Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
Sie leje
Sie leje
Problem dotyczy podobnie jak u Duka a mianowicie dmuchawy.
Parę dni temu przestała mi chodzić a jak włączyłem na 4 bieg to światła przygasały i spadały obroty. Myślałem że jakieś zwarcie mam. Rozebrałem dmuchawę (tą pod schowkiem) i okazało się że pełno tam wody mam i wogóle to kapie mi na dywanik. Podczas mrozów po -10 stopni poprostu zamarzła mi. Osuszyłem ją i włożyłem na nowo. Wszystko działa OK.
Może ktoś wie albo robił już z tym, miał taki przypadek??? że też miał ten sam problem i znalazł dziurę przez którą się leje??? Ogólnie wiem że woda na dywanikach pasażera w probe I to zjawisko dość powszechne.
Za bardzo nie miałem czasu zlokalizować dziury a po drugie nie wiem czy deskę wyciągać?
Parę dni temu przestała mi chodzić a jak włączyłem na 4 bieg to światła przygasały i spadały obroty. Myślałem że jakieś zwarcie mam. Rozebrałem dmuchawę (tą pod schowkiem) i okazało się że pełno tam wody mam i wogóle to kapie mi na dywanik. Podczas mrozów po -10 stopni poprostu zamarzła mi. Osuszyłem ją i włożyłem na nowo. Wszystko działa OK.
Może ktoś wie albo robił już z tym, miał taki przypadek??? że też miał ten sam problem i znalazł dziurę przez którą się leje??? Ogólnie wiem że woda na dywanikach pasażera w probe I to zjawisko dość powszechne.
Za bardzo nie miałem czasu zlokalizować dziury a po drugie nie wiem czy deskę wyciągać?
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
- DUKE
- Posty: 637
- Rejestracja: 2003-03-24 10:42
- Galeria: viewtopic.php?t=3451
- Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
- DUKE
- Posty: 637
- Rejestracja: 2003-03-24 10:42
- Galeria: viewtopic.php?t=3451
- Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
No wiem bo powiem CI ze od spodu dmuchawe mialem troszke przyrdzewiala i tez mnie zdziwilo ze tam mi sie woda dostala...ale chcialem CIe pocieszyc ze nie jestes samkollek pisze:Może mamy wersję 'wet'![]()
Nie ma śmiecha, pytam poważnie.


DUKE(CiNeK) PROBE 2,2GT
:(:( BYL KIEDYS PIEKNY
:(:( TERAZ 2gen 2,5 V6



<br>
<b><center>Stara miłość nie rdzewieje
:)</b>







<b><center>Stara miłość nie rdzewieje

thx duke!!! miło z Twojej strony.DUKE pisze: chcialem CIe pocieszyc ze nie jestes sam![]()
myśle że jakbyśmy zrobili listę komu kapie



Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
- Witek.w-wa
- Posty: 272
- Rejestracja: 2003-12-09 13:58
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Warszawa
Witam 
Wiecej wody zbiera sie pod dmuchawa kiedy chodzi klimatyzacja.
Wlgoc ta powoduje ze moga zardzewiec przekazniki od dmuchawy, sa zreszta w specjalnej obudowie wodoodpornej.
Mi ostatnio jeden przekaznik zardzewial. Wymiana jego to pestka 10pln ale np u mnie predkosc dmuchawy jest regulowana elekronicznie i plynnie. Gdy padl przekaznik polecial termistor w dmuchawie a jego wymiana wiaze sie z wielogodzinna rozbiorka deski gdyz trzeba wyjac cala obudowe dmuchawy aby go wymienic. A wody jest dlatego troche bo jest pobierane zewnetrze powietrze a otworu tego nie da rady uszczelnic.
Dlatego w listwie zamykajacej od spodu kokpit jest specjalne wglebienie pozwalajace odprowadzac wode na zewnatrz. jezeli rurka zewnetrzna jest ustawiona nie w ta strone to woda nie ma jak wyciekac i stoi w tym wglebieniu. Dlatego zreszta jest tam gabka aby woda nie kapala na nogi .Ale gdy chodzi klima to jest jej duzo wiecej

Wiecej wody zbiera sie pod dmuchawa kiedy chodzi klimatyzacja.
Wlgoc ta powoduje ze moga zardzewiec przekazniki od dmuchawy, sa zreszta w specjalnej obudowie wodoodpornej.
Mi ostatnio jeden przekaznik zardzewial. Wymiana jego to pestka 10pln ale np u mnie predkosc dmuchawy jest regulowana elekronicznie i plynnie. Gdy padl przekaznik polecial termistor w dmuchawie a jego wymiana wiaze sie z wielogodzinna rozbiorka deski gdyz trzeba wyjac cala obudowe dmuchawy aby go wymienic. A wody jest dlatego troche bo jest pobierane zewnetrze powietrze a otworu tego nie da rady uszczelnic.
Dlatego w listwie zamykajacej od spodu kokpit jest specjalne wglebienie pozwalajace odprowadzac wode na zewnatrz. jezeli rurka zewnetrzna jest ustawiona nie w ta strone to woda nie ma jak wyciekac i stoi w tym wglebieniu. Dlatego zreszta jest tam gabka aby woda nie kapala na nogi .Ale gdy chodzi klima to jest jej duzo wiecej
2.2L, 89 LX (253A)USA automat,digital,
trip computer, welur -regatta blue-
trip computer, welur -regatta blue-

