
Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
Silnik 2.0 FS-ZE 180 KM
Silnik 2.0 FS-ZE 180 KM
Planuję zrobienie mojego Proba na cacy (total odnowienie) i chciałbym mu wstawić takie cacko gdyż mój engine nie ma się najlepiej no i moc też się w nim nie przelewa. Pozostają trzy wyjścia: remont i turbinka, FSZ właśnie albo odnaleźć Mistrza Yodę i poprosić o odrobinę MOCY
Dlatego jeśli macie jakieś informacje na temat tego silnika to podzielcie się nimi bo do końca nawet nie wiem czy istnieje. No chyba, że można wstawić silnik od czegoś innego bez wielkich przeróbek.

Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Silnik ten istnieje naprawdę i jest całkiem fajny, bo mocno wykręcony. Niestety zdobycie FS-ZE graniczy z cudem, jeszcze większym jak KL-ZE. Był on montowany tylko w jednej chyba Maździe i to trochę nowszej.
Przekładka raczej jest nie opłacalna gdyż wiąże się z wymiana całej instalacji elektrycznej, komputera i mnóstwa innych rzeczy. Pomimo że silnik jest podobny, ma kilka znaczących różnic. Posiada układ VRIS'ów, zupełnie inny układ zapłonowy i jeszcze sporo innych detali.
Przekładka raczej jest nie opłacalna gdyż wiąże się z wymiana całej instalacji elektrycznej, komputera i mnóstwa innych rzeczy. Pomimo że silnik jest podobny, ma kilka znaczących różnic. Posiada układ VRIS'ów, zupełnie inny układ zapłonowy i jeszcze sporo innych detali.

- Bogdan9999
- Posty: 4266
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Bogdan9999
- Posty: 4266
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Basf_Wrocław
- Posty: 956
- Rejestracja: 2004-08-26 11:44
- Samochód: R4 94
- Galeria: viewtopic.php?t=5626
- Lokalizacja: Wrocław
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Basf_Wrocław
- Posty: 956
- Rejestracja: 2004-08-26 11:44
- Samochód: R4 94
- Galeria: viewtopic.php?t=5626
- Lokalizacja: Wrocław
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Basf_Wrocław
- Posty: 956
- Rejestracja: 2004-08-26 11:44
- Samochód: R4 94
- Galeria: viewtopic.php?t=5626
- Lokalizacja: Wrocław
Chyba wiem ale nie mówie o turbinie robionej przez wiesz kogo. Np powiedz mi prosze ile kosztuje kapitalka 2.0 + przeprogramowanie kompa. Jeśli o mnie chodi to nie miałem zamiaru poprostu założyć turbiny bez względu na wszystko. Wchodziła w gre tylko i wyłacznie instalacja, którą będę mógł za darmo serwisować i będę pewny że będzie wszystko grało. Pozatym moim skromnym zdaniem jedna rzecz pociąga drugą. Uważam, że podwyższając znacznie moc powinno się też popracować nad hamulcami, wzmocnić silnik itp 


2.0, 16v, Klima, 94 r,
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Roswell
- Posty: 441
- Rejestracja: 2006-09-01 11:12
- Galeria: viewtopic.php?t=9688
- Lokalizacja: Ustroń
- Ronin
- Posty: 957
- Rejestracja: 2005-09-26 15:56
- Galeria: viewtopic.php?t=7575
- Lokalizacja: Oława
Bardzo możliwe choć tylko przypuszczam. Mogą być to podobne zależności jak między naszymi KL vs KL-ZE. W KL-ZE blok chyba jest chyba taki sam, inne są oprogramowanie, przepływka, cylindry(nie mają wcięć przez co chyba rozrząd jest kolizyjny), ni i kolektor dolotowy. Inny jest też chyba stopień sprężania.
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth...
Young men - enjoy with Your youth...

-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
- mar3inez
- Posty: 411
- Rejestracja: 2009-01-04 17:54
- Samochód: 2.5 v6 White Pearl '93 USA
- Galeria: viewtopic.php?t=16758
- Lokalizacja: Trzcianka
Re: Silnik 2.0 FS-ZE 180 KM
Witam,
odgrzebie lekko zimnego kotleta
Mam pytanie: znalazłem osobę która sprowadzi mi silnik FS-ZE wraz z całym osprzętem. Z tego co z kolesiem gadałem to występował on w 3 wersjach od 93-97, od 98-01 i od 01.
Powiedział że do Probe podpasuje ten silnik z lat 93-97 bez większych problemów, bo był montowany w maździe w wersji japońskiej(modelu nie pamiętam). Czy orientuje się ktoś z was jakie są problemy w takim swapie? Na forum mazdy wyczytałem, że swap z fs na fs-ze jest niemożliwy, z powodu ogromnej różnicy instalacji elektrycznej mimo prawie takiej samej budowy silnika. Czy ktoś próbował takiego swapa u siebie? Z góry dziękuje za wszelkie sugestie
Pozdrawiam
odgrzebie lekko zimnego kotleta

