Czujnik położenia wału korbowego - błąd 02
Czujnik położenia wału korbowego - błąd 02
Od jakiegoś czasu (od przekładki silnika) wywala mi kod 02 czyli czujnik położenia wału korbowego.
Samochód chodzi normalnie tylko cały czas świeci się check engine.
Wziąłem czujnik ze starego silnika, zmieniłem a nadal wywala ten sam kod.
Może ktoś ma pomysł co się mogło stać??
Samochód chodzi normalnie tylko cały czas świeci się check engine.
Wziąłem czujnik ze starego silnika, zmieniłem a nadal wywala ten sam kod.
Może ktoś ma pomysł co się mogło stać??
gg: 1549665
2,5 GT - poszło w ręce brata
2,5 GT - poszło w ręce brata
- Ronin
- Posty: 957
- Rejestracja: 2005-09-26 15:56
- Galeria: viewtopic.php?t=7575
- Lokalizacja: Oława
-
- Posty: 379
- Rejestracja: 2005-09-30 16:45
- Galeria: viewtopic.php?t=10331
- Lokalizacja: Radomsko
mam taki czyjnik , jakbys potrzebował to daj znać
nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
- Ronin
- Posty: 957
- Rejestracja: 2005-09-26 15:56
- Galeria: viewtopic.php?t=7575
- Lokalizacja: Oława
- MiRON
- Posty: 111
- Rejestracja: 2005-05-02 11:45
- Galeria: viewtopic.php?t=8260
- Lokalizacja: Józefów
sie podlacze pod temacik....
a co dokladnie jest jak wywala kod 04 ?? bo mi taki sie dzis pojawil po wymianie sondy lambda i po resecie kompa. do tej pory nic nie mowil o bledzie 04 :/
a co dokladnie jest jak wywala kod 04 ?? bo mi taki sie dzis pojawil po wymianie sondy lambda i po resecie kompa. do tej pory nic nie mowil o bledzie 04 :/
<<MiRON>>>
żyć szybko...umierac mlodo...tylko w FORDZIE PROBE....
był:IIgen. 93r. 2.5 V6 24V NIEBIESKI ......
jest: AUDI A6 2.5 TDI NIEBIESKI ......
żyć szybko...umierac mlodo...tylko w FORDZIE PROBE....
był:IIgen. 93r. 2.5 V6 24V NIEBIESKI ......
jest: AUDI A6 2.5 TDI NIEBIESKI ......
- Ronin
- Posty: 957
- Rejestracja: 2005-09-26 15:56
- Galeria: viewtopic.php?t=7575
- Lokalizacja: Oława
- MiRON
- Posty: 111
- Rejestracja: 2005-05-02 11:45
- Galeria: viewtopic.php?t=8260
- Lokalizacja: Józefów
heh a co to jest hallotronu ?? to ma cos wspolnego z walem?
bo w opisie bledu niestety po aniegielsu tak wywnioskowalem
04
'NE1' camshaft/crankshaft position sensor
bo w opisie bledu niestety po aniegielsu tak wywnioskowalem
04
'NE1' camshaft/crankshaft position sensor
<<MiRON>>>
żyć szybko...umierac mlodo...tylko w FORDZIE PROBE....
był:IIgen. 93r. 2.5 V6 24V NIEBIESKI ......
jest: AUDI A6 2.5 TDI NIEBIESKI ......
żyć szybko...umierac mlodo...tylko w FORDZIE PROBE....
był:IIgen. 93r. 2.5 V6 24V NIEBIESKI ......
jest: AUDI A6 2.5 TDI NIEBIESKI ......
Hallotron. Masz takie 2 w aparacie i informują one komputer o aktualnej pozycji wała, gdyż aparat jest mechanicznie połączony z wałem. Czasami padają i trzeba wtedy wymienić moduł jak się dostanie lub cały aparat.
Czarne Probe II 2.0 1995 manual + LPG
- MiRON
- Posty: 111
- Rejestracja: 2005-05-02 11:45
- Galeria: viewtopic.php?t=8260
- Lokalizacja: Józefów
Lajman - najprawdopobniej masz coś z przewodami uwalone - do sprawdzenia i naprawienia. Nie wiem czy kod ten nie pojawia się też gdy rozrząd jest żle ustawiony - czyli kiedy wskazania CKP1 i CKP2 są niezgodne.
