Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
CNG - Zatankuj tanio auto we własnym garażu
Wady posiadania CNG w aucie są następujące;wielkie i ciężkie butle wysokociśnieniowe,zapchany bagażnik,a gazu jest trzykrotnie mniej niż LPG-czyli w butli 90l mieści się 30 l gazu ziemnego.Kłopot z zatankowaniem bo trzeba specjalnie zjeżdżać z trasy i szukać stacji lub specjalnie się do niej wybrać!Tak więc oszczędność 70gr na litrze na pewno stopnieje,zwłaszcza jeśli wozimy parędziesiąt kilogramów więcej i dodatkowe kilometry do najbliższej stacji CNG-jeśli to daleko to się nie opłaca moim zdaniem!
Ford Probe USA 2.0 1993r BASE
- Mr. Cynk
- Posty: 3325
- Rejestracja: 2003-09-14 22:41
- Samochód: Pontiac TransAM 350'
- Lokalizacja: W-M UE
sądzę, że jeśli ktoś ma jakiegoś busa to może sobie zaparkować taki zbiornik jeszcze gdzieś na kabinie lub w innym miejscu.
z tego co kojarze to wózki widłowe śmigają na gazie ziemnym masowo i stosują te domowe butle kuchenne....
no i pytanie, czy taka kuchenna butla jest na prawde tak niesamowicie ciężka ?
wydaje mi się że nie jest tak źle.
z tego co kojarze to wózki widłowe śmigają na gazie ziemnym masowo i stosują te domowe butle kuchenne....
no i pytanie, czy taka kuchenna butla jest na prawde tak niesamowicie ciężka ?

wydaje mi się że nie jest tak źle.

W kuchennej butli masz propan -butan czyli to samo co w samochodach zasilanych LPG a gaz zienmy czyli metan jet to gaz który dostarczany jest do domów za pomocą rur .Butla do gazu ziemnego czyli CNG jest podobna w budowie jak do butli z acetylenem ,jest bardzo ciężka. Miałem u siebie CNG zamontowane ,przy 2 zbiornikach sprężyny wytrzymują ok 3miesięcy , następna wada bardzo mały zasięg .
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
Spalanie i osiągi są takie same jak w LPG.Co do wagi to ciężko wyczuć nie wyciągałem koledze z auta.Podejrzewam że co najmniej ważyły 80kg,to są grube wysokociśnieniowe butle na 230atm.Wiem że za granicą gdzieś,używają lekkich ze specjalnego tworzywa,ale są one drogie i nie mają atestu na Polskę.Najgorsze jest to że mało gazu w nie wchodzi bo nie da się skroplić gazu ziemnego,tylko można go sprężać do wysokiego ciśnienia.
Ford Probe USA 2.0 1993r BASE
-
- Klubowicz
- Posty: 3852
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Z tego co słyszałem to w Polsce już stosuje się butle "te lekkie" nie wiem -poliwęglanowe czy coś..
Natomiast w Tarnowie np koszt instalacji wynosił (kiedyś tam) ok. 7 tys. Pln, ale KSG Tarnów (Karpacka Spółka Gazownicza) dopłaca do instalacji jeszcze 1000 Pln - więc wychodzi "taniej" (nie mylić "tanio")
Jednak zgadzam się z przedmówcami, że na chwilę obecną nie bardzo się opłaca taka instalacja a do tego ta mała ilość stacji...
Jak będę miał chwilę to skocze do Czakramu - zapytam jeszcze o CNG dokładniej - ile by wyniosła w chwili obecnej taka instalacja.
Natomiast w Tarnowie np koszt instalacji wynosił (kiedyś tam) ok. 7 tys. Pln, ale KSG Tarnów (Karpacka Spółka Gazownicza) dopłaca do instalacji jeszcze 1000 Pln - więc wychodzi "taniej" (nie mylić "tanio")

Jednak zgadzam się z przedmówcami, że na chwilę obecną nie bardzo się opłaca taka instalacja a do tego ta mała ilość stacji...
Jak będę miał chwilę to skocze do Czakramu - zapytam jeszcze o CNG dokładniej - ile by wyniosła w chwili obecnej taka instalacja.
"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
-
- Klubowicz
- Posty: 3852
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
po wizycie w Czakramie...
Uzyskałem następujące informacje:
Koszt instalacji CNG do Probe 2.2 GT na wtrysku to 7 tys. Pln (w Tarnowie tak jak pisałem -1000 Pln w prezencie od KSG
Koszt instalacji CNG zwykłej /mieszalnikowej/ to ok. 3.5 tys. Pln - jednak gościu bardzo nie polecał - duże dławienie powietrza w wypadku tej instalacji.
Co do butli - jednak w Polsce nadal są "te ciężkie", można było by ostatecznie zamontować lekki zbiornik z kompozytów, ale to o wiele większy koszt.
Do butli, takiej powiedzmy 60 l wchodzi /w przeliczeniu/ ok. 20 l CNG.
Ciekawostką jest fakt, że samochód spala o 20% mniej CNG niż benzyny, więc tutaj jest oszczędność duża, nawet w porównaniu do LPG.
Co do samej instalacji - wiem tylko tyle, że oprócz wytrzymałego zbiornika przewody muszą być stalowe - ze względu na duże ciśnienie.
Natomiast co do wykorzystania elementów już istniejącej
w samochodzie instalacji LPG przy przeróbce - jest to kwestia rodzaju oprzyrządowania, jedne rzeczy da się wykorzystać inne nie.
Chcę tylko zaznaczyć że wszystko to co napisałem to słowa pracownika z Czakramu nie moje
Uzyskałem następujące informacje:
Koszt instalacji CNG do Probe 2.2 GT na wtrysku to 7 tys. Pln (w Tarnowie tak jak pisałem -1000 Pln w prezencie od KSG

Koszt instalacji CNG zwykłej /mieszalnikowej/ to ok. 3.5 tys. Pln - jednak gościu bardzo nie polecał - duże dławienie powietrza w wypadku tej instalacji.
Co do butli - jednak w Polsce nadal są "te ciężkie", można było by ostatecznie zamontować lekki zbiornik z kompozytów, ale to o wiele większy koszt.
Do butli, takiej powiedzmy 60 l wchodzi /w przeliczeniu/ ok. 20 l CNG.
Ciekawostką jest fakt, że samochód spala o 20% mniej CNG niż benzyny, więc tutaj jest oszczędność duża, nawet w porównaniu do LPG.
Co do samej instalacji - wiem tylko tyle, że oprócz wytrzymałego zbiornika przewody muszą być stalowe - ze względu na duże ciśnienie.
Natomiast co do wykorzystania elementów już istniejącej
w samochodzie instalacji LPG przy przeróbce - jest to kwestia rodzaju oprzyrządowania, jedne rzeczy da się wykorzystać inne nie.
Chcę tylko zaznaczyć że wszystko to co napisałem to słowa pracownika z Czakramu nie moje

"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)
Żeby głupota miała skrzydła to by latała .Czy w tej bajce był smokMaxxum pisze:po wizycie w Czakramie...
Uzyskałem następujące informacje:
Koszt instalacji CNG do Probe 2.2 GT na wtrysku to 7 tys. Pln (w Tarnowie tak jak pisałem -1000 Pln w prezencie od KSG![]()
Koszt instalacji CNG zwykłej /mieszalnikowej/ to ok. 3.5 tys. Pln - jednak gościu bardzo nie polecał - duże dławienie powietrza w wypadku tej instalacji.
Co do butli - jednak w Polsce nadal są "te ciężkie", można było by ostatecznie zamontować lekki zbiornik z kompozytów, ale to o wiele większy koszt.
Do butli, takiej powiedzmy 60 l wchodzi /w przeliczeniu/ ok. 20 l CNG.
Ciekawostką jest fakt, że samochód spala o 20% mniej CNG niż benzyny, więc tutaj jest oszczędność duża, nawet w porównaniu do LPG.
Co do samej instalacji - wiem tylko tyle, że oprócz wytrzymałego zbiornika przewody muszą być stalowe - ze względu na duże ciśnienie.
Natomiast co do wykorzystania elementów już istniejącej
w samochodzie instalacji LPG przy przeróbce - jest to kwestia rodzaju oprzyrządowania, jedne rzeczy da się wykorzystać inne nie.
Chcę tylko zaznaczyć że wszystko to co napisałem to słowa pracownika z Czakramu nie moje
Pozdrawiam bez urazy te słowa skierowane do tego pracownika czakram
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Kontynuując ten poziom argumentacji: w końcu wyjaśniłeś swój awatar 
A na serio: może spunktujesz to, z czym się nie zgadzasz z pożytkiem dla czytających?

A na serio: może spunktujesz to, z czym się nie zgadzasz z pożytkiem dla czytających?
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum:
Lekcja 1 (bardzo krótka) i
Lekcja 2 (krótka)

'89 2.0 Turbo downgrade





Bardzo ciekawy opis instalacji CNG jest na stronie www.elpigaz.com jest to pionier w dziedzinie CNG w polsce i jako pierwsi dostali homologacje w polsce .a co do cen instalacji CNG to na www.shopgaz.com
Przeróbka instalacji LPG na CNG wymaga wymiany zbiornika, przewodów,reduktora i oczywiście wleu gazu pod maską .Elektronika od lpg zostaje
Na jednym zbiorniku GL robiłem 80 km .i wchodzilo ok.8m gazu
Przeróbka instalacji LPG na CNG wymaga wymiany zbiornika, przewodów,reduktora i oczywiście wleu gazu pod maską .Elektronika od lpg zostaje
Na jednym zbiorniku GL robiłem 80 km .i wchodzilo ok.8m gazu
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
Nadal robie przy instalacjach LPG i CNG a ze swojego zdemontowałem instalacje CNG ponieważ jazda z dwoma zbiornikami po 60kg każdy to masakra dla sprężyn .Teraz jezdze na LPG i jest dla mnie tylko troszke drożej niż na CNG .pelot pisze:Robiłeś?? tzn. że już nie robisz?a to jest wlew gazu pod maskąoczywiście wleu gazu pod maską
Wlew CNG w przypadku ELPIGAZ instalacji jest pod maską .
no nie do konca...Mr. Cynk pisze:wózki widłowe śmigają na gazie ziemnym masowo i stosują te domowe butle kuchenne....
no i pytanie, czy taka kuchenna butla jest na prawde tak niesamowicie ciężka ?![]()
wydaje mi się że nie jest tak źle.
butle z gazem przeznaczone do wozkow widlowych deczko sie roznia,mianowicie wewnetrzna konstrukcja.od zaworu wewnatrz butli jest zamontowana rurka i przy dnie ma zakret w strone scianki i konczy sie przy niej samej.natomiast na zewnatrz jest namalowana strzalka skierowana zgodnie z ta rurka wewnatrz,i przy zmianie butli trzeba ja zalozyc ta strzalka w dol,zeby mozna bylo wyjezdzic caly gaz.
co do wagi to jest ciezsza od butli "domowej"...
...dokladnie o wage rurki wewnetrznej i o ciezar farby uzytej do namalowania strzalki

byla czarna jedyneczka 2.2 GT USA
zbieram na 2.5v6...
zbieram na 2.5v6...