Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
egr
egr
ponownie mam problem zapala sie chek sprawdziłem kody błędów i jest 16 egr wiem że było dużo razy o tym ale mam pytanie tego typu czy egr ma ujemny wpływ na spalanie moc albo silnik??? tego niemogłem znależc dzięki za odpowiedzi
- TYKWA
- Posty: 1296
- Rejestracja: 2005-04-03 18:31
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=6180
- Lokalizacja: polska
Z tego co ja wiem to EGR jest stosowany bardziej ze wzgl. na ekologie, pracujácy silnik ze sprawnym EGR wydziela czystsze spaliny.
Nie wiem jak w przypadku Probe , ale np mój Ojciec w Astrze ma zaslepiony EGR ze wzgl na czéste usterki tego zaworu i w przypadku Astry zalezy w jakiej pozycji zatnie sie zawór , silnik pracuje gorzej , wiéc zaslepienie zaworu jest czesto stosowane w Astrach, bez zaworu silnik pracuje zyczajnie, poza tym ze bardziej truje srodowisko.
Nie wiem jak w przypadku Probe , ale np mój Ojciec w Astrze ma zaslepiony EGR ze wzgl na czéste usterki tego zaworu i w przypadku Astry zalezy w jakiej pozycji zatnie sie zawór , silnik pracuje gorzej , wiéc zaslepienie zaworu jest czesto stosowane w Astrach, bez zaworu silnik pracuje zyczajnie, poza tym ze bardziej truje srodowisko.
byl sobie Probek 2.5 - R.I.P - 01.05.08 



- TYKWA
- Posty: 1296
- Rejestracja: 2005-04-03 18:31
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=6180
- Lokalizacja: polska
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Tu masz schemacik podciśnień.luki55 pisze:nie mam pomysłu gdzie to podciśnienie podłączyć bo jeśli to było przyczyną tego że mi wywalało checka to nie rozkręcał bym tego . prosze o szybką odpowiedż



-
- Posty: 379
- Rejestracja: 2005-09-30 16:45
- Galeria: viewtopic.php?t=10331
- Lokalizacja: Radomsko
nie wiem, zabardzo sie na tym nie znam ale czy to nie jest wina której ze sond>i wtedy wywala blędy, z tym ze tez inne błedy by ci wyskakiwały jak np. 17,23,24

nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Resetowanie kompa nie ma tu żadnego znaczenia. Pamięć nie ma wpływu na zapalanie się CHECKA. Komp nie przypomina sobie nagle że miał kiedyś błąd i go wyświtela.
Mówisz że zaślepieś EGR - tak? a jak to zrobiłeś? Powinieneś przeciąć tą rurkę która idzie od kolektora i zatkać oba wloty: i ten co idzie do kolektora i ten co do EGRa. Poza tym wszystko podpinasz dokładnie tak jak było. Najprawdopodobniej masz źle podłączone podciśnienia albo któryś z przewodów lub końcówek elektrozaworów jest uszkodzony. Może też być uszkodzony któryś z przewodów elektrycznych.
Mówisz że zaślepieś EGR - tak? a jak to zrobiłeś? Powinieneś przeciąć tą rurkę która idzie od kolektora i zatkać oba wloty: i ten co idzie do kolektora i ten co do EGRa. Poza tym wszystko podpinasz dokładnie tak jak było. Najprawdopodobniej masz źle podłączone podciśnienia albo któryś z przewodów lub końcówek elektrozaworów jest uszkodzony. Może też być uszkodzony któryś z przewodów elektrycznych.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
EGR mozna zaslepic przy bloku ja tak zrobilem poprostu z blaszki wycilem dwie uczelki uczelnilem czerownym silikonem ale najwazniejsze check pali sie nie dlatego ze cos sie zepsulo ale moga byc trzy powody
1-uszkodzenie mechaniczne zaworu poprostu sie zaciol i sie nie rusza przez co komp nie dostaje sygnalu o otwarciu bo on sie fizycznie nie otwiera
2-uszkodeznie kabla (to da sie naprawic w wiadomy sposob)
3-uszkodzenie czujnika (a tego naprawic sie nie da chyba ze wymienisz czujnik a ten kosztuje chyba o ile dobrze pamietam 680zl i dostepny jest tylko jako czesc serwisowa)
Pozdrawiam
1-uszkodzenie mechaniczne zaworu poprostu sie zaciol i sie nie rusza przez co komp nie dostaje sygnalu o otwarciu bo on sie fizycznie nie otwiera
2-uszkodeznie kabla (to da sie naprawic w wiadomy sposob)
3-uszkodzenie czujnika (a tego naprawic sie nie da chyba ze wymienisz czujnik a ten kosztuje chyba o ile dobrze pamietam 680zl i dostepny jest tylko jako czesc serwisowa)
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
1-gen 90 2.2 GT
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Bogdan9999
- Posty: 4265
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Nie wiem jak w II ale je w swojej jedynce miałem podobnie po zmianie silnika. Uciełem rurkę zaślepiłem ją sylikonem od strony kolektora ssącego a kolektor wydechowy wyspawałem nowy, a pod zawór EGR w miejsce starej blaszanej uszczelki dorobiłem nową z blaszki miedzianej bez otworów i przykręciłem z powrotem. Podłączyłem kable i przewód od podciśnienia ale cheack engine mi sie zapalał. Więc troszkę zaczełem kombinowac i zdiełem przewód od podciśnienia i zaślepiłem rurki i pomogło już nie wywala błędu. Pozdrawiam
PROBE "Blackbird" FE3N POWER 
Sportage FE3N 4X4

Sportage FE3N 4X4

-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Ma reagowac normalnie bo jest sterowany podcisnieniem i nie ma znaczenia czy sa tam spaliny czy nie. Calosc wyglada tak ze jak elektrozaworek dostanie podcisnie to sie otwiera jak ono znika to sie zamyka bo ma taka memmbranke ktora to powoduje i nie ma znaczenia czy sa tam spaliny czy ich nie ma jesli zapal sie check a zaworek sie rusza normalnie (mozna to sprawdzic poprze wlazcenie rurki tam gdzie jest podcisnienie i manualne znaczy sie gembowe uruchomienie )to jest wina albo kabli albo czujnika
Pozdrawiam
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
1-gen 90 2.2 GT
- Bogdan9999
- Posty: 4265
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz