Uwaga. Informuję, że z dniem 09.08.2024 Stowarzyszenie Ford Probe Klub Polska zostało zamknięte i przekształciło się w Ford Probe Klub Polska. W działaniu forum nic się nie zmieni.
Czy warto szlifować wał w silniku 2,5 v6
Czy warto szlifować wał w silniku 2,5 v6
Witam wszystkich
Mam dylemat, okazuje się , że mój wał jest do szlifu, jakieś pół roku temu wymieniałem panewki na nim i był ok. Ale też wtedy dowiedziałem się, że wał na głównych panewkach był szlifowany ( 1 szlif). Teraz po wyciagnięciu wału okazuje się , że wał jest porysowany i trzeba robić 2 szlif z tad moje pytania.
Po pierwsze, czy warto robić szlif w naszych vkach skoro tak szybko lecą te wały po szlifie.
Po drugie, czy drugi szlif nie osłabi takiego wału??
Po trzecie, gdzie tzn. w jakim warsztacie sprawdzonym polecacie zrobić taki szlif?? i jakie na niego namiary??
pozdrawiam
Mam dylemat, okazuje się , że mój wał jest do szlifu, jakieś pół roku temu wymieniałem panewki na nim i był ok. Ale też wtedy dowiedziałem się, że wał na głównych panewkach był szlifowany ( 1 szlif). Teraz po wyciagnięciu wału okazuje się , że wał jest porysowany i trzeba robić 2 szlif z tad moje pytania.
Po pierwsze, czy warto robić szlif w naszych vkach skoro tak szybko lecą te wały po szlifie.
Po drugie, czy drugi szlif nie osłabi takiego wału??
Po trzecie, gdzie tzn. w jakim warsztacie sprawdzonym polecacie zrobić taki szlif?? i jakie na niego namiary??
pozdrawiam
Szczęśliwy posiadacz czarnej bestii
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
- Chaos
- Posty: 364
- Rejestracja: 2006-07-06 09:26
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=15476
- Lokalizacja: Lubartów
Ja jak mi padl wal to tez mialem taki dylemat Koles mowil ze nawet po 3 szlifie mozna jezdzic ale ja tego nie lyknalem U mnie byl konieczny 2 szlif Wiec dalem sobie spokoj i kupilem nowy silnik Te silniki czasami dostaja po dupie ( bo po to w sumie maja taka moc) Ja bym osobiscie nie ryzykowal remontu
pozdro
pozdro
-
- Posty: 18
- Rejestracja: 2006-05-05 20:11
- Samochód: Było Probe 2 2,5 95 jest BMW 330D
- Galeria: viewtopic.php?t=13126
- Lokalizacja: Warszawa
- Chaos
- Posty: 364
- Rejestracja: 2006-07-06 09:26
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=15476
- Lokalizacja: Lubartów
-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Wał można spokojnie przeszlifować, tylko trzeba potem pamiętać o azotowaniu, czyli zwiększa się w ten sposób wytrzymałość powierzchniowa wału
http://pl.wikipedia.org/wiki/Azotowanie
http://www.sciaga.pl/tekst/45748-46-azotowanie
Ja miałem swój w Maździnie V6 przeszlifowany na korbach na 3 szlif, a na głównych 2 i spokojnie kręciłem go do 7,5k RPM, dostawała mocno w dupę, bo przestałem żałować autka i nic się szczególnego nie działo.
Jeśli zrobi to porządny zakład, to nie ma co szukać drugiego wału. A nawet myślę, że będzie pewniejszy od jakiejś używki. Tylko trzeba zainwestować też w jakieś lepsze panewki.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Azotowanie
http://www.sciaga.pl/tekst/45748-46-azotowanie
Ja miałem swój w Maździnie V6 przeszlifowany na korbach na 3 szlif, a na głównych 2 i spokojnie kręciłem go do 7,5k RPM, dostawała mocno w dupę, bo przestałem żałować autka i nic się szczególnego nie działo.
Jeśli zrobi to porządny zakład, to nie ma co szukać drugiego wału. A nawet myślę, że będzie pewniejszy od jakiejś używki. Tylko trzeba zainwestować też w jakieś lepsze panewki.
Ford Probe 2.0 '94r.
