ustawienie zapłonu
ustawienie zapłonu
witam .chciałbym ustawić zapłon w moim probku i mam pare pytań.bo byłem u gościa który pracuje w serwisie mazdy i niby mi ustawił zapłonale tak normalnie nie robił żadnej zworki żeby wejść w tryb diagnostyczny ale coś mi sie obiło o uszy że trzeba to robić w trybie diagnostycznym może mi ktoś to dokładnie wytłumaczyć czy to prawda i jeśli tak to dlaczego ustawia sie zapłon w trybie diagnostycznym
czerwone 2,5v6+sgi
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Punkt 1 nada Ci właściwy kierunek (do przejrzenia wątków w dziale F.A.Q.).
Standardowo polecam też funkcję Szukaj (wpisujesz np. tryb* diag* i zaznaczasz wyszukiwanie wszystkich słów).
Standardowo polecam też funkcję Szukaj (wpisujesz np. tryb* diag* i zaznaczasz wyszukiwanie wszystkich słów).
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Właściwie to ja (na PW) wmówiłem Lukiemu, że lampę (przewód wyzwalający) należy owinąć wokół kabla 1 cylindra. W opisach (w FAQu i na performanceprobe) jest o podłączaniu lampy do silnika. Gdzie "do silnika"? Pobiera skoki napięcia na masie-obudowie?
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- Ronin
- Posty: 957
- Rejestracja: 2005-09-26 15:56
- Galeria: viewtopic.php?t=7575
- Lokalizacja: Oława
Strobo podpinasz do 1-go gara bo tak też aparat czyta. Wsio po prostu rozbija się o położenie 1-go cylindra, jak wiadomo że jest on np. w GMP czy gdzieś indziej to komp wie co się dzieje z pozostałymi. A zapłon musisz ustawiać w trybie diagnostycznym ponieważ inaczej komp nie będzie widział zmian jakie wprowadziłeś. Przed tymi wszystkimi operacjami zresetuj kompa i oczywiście ustawiaj na ciepłym siniku z wyłączonymi wszelki odbiornikami.
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth...
Young men - enjoy with Your youth...
- HellHound
- Posty: 1294
- Rejestracja: 2006-06-03 13:43
- Samochód: Focus 2004r. TDCI
- Galeria: viewtopic.php?t=12610
- Lokalizacja: Międzyzdroje
-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Zapominasz kolego, że masz samochód na wtrysku sterowany kompem, a nie jakiegoś golfa na gaźniku.luki55 pisze:słuchaj może jestem leszcz ale co ma komp do ustawienia zapłonu przecież zapłon ustawia sie mechanicznie aparatem czy nie???
Czujniki silnika w dużej mierze decydują o samoregulacji wyprzedzenia konta zapłonu.
Ford Probe 2.0 '94r.
- HellHound
- Posty: 1294
- Rejestracja: 2006-06-03 13:43
- Samochód: Focus 2004r. TDCI
- Galeria: viewtopic.php?t=12610
- Lokalizacja: Międzyzdroje
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Tak - w ograniczonym zakresie komp poprawi rozregulowany zapłon, więc możesz się nim pobawić zamiast go regulować i będzie działało.
Ale lepiej jest jednak wyregulować (a reguluje się w trybie diagnostycznym).
Ale lepiej jest jednak wyregulować (a reguluje się w trybie diagnostycznym).
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
- Ronin
- Posty: 957
- Rejestracja: 2005-09-26 15:56
- Galeria: viewtopic.php?t=7575
- Lokalizacja: Oława
Już parę razy to przerabiałem. Kiedyś pokręciłem śrubką wolnych obrotów na przepustnicy(a wcześniej miałem idealne obroty, ot, nadgorliwość ) bez zworki i poczas wrzucenia biegu na "luz" obroty rosły mi do 1100, dopiero po dłuższej chwili spadały do nominalnych 600-650. Pojechałem więc do Ricka, podczepiliśmy lampę(uprzednio resetując kompa i zwora w gniazdo) i wystarczyło tylko zejść śrubą do normalnych obrotów(bez ruszania aparatem zapł.) i wszystko grało. Zresztą, wystarczy wpiąć się wpiąć w TEN i GND...
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth...
Young men - enjoy with Your youth...
- TYKWA
- Posty: 1296
- Rejestracja: 2005-04-03 18:31
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=6180
- Lokalizacja: polska
Wiesz co Luki, przypominasz mi mojego Brachola. Nie wie, a rusza. Jak to juz wyzej Voodoo Tobie napisal , to nie Golf na gazniku i pewnych rzeczy nie przeskoczysz , jesli nie masz o tym pojécia. Jedz do normalnego pkt, gdzie Ktos kto sie zna ustawi ci zaplon , oszczedzisz czas i nie popsujesz Proba.
