Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
Iskra JEST, Paliwo JEST - A nie pali :/ (V6 2 gen. 1993 r)
Iskra JEST, Paliwo JEST - A nie pali :/ (V6 2 gen. 1993 r)
Pozdrowionka z nad Zatoki Puckiej dla Forumowiczów.
Temat paradoksalny ale niestety prawdziwy.
Autko obecnie stoi u mechanika który rozłożył ręce i grzecznie się przyznał że nie wie dlaczego Probek nie chce zagadać.
Napomknął coś o tym że iskra jest troche przysłaba.
Dodam że autko zdechło podczas jazdy.
Jestem troche pod ciśnieniem bo za 2 tyg. musze wracać do Łodzi a nie mam czym zaholować przyczepy.
3 lata temu miałem podobną historię ale nie było wtedy iskry - moduł Halla nawalił, ale teraz nie wiem co jest.
Dzięx.
Temat paradoksalny ale niestety prawdziwy.
Autko obecnie stoi u mechanika który rozłożył ręce i grzecznie się przyznał że nie wie dlaczego Probek nie chce zagadać.
Napomknął coś o tym że iskra jest troche przysłaba.
Dodam że autko zdechło podczas jazdy.
Jestem troche pod ciśnieniem bo za 2 tyg. musze wracać do Łodzi a nie mam czym zaholować przyczepy.
3 lata temu miałem podobną historię ale nie było wtedy iskry - moduł Halla nawalił, ale teraz nie wiem co jest.
Dzięx.
Poszukuje blendy na tył do II gen.
- SoTonkA
- Posty: 821
- Rejestracja: 2005-08-28 21:04
- Galeria: viewtopic.php?t=5770
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
- P.I.M.P.O.
- Posty: 928
- Rejestracja: 2004-09-20 20:55
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Wrocław
Mam sekwencje ale był na gazie jak zgasł.
I jeszcze takie info: odpalać go mogę jedynie na benzynie - nie mam możliwosci odpalania na gazie.
Może iskra jest w złym momencie - jakiś rozdzielacz w aparacie czy coś...
Albo faktycznie rozrzad i brak zgrania iskra-paliwo...
Lub też kwestia samych świec lub kabli WN
Ale prosiłbym o porady jak wykluczyć poszczególne usterki bo wymiana kolejnych czesci moze byc kosztowna.
Dzieki
I jeszcze takie info: odpalać go mogę jedynie na benzynie - nie mam możliwosci odpalania na gazie.
Może iskra jest w złym momencie - jakiś rozdzielacz w aparacie czy coś...
Albo faktycznie rozrzad i brak zgrania iskra-paliwo...
Lub też kwestia samych świec lub kabli WN
Ale prosiłbym o porady jak wykluczyć poszczególne usterki bo wymiana kolejnych czesci moze byc kosztowna.
Dzieki
Ostatnio zmieniony 2006-09-01 15:29 przez A_r_t_i, łącznie zmieniany 1 raz.
Poszukuje blendy na tył do II gen.
- P.I.M.P.O.
- Posty: 928
- Rejestracja: 2004-09-20 20:55
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Wrocław
-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
- Ronin
- Posty: 957
- Rejestracja: 2005-09-26 15:56
- Galeria: viewtopic.php?t=7575
- Lokalizacja: Oława
W sumie dość prosta sprawa.
1. Duże prawdopodobieństwo że odcięcie wtrysków jest załączone. Odcięcie to ma za zadanie odłączyć wtryski benzynowe gdy chodzi gaz.
Co robić:
Ja bym sprawdził na początek czy paliwo dociera do wtrysków: zdej wąż co sychodzi z fitra do silnika, włóź do butelki i niech ktoś pokręci silnikiem. Ciśnienie powinno być całkiem spore.
Dalej sprawdziłbym wtryski - pokręć kilka obrotów i sprawdź czy świece są mokre.