-
- Klubowicz
- Posty: 1830
- Rejestracja: 2002-09-02 11:46
- Galeria: viewtopic.php?t=5495
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
LX ma fabrycznie płynną regulację obrotów dmuchawy? tzn. Ty możesz sobie regulować czy komp reguluje ?
Ostatnio z Probertem rozmawialiśmy o cenach tranzystorów mocy, szczególnie polowych, i doszliśmy do wniosku że jak komuś padnie opornik to zamiast kupować nowy oryginał taniej by wyszło zrobić płynną regulację
A co do wody to oczywiście na parowniku się skrapla jak klima pracuje ale wentylatora nie powinno zalewać, w 2 gen nie ma problemu z wodą i wentylator jest suchy jak pieprz. Dolot powietrza jest tak rozwiązany że z zewnątrz nie ma prawa pociągnąć ani kropli.
Ponieważ w swojej instrukcji serwisowej wyczytałem że co 40kkm trzeba zmieniać filtr powietrza klimatyzacji, bardzo dokładnie poznałem budowę nawiewu, szukając filtra organoleptycznie
, namacałem wentylator wkładając rękę z zewnątrz przez nawiew
.
W 2 gen. musiało by poszycie przeciekać żeby się tam nalało.
Ostatnio z Probertem rozmawialiśmy o cenach tranzystorów mocy, szczególnie polowych, i doszliśmy do wniosku że jak komuś padnie opornik to zamiast kupować nowy oryginał taniej by wyszło zrobić płynną regulację

A co do wody to oczywiście na parowniku się skrapla jak klima pracuje ale wentylatora nie powinno zalewać, w 2 gen nie ma problemu z wodą i wentylator jest suchy jak pieprz. Dolot powietrza jest tak rozwiązany że z zewnątrz nie ma prawa pociągnąć ani kropli.
Ponieważ w swojej instrukcji serwisowej wyczytałem że co 40kkm trzeba zmieniać filtr powietrza klimatyzacji, bardzo dokładnie poznałem budowę nawiewu, szukając filtra organoleptycznie


W 2 gen. musiało by poszycie przeciekać żeby się tam nalało.
- Witek.w-wa
- Posty: 272
- Rejestracja: 2003-12-09 13:58
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Warszawa
Tak wersja LX digital ma plynna regulacje dmuchawy. Obroty reguluje sie samemu, natomiast komputer podnosi je o jakis okreslony przez niego % gdy wlacza sie klime.
Z przerobieniem moze byc klopot gdyz tylko obudowa dmuchawy jest taka sama. Tranzystor mocy zresza jest nie do spalenia gdyz jest zabezpieczony. Ma w ukladzie dwa przekazniki i termistor. Tak wiec jest to duza przewaga jezeli chodzi o trwalosc.Natomias cala elektronika sterujaca jest w calkowicie innym panelu nad radiem niz w tradycyjnych probiakach. Ale mysle ze kupujac caly panel da sie to zrobic , choc nie wiem jak jest rozwiazane w innych wersjach sterowanie temperatura , klima, nawiewami i obiegiem zew/wew. U mnie to wszystko jest w jednym panelu.
Acha jeden z tych przekaznikow jest nisko prawie przy pokrywie zamykajacej i choc jest w obudowie wodoodpornej jezeli u was tez tam jest to przeniescie go wyzej bo jego zle dzialanie moze wam wlasnie przeciazac oporniki i je palic.
Z przerobieniem moze byc klopot gdyz tylko obudowa dmuchawy jest taka sama. Tranzystor mocy zresza jest nie do spalenia gdyz jest zabezpieczony. Ma w ukladzie dwa przekazniki i termistor. Tak wiec jest to duza przewaga jezeli chodzi o trwalosc.Natomias cala elektronika sterujaca jest w calkowicie innym panelu nad radiem niz w tradycyjnych probiakach. Ale mysle ze kupujac caly panel da sie to zrobic , choc nie wiem jak jest rozwiazane w innych wersjach sterowanie temperatura , klima, nawiewami i obiegiem zew/wew. U mnie to wszystko jest w jednym panelu.
Acha jeden z tych przekaznikow jest nisko prawie przy pokrywie zamykajacej i choc jest w obudowie wodoodpornej jezeli u was tez tam jest to przeniescie go wyzej bo jego zle dzialanie moze wam wlasnie przeciazac oporniki i je palic.

