Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
problem z elektryka??
- ANULKA1980
- Posty: 16
- Rejestracja: 2006-08-13 13:37
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Warszawa
problem z elektryka??
witam wszystkich Maniakwo Forda Probe:D od niedwana tez jestem posiadaczka takiego auta:D jest to PROBE 2.5 z roku 1994 koloru czerwonego.No i juz mam problem i nikt nie moze mi pomoc:/a problem to taki ze nierowno chodzi na wolnych obrotach.tzn.ze co jakis czas tak jakby ciuchtko strzelal.Slychac to na samym koncu wydechu.Co to moze byc??Zadne bledy mi nie wyskakuja a do tego duzo za wczesnie uruchamia mi sie wentylator a strzalka temp.dopiero co sie ledwo ruszyla:/dodam ze plyn mam i termostat napewno jest dobry.Zaden spec od samochodow jak narazie nie moze mi pomoc.
Ostatnio zmieniony 2006-09-10 09:27 przez ANULKA1980, łącznie zmieniany 1 raz.
- Sebastian
- Posty: 967
- Rejestracja: 2005-09-12 16:14
- Galeria: viewtopic.php?t=8692
- Lokalizacja: Berlin
heja.
falujace obroty na postoju to moze byc przeplywka, tez tak mialem
.
co do tego strzelania to, sprawdzalas juz swiece?kable?
co do wentytatorow to moze byc duzo rzeczy, z kad ta pewnosc ze czujnik jest okej?
pozdr

falujace obroty na postoju to moze byc przeplywka, tez tak mialem

co do tego strzelania to, sprawdzalas juz swiece?kable?
co do wentytatorow to moze byc duzo rzeczy, z kad ta pewnosc ze czujnik jest okej?

pozdr
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."
"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
- ANULKA1980
- Posty: 16
- Rejestracja: 2006-08-13 13:37
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Warszawa
przeplywka byla zmieniana:/obroty tak bardzo nie faluja tylko raz na jakis czas cos lekko strzeli i zatelepie wtedy silnikiem:((wszystko bylo sprawdzane u Roznych elektrykow a zaden nie byl wstnie podac dokladnej przyczyny.Kable zmienione siwce tez.Kopulka podobno dobra.To sie zaczelo dziac jak ten wentylator zaczal sie uruchamiac.Uruchamia sie jak tylko lekko sie nagrzeje.
- Sebastian
- Posty: 967
- Rejestracja: 2005-09-12 16:14
- Galeria: viewtopic.php?t=8692
- Lokalizacja: Berlin
nienapisalas z kad jestes itp, z pewnoscia gdzies w okolicy mieszka jakis klubowicz.
sprobuj sie z kims skontaktowac i zmienic czujnik, ktory na 100% jest oke.
mechanikom i elektrykom nieufam
.
edit.
teraz juz napisalas
sprobuj sie z kims skontaktowac i zmienic czujnik, ktory na 100% jest oke.
mechanikom i elektrykom nieufam


edit.
teraz juz napisalas

Ostatnio zmieniony 2006-08-13 14:15 przez Sebastian, łącznie zmieniany 1 raz.
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."
"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
- ANULKA1980
- Posty: 16
- Rejestracja: 2006-08-13 13:37
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Warszawa
- Sebastian
- Posty: 967
- Rejestracja: 2005-09-12 16:14
- Galeria: viewtopic.php?t=8692
- Lokalizacja: Berlin
jestes z warszawy, zglos sie do tego pana http://www.fordprobe.pl/forum/profile.p ... ile&u=2219 na pw.
z pewnosiac cos poradzi
z pewnosiac cos poradzi

"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."
"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
- Qki G
- Klubowicz
- Posty: 2916
- Rejestracja: 2004-08-20 09:04
- Galeria: viewtopic.php?t=5511
- Lokalizacja: Warszawa
przyjedz na spotkanie klubowe w poniedziałek to ci na bierząco samochodzik zdiagnozujemy, a może i coś się na miejscu poradzi:)
Pozdrawiam nową klubowiczke:)
Pozdrawiam nową klubowiczke:)
Nowa moja ksywa: Qki Leoncio 
Był:Ford Probe II 2.5 V6 24V 1997
Jest: Smart FourTwo Cabrio jako dojazdówka do pracy.....
Na wypady poza miasto jest już inne autko

Był:Ford Probe II 2.5 V6 24V 1997
Jest: Smart FourTwo Cabrio jako dojazdówka do pracy.....

Na wypady poza miasto jest już inne autko

-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Tak jak wspomniał Qki, zapraszamy na poniedziałkowe spotkanie w Warszawie o 20.00 podQki G pisze:przyjedz na spotkanie klubowe w poniedziałek to ci na bierząco samochodzik zdiagnozujemy, a może i coś się na miejscu poradzi:)
Pozdrawiam nową klubowiczke:)

Postaramy się wówczas jak najlepiej ocenić przyczyny Twojego problemu. Powinno się tam pojawić kilku znamienitych mechaników od tego autka

Przyczyn może być kilka:
- jak strzela, to znaczy nie dopala mieszanki (może przeskoczył rozrząd).
- jak faluje to może mało płynu chłodzącego, nieszczelny dolot, rozregulowany czujnik położenia przepustnicy i jeszcze kilka innych powodów.
Przy okazji z przykrością jako Moderator zapraszam do zapoznania się z tym tematem:

Głównie tytułowanie wątków.
Niestety formalności też trochę musi być



Witam również w naszym gronie i będzie nam miło Cię jutro ugościć o ile znajdziesz chwilkę czasu.

- el_talerzos
- Posty: 375
- Rejestracja: 2005-08-09 20:05
- Samochód: model wiadomy,94r 2.0
- Galeria: viewtopic.php?t=7985
- Lokalizacja: Łódź - Bournemouth
Anulka - też miałem podobne objawy, że na zimnym silniku załączał sie wentylator i było to objawem kończącej się pompy wody - która po niedługim czasie się sypnęła - po wymianie wszystko wróciło do normy
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Probek 2.0 16V 94r. + sekwencja - granatowe dziecko (seria - już niedługo)
Azev 17" + eliptyczne montii
Azev 17" + eliptyczne montii
- ANULKA1980
- Posty: 16
- Rejestracja: 2006-08-13 13:37
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Warszawa
- ANULKA1980
- Posty: 16
- Rejestracja: 2006-08-13 13:37
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Warszawa
i nadal zaden spec nie moze mi pomoc:((samochod juz 3 tygodnie stoi:/co to moze byc dziwna praca silnika przekroczona emisja spalin raz wiecej potem mniej:((za duzo weglowodoru wychodzi z rury:/do tego te dwa wiatraki sie uruchamiaja jak zlapie troszke temperatury.Pomocy bo juz sie zalamuje:((kupilam pol roku temu auto a juz tak sie cos sypnelo ze nikt nie moze pomoc.Moze to jakis czujnik??
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Anulka wiec tak to dziwne strzelani to najprwadopodobniej objaw nieprawcowania na wszytskie 6 garow
1-najczestsza przyczyna tego zjawiska gowniane kable (sprawdzic w nocy czy nie ma dyskoteki ) tutaj wazna uwaga przebicie moze byc na fajce tak ze nie widac tego w normalnej ekspolatacji po podniesieniu maski ale dopiero jak fajke sciagniesz ze swiecy i wyciagasz ja w to widac ze iskra nie wali na koncu fajki ale na przyklad w polowie
2-druga mozliwosc sprzwdz swiece
3-wlaczajacy sie wentylator moze byc spowodowany tym ze na przyklad jedenz czujnikow (sa dwa ) nie ma dobrego styku z kablem w naszych autkach rozwiazanie jest takie ze czujnik nie zwiera styku ale go rozlacza moze kabelek jest gdzies przetarty i jak silnik zatelepie to nie styka i sie wlacza wentuylator (ja tak mialem)
Pozdrawiam
ps.dobra rada sprawdz kody bledow
1-najczestsza przyczyna tego zjawiska gowniane kable (sprawdzic w nocy czy nie ma dyskoteki ) tutaj wazna uwaga przebicie moze byc na fajce tak ze nie widac tego w normalnej ekspolatacji po podniesieniu maski ale dopiero jak fajke sciagniesz ze swiecy i wyciagasz ja w to widac ze iskra nie wali na koncu fajki ale na przyklad w polowie
2-druga mozliwosc sprzwdz swiece
3-wlaczajacy sie wentylator moze byc spowodowany tym ze na przyklad jedenz czujnikow (sa dwa ) nie ma dobrego styku z kablem w naszych autkach rozwiazanie jest takie ze czujnik nie zwiera styku ale go rozlacza moze kabelek jest gdzies przetarty i jak silnik zatelepie to nie styka i sie wlacza wentuylator (ja tak mialem)
Pozdrawiam
ps.dobra rada sprawdz kody bledow
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
1-gen 90 2.2 GT
- TYKWA
- Posty: 1296
- Rejestracja: 2005-04-03 18:31
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=6180
- Lokalizacja: polska
- ANULKA1980
- Posty: 16
- Rejestracja: 2006-08-13 13:37
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Warszawa
- TYKWA
- Posty: 1296
- Rejestracja: 2005-04-03 18:31
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=6180
- Lokalizacja: polska
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
a sondy są dobre?? falowanie obrotów też może być spowodowane uszkodzoną sondą lambda. I ta emisja spalin...ANULKA1980 pisze:i nadal zaden spec nie moze mi pomoc:((samochod juz 3 tygodnie stoi:/co to moze byc dziwna praca silnika przekroczona emisja spalin raz wiecej potem mniej:((za duzo weglowodoru wychodzi z rury:/??


