Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
Potrzebna uszczelka między kolektor a turbinę
Potrzebna uszczelka między kolektor a turbinę
Witam. Sorki że jeszcze pod starym nickiem ale nie miałem czasu zmienić. Bardzo pilnie potrzebuję kontaktu do jakiejś firmy która będzie miala uszczelkę pod turbinę. Obdzwoniłem Auto Landy, Inter carsy, i inne tego typu sklepy ale wszędzie rozkładają ręce. Kontaktowałem się też z Firmami które regenerują turbiny bądz je sprzedają ale nikt nie ma takiego wymiaru uszczelki. Gdzie można ją dokupić czy ktoś się orientuje???? Albo jeśli można ją dorobić to z czego. Z tego co się zorientowałem to na zewnątrz jest aluminium a w środku chyba azbest czy coś w tym stylu. Proszę o pomoc. A może ktoś już coś takiego robił? Czy można zrobić tą uszczelkę z jakiejś grubszej aluminiowej foli?? Nie mam pomysłu. Czekam na porady i podpowiedzi. Dzięki .Pozdrawiam
- Bogdan9999
- Posty: 4266
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Dorabiałem Jędrkowi właśnie z miedzianej blachy na Gimnazjalnej w Warszawie.
http://www.autouszczelki.pl
(no może nie ja dorabiałem, ale zakład
)

(no może nie ja dorabiałem, ale zakład

Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum:
Lekcja 1 (bardzo krótka) i
Lekcja 2 (krótka)

'89 2.0 Turbo downgrade





- Jedrek
- Posty: 1134
- Rejestracja: 2004-06-24 10:19
- Samochód: Igen 1992 2,2GT
- Lokalizacja: Ośno Lubuskie
- Kontakt:
Powiem krótko i zwięźle.
Sam na pewno nie dorobisz, bo musisz zawinąć miedź tak, aby w środkowym otworze nie było szczeliny, inaczej Ci ją wydmucha.
Najlepiej zleć dorobienie w tym zakładzie, o którym pisał Robert, tylko jest mały problem bo będą chcieli kolektor albo turbinę na wzór.
I najważniejsza sprawa. W kolektorze musisz rozwiercić otwory i przegwintować na śrubę fi=10mm i zakupić sobie śruby o twardości przynajmniej 8.8. Dodatkowo nakrętki - najlepiej na klucz 15mm bo z 17 jest problem z dokręceniem, no i najlepiej też o zwiększonej twardości.
Ja z tym problemem borykałem się dobry rok.
Sprawdź jeszcze czy płaszczyzny łączonych elementów są proste, bo inaczej uszczelka nie będzie trzymać.
Ja dawałem turbinę i kolektor na magnesówkę.
Powodzenia.
Sam na pewno nie dorobisz, bo musisz zawinąć miedź tak, aby w środkowym otworze nie było szczeliny, inaczej Ci ją wydmucha.
Najlepiej zleć dorobienie w tym zakładzie, o którym pisał Robert, tylko jest mały problem bo będą chcieli kolektor albo turbinę na wzór.
I najważniejsza sprawa. W kolektorze musisz rozwiercić otwory i przegwintować na śrubę fi=10mm i zakupić sobie śruby o twardości przynajmniej 8.8. Dodatkowo nakrętki - najlepiej na klucz 15mm bo z 17 jest problem z dokręceniem, no i najlepiej też o zwiększonej twardości.
Ja z tym problemem borykałem się dobry rok.
Sprawdź jeszcze czy płaszczyzny łączonych elementów są proste, bo inaczej uszczelka nie będzie trzymać.
Ja dawałem turbinę i kolektor na magnesówkę.
Powodzenia.
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
- Jedrek
- Posty: 1134
- Rejestracja: 2004-06-24 10:19
- Samochód: Igen 1992 2,2GT
- Lokalizacja: Ośno Lubuskie
- Kontakt:
Pewnie, że można ale ile wytrzyma to nie wiem. Jeżeli blacha zostanie wywinięta tak jak pisałem to w miejscu zagięcie jest grubsza i przy dociskaniu w tym miejscu dobrze i szczelnie dociśnie się do łączonych elementów.wingerman pisze:Jedrek a nie mozna jej dociac samemu z grubszej blachy miedzianej np. 2-2.5mm? Po przegrzaniu jej (pisalem wyzej) bedzie miekka i latwa w obrobce a i przy dokrecaniu ladnie sie ulozy.
Najważniejsze jednak to to, aby skręcić to na śrubach fi-10mm, bo jak złapie luz to nie ważne z czego zrobisz uszczelkę i tak wydmucha.

Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Witam
SPRAWA VERY PILNA
Właśnie się okazało że mam uszczelke między turbo a kolektorem do wymiany oraz tą drugą pomiędzy turbiną a wydechem.
Prośba bardzo PILNA czy ktoś może podać jakieś namiary gdzie to można kupić bo z tym dorabianiem to u mnie nie zaciekawie a może ma ktoś do sprzedania owe uszczelki?
Z góry bardzo dzięki
Pozdrawiam
SPRAWA VERY PILNA