Mówię bo wiem, a nie wiem bo mówię.....
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
GG: nie używam
(mój numer tel jest na tym forum - chcesz pogadać - poszukaj)
- Ronin
- Posty: 957
- Rejestracja: 2005-09-26 15:56
- Galeria: viewtopic.php?t=7575
- Lokalizacja: Oława
Co do sprawdzenia czujnika i kabelków:
http://www.ford-probe.net/index.php?opt ... &Itemid=42
Miron, najlepiej byłoby żebyś podmienił do siebie lub odwrotnie aparat zapłonowy, co by wykluczyć inną usterkę - ja tak zrobiłem i to był celny traf.
http://www.ford-probe.net/index.php?opt ... &Itemid=42
Miron, najlepiej byłoby żebyś podmienił do siebie lub odwrotnie aparat zapłonowy, co by wykluczyć inną usterkę - ja tak zrobiłem i to był celny traf.
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth...
Young men - enjoy with Your youth...
-
- Posty: 178
- Rejestracja: 2006-08-22 16:44
- Galeria: viewtopic.php?t=9300
dziś zaświecił mi się check engine
po chwili zgasła lampka. gdy dojechałem na miejsce (silnik chodzi cały czas tak samo jak zawsze) czyli równo, klekocze jak zawsze,
pokazał mi błędy: 2, 4, 10, 17, 41, 67
02: Crankshaft Position Sensor #2 (CKP2)
Czujnik położenia wału korbowego #2
04: Crankshaft Position Sensor #1 (CKP1)
Czujnik położenia wału korbowego #1
10: Intake Air Temperature (IAT) Sensor
Czujnik temperatury powietrza
17 sonda lambda lewa (przednia) czy to jest ta bliżej zderzaka?
41 vris
67 tez spoko
wracając do tematu:
2 i 4 co może być przyczyna? chodzi mi o mechaniczne sprawy?
czy to oznacza smierć silnika?
po chwili zgasła lampka. gdy dojechałem na miejsce (silnik chodzi cały czas tak samo jak zawsze) czyli równo, klekocze jak zawsze,
pokazał mi błędy: 2, 4, 10, 17, 41, 67
02: Crankshaft Position Sensor #2 (CKP2)
Czujnik położenia wału korbowego #2
04: Crankshaft Position Sensor #1 (CKP1)
Czujnik położenia wału korbowego #1
10: Intake Air Temperature (IAT) Sensor
Czujnik temperatury powietrza
17 sonda lambda lewa (przednia) czy to jest ta bliżej zderzaka?
41 vris
67 tez spoko
wracając do tematu:
2 i 4 co może być przyczyna? chodzi mi o mechaniczne sprawy?
czy to oznacza smierć silnika?
- Ronin
- Posty: 957
- Rejestracja: 2005-09-26 15:56
- Galeria: viewtopic.php?t=7575
- Lokalizacja: Oława
Nie oznacza śmierci silnika, najwyżej aparatu lub którejś z czujek(masz dwie, nowsze mają jeden CKP). Zresetuj kompa. Ckpo przy wale można wykręcić, wyczyścić(np. w benzynie) i założyć ponownie. Ja tak zrobiłem u siebie, choć profilaktycznie(czasem trochę syfu się zbiera).
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth...
Young men - enjoy with Your youth...
- DUKE
- Posty: 637
- Rejestracja: 2003-03-24 10:42
- Galeria: viewtopic.php?t=3451
- Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Witam
tez mam blad 2 czyli czujnik polozenia walu korbowego..
czy latwo dostac sie do tego czujnika??
Bo czesto zdarza sie ze jest on zabrudzony...
Jeszcze jedno pytanie dzisiaj po nocy jak sprawdzalem bledy wyskoczyl mi blac 16 czyli EVP – Zawór układu recyrkulacji spalin
co to oznacza??
Bo nie bardzo sie orientuje...
Pozdrawiam
tez mam blad 2 czyli czujnik polozenia walu korbowego..
czy latwo dostac sie do tego czujnika??