Kolejny krok - rozrząd. Podpowiedź - wykręć świece 1 cylindra i ustaw w pozycji max do góry - odkręć śróby od odłon od góry tak by odchlić je trochę - tylko tyle by zobaczyć znaki na kołach. Tyle że ja bym najpierw poprosił kogoś żeby podjechał i przełożył od niego aparat zapł. Roboty na 5 minut a z rozrządem to juź godzinka zejdzie.
W zasadzie jeśli jest sprężanie paliwo w komorze spalania i dobra iskra - musi gadać.
1. Duże prawdopodobieństwo że odcięcie wtrysków jest załączone. Odcięcie to ma za zadanie odłączyć wtryski benzynowe gdy chodzi gaz.
Co robić:
Ja bym sprawdził na początek czy paliwo dociera do wtrysków: zdej wąż co sychodzi z fitra do silnika, włóź do butelki i niech ktoś pokręci silnikiem. Ciśnienie powinno być całkiem spore.
Dalej sprawdziłbym wtryski - pokręć kilka obrotów i sprawdź czy świece są mokre.
Kolejny krok - rozrząd. Podpowiedź - wykręć świece 1 cylindra i ustaw w pozycji max do góry - odkręć śróby od odłon od góry tak by odchlić je trochę - tylko tyle by zobaczyć znaki na kołach. Tyle że ja bym najpierw poprosił kogoś żeby podjechał i przełożył od niego aparat zapł. Roboty na 5 minut a z rozrządem to juź godzinka zejdzie.
W zasadzie jeśli jest sprężanie paliwo w komorze spalania i dobra iskra - musi gadać.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
Ja prosiłem 2 tygodnie, aż ktoś się odezwał, tak więc do tego 5 minut trzeba trochę doliczyć.MiH pisze:W sumie dość prosta sprawa.
Tyle że ja bym najpierw poprosił kogoś żeby podjechał i przełożył od niego aparat zapł. Roboty na 5 minut a z rozrządem to juź godzinka zejdzie.
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
To nie była aluzja do ciebie, gdybym mieszkał w Szczecinie to co innego. I tak dzięki za poświęcony czasMiH pisze:Sorki tofil - ale jakby to było w szczecinie....

Przy okazji wielkie dzięki dla Kobiego, który będąc za granicą chciał mi udostępnić Proba, a nawet się nigdy nie poznaliśmy jak również dla Asica, który bez zawahania podjechał i dał mi sprawdzić mój aparat.
Na cześć chłopaków hip, hip hurrra.....


Przy okazji aparat z 2.0 musi generować iskrę podłączając go pod sterowanie w V6 i vice versa.
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
Hej, sorki za długą nieobecnosc - nie mialem dostepu do netu :/
Otóż auto nadal nie chce gadać - mechanik mówi ze od strony mechanicznej wszystko jest sprawne i ze jest to kwestia elektroniki.
Cały czas pali się kontrolka FUEL CUTOUT - sprawdzalem wyłącznik w bagażniku i jest OK.
Pomocy - w niedziele musze wracać z wakacji, a przyczepy na plecach nie dociągne
!!
Dzieki !!
Otóż auto nadal nie chce gadać - mechanik mówi ze od strony mechanicznej wszystko jest sprawne i ze jest to kwestia elektroniki.
Cały czas pali się kontrolka FUEL CUTOUT - sprawdzalem wyłącznik w bagażniku i jest OK.
Pomocy - w niedziele musze wracać z wakacji, a przyczepy na plecach nie dociągne

Dzieki !!
Poszukuje blendy na tył do II gen.
iskra jest paliwo podaje probe nie odpala
jestem posiadaczem forda probe 2.5 i od pewnego czasu nie potrafie znalezc przyczyny dlaczego moj ford nie odpala(wyjechalem z garazu zostawilem auto na wolnych obrotach i po chwili powoli zaczely spadac mu obroty az zgasł i do dzisiaj nie odpalil) sprawdzilem juz ze paliwo jest podawane do silnika i jest tez iskra. moze ktos wie w czym tkwi problem!
