No i stalo sie padl silnik
- Bogdan9999
- Posty: 4251
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Powodzenia w V6 z 3 kaflami i jeszcze trzeba szlify robic Dla ciekawostki za wymianę prowadnic zaworów, uszczelniaczy zaworów, zaworów i szlif tuleii dotarcie zaworów bez szlifu wału zapłaciłem 1300 zł do tego doliczcie szlif + dwa gary (100 zł) + 8 zaworów prowadnic uszczelniaczy itd itp i części robi sie kolosalna suma teraz dopiero pod koniec swojego remontu doszedłem do wniosku że jedyny błąd jaki zrobiłem to kupiłem ten silnik bo powinienem kupic nówkę ze stanów i taniej by mnie wyniosło i bez kłopotu i kupe latania. Moim zdaniej rozejrzyj sie za nówką jak masz zamiar taki remont robic. Pozdrawiam
PROBE "Blackbird" FE3N POWER
Sportage FE3N 4X4
Sportage FE3N 4X4
Przepraszam że sięwtrące ale nie zgodzę się z przedmówcami. Jeżeli głowice trzymają szczelność to nie ma konieczności ich robienia.
Goncia:
Materiały podaję Ci ceny enduser'skie ale jak masz dojście ...
Pierścienie - 430
Uszczelki pod głowice 199x2 Elring
Panewki główne 130
Panewki korbowe 115
uszczelniacz wału tył 27
uszczelniacz wału przód 15
uszczelniacze wałków rozrządu 13x2
Nafta do mycia 5l - 20
Olej do składania 1l - 20
Silikon szary - 20
Oringi - 5
Korbowód - 100
Szlif wału to 200zł
Ewentualnie (tak pisze serwisówka) - śruby głowicy - 110 oraz uszczelki pod pokrywy (ja mam na nie inny sposób)
Robocizna = niewiele większa niż za przekładkę silnika.
Kupując silnik kupujesz kota w worku. Nawet jeśli jest on jeszcze w aucie i można pojechać nim na spaliny - mogą wlać Ci motodoktorka do oleju i na spalinach będzie ok. Kupując okazyjnie załóż, że wpieprza olej tak więc remont i tak masz przed sobą. Z listy powyżej możesz wtedy odliczyć sobie korbowód i szlif wału. Resztę i tak musisz kupić. Oczywiście pod kątem robocizny opłaca się zrobić to od razu przed włożeniem do auta, ale przecież może być dobry......
może być.
Goncia:
Materiały podaję Ci ceny enduser'skie ale jak masz dojście ...
Pierścienie - 430
Uszczelki pod głowice 199x2 Elring
Panewki główne 130
Panewki korbowe 115
uszczelniacz wału tył 27
uszczelniacz wału przód 15
uszczelniacze wałków rozrządu 13x2
Nafta do mycia 5l - 20
Olej do składania 1l - 20
Silikon szary - 20
Oringi - 5
Korbowód - 100
Szlif wału to 200zł
Ewentualnie (tak pisze serwisówka) - śruby głowicy - 110 oraz uszczelki pod pokrywy (ja mam na nie inny sposób)
Robocizna = niewiele większa niż za przekładkę silnika.
Kupując silnik kupujesz kota w worku. Nawet jeśli jest on jeszcze w aucie i można pojechać nim na spaliny - mogą wlać Ci motodoktorka do oleju i na spalinach będzie ok. Kupując okazyjnie załóż, że wpieprza olej tak więc remont i tak masz przed sobą. Z listy powyżej możesz wtedy odliczyć sobie korbowód i szlif wału. Resztę i tak musisz kupić. Oczywiście pod kątem robocizny opłaca się zrobić to od razu przed włożeniem do auta, ale przecież może być dobry......
może być.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
- Chaos
- Posty: 364
- Rejestracja: 2006-07-06 09:26
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=15476
- Lokalizacja: Lubartów
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
To jest sposób Mikołaja - nie MiHa.
A właściwie nawet nie jego, bo on w Borkach nie wiedział co i jak, a tylko że było robione i jest najszybsze!
A właściwie nawet nie jego, bo on w Borkach nie wiedział co i jak, a tylko że było robione i jest najszybsze!
