Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
temperatura
temperatura
panowie dzieje sie cos dziwnego z temperatura w moim probku 2.2 GT jednego dnia bardzo dlugo sie dogrzewal a drugiego dnia temperatura bardzo wzrasta do gory prawie przekracza kreske normala czy jest jakas regulacja tego czy to moze termostat ?.Prosze was o diagnoze moze ktos sie spotkal z takim problemem?Zpozdrowieniami noworcznymi dudu1978
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
temperatura
i jeszcze jedno nawet jak jest zagrzane auto to przez dmuchawe i tak nie leci cieple powietrze a z ta temperatura powinno leciec garace a leci bardzo letnie
- Jedrek
- Posty: 1134
- Rejestracja: 2004-06-24 10:19
- Samochód: Igen 1992 2,2GT
- Lokalizacja: Ośno Lubuskie
- Kontakt:
Odpowietrzysz odpowietrzysz.waluś pisze:moze jeszcze do tego zapowietrzony ukłąd. Nie odpowietrzysz z niesprawnym termostatem jeśli jest zamknięty.
Termostat nie jest dokładnie zamknięty, bo ma taki grzybek z boku (oczywiście oryginalny) i słychać go jak wyłączysz silnik (takie dziwne bulgotanie to właśnie od tego grzybka)
Tak jak pisali przedmówcy najprawdopodobniej termostat, ale najpierw sprawdź czy masz stan płynu.
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
temperatura
wszystko dobrze ale prosze o wskazowki jak odpowietrzyc ten caly uklad
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum:
Lekcja 1 (bardzo krótka) i
Lekcja 2 (krótka)

'89 2.0 Turbo downgrade





temperatura
no to gitarka temperatura po odpowietrzeniu ustalila sie w dolnym poziomie troszke lepiej grzeje w srodku ale jeszcze jedno pytanko czy to mozliwe ze od zeszlego roku gdzies ucieklo 3 litry plynu?Powiem szczerze ze do chlodnicy nie zagladalem z rok czasu ale wydaje mi sie ze 3 litry ubytku to bardzo duzo nawet przez rok a uklad wydaje sie szczelny bo nic pod autem nie cieknie.Dziekuje bardzo za okazana pomoc z pozdrowieniami dudu1978
temperatura
A wiec stalo sie.Do tego wszystkiego wymienilem jeszcze termostat i jest gitarka ciepelko jest temperatura w granicach R i M ijest dobrze tylko jeszcze zastanawia mnie gdzie podzialo sie te 3 litry plynu od zeszlego roku jesli wam sie cos takiego przydarzylo to napiszcie.Jeszcze raz dziekuje bardzo za pomoc w naprawie tej usterki.Pozdrawiam
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Jeżeli miałeś zapowietrzony układ, a wszystko na to wskazuje (brak trzech litrów płynu i skacząca temperatura)
, to mogłeś doprowadzić do zagotowania się płynu, co jest dość groźne dla silnika (zwłaszcza dla uszczelki pod głowicą) Gotująca się woda musiała gdzieś uciec i zapewne
uciekała na zewnątrz, choćby korkiem wlewu. Do tego latem, gdzie panują dość wysokie temperatury, woda z płynu paruje. Te zdarzenia mogły spowodować taki ubytek. Możesz też mieć malutką nieszczelność w układzie, którędy płyn też mógł się wydostawać. Mogły to być malutkie wycieki i przy rozgrzanym silniku wcale nie musiały kapać na ziemię, a po prostu ze względu na temperaturę pod maską zwyczajnie parować.
Wystarczy kilkadziesiąt kropel dziennie, a uwierz mi, że przez rok się nazbiera. Przejrzyj dokładnie cały układ i sprawdź, czy nigdzie nie ma takiego rdzawego nalotu. Jeżeli gdziekolwiek jest, to na bank tam cieknie płyn.
Jeszcze moja rada.( To tak na przyszłość, skoro napisałeś, ze przez rok nie sprawdzałeś poziomu cieczy) Sprawdź poziom elektrolitu w aku, cobyś się nie zdziwił którejś mroźnej nocy, że maszyna nie odpaliła.