- crupek
- Posty: 636
- Rejestracja: 2006-07-21 20:45
- Samochód: Probe II 2.5 V6 MEDICI
- Galeria: viewtopic.php?t=9043
- Lokalizacja: Głogów Wrocław
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 2009-05-18 12:37
- Samochód: PROBE 2,5 V6 24V 96r. BLACK
- Lokalizacja: Łódź
Re: iskra jest paliwo podaje probe nie odpala
Witam wszystkich, jestem tutaj nowy i od 2 dni szukam na forum klubu jakiejś iskierki nadzieii
. Moj problem bardzo podobny do klopotów zalozyciela tematu lecz nieco inaczej sie objawił. W pełni świadomie zakupiłem czarne Probe ( 2,5 V6 24V 96r.) z uszkodzonym aparatem zapłonowym. Objawy takie jak wielokrotnie opisane w odpowiednich tematach na forum.
Regeneracją zajeła sie firma YAKUZA z Torunia. Autko jezdzilo swietnie a przynajmniej bez szarpnieć i dziwnych zachowań wskazników na desce rozdzielczej, i penego dnia dojechałem bez problemu do pracy i autko stało sobie jakies 9 godzin.
I stoi nadal tak od miesiąca.Problem jest taki że nie chce odpalić i niebardzo wiem gdzie doszukiwać sie awarii.
Pompa paliwo podaje iskra jest ale silnik sie zalewa aparat znów powedrował do YAKUZY ale nie stwierdzono żadnych nieprawidłowosci. Diagnostyka komputerowa nie wykazałą błędów. Jeśli ktoś spotkał sie lub doświadczył na wlasnej skórze podobnego przypadku bede wdzieczny za podzielenie sie wiedzą lub ewentualną pomoca.

Regeneracją zajeła sie firma YAKUZA z Torunia. Autko jezdzilo swietnie a przynajmniej bez szarpnieć i dziwnych zachowań wskazników na desce rozdzielczej, i penego dnia dojechałem bez problemu do pracy i autko stało sobie jakies 9 godzin.
I stoi nadal tak od miesiąca.Problem jest taki że nie chce odpalić i niebardzo wiem gdzie doszukiwać sie awarii.
Pompa paliwo podaje iskra jest ale silnik sie zalewa aparat znów powedrował do YAKUZY ale nie stwierdzono żadnych nieprawidłowosci. Diagnostyka komputerowa nie wykazałą błędów. Jeśli ktoś spotkał sie lub doświadczył na wlasnej skórze podobnego przypadku bede wdzieczny za podzielenie sie wiedzą lub ewentualną pomoca.

Re: iskra jest paliwo podaje probe nie odpala
To przerobiłeś http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?f=5&t=4849?
Może być jeszcze kąt zapłonu, albo rozrząd.
Może być jeszcze kąt zapłonu, albo rozrząd.
Andrew
Ford Probe II 2,5V6 Kanada '93r.
Ford Mondeo MK3 ST220 3,0V6 '02r
Chrysler Concorde Limited 3,5V6 '02r.
Ford Probe II 2,5V6 Kanada '93r.
Ford Mondeo MK3 ST220 3,0V6 '02r
Chrysler Concorde Limited 3,5V6 '02r.
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 2009-05-18 12:37
- Samochód: PROBE 2,5 V6 24V 96r. BLACK
- Lokalizacja: Łódź
Re: Iskra JEST, Paliwo JEST - A nie pali :/ (V6 2 gen. 1993 r)
Dzisiaj wrzuciłem akumulator do Probka i odziwo zapalil ale nie wkreca sie na obroty, przerywa i bardzo szybko kolektor wydechowy sie nagrzał tak jakby mieszanka spalala sie poza cylindrem , ogolnie wyglada na to ze nie chodzi na wszystkich cylindrach.