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
-
- Posty: 789
- Rejestracja: 2005-11-01 00:10
- Galeria: viewtopic.php?t=6696
- Chaos
- Posty: 364
- Rejestracja: 2006-07-06 09:26
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=15476
- Lokalizacja: Lubartów
- Chaos
- Posty: 364
- Rejestracja: 2006-07-06 09:26
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=15476
- Lokalizacja: Lubartów
Wygląda prześlicznie. Po prostu miodzio. Jeśli stan odpowiada wyglądowi brał bym bez zastanowienia.
Co do szlifu - przy pierwszym jeszcze nie trzeba azotować. Przy drugim warto.
Uszczelki? Patent tkwi w odpowienim silikonie oraz pewnym specyficznym sposobie nałożenia.... Na razie testuje już na 3 autach. 100% sukcesu, ale póki co - to tylko kilka miechów. Zoaczymy za rok dwa...
Co do szlifu - przy pierwszym jeszcze nie trzeba azotować. Przy drugim warto.
Uszczelki? Patent tkwi w odpowienim silikonie oraz pewnym specyficznym sposobie nałożenia.... Na razie testuje już na 3 autach. 100% sukcesu, ale póki co - to tylko kilka miechów. Zoaczymy za rok dwa...
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
- Chaos
- Posty: 364
- Rejestracja: 2006-07-06 09:26
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=15476
- Lokalizacja: Lubartów
- Chaos
- Posty: 364
- Rejestracja: 2006-07-06 09:26
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=15476
- Lokalizacja: Lubartów
Wlasnie ciekawe ile sobie w Niemczech zycza Moze sie i bedzie oplacac kto wie Poki co leze na calej dlugosci Boje sie dac do szlifu jak maja mi 3 robic bo moze wal nie wytrzymac i bylaby dupa Wiec zaczalem szukac silnika i tez dupa albo nie ma albo sobie zycza 4k a to zdecydowanie za duzo za ta kwote mozna rozbitka kupic
- Sebastian
- Posty: 967
- Rejestracja: 2005-09-12 16:14
- Galeria: viewtopic.php?t=8692
- Lokalizacja: Berlin
albo sprowadzic za dobra cene. moglbym sie ewentualnie porozglondac, nawet wiem juz kto sprzedaje traz probka za dobra cene, wal na pw albo gg.chaos pisze: rozbitka kupic
pozdr
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."
"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
na twoim mjejscu robli bym twoj silnik
przy cenach jakie podal wojtek naprawde jest warto i bedziesz wiedzial co masz w aucie a nie jakas padline ktora zachfalal sprzedawca
juz raz cie ktos naciagnal....
ja rowniez robilem na czesciach od wojtka ..
zrobilem remont silnika w sumie przy okazji i bylem milo zaskoczony praca po pierwszym odpaleniu
z tym ze ja robilem wszystko sam wiec obaw bylo jak najmniej
do tego wszystkiego honowalem cylindry aby byly jak nowe i pierscienie docieraly sie do cylindrow , wiec kompresja jest na poziomie 100%
co do uszczelek pod pokrywami zaworov mozna uzyc silikonu w tubce pod cisnieniem marki WURTH
ja zlozylem praktycznie wszystko co sie dalo na ten wlasnie silikon wraz z miska olejowa i niewidze problemow po osmiu miesiacach exploatacji auta
tak na marginesie uzywam tego silikonu do wiekszosci silnikow jakimi sie zajmuje
przy cenach jakie podal wojtek naprawde jest warto i bedziesz wiedzial co masz w aucie a nie jakas padline ktora zachfalal sprzedawca
juz raz cie ktos naciagnal....
ja rowniez robilem na czesciach od wojtka ..
zrobilem remont silnika w sumie przy okazji i bylem milo zaskoczony praca po pierwszym odpaleniu
z tym ze ja robilem wszystko sam wiec obaw bylo jak najmniej
do tego wszystkiego honowalem cylindry aby byly jak nowe i pierscienie docieraly sie do cylindrow , wiec kompresja jest na poziomie 100%
co do uszczelek pod pokrywami zaworov mozna uzyc silikonu w tubce pod cisnieniem marki WURTH
ja zlozylem praktycznie wszystko co sie dalo na ten wlasnie silikon wraz z miska olejowa i niewidze problemow po osmiu miesiacach exploatacji auta
tak na marginesie uzywam tego silikonu do wiekszosci silnikow jakimi sie zajmuje
Hej Artur - kopa lat! Widzę że nie pozbyłeś się probaska! To miło. Kiedy planujesz zawitać do kraju? Może byśmy zrobili sobie jakiś spocik weekendowy? Zapraszam.