uciekała na zewnątrz, choćby korkiem wlewu. Do tego latem, gdzie panują dość wysokie temperatury, woda z płynu paruje. Te zdarzenia mogły spowodować taki ubytek. Możesz też mieć malutką nieszczelność w układzie, którędy płyn też mógł się wydostawać. Mogły to być malutkie wycieki i przy rozgrzanym silniku wcale nie musiały kapać na ziemię, a po prostu ze względu na temperaturę pod maską zwyczajnie parować.
Wystarczy kilkadziesiąt kropel dziennie, a uwierz mi, że przez rok się nazbiera. Przejrzyj dokładnie cały układ i sprawdź, czy nigdzie nie ma takiego rdzawego nalotu. Jeżeli gdziekolwiek jest, to na bank tam cieknie płyn.
Jeszcze moja rada.( To tak na przyszłość, skoro napisałeś, ze przez rok nie sprawdzałeś poziomu cieczy) Sprawdź poziom elektrolitu w aku, cobyś się nie zdziwił którejś mroźnej nocy, że maszyna nie odpaliła.

[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
...i poziom OLEYu, i ciśnienie w oponach, i... - kilka rzeczy sprawdza się chyba standardowo co jakiś czas.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum:
Lekcja 1 (bardzo krótka) i
Lekcja 2 (krótka)

'89 2.0 Turbo downgrade





twmperatura
dziekuje za wszystkie rady oczywiscie zastosuje sie do nich.A z tym plynem to wyszlo tak ze pompa wody padla i niestety wymiana nowa cale 125 zl ale juz jest wszystko w porzadku nic nie ucieka i nie cieknie.Jeszcze raz bardzo dziekuje za wszystko i pozdrawiam
autko sięmocno grzeje
witam mam wielki problem moje autk osię strasznie grzeje mam nową chłodnice czujniki na silniku od temp i nic nawet wyjołem mu termoctat i nic nie pomogło mógł by mi ktoś poradzić bo od temp zaczynaja mi siętopić uszczelki, wentylator chodzi bez zarzutu
- HellHound
- Posty: 1294
- Rejestracja: 2006-06-03 13:43
- Samochód: Focus 2004r. TDCI
- Galeria: viewtopic.php?t=12610
- Lokalizacja: Międzyzdroje
Re: autko sięmocno grzeje
Układ zapowietrzony, może też być uszczelka pod głowicą
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Let The Galaxy Burn....
- Kayl
- Posty: 228
- Rejestracja: 2010-04-11 12:21
- Samochód: PGT 91 & Civic Ferio & FTO
- Galeria: viewtopic.php?t=17494
- Lokalizacja: Koszalin
- Kontakt:
Re: autko sięmocno grzeje
ja to samo miałem u siebie w GL'u aż mi chłodnica pękła od ciśnienia, też uważaj podczas jazdy, do dzisiaj nie wiem od czego to było, bo poszedł na złom, ale prawdopodobnie od uszczelki pod głowicą

Re: autko sięmocno grzeje
A robi ci ciśnienie w zbiorniczku duże?Jeżeli tak to kupuj uszczelkę pod głowicę
Re: temperatura
to znaczy w ukłanie chłodzenia? no raczej spore bo węze puchną bardzo ale uszczelka była wymianiana nie cały rok temu przy remoncie
- HellHound
- Posty: 1294
- Rejestracja: 2006-06-03 13:43
- Samochód: Focus 2004r. TDCI
- Galeria: viewtopic.php?t=12610
- Lokalizacja: Międzyzdroje
- MaryooSh89
- Klubowicz
- Posty: 612
- Rejestracja: 2006-01-23 22:54
- Samochód: Mazda 6 GG 2.3
- Galeria: viewtopic.php?t=15279
- Lokalizacja: Łódź
Re: temperatura
Cofa płyn do zbiorniczka ?? Kup nowy korek chłodnicy... koszt 10zł a jeśli jest nieszczelny to właśnie auto się grzeje i cofa płyn do zbiorniczka.
był: PROBE 2.2 GT '91 USA z Qresko red inside 
jest: Mazda 6 GG 2.3 i sześćsetka

