Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
turbina do 2.0 16v
[quote="MARCO"]He he... elektryczne kompresory już dawno są w użyciu.
podaj przylkad bo jak narazie to nie spodkalem sie poza jedna osoba ktora takie cos zrobila Thomas Knight. Przyznam ze jest to wykonalne ale nie oplacalne. Poniewaz ilosc i jakos baterii rowna sie z wieksza waga auta jak i też zawaleniem bagaznika. Nastepnie mozliwosc uzycia tego turba elektrycznego tylko kilka razy az do nastepnego naladowania. Mysle ze koszt jest porownywalny z mechaniczna turbina.
podaj przylkad bo jak narazie to nie spodkalem sie poza jedna osoba ktora takie cos zrobila Thomas Knight. Przyznam ze jest to wykonalne ale nie oplacalne. Poniewaz ilosc i jakos baterii rowna sie z wieksza waga auta jak i też zawaleniem bagaznika. Nastepnie mozliwosc uzycia tego turba elektrycznego tylko kilka razy az do nastepnego naladowania. Mysle ze koszt jest porownywalny z mechaniczna turbina.
2007 Toyota Camry Hybrid
Trek
Trek
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
- Eli
- Posty: 1787
- Rejestracja: 2005-09-14 23:38
- Galeria: viewtopic.php?t=9702
- Lokalizacja: Milanówek
- Dee Jay
- Posty: 4179
- Rejestracja: 2004-11-10 10:58
- Samochód: II gen V6 1993
- Galeria: viewtopic.php?t=8900
- Lokalizacja: Kraków
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
-
- Posty: 789
- Rejestracja: 2005-11-01 00:10
- Galeria: viewtopic.php?t=6696
A ja dorzucę trochę od siebie i zacznę od ważnej rzeczy czyli od odprężenia silnika FS.Jest to zdecydowanie łatwiejsza sprawa niż w v6 dlatego ponieważ kształt tłoka w FS jest bardziej podatny pod turbo niż w KL.Mianowicie seryjny tłok jest wklęsły co daje nam większe pole manewru niż w kl gdzie jest on prawie płaski czyli nie musimy dawać aż tak grubej uszczelki i tak na moje oko korby są nieco solidniejsze .Oczywiście mowa tu o silnikach seryjnych.
Co do kosztów i pracy przy takim silniku napewno jest przy nim mniej spawania
niż przy vce a na poważnie taki projekcik jest całkiem realny do zrobienia i ciekawy jestem jakimi parametrami legitymował się taki silniczek.[Poza tym w klubie nie ma jeszcze takiej sztuki]
Koszty będą na pewno niższe ale nie będzie to na pewno kwota 2tyś tak jak ktoś napisał .Bo uturbianie silnika to nie tylko wstawienie turbiny to łańcuszek który w miarę przerabiania auta staje się bardzo długi.[/list]
Co do kosztów i pracy przy takim silniku napewno jest przy nim mniej spawania

Koszty będą na pewno niższe ale nie będzie to na pewno kwota 2tyś tak jak ktoś napisał .Bo uturbianie silnika to nie tylko wstawienie turbiny to łańcuszek który w miarę przerabiania auta staje się bardzo długi.[/list]
- Basf_Wrocław
- Posty: 956
- Rejestracja: 2004-08-26 11:44
- Samochód: R4 94
- Galeria: viewtopic.php?t=5626
- Lokalizacja: Wrocław
-
- Posty: 379
- Rejestracja: 2005-09-30 16:45
- Galeria: viewtopic.php?t=10331
- Lokalizacja: Radomsko
a cos takiego, http://www.at2000.pl/index.php?option=c ... &Itemid=66
moze jakby dorwał więkrza??
czy tez trzeba cos poprawic w silniku, tłoki itp,
moze jakby dorwał więkrza??
czy tez trzeba cos poprawic w silniku, tłoki itp,

nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
- Bogdan9999
- Posty: 4266
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
Tak jak napisał Kalii koszt przerobienia nie zamknie sie w 2 tyś. To jest pewne. Ciągnąc dalej na przykładzie silnika FE3N i F2 powiem ze FE3N ma grubsze kolby i to znacznie, nie wiem jak to sie ma w 2.0 16V w 2 generacji ale Kalii już to napisał. Piszecie też że będziecie zakładać turbinkę z 2.2 l co moim zdaniem jest bardzo dobre podejście jeśli chodzi o koszt i dopasowanie. Już ktoś kiedyś napisał że włożyć turbinę wielką np. garett 3 albo 4 czyli durzą większą od seryjnej co jest w 2,2 i będzie więcej koni, no cóż ja trochę inaczej myślę. Jeśli seryjna turbina w 2.2 nabije 7 psi i garet nabije 7 psi to czy gareta 7 psi da więcej mocy ?? nie sądzę a nie którzy tak uważają no cóż moc nie bierze sie z wielkości tubinki ale z ciśnienia jakie ona potrafi wtłoczyć. (jeśli sie mylę prosze o poprawienie). Tak więc moim zdaniem turbinka, interculer(chyba tak to sie pisze) gumy do dolotu i bay-pass przerobiony na blow-off
Będzie najtańszym rozwiązaniem co powinno sie zamknąć w kwocie nawet 700 - 800 zł patrząc na ceny probków w necie. Dalej dochodzi kolektor i uszczelka pod głowice uszczelka jak dobrze pamiętam co Kalii pisał to około 300 zł planowanie głowicy ponad 100 i kolektor tak jak mnie wyniósł jak dobrze pamiętam 600 zł(kwasówka jest droga) Jak by był robiony ze zwykłej stali to koszt spadł by nawet o połowę (przy własnym spawaniu). Do tego dochodzą takie pierdółki jak przewody oleju, płynu chłodniczego itp. Tak więc koszt nie jest tak tragiczny na poczatek, jeśli ktoś nie ma za wysokich wymagań typu interculer jak szafa, turbo garet i blow za kosmiczne kwoty. Do tego dochodzą jeszcze koszty związane z nie przewidzianymi naprawami
typu ops.. coś sie urwało ukręciło itp.
No i oczywiście koszt robocizny jeśli samemu sie tego nie robi. A z tym to jak w cyrku.
Ktoś jeszcze wspomniał o zasilaniu turbo w olej i płyn chłodzący, Co do płynu chłodzącego to nie jest durzy problem wiercimy dziurkę w bloku do kanałów wodnych przy garach (nie przewiercicie tulei
) Odprowadzenie do rurki którą wraca płyn i gites. Co do oleju to już niestety cięższa sprawa można. Ja osobiście w FE3N wziąłem tego miejsca co ma 2.2 l i jest dobrze ale nie wiem jak to by było z silnikiem z 2 Generacji. Ale w 16V w porównaniu z 12V jest pewien problem a mianowicie wydajność pompy oleju na wolnych obrotach silnika a prawda jest taka że u mnie jak i u Roberta z tego co Kalii mi pisał jest spadek ciśnienia oleju nie wielki ale jednak jest a bierze sie z tego ze jest inne smarowanie sworznia w 16V i dodatkowo jeden wałek rozrządu. Co do wyższych obrotach silnika ten problem już znika przy 1000 obrotów. Doda jeszcze ze podpinając turbinkę pod zasilanie oleju uważajcie gdzie to robicie i aby większość ciśnienia nie poszła na turbo bo jest takie miejsce przy pompie. Dalsze problemy to kwestia odrobinki myślenia. Pozdro
(jeśli coś źle napisałem prosze o skorygowanie a nie nabijanie sie bo to dużo ludzi lubi robić a poza tym nic)


No i oczywiście koszt robocizny jeśli samemu sie tego nie robi. A z tym to jak w cyrku.

Ktoś jeszcze wspomniał o zasilaniu turbo w olej i płyn chłodzący, Co do płynu chłodzącego to nie jest durzy problem wiercimy dziurkę w bloku do kanałów wodnych przy garach (nie przewiercicie tulei

(jeśli coś źle napisałem prosze o skorygowanie a nie nabijanie sie bo to dużo ludzi lubi robić a poza tym nic)
PROBE "Blackbird" FE3N POWER 
Sportage FE3N 4X4