Używam silikonu z firmy VersaChem - albo pomarańczowy -Cooper z opiłkami miedzi albo szary - o zwiększonej wytrzymałości powierzchniowej dedykowany do aut japońskich. Ale silikon to nie wszystko. O klejeniu wiem już dość dużo i rzecz najważniejsza - przygotowanie powierzchni. Nawrt najlepszy klej Ia silikon do takiej grupy należy zaliczyc nie będzie trzymał nic jeśli powierzchnia nie będzie odpowiednio przygotwana.
Chaos - 3 szlif na korbach to porażka. Nie wiem czy w ogóle dostaniesz takie panewki. Główne takie są i główne 3 szlif to jeszcze nie tragedia. Tam nie ma takich naprężeń i sił. Pozostaje jedynie opcja - "nowy" silnik. Masz 2 wyjścia - szukać okazji i remontować, albo pogadaj z GTurbo o KLZE.
Używam silikonu z firmy VersaChem - albo pomarańczowy -Cooper z opiłkami miedzi albo szary - o zwiększonej wytrzymałości powierzchniowej dedykowany do aut japońskich. Ale silikon to nie wszystko. O klejeniu wiem już dość dużo i rzecz najważniejsza - przygotowanie powierzchni. Nawrt najlepszy klej Ia silikon do takiej grupy należy zaliczyc nie będzie trzymał nic jeśli powierzchnia nie będzie odpowiednio przygotwana.
Chaos - 3 szlif na korbach to porażka. Nie wiem czy w ogóle dostaniesz takie panewki. Główne takie są i główne 3 szlif to jeszcze nie tragedia. Tam nie ma takich naprężeń i sił. Pozostaje jedynie opcja - "nowy" silnik. Masz 2 wyjścia - szukać okazji i remontować, albo pogadaj z GTurbo o KLZE.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
- Chaos
- Posty: 364
- Rejestracja: 2006-07-06 09:26
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=15476
- Lokalizacja: Lubartów
Jakiś miesiąc do tyłu był do kupienia silnik KL w moich okolicach, właścicielem jego był adrian83 z probe.net. Warto do niego napisać, może jeszce jest. Cena była niczego sobie. Zapytaj może akurat.
Pzdr.
Pzdr.
Szczęśliwy posiadacz czarnej bestii
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
- Chaos
- Posty: 364
- Rejestracja: 2006-07-06 09:26
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=15476
- Lokalizacja: Lubartów
- Chaos
- Posty: 364
- Rejestracja: 2006-07-06 09:26
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=15476
- Lokalizacja: Lubartów
No panowie znalazlem silnik We wtorek bedzie juz u mnie Co prawda tani nie byl ale przynajmniej pewny!!! I teraz mam pytanie Jaki najlepiej olej zalac do silniczka ktory ma przebieg 80k-100k kilometrow? (wiem ze temat byl walkowany ale mimo to prosze o rade ) Najwazniejsze ze silnik jest kompletny czyli wszystkie pompy rozzad a nawet aparat Silnik byl w automacie wiec tylko wywale kolo zamachowe i bedzie smigac
Full syntetykchaos pisze:No panowie znalazlem silnik We wtorek bedzie juz u mnie Co prawda tani nie byl ale przynajmniej pewny!!! I teraz mam pytanie Jaki najlepiej olej zalac do silniczka ktory ma przebieg 80k-100k kilometrow? (wiem ze temat byl walkowany ale mimo to prosze o rade ) Najwazniejsze ze silnik jest kompletny czyli wszystkie pompy rozzad a nawet aparat Silnik byl w automacie wiec tylko wywale kolo zamachowe i bedzie smigac
Rafał 2.0 16V
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt: