Jaki płyn hamulcowy?
- ZENiTH
- Posty: 1356
- Rejestracja: 2005-10-17 17:59
- Galeria: viewtopic.php?t=6493
- Lokalizacja: Kraków
-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Tak jak większość już mówiła, kup DOT 4.
Jednak jeśli masz możliwość to po prostu wymień już cały płyn w układzie.
Ze względu na to, że hydrol potrafi absorbować wodę i traci po jakimś czasie swoje właściwości, powinno się go wymieniać jak każdy inny płyn, z tym że co dwa lata. Tak przynajmniej wyczytałem już kilka razy.
Przykro mi bardzo, ale wyleciały z tego wątku posty nie na temat.
Jednak jeśli masz możliwość to po prostu wymień już cały płyn w układzie.
Ze względu na to, że hydrol potrafi absorbować wodę i traci po jakimś czasie swoje właściwości, powinno się go wymieniać jak każdy inny płyn, z tym że co dwa lata. Tak przynajmniej wyczytałem już kilka razy.
Przykro mi bardzo, ale wyleciały z tego wątku posty nie na temat.
Ostatnio zmieniony 2006-01-30 14:56 przez Voodoo, łącznie zmieniany 1 raz.
Ford Probe 2.0 '94r.
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
-
- Posty: 789
- Rejestracja: 2005-11-01 00:10
- Galeria: viewtopic.php?t=6696
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
Jaki płyn hamulcowy?
Witam.
Słuchajcie, muszę dolać płynu hamulcowego bo mi jakoś wyparował... Pytanie tylko co mam dolać. W instrukcji podają DOT-4, ale będąc w sklepie sprawdziłem ten płyn i ma inny kolor niż ten który jest w moim Probe. Może ktoś może określić jaki płyn jest u mnie i jakiego powinienem dolać.
Poniżej zdjęcie mojego płynu:
Dziękuję.
Słuchajcie, muszę dolać płynu hamulcowego bo mi jakoś wyparował... Pytanie tylko co mam dolać. W instrukcji podają DOT-4, ale będąc w sklepie sprawdziłem ten płyn i ma inny kolor niż ten który jest w moim Probe. Może ktoś może określić jaki płyn jest u mnie i jakiego powinienem dolać.
Poniżej zdjęcie mojego płynu:
Dziękuję.
- Maciucha
- Posty: 1564
- Rejestracja: 2004-08-26 22:11
- Samochód: I GT
- Galeria: viewtopic.php?t=7836
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
Nie wyparował, tylko masz gdzieś wyciek lub zużyte klocki. Ten w strykawce tak wygląda (jest bardziej żółty) ponieważ jest zużyty.
automat USA '90
a na spotach u Golluma =>
a na spotach u Golluma =>
- Maciucha
- Posty: 1564
- Rejestracja: 2004-08-26 22:11
- Samochód: I GT
- Galeria: viewtopic.php?t=7836
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
Śpoko, śpokoKITT pisze:Wiem wiem, to normalne że w miarę upływu klocków płynu ubywa. Dałem przecież odpowiednią ikonkę. Kolor jest ok, płyn wygląda na nowy. Widziałem w sklepie jakiś płyn Shella o podobnym kolorze.
Nowe DOT-4 z reguły są jaśniejsze
automat USA '90
a na spotach u Golluma =>
a na spotach u Golluma =>
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Ale ponieważ w mniejszości nie są mieszalne, więc bezpieczniej przyjąć, że ogólnie nie są
http://www.vtr.org/maintain/brake-fluids.shtml
http://www.vtr.org/maintain/brake-fluids.shtml
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- Koszyk
- Posty: 382
- Rejestracja: 2005-12-12 23:00
- Samochód: Ford Probe, Dodge Ram, Fiat Uno, Renualt Kangoo
- Galeria: viewtopic.php?t=9264
- Lokalizacja: Gryfino
Nie lepiej wymienić cały płyn? Ja tak zrobiłem z 3 tygodnie temu. Kupiłem DOT 4 za max 8 zł (pojemność pół litra) i czas wymiany to 30 min. Spokój na ładnych parę tysięcy kilometrów...
2,5 V6 `95
Obecne zmiany: Ciemne szyby, car audio, progi wewnętrzne, wydech 2,5 cala z nierdzewki+ największy komin na rynku wsadzony na ukos by KMS, dolot, silnik klze 200KM od mazdy, stroboskopy, zegary AFR i VACU, piękne fele...cdn
Obecne zmiany: Ciemne szyby, car audio, progi wewnętrzne, wydech 2,5 cala z nierdzewki+ największy komin na rynku wsadzony na ukos by KMS, dolot, silnik klze 200KM od mazdy, stroboskopy, zegary AFR i VACU, piękne fele...cdn
- Marcos
- Posty: 819
- Rejestracja: 2004-03-01 17:31
- Galeria: viewtopic.php?t=5568
- Lokalizacja: Tychy
- Maciucha
- Posty: 1564
- Rejestracja: 2004-08-26 22:11
- Samochód: I GT
- Galeria: viewtopic.php?t=7836
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
Z tego co słyszałem to może rozpuszczać uszczelki, ale pewności nie mam.Marcos pisze:jak juz jest taki temat to sie tutaj spytam. mam kupiony płyn dot 5,1 czy jak zleje stary i naleje tego nic sie nie stanie?? bo słyszałem ze moga sie rozciec jakies przewody czy uszczelki.
co o tym sądzicie??
automat USA '90
a na spotach u Golluma =>
a na spotach u Golluma =>
Re: Odpowietrzanie i ABS.
A jak mam wypiętego kompa od Absu bo wariował ?
Re: Odpowietrzanie i ABS.
Witam. Mam takie pytanie. Dziś wymieniałem płyn hamulcowy i mimo tego, że przepuściłem przez układ z pół litra tego płynu zauważyłem że pojawiła się już w tym świeżym płynie jakaś ciemna zawiesina(wcześniej jej w zbiorniczku nie było, widocznie wypływała w trakcie "pompowania" pedałem hamulca). Po jeździe próbnej kompletnie zmieszała się z płynem i nadała jemu kolor szaro-zielony. Skąd ta zawiesina mogła wypłynąć i w skutek czego?
- Prezes
- Klubowicz
- Posty: 1767
- Rejestracja: 2008-09-27 13:31
- Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
- Galeria: viewtopic.php?t=15588
- Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie
Re: ABS (wymiana płynu hamulcowego)
P.I.M.P.O napisał:
Jako ciekawostkę odnośnie jedynek (ale głowy sobie za to nie dam urwac ) wyczytałem w jednej z serwisówek (Chiltona bodajże), że układ hamulcowy Probka jest ''diagonaly'' czy coś w tym stylu, kurde nie za bardzo dobrze znam angielski i że jak odpowietrzamy np. prawe tylne to potem trzeba lewe przednie, potem lewe tylne i prawe przednie. Można też zacząc od lewego tylnego. Nie wiem co to dokładnie oznacza ale bylo napisane grubszym drukiem a więc jest chyba ważne. Czytał może ktoś coś o tym albo wie na ten temat i może to potwierdzic co to wogóle oznacza i w jakim celu miałoby się tak odpowietrzac?
Co do Twojego pytania Rokfor to nie mam na razie zielonego pojęcia.. spróbuj może jeszcze trochę tego płynu przepuścic przez układ, może to coś da..
Też o tym nie wiedziałem ale zastosowałem ostatnio tę metodę. Najlepsze jest to, że byłem zmuszony odpowietrzac w warsztacie bo nie miałem już czasu żeby się sam w to bawic i jak powiedziałem o tym mechanikowi to gały zrobił i powiedział: ''pierwsze słyszę '' Jezu co za cymbały... obiecałem sobie że od tej pory wszystko będe robił sam i nie oddam już mojego Probka w niczyje łapy.musicie pamiętać żeby przekręcić kluczyk w stacyjce przed rozpoczęciem odpowietrzania układu z ABS! wtedy pompa ABS się uruchamia - bez tego nie odpowietrzycie dobrze hamulców
Jako ciekawostkę odnośnie jedynek (ale głowy sobie za to nie dam urwac ) wyczytałem w jednej z serwisówek (Chiltona bodajże), że układ hamulcowy Probka jest ''diagonaly'' czy coś w tym stylu, kurde nie za bardzo dobrze znam angielski i że jak odpowietrzamy np. prawe tylne to potem trzeba lewe przednie, potem lewe tylne i prawe przednie. Można też zacząc od lewego tylnego. Nie wiem co to dokładnie oznacza ale bylo napisane grubszym drukiem a więc jest chyba ważne. Czytał może ktoś coś o tym albo wie na ten temat i może to potwierdzic co to wogóle oznacza i w jakim celu miałoby się tak odpowietrzac?
Co do Twojego pytania Rokfor to nie mam na razie zielonego pojęcia.. spróbuj może jeszcze trochę tego płynu przepuścic przez układ, może to coś da..