- Chaos
- Posty: 364
- Rejestracja: 2006-07-06 09:26
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=15476
- Lokalizacja: Lubartów
- Lukask
- Posty: 1980
- Rejestracja: 2005-10-14 14:09
- Samochód: Bardzo szybki :P
- Galeria: viewtopic.php?t=6860
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt:
Szlif wału to normalna sprawa i jest to nawet w serwisówce zwykły zabieg który co 2 tokarz wykona bez problemu .Zakłada sie odpowiednie panewki i jeździ dalej i robi sie tak we wszystkich markach samochodów.Na turbokillersach szlifują wały przy remoncie a potem po 300 400 koni na nich robia i to działa A z tego co wiem w 200 sx panewki obracają sie tak często albo nawet częściej niż w kl
Owszem, wszystko się zgadza, przy czym zastanawia mnie, ze po pół rocznym uzytkowaniu, gdzie silnik zawsze miał stan oleju, panewki i wał tam gdzie był szlifowany ma rysy a na korbach gdzie jest nominał jest OK.
Więc albo był zrobiony kiepsko 1 szlif ( kupiłem taki) albo szlif jest nie do japończyków . Ta ostatnia teoria nie ukrywam, ze krąży na moim terenie i nie wiem co mam mysleć..
Na tą chwile blok silnika juz zrobiony na gotowo, tłoki i pierścienie czekają, głowice sprawdzone i z planowane, i nagle wyszedł wał... Na jednej panewce głównej rysy, których wcześniej nie zauważyłem i stoje w miejscu..
Więc albo był zrobiony kiepsko 1 szlif ( kupiłem taki) albo szlif jest nie do japończyków . Ta ostatnia teoria nie ukrywam, ze krąży na moim terenie i nie wiem co mam mysleć..
Na tą chwile blok silnika juz zrobiony na gotowo, tłoki i pierścienie czekają, głowice sprawdzone i z planowane, i nagle wyszedł wał... Na jednej panewce głównej rysy, których wcześniej nie zauważyłem i stoje w miejscu..
Szczęśliwy posiadacz czarnej bestii
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Prawdopodobnie miałeś poprzednio po szlifie nieutwardzony wał, albo przy składaniu dostał się jakiś opiłek lub ziarnko piasku i rysowało.
Bez obawy można szlifować, tylko proszę nie róbcie tego u pierwszego lepszego tokarza, a u kogoś kto zna się na tym od XX lat. Mnie udało się znaleźć nawet katalog w którym podawane są dokładne wymiary aż do 3-go szlifu dla silnika KL.
Bez obawy można szlifować, tylko proszę nie róbcie tego u pierwszego lepszego tokarza, a u kogoś kto zna się na tym od XX lat. Mnie udało się znaleźć nawet katalog w którym podawane są dokładne wymiary aż do 3-go szlifu dla silnika KL.
Ford Probe 2.0 '94r.
powiem wam coś ciekawego kiedyś miałem starą toyote i nie mogłem nigdzie dostać wału a mój wał był tak wyawlony że wychodził z niego 6 szlif i niemając wyjścia zrobiłem to dorobili mi panewke tak grubą jak palec wskazujący:) i bez żadnego azotowania i jeżdziłem tym autem jeszcze rok i nic sie nie działo a lekko nie miał:)
czerwone 2,5v6+sgi
- Sebastian
- Posty: 967
- Rejestracja: 2005-09-12 16:14
- Galeria: viewtopic.php?t=8692
- Lokalizacja: Berlin
lukask pisze:Szlif wału to normalna sprawa i jest to nawet w serwisówce zwykły zabieg który co 2 tokarz wykona bez problemu .Zakłada sie odpowiednie panewki i jeździ dalej i robi sie tak we wszystkich markach samochodów.Na turbokillersach szlifują wały przy remoncie a potem po 300 400 koni na nich robia i to działa A z tego co wiem w 200 sx panewki obracają sie tak często albo nawet częściej niż w kl
chyba jak jezdzisz na oleju typu..." zrobilem sobie sam", albo niemasz wogole oleju!...to wtedy calkiem mozliwe ze sie rozpadna
"Byłoby lepiej, gdyby ludzie bardziej przypominali zwierzęta (...) i w większym stopniu kierowali się instynktem; czyniąc coś, nie powinni być aż tak dalece świadomi tego, co robią."
"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
"Strach i głupota zawsze leży u podstaw większości ludzkich działań."
