Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
Nadal kopci po wymianie uszczelniaczy zaworowych...
Nadal kopci po wymianie uszczelniaczy zaworowych...
Heja, posiadam forda probe 97-97 2.0 16V. Szukam fachowej pomocy, bo moj mechanik rozklada rece. Otorz autko nie palilo na 2 gary(wykrzywione zawory) wymienilismy zawory, uszczelniacze, uszczeleke i teraz autko kopci jak szalone. zmienilem olej na 15w40 i dalej to samo mechanik rozklada rece. pierscienie raczej mozna wykluczyc. Nie wiem czy fachowo to nazwe ale mechanik zrobil taki test sciagnal swiece psikal jakims swinstwem w miejsce swiec aby wysuszyc wnetrze i po chwili olej byl z powrotem. Istnieje podejzenie, ze moze uszczelniacze nie te bo tamte, ktore byly orginalnie jak okreslil mialy wiecej miesa(gumy), poznizej zarzucam linka z fotka niestety slaba ze sklepu w jakim zakupilem uszczelniacze.Moze ktos z was mial w raczkach uszczelniacze do mojego autka i widzi znaczaca roznice albo moze ma pomysl dlaczego auto kopci.AAA glowica byla wymieniana nie dalej jak 8 m-cy temu i teraz byla splanowana i mechanik ja mial 2 razy w rekach wiec nie sadze aby to byla glowica.Nawet zadalem mu pytanie z typu glupich moze uszczelniacze wsadzil do gory nogami, ale powiedzial, ze mozna je wsadzic tylko w jeden sposob.opadaja mi juz rece zwlaszcza, ze przeprowadzam naprawy w UK i nie musze chyba mowic ile juz utopilem pieniedzy. moze ktos jest w stanie mi pomoc. Z gory dzieki. pozdrawiam
http://www.fordprobestore.co.uk/store/p ... cts_id=491
http://www.fordprobestore.co.uk/store/p ... cts_id=491
- wingerman
- Klubowicz
- Posty: 2886
- Rejestracja: 2003-03-21 10:31
- Samochód: Probe 3.0L
- Lokalizacja: Łódź/W-wa
Na poczatku czytania tego posta mialem odpisac:
- a szukaj sobie, dac tegoz linka i olac sprawe.
Jednak jako ze jestes w UK i cholera wie jakie masz mozliwosci na join'owanie sie tu donas postanowilem napisac cos w twojej sprawie.
Powod kopcenia jest prosty
Musisz zmieic dwie lub moze trzy rzeczy:
1- Mechanik
2- Prowadnice zaworow (tych pokrzywionych)
3- Gniazda zaworowe (chyba ze sa okey)
Napisz cos wiecej, czy olej pojawia sie w tych cylindrach na ktorych byly krzywe zawory?
PS. pkt. pierwszy pojawil sie poniewaz tylko dupa (lagodnie mowiac) nie mechanik nie wymienia prowadnic jesli zawory byly skrzywione).
- a szukaj sobie, dac tegoz linka i olac sprawe.
Jednak jako ze jestes w UK i cholera wie jakie masz mozliwosci na join'owanie sie tu donas postanowilem napisac cos w twojej sprawie.
Powod kopcenia jest prosty

Musisz zmieic dwie lub moze trzy rzeczy:
1- Mechanik
2- Prowadnice zaworow (tych pokrzywionych)
3- Gniazda zaworowe (chyba ze sa okey)
Napisz cos wiecej, czy olej pojawia sie w tych cylindrach na ktorych byly krzywe zawory?
PS. pkt. pierwszy pojawil sie poniewaz tylko dupa (lagodnie mowiac) nie mechanik nie wymienia prowadnic jesli zawory byly skrzywione).

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
- wingerman
- Klubowicz
- Posty: 2886
- Rejestracja: 2003-03-21 10:31
- Samochód: Probe 3.0L
- Lokalizacja: Łódź/W-wa
Tyle to sie domyslam, czy mam przez to rozumiec ze mials pokrzywione zawory na kazdym cilindrze?Oleje niestety pojawia sie wszedzie niestety
mozesz to szerzej opisac? Czy olej sam sie pojawial ot tak, bez uruchamiania, silnika, czy tez samego krecenia nim na rozruszniku, czy moze wlasnie ot, tak poprostu sie pojawial?i po chwili olej byl z powrotem.
Jeszcze zapytam cz glowica byla sprawdzana cisnieniowo? Mogly pojawic sie mikropekniecia przez ktore moze dostawac sis olej.

