Kat i Tlumik srodkowy - wyrzucone

Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: Lisiu »

Maverick pisze:to ja też dodam trzy grosze :)
niedawno wymieniłem tłumik seryjny na sportowy ultera. Z tą wymianą zbiegło się uszczelnienie całego układu tzn. wymieniałem uszczelki od kolektora wyd. itd. . W tej chwili wszystko jest git, żadnych dziur, przedmuchów.
Efekt jest taki , że auto straciło na lekkości, zamuliło się. Poporstu gdzieś uciekła moc.
Czy ktoś z Was miał podobne spostrzeżenia?
zalezy jak duże miałeś nieszczelności wydechu :?: jak wiadomo w silnikach turbo im wolniejszy wydech tym lepiej, poprzez uszczelnienie wydech jakby sie "zatkał"
druga opcja to nie pasujący tłumik końcowy :arrow: może być to tłumik skonstruowany do jakiegoś tjuningowego golfa z silnikiem o pojemności bagatela 1,3 litra :wink:
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Lisiu pisze:
zalezy jak duże miałeś nieszczelności wydechu :?: jak wiadomo w silnikach turbo im wolniejszy wydech tym lepiej, poprzez uszczelnienie wydech jakby sie "zatkał"
druga opcja to nie pasujący tłumik końcowy :arrow: może być to tłumik skonstruowany do jakiegoś tjuningowego golfa z silnikiem o pojemności bagatela 1,3 litra :wink:
Tą zasadą zdemontuj wydech i zostaw samą turbine :)
Awatar użytkownika
maverick
Posty: 256
Rejestracja: 2006-03-19 12:56
Galeria: viewtopic.php?t=8029
Lokalizacja: Poznań

Post autor: maverick »

Już sam nie wiem co myśleć :evil:
Wczoraj zatankowałem na innej stacji i auto odżyło, ustabilizowały się obroty, bo dziwnie spadały i były nierówne. Niby wszystko ok, być może inne doświadczenia (większy hałas i dudnienie) słuchowe zmyliły mnie i wcześniej zmieniałem biegi :oops:
Postanowiłem pojechać na hamownię - wyniki były bardzo pozytywne
153 KM i 253Nm przy 4000 o/m.
Nie chce mi się wierzyć, że przed zamontowaniem obecnego tłumika miał większą moc jeżeli seryjnie jest 147 KM.
Niestety po hamowni strzeliła chyba jakaś uszczelka czy coś, bo jeszcze nie wiem i olej wali przy skrzyni biegów jak głupi.

Znowu jestem uziemiony :( i czeka mnie przeprawa z kobietą :? #-o
Ostatnio zmieniony 2006-08-09 20:30 przez maverick, łącznie zmieniany 1 raz.
Żółty 2.2 GT '92
509355093
Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: Lisiu »

Maverick pisze: 153 KM i 245Nm przy 4000 o/m.
całkiem zadowalające wyniki jak na serie :twisted:
gdzie byłeś na hamowni i ile buliłeś :?:
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Awatar użytkownika
maverick
Posty: 256
Rejestracja: 2006-03-19 12:56
Galeria: viewtopic.php?t=8029
Lokalizacja: Poznań

Post autor: maverick »

byłem we Fiacie w Auto centrum w Antoninku
zabuliłem 122zł brutto.
zrobił 4 pomiary bez obciążenia i 2 z pełnym obciążeniem - czyli klima długie, przeciwmgirlne radio itd.
Maverick pisze:Obrazek Obrazek

Max moc [KM]: 153,3
Max moment [Nm]: 253 Nm przy 4000 obr./min.
Żółty 2.2 GT '92
509355093
Awatar użytkownika
york
Posty: 372
Rejestracja: 2005-08-15 21:07
Samochód: brak
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: york »

dzis od rana wzielem sie za poczyszczenie poskrobanie i powycieranie gdzie tylko sie dalo.tzn. polecialem papierkiem sciernym po swiecach z obu stron,koncowki kabli,kopulke,palec,a nawet dobralem sie do przeplywki i tam tez przelecialem delikatnie paleczka do uszu i spirytusem.i powiem szczerze ze na razie sie uspokoilo choc obroty jeszcze czasami spadaja zbyt nisko to nie czuc juz szarpania przynajmniej pobierznie bo nie mialem jak porzadnie przetestowac.natomiast zastanawia mnie jedna rzecz mianowicie ten zaworek ktory siedzi w pokrywie zaworow na ktory nachodzi waz od kolektora.zdaje sie ze powinien on w jedna puszczac a w druga trzymac powietrze a u mnie wjedna puszcza a w druga troche mniej ale tez puszcza.i tu prosba do Maciuchy lub kogos kto kiedys to kupywal (czytalem ostatnio ze kiedys ktos to wymienial) o jakies scislejsze namiary,numery oznaczenia bo kolesiowi w sklepie nic nie mowia numery ktore sa na tym zaworku.
byla czarna jedyneczka 2.2 GT USA

zbieram na 2.5v6...
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

możesz ten wężyk śmiało zaślepić :)
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Maverick, czy możesz powiedzieć jakie masz modyfikacje w aucie i ile Ci dmucha turbina?

