zacisk hamulcowy
tłoczek w tylnym zacisku w GT
Witam.
Może ktoś rozbierał tłoczek w tylnym zacisku hamulca i jest w stanie doradzić mi jak to zrobić? szukałem po forum ale nic o tym nie znalazłem, zacisk rozebrałem bo był zapieczony na dolnej tulejce, ale przy okazji chciałbym tłoczek też rozebrać i poczyścić bo też nie pracuje tak jak powinien, chyba też jest zapieczony... jak go wyjąć? wykręcić czy na siłę wyciągnąć, bo żeby się cofnął to trzeba go wkręcać...
Może ktoś rozbierał tłoczek w tylnym zacisku hamulca i jest w stanie doradzić mi jak to zrobić? szukałem po forum ale nic o tym nie znalazłem, zacisk rozebrałem bo był zapieczony na dolnej tulejce, ale przy okazji chciałbym tłoczek też rozebrać i poczyścić bo też nie pracuje tak jak powinien, chyba też jest zapieczony... jak go wyjąć? wykręcić czy na siłę wyciągnąć, bo żeby się cofnął to trzeba go wkręcać...
89r. 2.2 GT (I) USA
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=2542
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=1463
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=1463
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- kicur
- Posty: 290
- Rejestracja: 2004-11-08 18:58
- Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
- Galeria: viewtopic.php?t=6637
- Lokalizacja: Bukowno
wlasnie przerabiam ten temat mam wyjete zaciski - co to tloczkow to trzeba wykrecic a ten gwint w tloczku ma sie krecic tylko w jedna strone - jak potargales jakies gumy to odrazu proponuje wyminiec - szukaj reperaturek do tylniego zacisku od mazdy 626GD - a te tuleje przesmaruj smarem miedzianym bo nie zasycha pozdroo
..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393
hehe właśnie w zeszłym tygodniu remontowałem zaciski
Banalna rzecz. Jeśli chceszrozebrać cały:
Wkręcasz w imadło i odkręcasz najpierw nakrętkę na której siedzi sprężyna do ręcznego. (zdejm spręzynę najpierw rzecz jasna ) i zdejm uchwyt linki, potem wykręć tłoczek jak piszą koledzy. Można zrobić to spokojnie płaskim kluczem 17 potem usuń starą osłonę kurzową ( ta gumka osłonka) dalej musisz wyjąć ten trzpień z gwintem. Zabezpieczony jest segerem gł[urlęboko w środku. Tu potrzeba szczypiec do segerów. Wyciągasz seger, i wyciągasz trzpień. Na trzpieniu jest takie kierunkowe zabezpieczenie. Pamiętaj w jakiej pozycji jest bo pasuje tylko w 2 pozycjach hehe, potem wyciągasz taki hmmm bolczyk co wygląda jak piguła Apapu i wyciągasz trzpień od ręcznego co przykręcony był nakrętką
czyścisz, wymieniasz wszystkie gumy, smarujesz i składasz. Acha. Jest tam takie łożysko igiełkowe(tam gdzie chodzi sworzeń od ręcznego). Jeśli jest wporządku to wyczyść i nasmaruj, jeśli nie to można zasąpić dotoczoną tuleją tak mam u siebie w jednym
Jak patrzę na bidowę zacisku to zastanawiam się po co kupuje się nowe, jeśli coś nie działa (pomijam oczywiście fakt fizycznego uszkodzenia zacisku) jest on prosty jak budowa cepa, a wszyskie gumeczki są wymienne i wszystko da sie poprawić hehehe[/url]
Banalna rzecz. Jeśli chceszrozebrać cały:
Wkręcasz w imadło i odkręcasz najpierw nakrętkę na której siedzi sprężyna do ręcznego. (zdejm spręzynę najpierw rzecz jasna ) i zdejm uchwyt linki, potem wykręć tłoczek jak piszą koledzy. Można zrobić to spokojnie płaskim kluczem 17 potem usuń starą osłonę kurzową ( ta gumka osłonka) dalej musisz wyjąć ten trzpień z gwintem. Zabezpieczony jest segerem gł[urlęboko w środku. Tu potrzeba szczypiec do segerów. Wyciągasz seger, i wyciągasz trzpień. Na trzpieniu jest takie kierunkowe zabezpieczenie. Pamiętaj w jakiej pozycji jest bo pasuje tylko w 2 pozycjach hehe, potem wyciągasz taki hmmm bolczyk co wygląda jak piguła Apapu i wyciągasz trzpień od ręcznego co przykręcony był nakrętką
czyścisz, wymieniasz wszystkie gumy, smarujesz i składasz. Acha. Jest tam takie łożysko igiełkowe(tam gdzie chodzi sworzeń od ręcznego). Jeśli jest wporządku to wyczyść i nasmaruj, jeśli nie to można zasąpić dotoczoną tuleją tak mam u siebie w jednym
Jak patrzę na bidowę zacisku to zastanawiam się po co kupuje się nowe, jeśli coś nie działa (pomijam oczywiście fakt fizycznego uszkodzenia zacisku) jest on prosty jak budowa cepa, a wszyskie gumeczki są wymienne i wszystko da sie poprawić hehehe[/url]
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
- kicur
- Posty: 290
- Rejestracja: 2004-11-08 18:58
- Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
- Galeria: viewtopic.php?t=6637
- Lokalizacja: Bukowno
Walus skoro to rozbierales to jests teraz moim Guru -sluchaj chcialem "troche " usprawnic reczny dlatego jest mi teraz potrzebna twoja wiedza bo nie chce mi sie tego na darmo rozbierac- chailem zrobic tak zeby reczny lapal odrazu czyli jak juz lekko pociagniesz bo ma lapac i dlatego musze widziec co popycha ta srube ktora z kolei wyciska tloczek i czy da sie to cos naprawic (jakos naspawac) bo u mnie jak nawet przekrece tym trzpieniem od recznego to sruba wysuwa sie ledwo co no i jak to jest uszczelnione przy tym trzpieniu od recznego bo tam jest taka guma i czy ja idzie dokupic - z gory dzieki za info pozdrawiam
..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393
Kiciur. Nic tam nie naspawasz hehe bez przesady. Ewentualnie można by wydłużyć tą pigułę co przesuwa tłoczek, ale to nic nie zmieni. W trzpieniu do którego przymocowana jest linka (najprościej mówiąć) jest takie hmmm wyfrezowanie, może otwór o nieregularnym krztałcie, który ma za zadanie wysunięcie tłoczka. Tłoczek nie musi się wysuwać mocno. Przecież klocki masz praktycznie przy tarczy. Więc zaciski zostaw w spokoju. Tłoczek wysuwa się może z 0,5 cm i tak ma być. Nie ma potrzeby więcej. U mnie w Maździe jest regulacja ręcznego przy dzwigni w kabinie. Odsłaniam gumową osłonę i jest tam śruba na klucz nasadowy. Tym reguluje ręczny. Więc skoro mazda ma to i pewnie ford ma Ja mam tak ustawione w tej chwili, że ręczny na podjeździe w garażu już mi trzyma na 3, 4 ząbku a na asfalcie spokojnie blokuje koła ręcznym Więc jeśli u mnie działa to i u ciebie też powinno. Kwestia wyczyszczenia zacisków, nowe klocki i najlepiej nowe lub przynajmkniej przetoczone tarcze.
