Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
Wymieniałem oleje i filtry w probku i zamiast oleju do skrzyni dextron III wlałem dextron II. Co z tego bedzie? Jakis problem?
Co jeszcze. Synchronizator na jedynce jest juz bardzo wyrobiony. zgrzyta jedynka czesto. Co z tym robic? cos taniego jest na ten problem?
pozdro
Kurcze, poczytałem trochę i faktycznie, można lać do naszych autek ten olej. Niestety nie mogę znaleźć nic o skutkach wymiany III na II.
Z tego co wyczytałem, wychodzi, że II to mineral, a III to półsyntetyk.
Poniżej właściwości:
"MOTUL DEXRON III
Półsyntetyczny olej do automatycznych skrzyń biegów i ukladów wspomagania
WŁAŚCIWOŚCI :
Bardziej płynny w niższych temperaturach niż oleje Dexron IIE (max. 2000 mPa.s przy temp. -20 C zamiast 3000), co pozwala na łatwiejszą zmianę biegów w niskich temperaturach. Posiada większą odporność na utlenianie niż standard Dexron® IIE, stabilność filmu olejowego w wysokich temperaturach. Zabezpiecza przed ścieraniem i korozją. Motul Dexron III jest najnowszym etapem rozwoju standardu Dexron:
Może być używany dla zastosowań gdzie są wymagane "DEXRON" "B DEXRON" "DEXRON II D" "DEXRON IIE" "DEXRON III".
ZASTOSOWANIE
Wszystkie zastosowania gdzie wymagane są standardy DEXRON® lub MERCON®:
Automatyczne skrzynie biegów, wspomagania kierownicy, hydrostatyczne transmisje napędu oraz inne hydrauliczne lub mechaniczne systemy, które wymagają standardów DEXRON® lub MERCON®
Zmiana oleju: według specyfikacji producenta oraz sposobu użytkowania
NORMY: GENERAL MOTOR DEXRON® III F-30336
FORD MERCON® M 950805 AND M 941108
ALLISON C4-23472696, CATERPILLAR TO-2, VOITH
Kolor Czerwony
Gęstość w temp. 15oC NF T 60 101 0,857
Lepkość w temp. 100oC NF T 60 100 7,5 mm2/s
Lepkość w temp. 40oC NF T 60 100 36mm2/s
Wskaźnik lepkości. NF T 60 136 182
Lepkość w temp. -20oC ASTM D 2602 1200 mPa.s
Lepkość w temp. -40oC ASTM D 2602 14400 mPa.s
Temperatura krzepnięcia. NF T 60 105 -45o C
Temperatura zapłonu. NF T 60 118 208oC "
Podobno jak silnik ma już bardzo dużo przejechane i jeździł na półsyntetyku to nawet lepiej jak wleje się mu minerał. Może ze skrzyniami jest tak samo.
A co z tym synchronizatorem robić? Nie chce wyjmować skrzyni. Może ten złoty środek jakim jest ceramizer by pomógł?
Waluś a jeździsz na dexron II czy III ?