Sportage FE3N 4X4

-
- Posty: 379
- Rejestracja: 2005-09-30 16:45
- Galeria: viewtopic.php?t=10331
- Lokalizacja: Radomsko
jeszcze dołącze ciekawy link, warto poczytac jak ktos jest laikiem, ciekawie pisza tam tez o wydechu,
http://skoda.autokacik.pl/pages/tuning/tun_teoria.htm
http://skoda.autokacik.pl/pages/tuning/tun_teoria.htm

nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Bogdan9999
- Posty: 4266
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
- Bogdan9999
- Posty: 4266
- Rejestracja: 2005-04-11 00:42
- Samochód: Black 1GT 91r. Sportage FE3N 4X4
- Galeria: viewtopic.php?t=7485
- Lokalizacja: Przasnysz
- Eli
- Posty: 1787
- Rejestracja: 2005-09-14 23:38
- Galeria: viewtopic.php?t=9702
- Lokalizacja: Milanówek
No wlasnie dla chcacych (tak jak ja) nieznacznie podniesc moc (ogranicza skrzynia automatyczna) jest to chyba bajeczne rozwiazanie... rozumiem ze do jedynych wad tego systemu nalezy fakt ze nie da sie uzyskac duzego doladowania, czy sa jeszcze jakies ukryte bonusy ?gonciu1 pisze:a cos takiego, http://www.at2000.pl/index.php?option=c ... &Itemid=66
moze jakby dorwał więkrza??
czy tez trzeba cos poprawic w silniku, tłoki itp,
Edyta:
No dobrze juz wiem o co chodzi. Glownym problem jest ilosc pobieranego pradu. Cala turbina starcza na jednorazowe krotkotrwale doladowanie, niczym podtlenek... ale czemu czemu pobor pradu jest az tak wysoki (90 A) ??
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
- Roswell
- Posty: 441
- Rejestracja: 2006-09-01 11:12
- Galeria: viewtopic.php?t=9688
- Lokalizacja: Ustroń
Nie lepiej, dobre 2.0 z turbiną zje na śniadanie takiego 2.5TYKWA pisze:A nie lepiej sprzedac auto z 2.0 i dokladajác kase z turbinki kupic 2,5![]()
Wg mnie uturbiona 2.0 nie bedzie az takim potworem , a zawsze wymaga sporo pracy.
Kupujác 2,5 mamy juz fabrycznie osiagi zblizone do 2.0 z turbiná , mysle tu oczywiscie o 2.0 ze standardowego Proba.

Przednionapędówka, ale oczywiście nie na ulice powinna sobie poradzić tak gdzieś do 300KM, żeby była jeszcze w stanie w miare spokojnie ruszyć.mak500 pisze:według mnie 2.0 jest lżejsze (pewnie niewiele) ale zawsze cos pozatym zbyt duża moc zmniejsza przyczepność przy starcie.
Najłatwiej to chyba zrobić tzw. kanapke czyli dwie uszczelki.mak500 pisze: problem polega na:
-obniżeniu ciśnienia w cylindrach
Wszystko zależy od tego jaki efekt chcesz osiągnąćDee Jay pisze:A teraz zadam troche głupie pytanie. Turbina z I by się nadawała??
Nie znam się na tym kompletnie.

Najpopularniejsze na codzień są turbinki z audiczek

A czego się spodziewać po aucie które ma przejechane 200 000 na liczniku i drugie tyle cofniętepelot pisze: tak,corki mają kompresor który, bardzo często lubi się psuć![]()

Ale co do samego kompresora G zarówno G40 i G60 to moim zdaniem są one bardzo fajne i można niedużym kosztem wykrzesać z nich dużo większą moc niż fabryka daje



Ja widziałem już projekty z pojedynczą turbiną zamykające się w 1000złOstry pisze:Bogdan a pisales kiedys ze da rade za 2tys zl zrobic twinturbo![]()

Probe II 2.0 93 USA
Jeżeli wsadzę ci palec do oka, to ty masz palec w oku i ja mam palec w oku, ale to nie to samo
Jeżeli wsadzę ci palec do oka, to ty masz palec w oku i ja mam palec w oku, ale to nie to samo
- TYKWA
- Posty: 1296
- Rejestracja: 2005-04-03 18:31
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=6180
- Lokalizacja: polska
Roswell , a ile wg Ciebie uzyskamy KM z takiego 2.0 115KM po uturbieniu ?? Juz niekoniecznie uturbieniu za 1000 zl, ale takim "normalnym"Roswell pisze:Nie lepiej, dobre 2.0 z turbiną zje na śniadanie takiego 2.5TYKWA pisze:A nie lepiej sprzedac auto z 2.0 i dokladajác kase z turbinki kupic 2,5![]()
Wg mnie uturbiona 2.0 nie bedzie az takim potworem , a zawsze wymaga sporo pracy.
Kupujác 2,5 mamy juz fabrycznie osiagi zblizone do 2.0 z turbiná , mysle tu oczywiscie o 2.0 ze standardowego Proba.![]()
a propo projektów za 1000zl, mialem kiedys projekt za 500zl - wsadzic silnik od Jelcza do Syreny , ale przy pierwszej próbie kradziezy czesci mnie chwycili i teraz odsiaduje wyrok w poprawczaku