Właśnie się okazało że mam uszczelke między turbo a kolektorem do wymiany oraz tą drugą pomiędzy turbiną a wydechem.
Prośba bardzo PILNA czy ktoś może podać jakieś namiary gdzie to można kupić bo z tym dorabianiem to u mnie nie zaciekawie a może ma ktoś do sprzedania owe uszczelki?
Z góry bardzo dzięki
Pozdrawiam
FORD PROBE FIRST GENERATION 2.2 TURBO GT -------> co więcej do szczęścia potrzeba ?? ---> CYSTERNY PALIWA
- Jedrek
- Posty: 1134
- Rejestracja: 2004-06-24 10:19
- Samochód: Igen 1992 2,2GT
- Lokalizacja: Ośno Lubuskie
- Kontakt:
Niestety nie dostaniesz tej uszczelki nigdzie i musisz dorobić.
Ja dorabiałem w W-wie, tylko że potrzeba kolektor na wzór, żeby grały otwory.
Ja kazałem zrobić o średnicy otworu środkowego i podałem wymiar zewnętrzny a otwory na śruby robiłem sam, bo i tak trzeba zmieniać śruby na fi=10mm
Ja dorabiałem w W-wie, tylko że potrzeba kolektor na wzór, żeby grały otwory.
Ja kazałem zrobić o średnicy otworu środkowego i podałem wymiar zewnętrzny a otwory na śruby robiłem sam, bo i tak trzeba zmieniać śruby na fi=10mm
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
-
- Posty: 17
- Rejestracja: 2008-01-10 23:55
- Samochód: probe 94 2.5v6
- Galeria: viewtopic.php?t=13999
- Lokalizacja: Warka
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
-
- Posty: 911
- Rejestracja: 2009-05-21 22:31
- Samochód: Ford Probe I GT 2,2T 12V 92r
- Galeria: viewtopic.php?t=16334
- Lokalizacja: Konin (WLKP)
Re: Kody części do I-gen
Szukam Uszczelkę między turbiną a rurą wydechową aby kupić w ciemno potrzebny numer a żeby przymierzyć trzeba wyjąć co chwilowo jest problemem 

- szerszeń
- Posty: 214
- Rejestracja: 2005-12-03 10:04
- Samochód: I gen. 2.2 GT/ Audi a6 c6 2.4 V6
- Lokalizacja: Belchatow
Re: Potrzebna uszczelka między kolektor a turbinę
Witam przeszukałem ten i inny podobny temat o uszczelkach od kolektora i mam pytanie odnośnie uszczelki pomiędzy kolektorem a turbiną, miałem przedmuchy w tym miejscu rozebrałem, połowa przepalona i muszę ją wymienić, w żadnym sklepie takiej uszczelki nie znalazłem, w temacie widzę że można dorobić z blachy miedzianej, byłem dziś w zakładzie robiącym takie rzeczy (chociaż byli nie bardzo na temat miedzi w takim miejscu) i moje pytanie jaką grubość tej blachy wybrać i za ciosem skoro mam wsio rozebrane jaka grubość tej trójkątnej która idzie spod turbiny do rury wydechowej ?.
czarny mat I 2.2 GT 92 r i 186 koników cudeńko
Audi a6 2.4 04' 177 KM i ten dźwięk V6 pięknie
Audi a6 2.4 04' 177 KM i ten dźwięk V6 pięknie
- Patryk-
- Klubowicz
- Posty: 2144
- Rejestracja: 2008-07-13 18:30
- Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
- Galeria: viewtopic.php?t=14552
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)
Re: Potrzebna uszczelka między kolektor a turbinę
trójkątna składa się z kilku blaszek, bynajmniej ja taką mam nie założoną jeszcze wiec luknę potem grubość, ale myśle że z 4-5mm
a pod kolektor jest cieniutka, tylko że są w niej wytłoczone kółka wokół wlotów spalin, i jeśli kupujesz z tą częścią osłony od turbo to składa się z trzech części a jeśli nie, to jednej...
a pod kolektor jest cieniutka, tylko że są w niej wytłoczone kółka wokół wlotów spalin, i jeśli kupujesz z tą częścią osłony od turbo to składa się z trzech części a jeśli nie, to jednej...
nie ma zdjęć bo się nie da wstawić 

- szerszeń
- Posty: 214
- Rejestracja: 2005-12-03 10:04
- Samochód: I gen. 2.2 GT/ Audi a6 c6 2.4 V6
- Lokalizacja: Belchatow
Re: Potrzebna uszczelka między kolektor a turbinę
Chodzi mi głównie o tę uszczelkę http://img337.imageshack.us/img337/1580/szerszyn441.jpg
czarny mat I 2.2 GT 92 r i 186 koników cudeńko
Audi a6 2.4 04' 177 KM i ten dźwięk V6 pięknie
Audi a6 2.4 04' 177 KM i ten dźwięk V6 pięknie
- Patryk-
- Klubowicz
- Posty: 2144
- Rejestracja: 2008-07-13 18:30
- Samochód: 2.2 GT 92r... niebawem w remoncie ;]
- Galeria: viewtopic.php?t=14552
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki (stojadła)
Re: Potrzebna uszczelka między kolektor a turbinę
aaa, kurde sorki, nie doczytałem
tej nie wymieniałem jeszcze

nie ma zdjęć bo się nie da wstawić 

- szerszeń
- Posty: 214
- Rejestracja: 2005-12-03 10:04
- Samochód: I gen. 2.2 GT/ Audi a6 c6 2.4 V6
- Lokalizacja: Belchatow
Re: Potrzebna uszczelka między kolektor a turbinę
Dobra uszczelkę mi zrobili idealnie na wymiar, grubość wziąłem 2,4 mm taka sama jak oryginalna koszt 30 zł. http://img24.imageshack.us/img24/7154/szerszyn443.jpg
czarny mat I 2.2 GT 92 r i 186 koników cudeńko
Audi a6 2.4 04' 177 KM i ten dźwięk V6 pięknie
Audi a6 2.4 04' 177 KM i ten dźwięk V6 pięknie