Co do gumek i uszczelek wszystko da się dokupić. Kupujesz gotowy komplet naprawczy, który zawiera: osłonka przeciwkurzowa tłoczka z zabezpieczeniem, gumka na swożeń prowadzący, gumka na tulejkę prowqadzącą, gumka na sworzeń od ręcznego, uszczelka tłoczka i uszczelka (oring) tego trzpienia z gwintem do wysuwania tłoczka (uszczelnia przejście między ręcznym a że tak powiem komorę ciśnieniową)
I tyle. To jest komplet za 30 zł. Do tego dokup pastę do zacisków. i do roboty. Rzeźby żadnej tam nie zrobisz, choćwiem że wszystko da się poprawić ale po co ?? zadbaj o czystość i prawidłowąpracę i będzie ok
Co do gumek i uszczelek wszystko da się dokupić. Kupujesz gotowy komplet naprawczy, który zawiera: osłonka przeciwkurzowa tłoczka z zabezpieczeniem, gumka na swożeń prowadzący, gumka na tulejkę prowqadzącą, gumka na sworzeń od ręcznego, uszczelka tłoczka i uszczelka (oring) tego trzpienia z gwintem do wysuwania tłoczka (uszczelnia przejście między ręcznym a że tak powiem komorę ciśnieniową)
I tyle. To jest komplet za 30 zł. Do tego dokup pastę do zacisków. i do roboty. Rzeźby żadnej tam nie zrobisz, choćwiem że wszystko da się poprawić ale po co ?? zadbaj o czystość i prawidłowąpracę i będzie ok
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
- kicur
- Posty: 290
- Rejestracja: 2004-11-08 18:58
- Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
- Galeria: viewtopic.php?t=6637
- Lokalizacja: Bukowno
Waluś ale u mnie wlasnie ten tloczek jak dam reczny to prawie wogole sie nie wysuwa - nawet nie to ze linki sa nie naciagniete bo jak przekrece trzpieniem od recznego do konca to jest to samo też to chyba bedzie wina tego bolca albo czegos co go popycha - jesli chodzi o kolocki to mam nowki tarcze toczone , reperaturki zaciskow kupowalem pol roku temu ale nie bylo zadnych oringow byly tylko gumki oslaniajace tuleje zaciskow , gumka s=oslaniajaca tloczek i gumka uszczelniajaca tloczek - natomiast nie bylo gumki od sworznia recznego i czegos tam jeszcze o czym piszesz - wogole to posaidasz jakis numer katalogowy tych twoich reperaturek i firme - bo chcialbym miec wszystkie gumki w komplecie - dzieki za info - pzdr
..kazda lala leci na kierowce czerwonego probala.. PROBE JEDYNECZKA->FULL WYPAS GT tel.794560393
nie mam już pudełka hehe ale skontaktuj się z www.carspeed.pl i powiedz adrianowi że chcesz taka reperaturkęzacisku jak Waluś będzie wiedział o co chodzi hehe
Musisz rozebrać zacisk i pozaględaj. Obejrzyj dokładnie elementy, może masz coś już zjechane, ale nie sądzę, bo tam nie bardzo jest co zużyć.
Kurna a miałem foty robić hehe, hmmm zresztą u nas na forum chyba już ktoś rozbierał. Jak znajde to dam znać, a wiem że była relacja
Edit:
Mam
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ku+tylnego
a to te elemęty, o których mowa:
8 - sworzeń od ręcznego,
12 - popychacz tłoczka
7 - prowadnica tłoczka
to są proste elementy i raczej nie ulegające awarii, możesz obejrzeć ewentualnie elemęt 8 może być już wyszmulany, ale wątpię.
Musisz rozebrać zacisk i pozaględaj. Obejrzyj dokładnie elementy, może masz coś już zjechane, ale nie sądzę, bo tam nie bardzo jest co zużyć.
Kurna a miałem foty robić hehe, hmmm zresztą u nas na forum chyba już ktoś rozbierał. Jak znajde to dam znać, a wiem że była relacja
Edit:
Mam
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... ku+tylnego
a to te elemęty, o których mowa:
8 - sworzeń od ręcznego,
12 - popychacz tłoczka
7 - prowadnica tłoczka
to są proste elementy i raczej nie ulegające awarii, możesz obejrzeć ewentualnie elemęt 8 może być już wyszmulany, ale wątpię.
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
- kicur
- Posty: 290
- Rejestracja: 2004-11-08 18:58
- Samochód: I GT 90' 2,2 Turbo - Pełne wyposażenie
- Galeria: viewtopic.php?t=6637
- Lokalizacja: Bukowno