Usterka poduszek powietrznych
-
- Posty: 62
- Rejestracja: 2007-01-25 16:30
- Samochód: Probe 2.0, r. 94 x 2 szt
- Lokalizacja: Kalisz
Usterka poduszek powietrznych
Witam,
Jakiś czas temu po wjechaniu w większą dziurę zaczęła mrugać kontrolka poduszki: 5 mrugnięć - przerwa - jedno mrugnięcie. Zdaje się że to kod 51, czyli: "wewnętrzny bezpiecznik Monitora Diagnostyki". Jeśli tak to gdzie tego szukać? chyba nie w puszcze z bezpiecznikami? Może ktoś wie?
Jakiś czas temu po wjechaniu w większą dziurę zaczęła mrugać kontrolka poduszki: 5 mrugnięć - przerwa - jedno mrugnięcie. Zdaje się że to kod 51, czyli: "wewnętrzny bezpiecznik Monitora Diagnostyki". Jeśli tak to gdzie tego szukać? chyba nie w puszcze z bezpiecznikami? Może ktoś wie?
- Ronin
- Posty: 957
- Rejestracja: 2005-09-26 15:56
- Galeria: viewtopic.php?t=7575
- Lokalizacja: Oława
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Re: Usterka poduszek powietrznych
A w puszcze już szukałeś?bluetoth pisze:"wewnętrzny bezpiecznik Monitora Diagnostyki". Jeśli tak to gdzie tego szukać? chyba nie w puszcze z bezpiecznikami? Może ktoś wie?
http://www.performanceprobe.com/info/op ... fuses2.htm
3 bezpiecznik (4 licząc MAIN) pod maską
Tylko ja nie mam dwójki, więc nie wiem, czy to o ten chodzi - w dodatku powinna nie działać elektronika silnika.EGI INJ/ F/P INJ
30A
Air Bag Restraint System, Electronic Engine Control
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
-
- Posty: 62
- Rejestracja: 2007-01-25 16:30
- Samochód: Probe 2.0, r. 94 x 2 szt
- Lokalizacja: Kalisz
Tak, bezpieczniki sprawdziłem w pierwszej kolejności. Dzwoniłem też do gościa który zajmuje się elektroniką samochodową i powiedział że ten wewnętrzny bezpiecznik to jest bezwładnościowy w postaci kulki która się przemieszcza i trzeba cały moduł wymienić za 250zł. Jeśli to prawda to może ktoś wie gdzie to kupić taniej? A może jest inne razwiązanie? W ogóle nie mam pojęcia gdzie szukać tego modułu, nie znam się po prostu zbytnio na autach, ot od 2 lat jeżdzę po prostu tym fordem i wymieniam olej
Poza tym jak go kupowałem to pukał jeden z popychaczy i wypada go jednak wymienić, lecz mechanik stwierdził że nie da się zlokalizować winowajcy a poza tym popychacze podobno są przewidziane na 150tys a autko ma już 142tys, więc zaleca wymianę wszystkich. Może ktoś ma komplet nowych, albo wie gdzie kupić za rozsądne pieniążki, bo cena w sklepie 95zł za sztukęx16szt to troszkę daje kasy.
Poza tym jak go kupowałem to pukał jeden z popychaczy i wypada go jednak wymienić, lecz mechanik stwierdził że nie da się zlokalizować winowajcy a poza tym popychacze podobno są przewidziane na 150tys a autko ma już 142tys, więc zaleca wymianę wszystkich. Może ktoś ma komplet nowych, albo wie gdzie kupić za rozsądne pieniążki, bo cena w sklepie 95zł za sztukęx16szt to troszkę daje kasy.
Probe II, 2.0, 94r x 2szt
- Ronin
- Posty: 957
- Rejestracja: 2005-09-26 15:56
- Galeria: viewtopic.php?t=7575
- Lokalizacja: Oława
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
C209 - moduł diagnostyczny poduszek powietrznych
Tylko zanim zaczniesz grzebać - poszukaj na forum jak zrobić to bezpiecznie, żeby Ci poducha w twarz nie dała.
Tylko zanim zaczniesz grzebać - poszukaj na forum jak zrobić to bezpiecznie, żeby Ci poducha w twarz nie dała.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
-
- Posty: 62
- Rejestracja: 2007-01-25 16:30
- Samochód: Probe 2.0, r. 94 x 2 szt
- Lokalizacja: Kalisz
Nie twierdzę że popychacze nie mogą i 300tyś wytrzymać, tylko że średni okres ich trwałości wynosi 150tyś (dużo zależy od dbałości o olej). Z ciekawości sprawdzałem w necie opisy fachowców dot. tego silnika i podają to samo. Zresztą nieważne, wkurza mnie ten klekot (nieraz ustaje, szczególnie świeżo po wymianie oleju), więc mam zamiar je wymienić. Pytałem tylko czy ktoś nie ma kompletu w dobrej cenie lub ma info gdzie kupić za rozsądną kasę.tofil pisze:Pewnie w poradniku "Jak wyciągnąć kasę od klienta" Mój ma ponad 200kkm i jakoś popychaczy nie słyszę. Może masz mało oleju?Ronin pisze:Gdzie Twój mechanior wyczytał że popychacze wymienia się po 150 tyś. km?
W sklepie podano mi 95zł za Japoński i 48zł za podróbkę JC ale też sprzedawca odradził te drugie bo podobno potrafią zaraz po założeniu pukać.
Mam też prośbę o kilka rad. Jak pisałem mam te auto ponad 2 lata i prócz jednej wymiany przednich klocków, filtrów i oleju do tej pory nic nie wymieniałem. Jenak teraz przyszedł czas na parę rzeczy.