2.2L, 89 LX (253A)USA automat,digital,
trip computer, welur -regatta blue-
trip computer, welur -regatta blue-

Panowie to jak to jest z tą II gen.
W końcu jest ten filtr od klimy czy nie ?
Bo mi wychodzi, że nie ma - ale teraz to deczko jestem zdezorientowany.
A odnośnie klimy jescze - nie wiem, ale pewnie spotkaliście się z zestawami elektronicznym do samodzielnego montażu - przeglądałem listę i wypatrzyłem pozycję automatycznej klimatyzacji.Cały zestaw kosztował coś koło 260PLN - niestety w opisie wyczytałem tylko że za pomocą zestawu można w samochodzie utrzymywać stałą zadaną temperaturę (oczywiście chodzi o samochód z klimatyzacją i o porę letnią)
Macie jakieś zdanie na to ??
Wydaje mi się że sprawa nie jest tak prosta - pomijajac cały układ odpowiedzialny za pomiar temperatury itd. pozostaje jeszcze część mechaniczna i elektryczna takiego przedsięwzięcia - a z tym na mój gust to już więcej dłubania jest i to chyba dla osób bardziej zaawansowanych.
Chyba, że to będzie prosty układ mierzący temperaturę w środku i załączający wentylator+klima aż do osiągnięcia zadanej temperatury i potem je wyłączający - coś na zasadzie lodówki
No, ale czekam na inne pomysły dotyczące tej sprawy.

W końcu jest ten filtr od klimy czy nie ?
Bo mi wychodzi, że nie ma - ale teraz to deczko jestem zdezorientowany.
A odnośnie klimy jescze - nie wiem, ale pewnie spotkaliście się z zestawami elektronicznym do samodzielnego montażu - przeglądałem listę i wypatrzyłem pozycję automatycznej klimatyzacji.Cały zestaw kosztował coś koło 260PLN - niestety w opisie wyczytałem tylko że za pomocą zestawu można w samochodzie utrzymywać stałą zadaną temperaturę (oczywiście chodzi o samochód z klimatyzacją i o porę letnią)
Macie jakieś zdanie na to ??
Wydaje mi się że sprawa nie jest tak prosta - pomijajac cały układ odpowiedzialny za pomiar temperatury itd. pozostaje jeszcze część mechaniczna i elektryczna takiego przedsięwzięcia - a z tym na mój gust to już więcej dłubania jest i to chyba dla osób bardziej zaawansowanych.
Chyba, że to będzie prosty układ mierzący temperaturę w środku i załączający wentylator+klima aż do osiągnięcia zadanej temperatury i potem je wyłączający - coś na zasadzie lodówki

No, ale czekam na inne pomysły dotyczące tej sprawy.
DUCH
PROBE II 2,5 GT USA Version

PROBE II 2,5 GT USA Version

-
- Klubowicz
- Posty: 1830
- Rejestracja: 2002-09-02 11:46
- Galeria: viewtopic.php?t=5495
- Lokalizacja: Kraków
- Kontakt:
Filtra oczywiście niema, a w mojej francuskojęzycznej instrukcji są jakieś bzdury popisane.
Nie mniej zamierzam sobie zrobić filtr bo moim zdaniem jest bardzo potrzebny.
A co do sterowania klimą to w pierwszym przybliżeniu rozwiązania można by to zrobić tak że na pokrętłach ustawiasz klimę na max, programujesz układ na zadaną temperaturę a on w miarę potrzeb 'przekaźnikiem' włącza lub wyłącza klimę, ale taki układ wartał by co najwyżej 50 .. 100 PLN.
Mnie osobiście nie pasują rozwiązania typu 'climatronic', nie potrzebuję mieć stałej temperatury w aucie tylko subiektywnie zimny powiew na twarz.
Inne rozwiązanie które bym mógł docenić i to raczej zimą, to automatyczny regulator temperatury nawiewu, układ mechanicznie kręcący pokrętłem regulacji temperatury nawiewu, tak aby utrzymać ją na stałym poziomie (a ja bym sobie tylko płynnie regulował siłę nawiewu
).
Nie mniej zamierzam sobie zrobić filtr bo moim zdaniem jest bardzo potrzebny.
A co do sterowania klimą to w pierwszym przybliżeniu rozwiązania można by to zrobić tak że na pokrętłach ustawiasz klimę na max, programujesz układ na zadaną temperaturę a on w miarę potrzeb 'przekaźnikiem' włącza lub wyłącza klimę, ale taki układ wartał by co najwyżej 50 .. 100 PLN.
Mnie osobiście nie pasują rozwiązania typu 'climatronic', nie potrzebuję mieć stałej temperatury w aucie tylko subiektywnie zimny powiew na twarz.
Inne rozwiązanie które bym mógł docenić i to raczej zimą, to automatyczny regulator temperatury nawiewu, układ mechanicznie kręcący pokrętłem regulacji temperatury nawiewu, tak aby utrzymać ją na stałym poziomie (a ja bym sobie tylko płynnie regulował siłę nawiewu

Skojarzyłem jeszcze że mam tam jakąś rurke która przechodzi przez ściane grodziową na zewnątrz i odprowadza wodę. Kiedyś ją czyściłem bo była zapchana. Może znowu się zapchała??
Probe 2.2 GL 89'
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!
Se Enzo Ferrari sarebbe dell'opinione che una macchina è solo una macchina, non costruisca Ferrari. E Ferrari è non una macchina solo. È opera d'arte!