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
pokrzywione mialem zawory na 2 i 3. 1 i 4 byly ok.
Olej pojawial sie nawet bez krecenia, co do mikropekniec to mechanik tez o tym wspominal ale wtedy musialyby byc one na calej glowicy.Glowica nie byla sprawdzana cisnieniowo.
Co do samego mechanika, coz na wygnaniu nie mam zbyt wielu mozliwosci! To juz 3 mechanik u ktorego bawie od dluzszego czasu i tak mnie wlasnie urzadzili poprzedni mechanicy. Glowica w tym aucie byla wymieniana 8 m-cy temu...przez angola. wczesniej w aucie grzebal mi inny mechanik polak, przyejchalem z probblemem "skaczacych" obortow i ten baran stwierdzil, ze to jakis syf w silniku i wlal mi jakis preparat i powiedzial ze moge jezdzic...jak sie pozniej okazalo pompa wodna nie dzialala i zagotowalem autko. wiec wszystko bylo wymienione jak wspomialem 8 m-cy temu. i teraz flash back. Do tego zmenilem pasek rozrzadu i pare innych gadzetow przy okazji tej naprawy.Mechanik, ktorego obecnie odwiedzam uchodzi za dobrego co laczy sie z tym ze nie jest za tani...ale jest polakiem.licze wiec po cichu, ze polak potrafi jednak on zaczyna rozkladac rece wiec moze uda mi sie go jakos naprowadzic na dobry trop dzieki waszej pomocy.Na marginesie jestem laikiem jezeli chodzi o motoryzacje...Jescze raz dzieki za zainteresowanie.
Olej pojawial sie nawet bez krecenia, co do mikropekniec to mechanik tez o tym wspominal ale wtedy musialyby byc one na calej glowicy.Glowica nie byla sprawdzana cisnieniowo.
Co do samego mechanika, coz na wygnaniu nie mam zbyt wielu mozliwosci! To juz 3 mechanik u ktorego bawie od dluzszego czasu i tak mnie wlasnie urzadzili poprzedni mechanicy. Glowica w tym aucie byla wymieniana 8 m-cy temu...przez angola. wczesniej w aucie grzebal mi inny mechanik polak, przyejchalem z probblemem "skaczacych" obortow i ten baran stwierdzil, ze to jakis syf w silniku i wlal mi jakis preparat i powiedzial ze moge jezdzic...jak sie pozniej okazalo pompa wodna nie dzialala i zagotowalem autko. wiec wszystko bylo wymienione jak wspomialem 8 m-cy temu. i teraz flash back. Do tego zmenilem pasek rozrzadu i pare innych gadzetow przy okazji tej naprawy.Mechanik, ktorego obecnie odwiedzam uchodzi za dobrego co laczy sie z tym ze nie jest za tani...ale jest polakiem.licze wiec po cichu, ze polak potrafi jednak on zaczyna rozkladac rece wiec moze uda mi sie go jakos naprowadzic na dobry trop dzieki waszej pomocy.Na marginesie jestem laikiem jezeli chodzi o motoryzacje...Jescze raz dzieki za zainteresowanie.
- jachu_69
- Posty: 25
- Rejestracja: 2006-12-16 21:41
- Galeria: viewtopic.php?t=10033
- Lokalizacja: Ciechocinek
- Kontakt:
- jachu_69
- Posty: 25
- Rejestracja: 2006-12-16 21:41
- Galeria: viewtopic.php?t=10033
- Lokalizacja: Ciechocinek
- Kontakt:
- mak500
- Posty: 78
- Rejestracja: 2005-02-21 19:29
- Samochód: probe2 94 2.2gt
- Galeria: viewtopic.php?t=21548
- Lokalizacja: Wolin
witam miałem podobny problem z tym że dymił na zimnym silniku (i to bardzo) stawiał bym na pierścienie olejowe. jednak silnik pracował równomiernie, w twoim przypadku musisz się zastanowić co wygieło zawory i czy tłoki nie popękały, duga sprawa to fakt że olej pojawia się na niepracującym silniku więc leci z góry, a to oznacza że z głowicą coś nie tak 

- mak500
- Posty: 78
- Rejestracja: 2005-02-21 19:29
- Samochód: probe2 94 2.2gt
- Galeria: viewtopic.php?t=21548
- Lokalizacja: Wolin
- wingerman
- Klubowicz
- Posty: 2886
- Rejestracja: 2003-03-21 10:31
- Samochód: Probe 3.0L
- Lokalizacja: Łódź/W-wa
Panowie jachu_69 i mak500 wyglada ze jestescie na bakier z naszymi zasadami prosze to poprawic, inaczej posty poleca w kosmos na sam swieta.

Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Posty: 789
- Rejestracja: 2005-11-01 00:10
- Galeria: viewtopic.php?t=6696
Ja napiszę tak miałem taki sam przypadek mianowicie była zrobiona góra tak jak piszesz czyli uszczelniacze prowadnice szlifowanie zaworów po złożeniu i odpaleniu silnik kopcił było nawet tak że dosłownie ''pluł '' olejem po wykręceniu świec olej był na denkach tłoków.Zdemontowałem głowicę i zawiozłem do zakładu gdzie je regenerują z wielką awanturą co pan k,.,.,., zrobił on sprawdził głowicę i okazało się że jest 100% sprawna.Więc z niedowierzaniem rozebrałem silnik w celu wymiany pierścieni .Po wymianie pierścieni wszystko wróciło do normy .Ale dlaczego jest to takie istotne w silnikach FS jest natrysk oleju od spodu tłoka jeżeli pierścienie olejowe kucną to będzie taki efekt jak opisałem i co śmieszniejsze diagnoza mechanika będzie - Panie to głowica- ale będzie odwrotnie dół do roboty.
Przerabiałem ten temat w trakcie remontu takiego silnika.
Przerabiałem ten temat w trakcie remontu takiego silnika.