Mam pytanie: znalazłem osobę która sprowadzi mi silnik FS-ZE wraz z całym osprzętem. Z tego co z kolesiem gadałem to występował on w 3 wersjach od 93-97, od 98-01 i od 01.
Powiedział że do Probe podpasuje ten silnik z lat 93-97 bez większych problemów, bo był montowany w maździe w wersji japońskiej(modelu nie pamiętam). Czy orientuje się ktoś z was jakie są problemy w takim swapie? Na forum mazdy wyczytałem, że swap z fs na fs-ze jest niemożliwy, z powodu ogromnej różnicy instalacji elektrycznej mimo prawie takiej samej budowy silnika. Czy ktoś próbował takiego swapa u siebie? Z góry dziękuje za wszelkie sugestie

Pozdrawiam
- Bogdan9999
- Posty: 4266
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Re: Silnik 2.0 FS-ZE 180 KM
W klubie nie ma żadnego takiego silnika więc będziesz pionierem ale z tego powodu bym sie nie cieszył
Zawsze to drożej kosztuje i sporo nerwów
Lepiej zainwestuj w turbo przyrost murowany 



PROBE "Blackbird" FE3N POWER 
Sportage FE3N 4X4

Sportage FE3N 4X4

- karolo
- Posty: 1071
- Rejestracja: 2008-01-10 19:12
- Samochód: sluzbowy
- Galeria: viewtopic.php?t=13872
- Lokalizacja: Opatów
- Kontakt:
Re: Silnik 2.0 FS-ZE 180 KM
najlepiej miec cale auto z tym silnikiem i schematy w dlon i jazda z przekladka bo sam silnik moze i kupisz ale braknie jednej ... i bedzie duupa
byloby ciekawie i napewno jakies odswierzenie forum w pomyslach tuningowych 


było:
2.5 v6 Kl-Ze 93 Usa
2.2 GT 91 Usa
Bylo GSX-R 1100 oil cooled
jest Gsx 1300R

Ja jestem nikim ,wyrywam tylko chwasty, chwasty co przeszkadzają żyć drugim....
2.5 v6 Kl-Ze 93 Usa
2.2 GT 91 Usa
Bylo GSX-R 1100 oil cooled



Ja jestem nikim ,wyrywam tylko chwasty, chwasty co przeszkadzają żyć drugim....
- mar3inez
- Posty: 411
- Rejestracja: 2009-01-04 17:54
- Samochód: 2.5 v6 White Pearl '93 USA
- Galeria: viewtopic.php?t=16758
- Lokalizacja: Trzcianka
Re: Silnik 2.0 FS-ZE 180 KM
no raczej nie dostanie się całego auta w Polsce z takim silnikiem. Ja mam okazję sprowadzić taki silnik z Japonii z całym osprzętem i za dodatkową opłatą jeszcze komp od fs-ze.
. Jeśli chodzi o turbo to fajna sprawa ale kto się podejmie montażu... bo na pewno nie ja. A może Ty Bogdan?
Masz już wprawę
A tak na poważnie to wydaję mi się że najlepszym sposobem podniesienia mocy w 2.0 jest po prostu kupno 2.5 
Nie jestem jakimś napaleńcem który przeczytał coś o tym silniku dzisiaj i jutro już chce mieć go w samochodzie sprawnego zamontowanegoBogdan9999 pisze:W klubie nie ma żadnego takiego silnika więc będziesz pionierem




Re: Silnik 2.0 FS-ZE 180 KM
Jedyna słuszna prawda.mar3inez pisze: A tak na poważnie to wydaję mi się że najlepszym sposobem podniesienia mocy w 2.0 jest po prostu kupno 2.5
Ford Probe 2.2GT 1991
Przelot 2,5" + mugen
Bov Properfect typ1
Przelot 2,5" + mugen
Bov Properfect typ1
- karolo
- Posty: 1071
- Rejestracja: 2008-01-10 19:12
- Samochód: sluzbowy
- Galeria: viewtopic.php?t=13872
- Lokalizacja: Opatów
- Kontakt:
Re: Silnik 2.0 FS-ZE 180 KM
albo po prostu kupno Igen







było:
2.5 v6 Kl-Ze 93 Usa
2.2 GT 91 Usa
Bylo GSX-R 1100 oil cooled
jest Gsx 1300R

Ja jestem nikim ,wyrywam tylko chwasty, chwasty co przeszkadzają żyć drugim....
2.5 v6 Kl-Ze 93 Usa
2.2 GT 91 Usa
Bylo GSX-R 1100 oil cooled