A tak w ogóle to bym Ci maske na klódke zamknál i tylko otwory do zbiorników bym Ci porobil.
Probe to nie jest auto dla Pana Czesia, który podejdzie ze srubokrétem i na sluch wyreguluje , te czasy juz minély , teraz uzywasz kompa i to jest normalne
A tak w ogóle to bym Ci maske na klódke zamknál i tylko otwory do zbiorników bym Ci porobil.
Probe to nie jest auto dla Pana Czesia, który podejdzie ze srubokrétem i na sluch wyreguluje , te czasy juz minély , teraz uzywasz kompa i to jest normalne
byl sobie Probek 2.5 - R.I.P - 01.05.08
- Ronin
- Posty: 957
- Rejestracja: 2005-09-26 15:56
- Galeria: viewtopic.php?t=7575
- Lokalizacja: Oława
nie tak na słuch chciałem sprawdzić i jak wezme go przekręce do końca w strone kabiny to silnik chodzi wtedy równo i tak lekko jakby a jak wezme kręce tak jakby na środek to silnik zchodzi z obrotów i sie dusi .niejest ot jakiś wielki problem bo jak wyjme drucik od trybu diagnostycznego to nawet jak jest ustawiony na środku to chodzi normalnie .poprostu jestem ciekaw dlaczego tak jest że aparat musi być przekręcony do końca.może jest jakaś możliwość włożenia żle aparatu?????
czerwone 2,5v6+sgi
-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Widać, że nie umiesz czytać i nie dociera to, co wszyscy piszą. Jesteś totalnym laikiem wiec powiem łopatologicznie - nie rób Probkowi krzywdy i nie testuj na nim swoich skromnych umiejętności. Sorki za taki tekst, ale to prawda.
Przy regulacji zapłonu wchodzi jeszcze sprawa czy TPS jest dobrze ustawiony, obroty wyregulowane, potrzebna lampa stroboskopowa, itp. To nie malczar z krzywką i kowadełkiem gdzie się zapłon ustawiało na papierek.
Przy regulacji zapłonu wchodzi jeszcze sprawa czy TPS jest dobrze ustawiony, obroty wyregulowane, potrzebna lampa stroboskopowa, itp. To nie malczar z krzywką i kowadełkiem gdzie się zapłon ustawiało na papierek.
Ford Probe 2.0 '94r.
- TYKWA
- Posty: 1296
- Rejestracja: 2005-04-03 18:31
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=6180
- Lokalizacja: polska
Zalosne to jest Twoje biadolenie ciagle o tym samym , pomimo kilku Naszych podpowiedzi. Ty z uporem maniaka próbujesz przekonac innych, ze napewno sie mylá .
Zaznaczyles w swoim pierwszym poscie ze obilo ci sie cos tam o uszy o trybie diagnostycznym i trzymaj sie tego. Jesli radzimy Tobie ustawienie zaplonu w taki a nie inny sposób, to nie dlatego zeby cie naciágnac na kase, ale zeby Ci tej kasy oszczedzic , jak popsujesz Proba swoimi eksperymentami z aparatem i z czym tam Ci jeszcze przyjdzie do glowy.
W tej chwili kompletnie juz mi nie zalezy na jakiejkolwiek pomocy Tobie, nastawiam sie natomiast na jakis nowy temat z typu: "Kiepskie sá te Probki, ciágle sie same psujá"
Zaznaczyles w swoim pierwszym poscie ze obilo ci sie cos tam o uszy o trybie diagnostycznym i trzymaj sie tego. Jesli radzimy Tobie ustawienie zaplonu w taki a nie inny sposób, to nie dlatego zeby cie naciágnac na kase, ale zeby Ci tej kasy oszczedzic , jak popsujesz Proba swoimi eksperymentami z aparatem i z czym tam Ci jeszcze przyjdzie do glowy.
W tej chwili kompletnie juz mi nie zalezy na jakiejkolwiek pomocy Tobie, nastawiam sie natomiast na jakis nowy temat z typu: "Kiepskie sá te Probki, ciágle sie same psujá"
byl sobie Probek 2.5 - R.I.P - 01.05.08
gdybyś dokładnie wszystko czytał to nie pisał byś takich rzeczy pisałem że byłem u gościa i ustawił mi zapłon ale bez trybu diagnostycznego więc z tego co piszecie żle potem ktoś napisał że aparatem moge sie pobawić bo wyprzedzenie zapłonu steruje komp a pozatym robiłem to w trybie diagnostycznym jak byś niedoczytałTYKWA pisze:Zalosne to jest Twoje biadolenie ciagle o tym samym , pomimo kilku Naszych podpowiedzi. Ty z uporem maniaka próbujesz przekonac innych, ze napewno sie mylá .