Ostatnio zmieniony 2006-11-03 10:59 przez TYKWA, łącznie zmieniany 1 raz.
byl sobie Probek 2.5 - R.I.P - 01.05.08 



-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Przy dobrym pomyślunku powinien osiągnąć 200KM i to jest bardzo realne bez większej ingerencji w sam silnik.
Silnik FS wbrew pozorom jest wyjątkowo mocny, tylko japanesy go mocno ograniczyli dla żywotności.
Wersja FS ma 115KM, natomiast FS-ZE różniący się układem dolotowym z VRIS'ami i zmienionym zapłonem, ma moc 170KM, a jak słuchy niosą po świecie, była też wersja już fabrycznie uturbiona.
Nasza konkurencja (japońska) fabrycznie z tego typu silnika jak 2.0 osiąga w standardzie 150KM.
Silnik FS wbrew pozorom jest wyjątkowo mocny, tylko japanesy go mocno ograniczyli dla żywotności.
Wersja FS ma 115KM, natomiast FS-ZE różniący się układem dolotowym z VRIS'ami i zmienionym zapłonem, ma moc 170KM, a jak słuchy niosą po świecie, była też wersja już fabrycznie uturbiona.
Nasza konkurencja (japońska) fabrycznie z tego typu silnika jak 2.0 osiąga w standardzie 150KM.

- Roswell
- Posty: 441
- Rejestracja: 2006-09-01 11:12
- Galeria: viewtopic.php?t=9688
- Lokalizacja: Ustroń
Myślę że tak aby auto nadawało się do codziennej jazdy to 280KM powinno dać radeTYKWA pisze:
Roswell , a ile wg Ciebie uzyskamy KM z takiego 2.0 115KM po uturbieniu ?? Juz niekoniecznie uturbieniu za 1000 zl, ale takim "normalnym"

No nie powiem bardzo ciekawy projekt, najbardziej mnie zastanawia jak chciałeś blok silnika przewieźćTYKWA pisze: a propo projektów za 1000zl, mialem kiedys projekt za 500zl - wsadzic silnik od Jelcza do Syreny , ale przy pierwszej próbie kradziezy czesci mnie chwycili i teraz odsiaduje wyrok w poprawczakuaha wycena projektu obejmowala tak naprawde ceny biletów PKS do pojedynczych pkt.

Probe II 2.0 93 USA
Jeżeli wsadzę ci palec do oka, to ty masz palec w oku i ja mam palec w oku, ale to nie to samo
Jeżeli wsadzę ci palec do oka, to ty masz palec w oku i ja mam palec w oku, ale to nie to samo
- TYKWA
- Posty: 1296
- Rejestracja: 2005-04-03 18:31
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=6180
- Lokalizacja: polska
Oki, wiec Panowie skoro tak wygláda sytuacja z 2.0 to moze powinnismy zastanowic sie powaznie nad ewentualnym uturbianiem 2,5 i zajác sie przekladká silnika 2.0 115KM do auta z silnikiem 2,5 . Wówczas bedziemy dysponowac wieksza mocá , zachowujác reszte z 2,5 np zawieszenie. No i projekt turbiny wychodzi taniej (oczywiscie nie taniej jak moje 500
)
Do tego dodac kolektor o którym pisal Voodoo. Swoja drogá jak taki kolektor jest oznaczony do 2.0 ? Jakis symbol??

Do tego dodac kolektor o którym pisal Voodoo. Swoja drogá jak taki kolektor jest oznaczony do 2.0 ? Jakis symbol??
byl sobie Probek 2.5 - R.I.P - 01.05.08 