Ja jestem nikim ,wyrywam tylko chwasty, chwasty co przeszkadzają żyć drugim....
- Taxon
- Posty: 826
- Rejestracja: 2007-01-12 09:09
- Samochód: Cougar 2,5 V6
- Galeria: viewtopic.php?t=13840
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Silnik 2.0 FS-ZE 180 KM
Odezwę się jako były posiadacz 2.0. Sam też rozpoznawałem temat i poruszane już było to na tym forum:
http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?f=13&t=9703
Otóż tez kombinowałem nad "odmuleniem" 2.0, gdyż nie brałem pod uwagę zamiany na 2,5 i sądzę, ze ty tez nie bierzesz, więc darujcie sobie tego typu rady. Co do turbo, to faktycznie koszty są dość wysokie i ciężko znaleźć kogoś, kto by się podjął takiego moda. Gadałem z kolesiami z takiego warsztaciku na wrocławskiej w Wawie, którzy bawią się generalnie w przygotowania aut do kjsów, uturbianie, chiptuning tdi i generalnie byli gotowi podjąć się doładowania 2.0, ale nie turbiną, a kompresorem. Dlaczego kompresorem ? Ano dlatego, że kompresor jest "kulturalniejszy" w pracy przez co przy niewielkim doładowaniu nie musisz zakuwać silnika. Ja myślałem o podniesieniu mocy Probka 2.0 do mocy Vki, czyli ok 170KM i kolesie twierdzili, że taka moc nie wymaga zakuwania silnika. Plusem 2.0 jest to, ze silnik nie jest wyżyłowany i ma przez to dość spory potencjał. Kolejna rzecz przemawiająca za kompresorem to cena. Za używanego Eatona montowanego w Mesiu 2.0 dasz coś koło 1-1,5 tys. Za ok 2 tys. masz nowy. Odpada też cała dyskotek ze spawaniem kolektora wydechowego , instalacją intercoolera i wysoką temperaturą pod machą. Ponadto stwierdzili, że o wiele prościej ustawić mapy paliwa dla kompresora mechanicznego, niż w przypadku turbo.
Poniżej link do takiego projektu z kompresorem :
http://www.streetracing.pl/forum/index. ... opic=45503
Na nim głównie miałem się wzorować, ale sprawy potoczyły się tak, jak się potoczyły...
20.04.2009 probek zakończył życie, a ja omal nie podzieliłem jego losu.
Tu jeszcze masz 2 projekty Probe 2.0 turbo:
http://www.cardomain.com/ride/349840
http://www.cardomain.com/ride/443488/5
Pozdro
http://fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?f=13&t=9703
Otóż tez kombinowałem nad "odmuleniem" 2.0, gdyż nie brałem pod uwagę zamiany na 2,5 i sądzę, ze ty tez nie bierzesz, więc darujcie sobie tego typu rady. Co do turbo, to faktycznie koszty są dość wysokie i ciężko znaleźć kogoś, kto by się podjął takiego moda. Gadałem z kolesiami z takiego warsztaciku na wrocławskiej w Wawie, którzy bawią się generalnie w przygotowania aut do kjsów, uturbianie, chiptuning tdi i generalnie byli gotowi podjąć się doładowania 2.0, ale nie turbiną, a kompresorem. Dlaczego kompresorem ? Ano dlatego, że kompresor jest "kulturalniejszy" w pracy przez co przy niewielkim doładowaniu nie musisz zakuwać silnika. Ja myślałem o podniesieniu mocy Probka 2.0 do mocy Vki, czyli ok 170KM i kolesie twierdzili, że taka moc nie wymaga zakuwania silnika. Plusem 2.0 jest to, ze silnik nie jest wyżyłowany i ma przez to dość spory potencjał. Kolejna rzecz przemawiająca za kompresorem to cena. Za używanego Eatona montowanego w Mesiu 2.0 dasz coś koło 1-1,5 tys. Za ok 2 tys. masz nowy. Odpada też cała dyskotek ze spawaniem kolektora wydechowego , instalacją intercoolera i wysoką temperaturą pod machą. Ponadto stwierdzili, że o wiele prościej ustawić mapy paliwa dla kompresora mechanicznego, niż w przypadku turbo.
Poniżej link do takiego projektu z kompresorem :
http://www.streetracing.pl/forum/index. ... opic=45503
Na nim głównie miałem się wzorować, ale sprawy potoczyły się tak, jak się potoczyły...

20.04.2009 probek zakończył życie, a ja omal nie podzieliłem jego losu.
Tu jeszcze masz 2 projekty Probe 2.0 turbo:
http://www.cardomain.com/ride/349840
http://www.cardomain.com/ride/443488/5
Pozdro
Ostatnio zmieniony 2009-10-09 15:59 przez Taxon, łącznie zmieniany 1 raz.
JEST : COUGAR '99 VIOLET 2,5 V6
BYŁO : Probe II (USA) '96 RED 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '95 BLACK 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '96 RED 2.0 16V
BYŁO : Probe II (USA) '95 BLACK 2.0 16V