jest: Mazda 6 GG 2.3 i sześćsetka

Re: temperatura
no ale raczej nie możliwe że przejade 5 km i mi wentylator się włancza?
- MaryooSh89
- Klubowicz
- Posty: 612
- Rejestracja: 2006-01-23 22:54
- Samochód: Mazda 6 GG 2.3
- Galeria: viewtopic.php?t=15279
- Lokalizacja: Łódź
Re: temperatura
U mnie po 5 kilometrach temperatura była na górze skali. zmieniłem korek chłodnicy i problem znikł.
był: PROBE 2.2 GT '91 USA z Qresko red inside 
jest: Mazda 6 GG 2.3 i sześćsetka

jest: Mazda 6 GG 2.3 i sześćsetka

Re: temperatura
no wymieniłem korek dzisiaj ugotowałem termostaty i założyłem ten który się naj szybciej otwierał jakoś siętak złożyło że ma też największą powieżchnie tej zapadki podnoszonej przez biometal wiec wiecej wody puści wymieniony wentylator wcześniejszy stopiło mi
-
- Klubowicz
- Posty: 3852
- Rejestracja: 2004-06-03 22:15
- Samochód: 3.0 V6 LX '90, 2.2 GT '92
- Galeria: viewtopic.php?t=7746
- Lokalizacja: Tarnów
Re: temperatura
Pozwolę sobie odświeżyć temat
Sprawa dotyczy Probe 3.0.
Wywala mi płyn z chłodnicy do zbiorniczka wyrównawczego. I ten płyn już nie wraca do chłodnicy, przez co układ mi się trochę zapowietrza. Nie zauważyłem jednak, żeby silnik się zbytnio grzał. Choć w sumie nie wiele jeżdżę.
Ciśnienie na cylindrach było mierzone i jest Ok, więc raczej nie uszczelka, ani głowica.
Obstawiam dwie rzeczy - walnięty czujnik temperatury wody, albo co bardziej prawdopodobne - korek chłodnicy.
Stąd moje pytanie.
Przy jakim ciśnieniu powinien korek otwierać przepływ wody do zbiorniczka wyrównawczego ?
Przestudiowałem instrukcję, ale tam tylko pisze, że ciśnienie w układzie powinno zawierać się w przedziale 74 kPa - 103 kPa czyli 11-15 psi.
Więc korek ma puszczać wodę przy, powiedzmy 13 psi czyli 0,9 Bara ?
Czy w każdej pierwszej generacji jest takie samo ciśnienie w układzie - bez względu, czy to jest 2.2 czy 3.0 ?
Niech mnie ktoś oświeci.
W sklepach szukałem takiego korka, ale oczywiście nie mają w katalogach

Sprawa dotyczy Probe 3.0.
Wywala mi płyn z chłodnicy do zbiorniczka wyrównawczego. I ten płyn już nie wraca do chłodnicy, przez co układ mi się trochę zapowietrza. Nie zauważyłem jednak, żeby silnik się zbytnio grzał. Choć w sumie nie wiele jeżdżę.
Ciśnienie na cylindrach było mierzone i jest Ok, więc raczej nie uszczelka, ani głowica.
Obstawiam dwie rzeczy - walnięty czujnik temperatury wody, albo co bardziej prawdopodobne - korek chłodnicy.
Stąd moje pytanie.
Przy jakim ciśnieniu powinien korek otwierać przepływ wody do zbiorniczka wyrównawczego ?
Przestudiowałem instrukcję, ale tam tylko pisze, że ciśnienie w układzie powinno zawierać się w przedziale 74 kPa - 103 kPa czyli 11-15 psi.
Więc korek ma puszczać wodę przy, powiedzmy 13 psi czyli 0,9 Bara ?
Czy w każdej pierwszej generacji jest takie samo ciśnienie w układzie - bez względu, czy to jest 2.2 czy 3.0 ?
Niech mnie ktoś oświeci.
W sklepach szukałem takiego korka, ale oczywiście nie mają w katalogach

"Potrzeba dwóch lat, aby nauczyć się mówić; pięćdziesięciu, aby nauczyć się milczeć." (Ernest Hemingway)