Zaznaczyles w swoim pierwszym poscie ze obilo ci sie cos tam o uszy o trybie diagnostycznym i trzymaj sie tego. Jesli radzimy Tobie ustawienie zaplonu w taki a nie inny sposób, to nie dlatego zeby cie naciágnac na kase, ale zeby Ci tej kasy oszczedzic , jak popsujesz Proba swoimi eksperymentami z aparatem i z czym tam Ci jeszcze przyjdzie do glowy.
W tej chwili kompletnie juz mi nie zalezy na jakiejkolwiek pomocy Tobie, nastawiam sie natomiast na jakis nowy temat z typu: "Kiepskie sá te Probki, ciágle sie same psujá"
czerwone 2,5v6+sgi
- TYKWA
- Posty: 1296
- Rejestracja: 2005-04-03 18:31
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=6180
- Lokalizacja: polska
To jedno , pod to podczepiam sié z cala stanowczosciáVoodoo pisze:Widać, że nie umiesz czytać i nie dociera to, co wszyscy piszą. Jesteś totalnym laikiem wiec powiem łopatologicznie - nie rób Probkowi krzywdy i nie testuj na nim swoich skromnych umiejętności. Sorki za taki tekst, ale to prawda.
Przy regulacji zapłonu wchodzi jeszcze sprawa czy TPS jest dobrze ustawiony, obroty wyregulowane, potrzebna lampa stroboskopowa, itp. To nie malczar z krzywką i kowadełkiem gdzie się zapłon ustawiało na papierek.
Druga sprawa
Czytalem dokladnie to co napisales , jak równiez to co np napisal Robert , ze mozesz sie pobawic, ale komp poprawia tylko w ograniczonym zakresie , a nie niweluje Twoich blédów calkowicie. Gdyby komp zalatwial wszystko móglbys sobie aparat dowolnie wstawic, a jednak jak sam zauwazyles dziala dobrze tylko w okreslonej pozycji.Luki55 pisze: gdybyś dokładnie wszystko czytał to nie pisał byś takich rzeczy pisałem że byłem u gościa i ustawił mi zapłon ale bez trybu diagnostycznego więc z tego co piszecie żle potem ktoś napisał że aparatem moge sie pobawić bo wyprzedzenie zapłonu steruje komp a pozatym robiłem to w trybie diagnostycznym jak byś niedoczytał
Jesli chodzi o tryb diagnostyczny , to nigdzie nie napisalem ze regulowales zaplon bez zwory, napisalem natomiast zebys sie tej zasady trzymal.
Ostatni raz równiez napisze Tobie zebys pojechal do osoby która sie zna , a nie której sie wydaje ze cos wie. Panom w serwisie bym nie ufal bezgranicznie , raczej zdalbym sie na fachowca, a nie na "Panów-wymieniaczów"
Moze bys sie tak skontaktowal z któryms z Chlopaków np z xXxXx , byc moze pomóglby Ci lub polecil kogos z okolic Lublina
PS. Nie mam zamiaru sie z Toba wyklucac o cokolwiek , boli mnie jedynie ze piszesz z pretensjami , ze jest cos zalosne. Nie zniechecaj do Siebie Innych takimi tekstami, po to jest Klub, zebysmy Sobie pomagali, jednak pewnych rzeczy nie przeskoczysz i jesli nie masz pojecia o budowie silnika, o zasadzie jego dzialania , nie zabieraj sie za jakiekolwiek regulacje, bo narobisz Sobie wiekszego balaganu i stracisz kupe kasy na naprawe.
To tyle, jesli w ogóle to przeczytales uwaznie.
Pzdr.
byl sobie Probek 2.5 - R.I.P - 01.05.08
wiesz co jakbyś chciał wiedziec to robiłem tą regulacje właśnie z patrykiem z mazdaspeed i nie mam zamiaru jeżdzićdo żadnych mechaniorów którzy wiedzą tyle co i ten z serwisu.pozatym z kąd możesz mnie oceniać i mówić że nie znam budowy silnika skoro mnie nie znasz ???? rozebrałem nie jeden silnik i nie jeden naprawiłem więc nie pisz takich żeczy bo nie wiesz co piszesz.nie mówie że wiem wszystko ale budowe silnika to zna chyba każdy.pozatym przez net może to wszystko dziwnie brzmieć.i to ty pierwszy wyjechałeś z jakimiś aluzjami a jak nieodpowiadasz na temat to nie pisz tutaj więcej z łaski swojej
czerwone 2,5v6+sgi
- Lukask
- Posty: 1980
- Rejestracja: 2005-10-14 14:09
- Samochód: Bardzo szybki :P
- Galeria: viewtopic.php?t=6860
- Lokalizacja: Szczecin
- Kontakt: