Spalanie (paliwożerność) 25l/100km w V6
- Tomasz S
- Posty: 1692
- Rejestracja: 2004-11-25 18:21
- Galeria: viewtopic.php?t=5611
- Lokalizacja: Łódź
Spalanie (paliwożerność) 25l/100km w V6
Witam wszystkich !
Jak w temacie .
Moim zamiarem jest zebrać kilka/kilkanaście rad , ew. toków postępowań na temat co robić gdy autko pali 24 - 25 litrów na 100km . Do tej chwili , przy podobnych parametrach jazdy nie spalał więcej niż 10 litrów
... a oto kilka "suchych" danych o sytuacji :
- Silnik V6
- Paliwo : BP 98
- Dwa razy w roku do paliwa dolewany czyszczący preparat STP
- Filtr powietrza - sprawny (prawie nowy)
- Układ VRIS : # 1 solenoid cały czas załączony (od 2 lat)
- Sondy lambda : Przednia wymieniona na BOSCH *
- Opory toczenia w normie
- Średnia prędkość obrotowa silnika 2500 - 3000 obr/min
- Oleum - wymienione na nowe , tydzień temu (typowe, jak w instrukcji)
- Check engine gaśnie moment po odpaleniu silnika
... i jeszcze :
Kilka tygodni temu byłem w serwisie Mazdy .
Miałem niewielki przeciek oleum do komory świecy (dokręcono pokrywę i przeczyszczono komorę i świecę ) . Po podłączeniu do wtyczki OBD serwisant stwierdził "Leniwe działanie sondy lambda" . Wymieniłem na w/w BOSCH *
Najbliższą czynność którą wykonam (jutro) to odłączenie klem akumulatora i wciśnięcie hamulca (reset) .
Kto ma "pomysła" : Co jeszcze ???
Dobrze by było gdyby ten topik był spisem czynności do wykonania przy w/w sytuacjach
... nie chodzi wyłącznie o mnie ale też o innych załamanych nieszczęśników z podobną przypadłością którzy wcisną "szukaj"
Z góry dzięki za liczne odpowiedzi
Tomek
Jak w temacie .
Moim zamiarem jest zebrać kilka/kilkanaście rad , ew. toków postępowań na temat co robić gdy autko pali 24 - 25 litrów na 100km . Do tej chwili , przy podobnych parametrach jazdy nie spalał więcej niż 10 litrów
... a oto kilka "suchych" danych o sytuacji :
- Silnik V6
- Paliwo : BP 98
- Dwa razy w roku do paliwa dolewany czyszczący preparat STP
- Filtr powietrza - sprawny (prawie nowy)
- Układ VRIS : # 1 solenoid cały czas załączony (od 2 lat)
- Sondy lambda : Przednia wymieniona na BOSCH *
- Opory toczenia w normie
- Średnia prędkość obrotowa silnika 2500 - 3000 obr/min
- Oleum - wymienione na nowe , tydzień temu (typowe, jak w instrukcji)
- Check engine gaśnie moment po odpaleniu silnika
... i jeszcze :
Kilka tygodni temu byłem w serwisie Mazdy .
Miałem niewielki przeciek oleum do komory świecy (dokręcono pokrywę i przeczyszczono komorę i świecę ) . Po podłączeniu do wtyczki OBD serwisant stwierdził "Leniwe działanie sondy lambda" . Wymieniłem na w/w BOSCH *
Najbliższą czynność którą wykonam (jutro) to odłączenie klem akumulatora i wciśnięcie hamulca (reset) .
Kto ma "pomysła" : Co jeszcze ???
Dobrze by było gdyby ten topik był spisem czynności do wykonania przy w/w sytuacjach
... nie chodzi wyłącznie o mnie ale też o innych załamanych nieszczęśników z podobną przypadłością którzy wcisną "szukaj"
Z góry dzięki za liczne odpowiedzi
Tomek
Ostatnio zmieniony 2006-12-01 11:46 przez Tomasz S, łącznie zmieniany 2 razy.
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
- Tomasz S
- Posty: 1692
- Rejestracja: 2004-11-25 18:21
- Galeria: viewtopic.php?t=5611
- Lokalizacja: Łódź
. Świece sprawdzane w serwisie , opis powyżej .RX pisze:Witam,
Ja miałem dokładnie to samo! Wymiana przedniej sondy pomogła w 100%. Sprawdzałeś tylną sondę? Może przednią którą wymieniałeś jest np. za płytko osadzona? Świece sprawdzałeś?
Pzdr.
...ale dziś sprawdzę ponownie
Co do sondy:
Wkręcona do końca . Zastanawiam się jedynie nad tym , że obecnie nie są tej samej firmy .Po podłączeniu do wtyczki OBD serwisant stwierdził "Leniwe działanie sondy lambda" . Wymieniłem na w/w BOSCH *
W serwisie właśnie byłem na kontroli by stwierdzono w/w spalanie
- Basf_Wrocław
- Posty: 956
- Rejestracja: 2004-08-26 11:44
- Samochód: R4 94
- Galeria: viewtopic.php?t=5626
- Lokalizacja: Wrocław
- Chaos
- Posty: 364
- Rejestracja: 2006-07-06 09:26
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=15476
- Lokalizacja: Lubartów
-
- Posty: 379
- Rejestracja: 2005-09-30 16:45
- Galeria: viewtopic.php?t=10331
- Lokalizacja: Radomsko
moze aparat zapłonowy(moze zapłon trza ustawić), przewody WN, cewka zapłonowa, a moze gdzies spie...la paliwo???
nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
- Tomasz S
- Posty: 1692
- Rejestracja: 2004-11-25 18:21
- Galeria: viewtopic.php?t=5611
- Lokalizacja: Łódź
Dokładnie !chaos pisze:Napisal przeciez- Filtr powietrza - sprawny (prawie nowy)
Ma 3 miesiące ... i był przedmuchiwany (na wszelki wypadek) przed pojechaniem do serwisu mazdy (niedawno)
Pytanie : Czy w serwisie przy badaniu OBD powinno wykazać zły zapłon ?Totmes pisze: moze aparat zapłonowy(moze zapłon trza ustawić)
Wieczorem sprawdzę w garażuTotmes pisze:przewody WN,
... czyli moc iskry Hmmm : wiąże się to chyba z wyraźną utratą mocy (której nie odczuwam - ale może się przyzwyczaiłem ? ?) . Ciekawe czy w serwisie mają jakieś urządzonko do w/w pomiaru ?Totmes pisze: cewka zapłonowa,
Było by czućTotmes pisze:a moze gdzies spie...la paliwo???
- Emil
- Posty: 100
- Rejestracja: 2006-05-03 19:57
- Galeria: viewtopic.php?t=8658
- Lokalizacja: Głogów
- Tomasz S
- Posty: 1692
- Rejestracja: 2004-11-25 18:21
- Galeria: viewtopic.php?t=5611
- Lokalizacja: Łódź
- Tomasz S
- Posty: 1692
- Rejestracja: 2004-11-25 18:21
- Galeria: viewtopic.php?t=5611
- Lokalizacja: Łódź
- Tomasz S
- Posty: 1692
- Rejestracja: 2004-11-25 18:21
- Galeria: viewtopic.php?t=5611
- Lokalizacja: Łódź
Pytanie : Czy uszkodzone wtryski nie spowodowały by złej i niestabilnej pracy silnika ? ... odczuwalnego zaniku mocy ?tofil pisze:Jedyne co mi przychodzi teraz na myśl to zdjęcie kolektora dolotowego, włączenie pompy paliwa i zobaczenie czy leci paliwo. Dodatkowo najlepiej ściągnąć wtyczki z wtrysków. Może ktoś ma prostszy sposób.
Moc chyba taka jak zawsze ; albo się po prostu przyzwyczaiłem .
Jutro sprawdzę kolor wszystkich świec - może coś się zmieniło ?
-
- Posty: 379
- Rejestracja: 2005-09-30 16:45
- Galeria: viewtopic.php?t=10331
- Lokalizacja: Radomsko
mnie sie wydaje ze trzeba isc w kierunku elektryki (przewody świece itp) lub elektroniki sterowanie ecu kody błedów , sondy itp.
nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
- Tomasz S
- Posty: 1692
- Rejestracja: 2004-11-25 18:21
- Galeria: viewtopic.php?t=5611
- Lokalizacja: Łódź
Oraz :Totmes (gonciu1) pisze:mnie sie wydaje ze trzeba isc w kierunku elektryki (przewody świece itp) lub elektroniki sterowanie ecu kody błedów , sondy itp.
Nie mniej jednak jutro (dziś zabrakło dnia) chcę zresetować elektronikę (tj.Totmes m.in pisze:...przewody WN...Tomasz S pisze:Przewody WN działają chyba bez zarzutu - w ciemności nie widać żadnych przebić czy iskier
) ... bo i cóż więcej mogę ??? Jeśli i to zawiedzie znów mnie czeka Mazda serwis + OBD ... + HGW . Qźwa każda wizyta w w/w to 150 zeta ! Pomału zaczynam się zastanawiać czy nie było by opłacalne kupno interfeis'u OBDNajbliższą czynność którą wykonam (jutro) to odłączenie klem akumulatora i wciśnięcie hamulca (reset) .
Też nieśmiało się zastanawiam się nad :
... tylko czemu nic innego po za danymi w pierwszym poście nie wykazało OBD . A może serwisant Mazdy to koleiny "fahofiec"?...trzeba isc w kierunku elektryki (przewody świece itp) lub elektroniki sterowanie ecu
-
- Posty: 379
- Rejestracja: 2005-09-30 16:45
- Galeria: viewtopic.php?t=10331
- Lokalizacja: Radomsko
tomciu a sprawdzałaś sam kody błedów?? jak nie to sprawdz ale przed reserem kompa, a jak po to najpierw przekedz sie kawałek,
a i jeszcze jedno lałeś bezyne w jednym miejscu??czy w killku bo moze to byc chrzczone paliwo, tankuj na stacjach duzych koncernów
edit: o kurcze ty zapewne masz obd2, i tu włąsnie sam nie sprawdzisz, to moze pojedz do innego serwisu albo do jakiegos elektryka samochodowego- u nas za sprawdzenie biorą 50zł
a i jeszcze jedno lałeś bezyne w jednym miejscu??czy w killku bo moze to byc chrzczone paliwo, tankuj na stacjach duzych koncernów
edit: o kurcze ty zapewne masz obd2, i tu włąsnie sam nie sprawdzisz, to moze pojedz do innego serwisu albo do jakiegos elektryka samochodowego- u nas za sprawdzenie biorą 50zł
nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
- Ronin
- Posty: 957
- Rejestracja: 2005-09-26 15:56
- Galeria: viewtopic.php?t=7575
- Lokalizacja: Oława
- Tomasz S
- Posty: 1692
- Rejestracja: 2004-11-25 18:21
- Galeria: viewtopic.php?t=5611
- Lokalizacja: Łódź
I pewnie tak uczynię ...Ronin pisze:Nawet jeśli Tomek ma OBDII to i tak można sprawdzić kody z pomocą lapka i interfejsu. Tomek taki program(rzekomo kompatybilny z OBDII w Probku) kosztuje na allegro od 120 zł. więc to chyba bardziej opłacalne niż serwis.
co nie oznacza , że nie pojadę (bardzo niechętnie ) do "MadziaSerwis" - gdy już wszo przerobię i nie będzie innych pomysłów . Za moment idę na "Reset" i małą przejażdżkę .
Prośba : Ma ktoś po ręką jakiś link do fotki wyglądu OBD1 i OBD2 - w sumienie wiem które mam . Jeśli to OBD1 to sprawdzę sam (choć nie wierzę w taki domiar szczęścia )
W zasadzie wyłącznie na BP:Totmes pisze:...a i jeszcze jedno lałeś bezyne w jednym miejscu??czy w killku bo moze to byc chrzczone paliwo, tankuj na stacjach duzych koncernów
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxTomek w pierwszym poście pisze:- Paliwo : BP 98
godź 18:50 Elektronika zresetowana . Zasadniczo nie ma odczuwalnych różnic jeśli chodzi o przyśpieszenie .
Świece : Niesprawdzone ; Pan w serwisie Mazdy najwyraźniej miał power'a w ręku gdy dokręcał - mam ochotę mu obić gębę . Pojutrze po robocie jadę po klucz do świec (mocniejszy od tego co mam).
- Qki G
- Klubowicz
- Posty: 2916
- Rejestracja: 2004-08-20 09:04
- Galeria: viewtopic.php?t=5511
- Lokalizacja: Warszawa
- SoTonkA
- Posty: 821
- Rejestracja: 2005-08-28 21:04
- Galeria: viewtopic.php?t=5770
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
- Tomasz S
- Posty: 1692
- Rejestracja: 2004-11-25 18:21
- Galeria: viewtopic.php?t=5611
- Lokalizacja: Łódź
Też nie chciałem kupować BOSCH'a ale tyko takie były na stanie Tym razem pojadę tam gdzie Paulina poleciła :Qki G pisze:SOndy Bosh = wielkie G......O, tak więc, mino wszystko to wina sondy??
... z kompletem NTK .Jedź do faceta na Wysokiej 20... Jeśli chodzi o Probka to nie ma w Łodzi od niego lepszego..
Od razu Ci powie co się dzieje.. i nie weźmie za to 150zł..
Koleś się nazywa Artur Łysoniewski..
Pozdroo
Rozpieszczasz mnie Dzięki za namiar !SoTonka pisze:Tomuś...
Zgadłeś .Misiek pisze:kluczem TOYA nie dalo rady ? :>>>
...ale to nie był mój klucz - sam bym takiego gówna nie kupił . Po prostu ktoś w pracy chciał się go pozbyć i wsadził do mojej szafki ... i tak "pseudoklucz" został na stanie - Wyrzucić szkoda , trzymać głupota
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Aha ! by nie rozpisywać nowego tematu :
Walczył ktoś (z pozytywnym skutkiem) z VRIS'em #1 ?
Cały czas podawane jest na elektrozawór napięcie , z wiadomym skutkiem/ami . Podobno zwyczajowa usterka w V6'tce . Chwilowo nie rozpatruję układu Mb.Master.a , który pewnie działa dobrze ale po prostu chcę spróbować podejścia do zagadnienia na modłę "purystyczną" .
Mam tę usterkę "od nowości" więc nie ma to wpływu na ostatnie dodatkowe spalanie .
Pozdrawiam
Tomek
-
- Posty: 178
- Rejestracja: 2006-08-22 16:44
- Galeria: viewtopic.php?t=9300
Jeśli chodzi o mechanika na Wysokiej 20 też u niego kiedyś byłem... sprawdził mi jak sprawne są sondy Lambda, wymienił uszczelki, przejrzał silnik itp itd... wygląda na to że się zna na naszych "Mazdach"
A jeśli chodzi o sondę Bosha to ja nie wierzę że może być po prostu tak kiepska... może po prostu sieę zepsuła, ale nie wydaje mi się żeby mogła spowodować spalanie na poziomie 25 ltr...
sam mam taką samą i mi Probek pali ok 11-12 ltr gazu + ok 1-2 litry benzyny, a często go kręcę do wysokich obrotów i go po prostu nie oszczędzam...
pozdrawiam
A jeśli chodzi o sondę Bosha to ja nie wierzę że może być po prostu tak kiepska... może po prostu sieę zepsuła, ale nie wydaje mi się żeby mogła spowodować spalanie na poziomie 25 ltr...
sam mam taką samą i mi Probek pali ok 11-12 ltr gazu + ok 1-2 litry benzyny, a często go kręcę do wysokich obrotów i go po prostu nie oszczędzam...
pozdrawiam
- darel
- Posty: 663
- Rejestracja: 2004-11-11 19:25
- Samochód: Probe II 2.5V6 1993, AUDI A6 C7 3.0 TDI 2016
- Galeria: viewtopic.php?t=5509
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
-
- Posty: 178
- Rejestracja: 2006-08-22 16:44
- Galeria: viewtopic.php?t=9300
znaleziono w Google:
Artbex. Autoserwis. Łysoniewski A.
0 42 674 16 13
90-036 Łódź, Wysoka 20
pow.m. Łódź, woj. łódzkie
- godziny otwarcia:
poniedziałek - piątek: 8:30-18
sobota: 9-14
i jeszcze jedno:
ARTBEX uto Serwis Artur Łysoniewski
ul. Wysoka 20 90-036 Łódź
Naprawa samochodów japońskich i koreańskich :
-mechanika samochodowa
-elektronika
-układy wtryskowe benzynowe
tel. (042) 674-16-13 501-124-140,
a co do tych sond Lambda....
wcześniej czytałem na forum wypowiedzi innych użytkowników tych sond i byli chyba zadowoleni...
dla mnie Bosh to b.dobra firma... produkuje osprzęt dla wielu koncernów samochodowych, przemysłowych...
Artbex. Autoserwis. Łysoniewski A.
0 42 674 16 13
90-036 Łódź, Wysoka 20
pow.m. Łódź, woj. łódzkie
- godziny otwarcia:
poniedziałek - piątek: 8:30-18
sobota: 9-14
i jeszcze jedno:
ARTBEX uto Serwis Artur Łysoniewski
ul. Wysoka 20 90-036 Łódź
Naprawa samochodów japońskich i koreańskich :
-mechanika samochodowa
-elektronika
-układy wtryskowe benzynowe
tel. (042) 674-16-13 501-124-140,
a co do tych sond Lambda....
wcześniej czytałem na forum wypowiedzi innych użytkowników tych sond i byli chyba zadowoleni...
dla mnie Bosh to b.dobra firma... produkuje osprzęt dla wielu koncernów samochodowych, przemysłowych...