Uwaga. Informuję, że z dniem 09.08.2024 Stowarzyszenie Ford Probe Klub Polska zostało zamknięte i przekształciło się w Ford Probe Klub Polska. W działaniu forum nic się nie zmieni.

Ciśnienie oleju a bieg

Tomasz M
Posty: 17
Rejestracja: 2005-11-15 09:10
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań

Ciśnienie oleju a bieg

Post autor: Tomasz M »

Cześć
Mam pytanie czy na każdym biegu przy tych samych obrotach macie to samo ciśnienie oleju. Na dwójce ciśnienie dochodzi do O ( 3 tyś. obr/min )natomiast na piątce jest między R, a M. Kupiłem drugiego Probe na części i tam przy tych samych obrotach jest w okolicy O na każdym biegu.
Dzięki za pomoc.
Probe GT 2,2 Turbo 89r.
Awatar użytkownika
Sqad
Posty: 4078
Rejestracja: 2005-08-11 15:35
Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
Galeria: viewtopic.php?t=6231
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

Post autor: Sqad »

Pamiętaj że to jest tylko mało precyzyjny czujnik. Ale ciśnienie na każdym biegu powinno być takie samo, choć w GL'ach często jest tak że na jedynce ale tylko jak sie mocno wciśnie to jest wyższe, różnie to bywa z tymy czujnikami. Ja w jedynce miałem na każdym biegu na między O a R a na luzie idealnie w połowie.
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

No i należy pamiętać, że wysokość wskazówki zależy też w dużym stopniu od nagrzania silnika. Na zimnym silniku wskazówka będzie wyżej niż na ciepłym.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
guciek
Posty: 365
Rejestracja: 2006-05-16 23:19
Galeria: viewtopic.php?t=9590
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: guciek »

ja mam Gl i na kazdym biegu mam na N czasem tylko spadnie na O
był Probe I 2,2 USA GL
on 17 manual klima gleba
jest chrysler stratus 2,5 v6 full opcja
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

)
OLEY pisze:No i należy pamiętać, że wysokość wskazówki zależy też w dużym stopniu od nagrzania silnika. Na zimnym silniku wskazówka będzie wyżej niż na ciepłym.
u mnie nawet podczas jazdy na rozgrzanym silniku(nie mylić z moim ostatnio przegrzanym silnikiem :cry: )
jest wskazówka na literce N,a podczas postoju na luzie spada idealnie do połowy i podczas dodawania gazu podnosi się do góry.
Obrazek
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Nie no Pelociku :D
To się zgadza. Podczas jazdy zawsze będzie wyżej. Ja pisałem o biegu jałowym. :D
Widzisz :
Pelocik pisze:a podczas postoju na luzie spada idealnie do połowy
Ale na rozgrzanym silniku. :D
Założę się, że jak rano wsiadasz do autka, to po odpaleniu, nawet na biegu jałowym, wskazówka będzie na górze. :D

Dużo ludzi nabiera się na to przy kupnie auta. Odpalając silnik - zimny silnik - i patrząc na wskazówkę ciśnienia oleju, wydawać by się mogło że wszystko jest ok., ale po przejechaniu iluś tam kilometrów można się niemiło rozczarować.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
Awatar użytkownika
Jedrek
Posty: 1134
Rejestracja: 2004-06-24 10:19
Samochód: Igen 1992 2,2GT
Lokalizacja: Ośno Lubuskie
Kontakt:

Post autor: Jedrek »

pelot pisze:)
OLEY pisze:No i należy pamiętać, że wysokość wskazówki zależy też w dużym stopniu od nagrzania silnika. Na zimnym silniku wskazówka będzie wyżej niż na ciepłym.
u mnie nawet podczas jazdy na rozgrzanym silniku(nie mylić z moim ostatnio przegrzanym silnikiem :cry: )
jest wskazówka na literce N,a podczas postoju na luzie spada idealnie do połowy i podczas dodawania gazu podnosi się do góry.
I tak powinno być!
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Tomasz M
Posty: 17
Rejestracja: 2005-11-15 09:10
Samochód: brak
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Tomasz M »

Dzięki za odpowiedź. Robiłem remont silnika i regenerowałem turbinę ale nadal samochód bierze olej i jest problem z ciśnieniem oleju, które spada dosyć nisko.
Ford Probe 89r. GT turbo 2,2l
Awatar użytkownika
guciek
Posty: 365
Rejestracja: 2006-05-16 23:19
Galeria: viewtopic.php?t=9590
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: guciek »

a mi od wczoraj wskaznik cisnienia oleju dochodzi tylko do polowy na kazdym biegu.
Jaka moze byc tego przyczyna??
Czy jest mozliwe ze jakis kabelek robi zwarcie albo został przeciety??
był Probe I 2,2 USA GL
on 17 manual klima gleba
jest chrysler stratus 2,5 v6 full opcja
Awatar użytkownika
skorik
Posty: 588
Rejestracja: 2005-10-15 08:27
Galeria: viewtopic.php?t=9986
Lokalizacja: Toruń

Post autor: skorik »

No i im gęstszy olej tym większe ciśnienie.
Awatar użytkownika
guciek
Posty: 365
Rejestracja: 2006-05-16 23:19
Galeria: viewtopic.php?t=9590
Lokalizacja: Trzebinia

Post autor: guciek »

Ja mam 15w 40 mineralny wiec chyba bardzo gesty
był Probe I 2,2 USA GL
on 17 manual klima gleba
jest chrysler stratus 2,5 v6 full opcja
Awatar użytkownika
OLEY
Klubowicz
Posty: 12763
Rejestracja: 2004-10-07 22:17
Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
Lokalizacja: Szczecin

Post autor: OLEY »

Jak masz możliwość, to sprawdź ciśnienie na tłokach.
Myślę, że to nie będzie wina żadnego kabelka.
[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.2 R4 Turbo”