoje. Olej osiaga wieksza temperature, przez co jest bardziej rozrzedzony i plynny, dzieki temu szybciej odpowietrzyl uklad olejowy (konkretnie kanaly pod szkalnkami) i juz nie klekocze.
Mozliwe tez jest to, ze miales lekko przytkany jeden z kanalow olejowych, ktory sie w koncu odetkal
Najwazniejsze ze juz jest cicho. Jesli rano zacznie znow klekotac to nie przejmuj sie, po 5-10 sec. powinno ustac.

Temperatura otoczenia (obecne upaly) robi swoje. Olej osiaga wieksza temperature, przez co jest bardziej rozrzedzony i plynny, dzieki temu szybciej odpowietrzyl uklad olejowy (konkretnie kanaly pod szkalnkami) i juz nie klekocze.
Mozliwe tez jest to, ze miales lekko przytkany jeden z kanalow olejowych, ktory sie w koncu odetkal

Najwazniejsze ze juz jest cicho. Jesli rano zacznie znow klekotac to nie przejmuj sie, po 5-10 sec. powinno ustac.

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6