- Koszyk
- Posty: 382
- Rejestracja: 2005-12-12 23:00
- Samochód: Ford Probe, Dodge Ram, Fiat Uno, Renualt Kangoo
- Galeria: viewtopic.php?t=9264
- Lokalizacja: Gryfino
Ja przerabiam ten temat teraz u siebie i zdecydowałem się na szlif wału bo wiem co będę miał, panewki dobrane odpowiednie, głowica splanowana, wszystko nowe wraz z pompą wody i rozrządem, rolkami i napinaczem. Tylko problem z wałkiem rozrządu - może ktoś z was ma na zbyciu??
2,5 V6 `95
Obecne zmiany: Ciemne szyby, car audio, progi wewnętrzne, wydech 2,5 cala z nierdzewki+ największy komin na rynku wsadzony na ukos by KMS, dolot, silnik klze 200KM od mazdy, stroboskopy, zegary AFR i VACU, piękne fele...cdn
Obecne zmiany: Ciemne szyby, car audio, progi wewnętrzne, wydech 2,5 cala z nierdzewki+ największy komin na rynku wsadzony na ukos by KMS, dolot, silnik klze 200KM od mazdy, stroboskopy, zegary AFR i VACU, piękne fele...cdn
- Chaos
- Posty: 364
- Rejestracja: 2006-07-06 09:26
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=15476
- Lokalizacja: Lubartów
i stało się... silnik po założeniu wału zacierał się.. z mechanikiem po prostu dostaliśmy szału.. Po chyba piatym rozkręceniu tego silnika okazało się, że szlifierz ( wielka firma trudniąca się tym zawodowo) zawaliła sprawę i zeszlifowała na korbach za mało.. Facet tłumaczył się , że w różnych katalogach podaja inaczej i wybrał mniejsze zło ( palant jeden).
Oddałem mu ten wał jeszcze raz do przeszlifowania i po założeniu euforia, silnik mruczy jak mróweczka, kolektor od KLZE'ta wynalazek od Mbmastera założony, Vriski biegaja poezja. Aż tu nagle jak zacząło walić w tym silniku to zdębiałem.. a mechanior o mało nie dostał zawału bo je.b.liśmy przy tym aucie jak norki... Panowie w czym może być problem?? smarowanie jest, wszystko gra.. a silnik padł po 30 min... Czyżby ten skur...l od szlifu znów coś zpierd...ił??? Jestem na granicy załamki, kasy utopiłem w to auto morze, potu czasu i pracy... a tu zonk..
Jak tak dalej pójdzie to wylecze sie na maksa z naszych Probków bo grozi mi powoli wariatkowo jak znów będę rozkręcał ten silnik..
Zastanawiam się nad zakupem nowego w sensie sprawnego silnika, i żałuje że nie zrobiłem tego wcześniej. Żal tylko tych wszystkich części, tłoków pierścieni, panewek , pompy i takich tam..
Oddałem mu ten wał jeszcze raz do przeszlifowania i po założeniu euforia, silnik mruczy jak mróweczka, kolektor od KLZE'ta wynalazek od Mbmastera założony, Vriski biegaja poezja. Aż tu nagle jak zacząło walić w tym silniku to zdębiałem.. a mechanior o mało nie dostał zawału bo je.b.liśmy przy tym aucie jak norki... Panowie w czym może być problem?? smarowanie jest, wszystko gra.. a silnik padł po 30 min... Czyżby ten skur...l od szlifu znów coś zpierd...ił??? Jestem na granicy załamki, kasy utopiłem w to auto morze, potu czasu i pracy... a tu zonk..
Jak tak dalej pójdzie to wylecze sie na maksa z naszych Probków bo grozi mi powoli wariatkowo jak znów będę rozkręcał ten silnik..
Zastanawiam się nad zakupem nowego w sensie sprawnego silnika, i żałuje że nie zrobiłem tego wcześniej. Żal tylko tych wszystkich części, tłoków pierścieni, panewek , pompy i takich tam..
Szczęśliwy posiadacz czarnej bestii
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
- Chaos
- Posty: 364
- Rejestracja: 2006-07-06 09:26
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=15476
- Lokalizacja: Lubartów
-
- Posty: 46
- Rejestracja: 2007-01-23 13:54
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Michałów