Bo czesto zdarza sie ze jest on zabrudzony...
Jeszcze jedno pytanie dzisiaj po nocy jak sprawdzalem bledy wyskoczyl mi blac 16 czyli EVP – Zawór układu recyrkulacji spalin
co to oznacza??
Bo nie bardzo sie orientuje...
Pozdrawiam
DUKE(CiNeK) PROBE 2,2GT :(:( BYL KIEDYS PIEKNY :(:( TERAZ 2gen 2,5 V6
<br>
<b><center>Stara miłość nie rdzewieje :)</b>
<br>
<b><center>Stara miłość nie rdzewieje :)</b>
-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Czujnik recyrkulacji spalin to po prostu EGR, więcej info znajdziesz na forum.DUKE pisze:Witam
tez mam blad 2 czyli czujnik polozenia walu korbowego..
czy latwo dostac sie do tego czujnika??
Bo czesto zdarza sie ze jest on zabrudzony...
Jeszcze jedno pytanie dzisiaj po nocy jak sprawdzalem bledy wyskoczyl mi blac 16 czyli EVP – Zawór układu recyrkulacji spalin
co to oznacza??
Za to czujnik wału korbowego znajdziesz przy głównym kole pasowym od strony rozrządu, mocowany jest do pompy olejowej.
Po za tym zresetuj może kompa jak tego jeszcze nie robiłeś, bo może połowa błędów to jakieś pozostałości sprzed x czasu.
Ford Probe 2.0 '94r.
Co moge dodać do tego tematu,a nóż się przyda chociaż wałkowane to było nie raz To,że również wywalało mi błąd 02 potem 04 ,a potem oba razem
Wnioski i skutki
Moduł padł (na zimnym odpalał,a na ciepłym kombinował) CKP 1 czyli czujki halla w aparacie uwalone (silnik nie pracował równo) CKP 2 czyli czujka halla na wale przy kole pasowym ok i chyba dlatego jeszcze jakoś chodził po zastosowaniu zewnętrznego modułu ale kombinował jak koń pod górkę
Skutkiem zastosowałem jakiś moduł GM i ok ale zmieniłem go na moduł z VW na oryginalnym dużym radiatorze - działa
Co do czujek w aparacie zapłonowym to pewnie też szło by to zrobić ale takim orłem z elektroniki nie jestem ale może kiedyś kto wie..
Skończyło sie na założeniu innego uwalonego modułu ale z dobrymi czujkami halla
Epilog
Na forum tutaj i probe net jest naprawdę dość sporo informacji jak sobie poradzić z tymi przypadłościami etc. - wystarczy poczytać,naprawdę polecam - wiedza choć wymaga trochę czasu na czytanie jak najbardziej przydatna,która zwróci się nam prędzej czy później jak osobiście sam się nie po raz pierwszy o tym przekonałem..
Pzdr.
Wnioski i skutki
Moduł padł (na zimnym odpalał,a na ciepłym kombinował) CKP 1 czyli czujki halla w aparacie uwalone (silnik nie pracował równo) CKP 2 czyli czujka halla na wale przy kole pasowym ok i chyba dlatego jeszcze jakoś chodził po zastosowaniu zewnętrznego modułu ale kombinował jak koń pod górkę
Skutkiem zastosowałem jakiś moduł GM i ok ale zmieniłem go na moduł z VW na oryginalnym dużym radiatorze - działa
Co do czujek w aparacie zapłonowym to pewnie też szło by to zrobić ale takim orłem z elektroniki nie jestem ale może kiedyś kto wie..
Skończyło sie na założeniu innego uwalonego modułu ale z dobrymi czujkami halla
Epilog
Na forum tutaj i probe net jest naprawdę dość sporo informacji jak sobie poradzić z tymi przypadłościami etc. - wystarczy poczytać,naprawdę polecam - wiedza choć wymaga trochę czasu na czytanie jak najbardziej przydatna,która zwróci się nam prędzej czy później jak osobiście sam się nie po raz pierwszy o tym przekonałem..
Pzdr.