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
- vitek
- Klubowicz
- Posty: 1749
- Rejestracja: 2007-11-22 17:26
- Galeria: viewtopic.php?t=13010
- Lokalizacja: Skarżysko
Re: ABS (wymiana płynu hamulcowego)
diagonalny (łc. diagonalis ‘przekątna’ z gr. diagónios) charakteryzujący się układem ukośnym.
Dokładnie o to chodzi (zaczyna się od koła, które znajduje się najdalej od pompy hamulcowej)Prezes1986 pisze:...i że jak odpowietrzamy np. prawe tylne to potem trzeba lewe przednie, potem lewe tylne i prawe przednie.
był Ford Probe 2.0 16V - '96 Grey Green Metallic
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
jest Mondeo MK3 2.0 16V 145 KM ATX
- Prezes
- Klubowicz
- Posty: 1767
- Rejestracja: 2008-09-27 13:31
- Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
- Galeria: viewtopic.php?t=15588
- Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie
Re: ABS (wymiana płynu hamulcowego)
Aha czyli wszystko jasne. Szkoda, że tego też w warsztacie nie wiedzieli
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
Re: ABS (wymiana płynu hamulcowego)
Też teraz będę musial wymienić płyn hamulcowy przy okazji regeneracji zacisku. Przeczytałem post od początku i nadal nie wiem jak to samemu zrobić. W autach bez abs-u zawsze robiłem sobie sam ( brat naciskal hamulec ) i wszystko bylo ok, bo dużej filozofii tu nie ma, ale tak jak napisałem - teraz to już zgłupiałem. Do abs-u jest oddzielny zbiornik i jak? Oba będą sie odpowietrzać razem? Czy one się jakoś łączą? Bo nie wydaje mi się żeby były oddzielne i co ma do tego przekręcenie kluczyka? Nie lubię jak ktoś mi "grzebie" przy aucie i jak zrobię sam to wiem, że dobrze. Fajnie by było jakby ktoś opisał dokladnie krok po kroku jak to zrobić - oczywiście ktoś kto sam to robił.
Taka sytuacja...
- Prezes
- Klubowicz
- Posty: 1767
- Rejestracja: 2008-09-27 13:31
- Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
- Galeria: viewtopic.php?t=15588
- Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie
Re: ABS (wymiana płynu hamulcowego)
Spokojnie możesz sam zrobic. Tylko należy pamiętac o tym, żeby przed operacją przekręcic kluczyk w pozycję zapłonu a wszystko inne robisz tak jak w normalnym aucie bez abs-u. Ja jak miałem odpowietrzane to mi abs nie działał a teraz kiedy uruchomiłem pompę to nic już nie poprawiałem i efektywnośc hamowania wcale się nie obniżyła. I pamiętaj jeszcze, że dlatego odpowietrzamy ''na ukos'' bo lewe tylne i prawe przednie, oraz prawe tylne i lewe przednie koła są na oddzielnych ( tych samych dla danej pary ) przewodach.
No i masz tu małe ''how to'' .
No i masz tu małe ''how to'' .
„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
Re: ABS (wymiana płynu hamulcowego)
Bardzo dziekuje za wklejenie tych skanów lecz tam jest opisana tylko zasada działania hamulców i procedura wymiany czyli jak wymienić płyn i jak pompować i od którego koła zaczynać itd.To akurat wszystko wiem. Nie ma tam natomiast nic o tym o co ja pytałem - co zrobić nie z płynem w zbiorniku na pompie tylko w zbiorniczku od abs-u?? To, że włączyć stacyjkę to o tym nie wiedzialem i dziękuje za podpowiedź.
Taka sytuacja...
- Prezes
- Klubowicz
- Posty: 1767
- Rejestracja: 2008-09-27 13:31
- Samochód: Probe 2.2 GT 92r.
- Galeria: viewtopic.php?t=15588
- Lokalizacja: Przytoczno woj. Lubelskie
Re: ABS (wymiana płynu hamulcowego)
Jeśli chodzi Ci o ten drugi zbiorniczek...
...to jest to zbiorniczek płynu od układu hydraulicznego sprzęgła i tym się podczas odpowietrzania hebli nie przejmujesz .„Nie polemizuj z idiotą - najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pobije doświadczeniem.”
Re: ABS (wymiana płynu hamulcowego)
W tym zbiorniczku to ja też wymienialem płyn przy okazji regeneracji wysprzęglika Chodzi mi przyjacielu o ten mniejszy zbiorniczek z płynem hamulcowym, podłączonym poniżej pompy hamulcowej do pompy abs-u. Zaczynam się jak "alien" i od razu kojarzy mi się piosenka z filmu "Z archiwum X" - tajemniczy zbiorniczek
Taka sytuacja...