-- dodano 2009-05-19 12:05 --
Witam! A czy jest ktoś z Łodzi kto mogłby urzyczyć apratu na podmianke? Pozdrawiam
-- dodano 2009-05-19 12:05 --
Witam! A czy jest ktoś z Łodzi kto mogłby urzyczyć apratu na podmianke? Pozdrawiam
Re: Iskra JEST, Paliwo JEST - A nie pali :/ (V6 2 gen. 1993 r)
Witam wszystkich podpinam sie pod temat z ta tylko roznica ze probek 2.5v6 odpala normalnie ale nie pracuje wogole 2-gi cylinder(czarna swieca) i rzeczy ktore sprawdzilem:
1)cisnienie sprezania 14atm
2)podmiana,zamiana przewodow zaplonowych, nowa kopulka i palec, kontrola wizualna iskry jest taka sama niebieska jak w pozostalych(gdy tlok jest w GMP przeskakuje )
3)rozrzad ustawiony na znakach jest dobrze
4)odkrecilem dekiel aby zobaczyc czy nie podparty jest ktorys zawor gdy krzywki byly u gory srubokretem mozna bylo wciskac popychacze
5)uszczelka pod kolektorem ssacym nowa mazdy
6)sprawdzone zabki na kole pasowym glownym te co wylapuje czujnik polozenia walu wszystkie bez zadnych uszkodzen
A zaczelo sie to wtedy gdy okazalo sie ze spod uszczelek pod glowicami cieknie olej i byl budyn w plynie chodniczym wiec zostaly wymienione firmy elring pozostale uszczelki mazda, uszczelki pod glowicami sa dobre bo cisnienie wszedzie ma takie same i woda ktora wlewalem i wylewalem do silnika aby przeplukac jest juz czysta, oleju nie bierze, wiec jak dla mnie zagadka roku...
jedyna moja jedna sugestia to to ze paliwo podawane do silnika nie jest w odpowiednim momencie....ale jak to sprawdzic... moze cos z kompem.. bo swieca jest czarna (sadza) a pozostale normalne bialawe, czy ma ktos moze jakis pomysl?
i brak mozliwosci sprawdzenia kodow bledow wersja bez kontrolki check engine i zadne diody mierniki w gniezdzie diagnostycznym nie daja rezultatow;/
1)cisnienie sprezania 14atm
2)podmiana,zamiana przewodow zaplonowych, nowa kopulka i palec, kontrola wizualna iskry jest taka sama niebieska jak w pozostalych(gdy tlok jest w GMP przeskakuje )
3)rozrzad ustawiony na znakach jest dobrze
4)odkrecilem dekiel aby zobaczyc czy nie podparty jest ktorys zawor gdy krzywki byly u gory srubokretem mozna bylo wciskac popychacze
5)uszczelka pod kolektorem ssacym nowa mazdy
6)sprawdzone zabki na kole pasowym glownym te co wylapuje czujnik polozenia walu wszystkie bez zadnych uszkodzen
A zaczelo sie to wtedy gdy okazalo sie ze spod uszczelek pod glowicami cieknie olej i byl budyn w plynie chodniczym wiec zostaly wymienione firmy elring pozostale uszczelki mazda, uszczelki pod glowicami sa dobre bo cisnienie wszedzie ma takie same i woda ktora wlewalem i wylewalem do silnika aby przeplukac jest juz czysta, oleju nie bierze, wiec jak dla mnie zagadka roku...
jedyna moja jedna sugestia to to ze paliwo podawane do silnika nie jest w odpowiednim momencie....ale jak to sprawdzic... moze cos z kompem.. bo swieca jest czarna (sadza) a pozostale normalne bialawe, czy ma ktos moze jakis pomysl?

i brak mozliwosci sprawdzenia kodow bledow wersja bez kontrolki check engine i zadne diody mierniki w gniezdzie diagnostycznym nie daja rezultatow;/
Re: Iskra JEST, Paliwo JEST - A nie pali :/ (V6 2 gen. 1993 r)
Wtrysk sprawdzałeś?Świeca sucha czyli paliwo nie dochodzi.
Pzdr. & c ya..
Pzdr. & c ya..