Cos nie tak z egr - również to teraz przerabiam - jeżeli ci falują obroty etc. wypnij wężyk od podciśnienia i zaślep go i zobacz czy jest różnica Kabli nie wypinaj EGR można wykręcić i spróbować wyczyścić albo zaślepić ale czujnik jak i sam zawór musi zostać..DUKE pisze: Jeszcze jedno pytanie dzisiaj po nocy jak sprawdzalem bledy wyskoczyl mi blac 16 czyli EVP – Zawór układu recyrkulacji spalin
co to oznacza??
Bo nie bardzo sie orientuje...
Pozdrawiam
- DUKE
- Posty: 637
- Rejestracja: 2003-03-24 10:42
- Galeria: viewtopic.php?t=3451
- Lokalizacja: Ostrowiec Świętokrzyski
Witam
czujnik przeczyszczony a mi nadal wywala blad??
czy te czujniki sie psuja??
trzeba je wymieniac??
teraz mam problem bo autko wczoraj mi stanelo na drodze i nie chce odpalic autko przed tym jak mi stanelo, dziwnie sie zachowywalo..
jakby brakowalo benzyny..
jak zapalilem to tak jakby nie palil na wszystkich garach...
brak mocy...ciezko sie wkrecal na obroty..a jak dodawalem gazu to zwalnial
wiec wylaczylem go zeby znow zapalil i juz odmowil mi posluszenstwa
Co o tym myslicie??
co to moze byc??
mysle ze cos rozrzadem...chyba przeskoczyl..
sprawdzalem bledy i pokazuje mi wciaz blad 02 czyli polozenia walu..
jak myslicie moze sie ten czujnik zepsuc??
chociaz czyscilem go 2razy..
pozdrowionka
czujnik przeczyszczony a mi nadal wywala blad??
czy te czujniki sie psuja??
trzeba je wymieniac??
teraz mam problem bo autko wczoraj mi stanelo na drodze i nie chce odpalic autko przed tym jak mi stanelo, dziwnie sie zachowywalo..
jakby brakowalo benzyny..
jak zapalilem to tak jakby nie palil na wszystkich garach...
brak mocy...ciezko sie wkrecal na obroty..a jak dodawalem gazu to zwalnial
wiec wylaczylem go zeby znow zapalil i juz odmowil mi posluszenstwa
Co o tym myslicie??
co to moze byc??
mysle ze cos rozrzadem...chyba przeskoczyl..
sprawdzalem bledy i pokazuje mi wciaz blad 02 czyli polozenia walu..
jak myslicie moze sie ten czujnik zepsuc??
chociaz czyscilem go 2razy..
pozdrowionka
DUKE(CiNeK) PROBE 2,2GT :(:( BYL KIEDYS PIEKNY :(:( TERAZ 2gen 2,5 V6
<br>
<b><center>Stara miłość nie rdzewieje :)</b>
<br>
<b><center>Stara miłość nie rdzewieje :)</b>
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 2007-09-11 19:01
- Galeria: viewtopic.php?t=16012
- Lokalizacja: Wieruszów
dolaczam sie caly czas swieci mi check engine zrobilem test i bylo klka bledow lecz po resecie pozostaje nadal kod 2 polozenia walu #1 czyli ten przy kole pompy wyczyscilem go i nadal to samo autko chodzi bdb nic nie przebiera od 2 dni zaczal delikatnie) nierowno chodzic na wolnych obrotam to moze byc jakis zwiazek ?
czy jest to wina czujnika przy kole ??
czy ten przy zaplonie ??
czy jest to wina czujnika przy kole ??
czy ten przy zaplonie ??
PROBE 2.5 24V
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 2007-09-11 19:01
- Galeria: viewtopic.php?t=16012
- Lokalizacja: Wieruszów
ok jutro go przebadam gdyz znalazlem jeszcze cos takiego
http://ford-probe.net/index.php?option= ... &Itemid=40
wiec mierniczek w raczke i pod bryczke moze sie uda to wyeliminowac
nie lobie jak cos mi swieci
http://ford-probe.net/index.php?option= ... &Itemid=40
wiec mierniczek w raczke i pod bryczke moze sie uda to wyeliminowac
nie lobie jak cos mi swieci
PROBE 2.5 24V
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 2007-09-11 19:01
- Galeria: viewtopic.php?t=16012
- Lokalizacja: Wieruszów