-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
- ANULKA1980
- Posty: 16
- Rejestracja: 2006-08-13 13:37
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Warszawa
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
W trybie awaryjnym wentylatory chodzą normalnie.
Te mikrowybuchy jeśli są ciche wynikają z braku spalania mieszanki w komorze spalania po czym następuje wyrzut tej mieszanki do kolektra wydechowego gdzie się ona spala.
Możliwe są 2 przyczyny. Instalacja elektryczna lub nieszczelność zaworów. W pierwszym przypadku nie sugeruj się tym że kupiłaś kable niedawno. Ja kupiłem BOSHa a po roku wylądowały w koszu bo nie mogłem na nich przyśpieszyć - waliły iskrą gdzie popadnie. Poza tym może być pęknięta kopułka, upalona końcówka palca lub nrak styku na kostce w aparacie zapłonowym. Nie można też wykluczyć padania modułu zapłonowego lub cewki.
Na początek proponowałbym sprawdzenie ciśnienia sprężania - wyeliminujesz nieszczelność zaworów. Potem proponowałbym test w nocy - w zupełnej ciemności (żadnych lamp czy księżyca) przy rozgrzanym silniku podnieś maskę. Prawdopodobnie będziesz już wszystko wiedzieć.
Jeśli jednak nie są to wybuchy tylko żachnięcia silnikiem, spowodowane one są gwałtownym wzrostem poboru prądu z powodu załączenia się silnika wentylatora. Musisz wiedzieć że silnik który się kręci nie pobiera dużo prądu, jednak w momencie rozruchu może pobrać o kilkadziesiąt razy większą dawkę prądu. Może to też powodować brak iskry w tym momencie na jednym z garów czego efektem będzie mikrowybuch. Możesz to łatwo sprawdzić odpinając wtyczkę od wentylatora chłodnicy (od strony akumulatora. Jeśli po odpięciu wtyczki objawy silnikowe ustaną - wszystko będzie jasne (z silnikiem). Nie obawiaj się że przegrzejesz silnik - jeśli temp wzrośnie zbyt wysoko - załączy się 2 wentylator (klimy) na wyższy bieg.
Oczywiście zakładam, że cały czas mówimy o załączaniu się wentylatora silnika (od akumulatora) a nie klimy, bo wentylator klimy załącza się co paredziesiąt sekund na kilka sekund razem ze sprężarką. Klima działa nie tylko na ustawieniach nawiewu A/C ale też na nawiewie na szybę i na MIX.
Jeśli okaże się że silnik pracuje dobrze po odłączeniu wyntylatora opisz dokładnie kiedy się załącza i na ile oraz czy jest jakaś zależność z załączaniem wentylatora klimy.
Jeszcze jedna sprawa. 90% mechaników to głąby potrafiący jedynie wymienić coś. Uczyli się na maluchach i polonezach i nie naprawią Ci auta, a nieumiejętne grzebanie może być tragiczne w skutakch (kilka lat temu jeden mechnior obcinając pasek zaciskowy drasnął przewód do autossania - skutek - rozwalenie rury z silnika do chłodnicy - przegrzanie silnika).
Te mikrowybuchy jeśli są ciche wynikają z braku spalania mieszanki w komorze spalania po czym następuje wyrzut tej mieszanki do kolektra wydechowego gdzie się ona spala.
Możliwe są 2 przyczyny. Instalacja elektryczna lub nieszczelność zaworów. W pierwszym przypadku nie sugeruj się tym że kupiłaś kable niedawno. Ja kupiłem BOSHa a po roku wylądowały w koszu bo nie mogłem na nich przyśpieszyć - waliły iskrą gdzie popadnie. Poza tym może być pęknięta kopułka, upalona końcówka palca lub nrak styku na kostce w aparacie zapłonowym. Nie można też wykluczyć padania modułu zapłonowego lub cewki.
Na początek proponowałbym sprawdzenie ciśnienia sprężania - wyeliminujesz nieszczelność zaworów. Potem proponowałbym test w nocy - w zupełnej ciemności (żadnych lamp czy księżyca) przy rozgrzanym silniku podnieś maskę. Prawdopodobnie będziesz już wszystko wiedzieć.
Jeśli jednak nie są to wybuchy tylko żachnięcia silnikiem, spowodowane one są gwałtownym wzrostem poboru prądu z powodu załączenia się silnika wentylatora. Musisz wiedzieć że silnik który się kręci nie pobiera dużo prądu, jednak w momencie rozruchu może pobrać o kilkadziesiąt razy większą dawkę prądu. Może to też powodować brak iskry w tym momencie na jednym z garów czego efektem będzie mikrowybuch. Możesz to łatwo sprawdzić odpinając wtyczkę od wentylatora chłodnicy (od strony akumulatora. Jeśli po odpięciu wtyczki objawy silnikowe ustaną - wszystko będzie jasne (z silnikiem). Nie obawiaj się że przegrzejesz silnik - jeśli temp wzrośnie zbyt wysoko - załączy się 2 wentylator (klimy) na wyższy bieg.
Oczywiście zakładam, że cały czas mówimy o załączaniu się wentylatora silnika (od akumulatora) a nie klimy, bo wentylator klimy załącza się co paredziesiąt sekund na kilka sekund razem ze sprężarką. Klima działa nie tylko na ustawieniach nawiewu A/C ale też na nawiewie na szybę i na MIX.
Jeśli okaże się że silnik pracuje dobrze po odłączeniu wyntylatora opisz dokładnie kiedy się załącza i na ile oraz czy jest jakaś zależność z załączaniem wentylatora klimy.
Jeszcze jedna sprawa. 90% mechaników to głąby potrafiący jedynie wymienić coś. Uczyli się na maluchach i polonezach i nie naprawią Ci auta, a nieumiejętne grzebanie może być tragiczne w skutakch (kilka lat temu jeden mechnior obcinając pasek zaciskowy drasnął przewód do autossania - skutek - rozwalenie rury z silnika do chłodnicy - przegrzanie silnika).
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Stary masz 100% racji. Większość mechaników za naprawę uznaje wymianę części na koszt klienta aż do momentu trafienia tej wadliwej. KoszmarMiH pisze:W trybie awaryjnym wentylatory chodzą normalnie.
Jeszcze jedna sprawa. 90% mechaników to głąby potrafiący jedynie wymienić coś. Uczyli się na maluchach i polonezach i nie naprawią Ci auta, a nieumiejętne grzebanie może być tragiczne w skutakch (kilka lat temu jeden mechnior obcinając pasek zaciskowy drasnął przewód do autossania - skutek - rozwalenie rury z silnika do chłodnicy - przegrzanie silnika).

Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
- ANULKA1980
- Posty: 16
- Rejestracja: 2006-08-13 13:37
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Warszawa
raczej silnik nie moze byc padniety bo naprawde bardzo dobrze idzie i nie spala wiecej niz 11litrow benzyny na 100km w jezdzie mieszanej i praktycznie nie ubywa oleju!! zalaczaja sie obydwa wentylatory jednoczesnie jak tylko wskazowka temperatury lekko pojdzie do gory:/klima napewno jest wylaczona:P!!szukalam innych specow ale kazdy jakos mnie zbywa bo poleca innego SPECA ktory mnie sle do innego SPECA:/ i tak w kolko:((bledow nie bylo bo podpinali pod komp.A inny SPEC powiedzial ze moze byc uszkodzony komputer.Chyba sama troszke poczytam i zostane elektromechanikiem:D:D
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
nie musisz byc wielkim elektromechanikiem zeby sprawdzic bledy w naszych autkach wystarczy kawalek drutu 
Pozatym obawiam sie ze jak sie podpiol pod komputer to raczej dupa bo zaleznie od roku nie ma praktycznie mozliwosci podpiecia pod kompa bo mamy OBD1 a tam kompy nie wsytepowaly w formie podpinanej tylkow formie kodow migowych
Pozdrawiam
ps. na forum jest opis jak sprawdzic kody bledow od tego zacznij

Pozatym obawiam sie ze jak sie podpiol pod komputer to raczej dupa bo zaleznie od roku nie ma praktycznie mozliwosci podpiecia pod kompa bo mamy OBD1 a tam kompy nie wsytepowaly w formie podpinanej tylkow formie kodow migowych
Pozdrawiam
ps. na forum jest opis jak sprawdzic kody bledow od tego zacznij
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
1-gen 90 2.2 GT