I gratuluje wykresu, bo jest ladniutki =D>
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Że tak powiem moc seryjna patrząc po wykresach innych, i do tego modyfikacji nie potrzeba.
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Ale zastanawia mnie czy ta moc jest osiągana przy fabrycznych 7PSI czy przy 12?
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
maverick
Posty: 256
Rejestracja: 2006-03-19 12:56
Galeria: viewtopic.php?t=8029
Lokalizacja: Poznań

Post autor: maverick »

Sqad pisze:Że tak powiem moc seryjna patrząc po wykresach innych, i do tego modyfikacji nie potrzeba.
dokładnie tak, pisze Squad :)
inny niż seria jest jedynie tłumik o którym wcześniej pisałem
PSI dochodzi do czerwonego pola i to koniec, a odcina przy 6500 ob/min
Żółty 2.2 GT '92
509355093
Awatar użytkownika
york
Posty: 372
Rejestracja: 2005-08-15 21:07
Samochód: brak
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: york »

Sqad to znaczy co proponujesz?zaslepic ten wezyk od kolektora i ten zaworek tez jakos konkretnie zaslepic tak?

powiem szczerze ze jak sciagnelem tan wezyk i go zatkalem to jakby ciut rowniej zaczal pracowac silnik.nie byla to jakas ogromna roznica ale tak jak mowie dalo sie odczuc.

czy to cos wogole ma na celu?bo rozumiem ze jesli mam go ot tak sobie zaslepic to ktos (czyt.konstruktor) mial najwidoczniej za duzo wezyka i wcisnal go akurat tam :lol:
byla czarna jedyneczka 2.2 GT USA

zbieram na 2.5v6...
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Drzymek pisze:Ale zastanawia mnie czy ta moc jest osiągana przy fabrycznych 7PSI czy przy 12?
Drzymek nie patrz na te wskaźniki seryjne bo są do luftu, porównywaliśmy już dwa identyczne Proby które miały bardzo podobne moce na hamowni, a jednemu pompuje 6-7 a drugiemu 11 psi, nie ma zasady, aj eszcze jak wymienialismy padniętą turbine gdzie przed wymianą jak jeszcze była dobra to dmuchała ok 11 a po wymianie na sprawną i nawet wydawało by się że jeździ lepiej od poprzedniej z czasów sprawności, a tu patrzeć 6psi tylko.


york_2006 pisze:Sqad to znaczy co proponujesz?zaslepic ten wezyk od kolektora i ten zaworek tez jakos konkretnie zaslepic tak?

powiem szczerze ze jak sciagnelem tan wezyk i go zatkalem to jakby ciut rowniej zaczal pracowac silnik.nie byla to jakas ogromna roznica ale tak jak mowie dalo sie odczuc.
Ten na pokrywie zaworów to jest najnormalniejsza w świecie odma jest jeszcze druga więc nie ma co się bać.
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Sqad pisze: Drzymek nie patrz na te wskaźniki seryjne bo są do luftu, porównywaliśmy już dwa identyczne Proby które miały bardzo podobne moce na hamowni, a jednemu pompuje 6-7 a drugiemu 11 psi, nie ma zasady, aj eszcze jak wymienialismy padniętą turbine gdzie przed wymianą jak jeszcze była dobra to dmuchała ok 11 a po wymianie na sprawną i nawet wydawało by się że jeździ lepiej od poprzedniej z czasów sprawności, a tu patrzeć 6psi tylko.
Tą odpowiedzią rozwiałeś wile moich wątpliwości :D
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
york
Posty: 372
Rejestracja: 2005-08-15 21:07
Samochód: brak
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: york »

hmm...cos z tym zaslepianiem odmy chyba nie tak!zrobilem tak jak mowil Sqad i wywalil mi bokiem olej :shock:

w sumie tez sie zdziwilem bo przecierz jest druga odma ale olej wywalil z pod pokrywy az milo.uszczelka jest cacy ale na wszelki po oczyszczeniu posmarowalem jeszcze silikonem i poskladalem wszystko tak jak bylo lacznie z odma :D i jest ok
byla czarna jedyneczka 2.2 GT USA

zbieram na 2.5v6...
Awatar użytkownika
urbi
Posty: 25
Rejestracja: 2006-04-20 20:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: urbi »

Cześć do probe I sam wstawił bym przelot z kwasu z lekkim basem na tyle a i strumienicą bym nie pogardził zamiast katalizatora ale do probe II to już czas książki czytać bo dobrać średnicy i długości rur to już wyższa półka a ludzie przeciż za coś kaskę biorą i mają programy dobierające i skracające wydechy.
osobiście zauważyłem że źle dobrany wydech do wolnossącego to większe zużycie paliwa a i osiągi mizerne.
Na razie sam jeżdze na orginale i łatam bo jest najlepszy do tego modelu.
Każda ingerencja w wzrost mocy powoduje przróbki wydechu a to na razie mi nie grozi. pozdro
URBI
Obrazek
Awatar użytkownika
urbi
Posty: 25
Rejestracja: 2006-04-20 20:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Olsztyn

Post autor: urbi »

Wiadomość do York2006
Każdy taxiaż ci powie że odmę należy umiejscowić w innym miejscu niż oryginał z prostego powodu jak zaczyna brać olej to i odmą łyka a zaworek jest tylko po to żeby nie spierniczało ci ciśnienie z kolektora
Właściwie to sam dojdziesz co jest najlepsze do twojego auta tylko nie zaślepiaj odmy bo następne są już tylko simeringi i jak one puszczą olej to narobisz niezłego bigosu.
Lepiej pożyczyć spężarkę by podeprzeć zawory i wymienić samemu uszczelniacze na popychaczach zaworów bo to najczęściej leci (guma robi się plastik) a i tanie w wymianie.pozdro
URBI
Obrazek
Awatar użytkownika
york
Posty: 372
Rejestracja: 2005-08-15 21:07
Samochód: brak
Lokalizacja: Elbląg

Post autor: york »

sory urbi ale nie za bardzo zrozumialem twojego posta i tego czego mialby sie tyczyc.

hmm...przeniesc odme w inne miejsce?simeringi,uszczelniacze, :-k

ale w sumie taxiazem nie jestem wiec skad moglem wiedziec 8)
byla czarna jedyneczka 2.2 GT USA

zbieram na 2.5v6...
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

JJJJJJAAAAAAAAAA!!!!

EEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!

#@$#@%@&^$#%^@$%##%

K**wa!!!

Dziś zrobiłem kompletny układ przelotowy 2,5cala z nierdzewki od donpipu do samego końca. Tylko tłumik końcowy i to w dodatku przelotowy mugen 2,5calowy!

LUUUDDDZZZZIIIIEEE!!!!
Co się teraz dzieje!!!
To jest tak jak bym jechał "starym" Probe tylko o bieg wyżej. Czyli na 2 chodzi tak jak przedtem na 1, a na 3 jak na 2, itd...
A na 1 biegu to ja nie wiem wogóle co się dzieje!!! :shock: :shock: :shock:

Turbo wali na czerwone i w dodatku w 2x szybszym tempie!!!
To nie to auto co przedtem!!!
A ryk jest potworny, przy przyspieszaniu to na prawdę ciężko rozmawiać!!! A jak hamuje silnikiem to strzela jak w WRC :!: :twisted: :shock:
Jutro montuję MBC, a w krótce koło zamahowe i FINITO z silnikiem!

ALE JESTEM SZCZĘŚLIWY!!!!!
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Gratuluję! =D> :1111_ok: No to teraz masz nie zły Drzemikowóz :twisted: :wink:
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
Awatar użytkownika
ADTOM
Posty: 318
Rejestracja: 2006-03-20 15:54
Galeria: viewtopic.php?t=8925
Lokalizacja: Bielsko - Biała

Post autor: ADTOM »

no to extra i wielkie brawa dla Drzymka bo mi napisał jakie koszty. Wogole gosciu fajne rzeczy robi zProbkiem i za to go lubie !!!!!!! bo ... porzadny z niego gosc
Obrazek
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

ADTOM pisze:no to extra i wielkie brawa dla Drzymka bo mi napisał jakie koszty. Wogole gosciu fajne rzeczy robi zProbkiem i za to go lubie !!!!!!! bo ... porzadny z niego gosc
Do usług 8)
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Bogdan9999
Posty: 4251
Rejestracja: 2005-04-11 00:42
Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
Galeria: viewtopic.php?t=7485
Lokalizacja: Przasnysz

Post autor: Bogdan9999 »

Gratuluje a ja sie dziwiłem co u mnie tak strzela :lol:
PROBE "Blackbird" FE3N POWER :)
Sportage FE3N 4X4 :)
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

to płaczą zawory wydechowe, dlatego tak strzela.
Awatar użytkownika
TYKWA
Posty: 1296
Rejestracja: 2005-04-03 18:31
Samochód: brak
Galeria: viewtopic.php?t=6180
Lokalizacja: polska

Post autor: TYKWA »

Sqad pisze:to płaczą zawory wydechowe, dlatego tak strzela.
Czyli ze co, czym to jest spowodowane ? Konczá sie zawory i niezaleznie od ukladu bedzie strzelac, czy tez nowy uklad za szybko wysysa spaliny i dlatego zaczál strzelac ??
byl sobie Probek 2.5 - R.I.P - 01.05.08 :-(Obrazek
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”