1. Oponom zostało około 1mm do znacznika.
Kupić droższe takie jak mam teraz? http://www.opony24h.pl/?page=shop/flypa ... t_id=62409
czy tańsze nieznanej mi firmy? http://ssl.delti.com/cgi-bin/reifenbest ... 32&dsco=32
2. Na 10tyś muszę dolać z półtora litra oleju z powodu gumek na zaworach, i znowu mechanik odradza mi samą wymianę gumek, gdyż jak twierdzi to tylko pogorszy sprawę. Zaleca albo nic nie tykać, albo regenerację głowicy (minimum wymiana prowadnic+gumek).
Podobno prowadnice zaworów są mosiężne i po 100, 120tyś kwalifikują się do wymiany.
P.S. Niestety męczyłem się z tym drugim linkiem, ale nie da się (chodzi o opony Goodride za 172zł)
Ostatnio zmieniony 2007-01-28 17:12 przez bluetoth, łącznie zmieniany 1 raz.
Probe II, 2.0, 94r x 2szt
- Scyzor
- Posty: 1269
- Rejestracja: 2009-04-26 19:54
- Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno
Re: Usterka poduszek powietrznych
Mam takie pytanko.
Kupiłem dwóję od Mikiego. Stan w sumie ideał.
Ale uprzedził mnie, że z poduszkami nie wiadomo, bo chyba kompa wymieniał kiedyś czy jakoś tak ale kontrolka nadal miga.
W sumie to nie miga bo albo się przepaliła albo ją wyciągnął. Przy następnej flaszce dopytam się
Chodzi o co innego: ciągnąć pod nogami pasażera przewód do CB zauważyłem że jednej z dwóch wtyczek, nie pamiętam już czy pomarańczowej czy niebieskiej brakuje. Czyli wiadomo ta poduszka nie odpali.
I teraz: zakładając, że kierowcy jest sprawna i reszta też - czy wobec braku przewodu dla SRS pasażera - poduszka kierowcy odpali w razie W
Pytam, bo ktoś mi kiedyś mówił, że poduszki odpalą (o ile będą na tyle sprawne) nawet jeśli wyświetla się jakaś usterka.
Kupiłem dwóję od Mikiego. Stan w sumie ideał.
Ale uprzedził mnie, że z poduszkami nie wiadomo, bo chyba kompa wymieniał kiedyś czy jakoś tak ale kontrolka nadal miga.
W sumie to nie miga bo albo się przepaliła albo ją wyciągnął. Przy następnej flaszce dopytam się
Chodzi o co innego: ciągnąć pod nogami pasażera przewód do CB zauważyłem że jednej z dwóch wtyczek, nie pamiętam już czy pomarańczowej czy niebieskiej brakuje. Czyli wiadomo ta poduszka nie odpali.
I teraz: zakładając, że kierowcy jest sprawna i reszta też - czy wobec braku przewodu dla SRS pasażera - poduszka kierowcy odpali w razie W
Pytam, bo ktoś mi kiedyś mówił, że poduszki odpalą (o ile będą na tyle sprawne) nawet jeśli wyświetla się jakaś usterka.
Re: Usterka poduszek powietrznych
Moduł poduszek (niebieski), do niego dochodzą 2 wtyczki - szara i czarna.
Może lepiej zacznij od tej flaszki to pozwoli Ci lepiej wysłowić Twój problem bo póki co to wiadomo że:
Stan w sumie ideał, jak to zaznaczasz w każdym poście
Obie poduszki są spięte tak jakby razem i dodatkowo musi być jeszcze sprawny safety sensor żeby to działało prawidłowo.
Poduszki odpalą jeśli problem jest z np. którymś czujników, ale nie odpalą jeśli problem jest po stronie wykonawczej - czyli obwód poduszek + safety. W takim wypadku następuje trwała dezaktywacja modułu poduszek przez przepalenie bezpiecznika wewnętrznego.
Wypij flaszkę, sprawdź jakie błędy wywala komp od poduszek i będziemy kminić bo póki co wiadomo że : Stan w sumie ideał.
Może lepiej zacznij od tej flaszki to pozwoli Ci lepiej wysłowić Twój problem bo póki co to wiadomo że:
Stan w sumie ideał, jak to zaznaczasz w każdym poście
Obie poduszki są spięte tak jakby razem i dodatkowo musi być jeszcze sprawny safety sensor żeby to działało prawidłowo.
Poduszki odpalą jeśli problem jest z np. którymś czujników, ale nie odpalą jeśli problem jest po stronie wykonawczej - czyli obwód poduszek + safety. W takim wypadku następuje trwała dezaktywacja modułu poduszek przez przepalenie bezpiecznika wewnętrznego.
Wypij flaszkę, sprawdź jakie błędy wywala komp od poduszek i będziemy kminić bo póki co wiadomo że : Stan w sumie ideał.
„czysta krew, trzeźwy umysł”
- Scyzor
- Posty: 1269
- Rejestracja: 2009-04-26 19:54
- Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno
Re: Usterka poduszek powietrznych
Ot nie kumaty a złośliwy
No wiec wysławiam się: czy zakładając, że reszta układu SRS jest sprawna - wypięcie jednej z wtyczek dla pasażera dezaktywuje poduszkę kierowcy.
Prościej nie umiem
No wiec wysławiam się: czy zakładając, że reszta układu SRS jest sprawna - wypięcie jednej z wtyczek dla pasażera dezaktywuje poduszkę kierowcy.
Prościej nie umiem
- KrecioPL
- Klubowicz
- Posty: 3438
- Rejestracja: 2012-02-27 16:00
- Samochód: Był: Probe II 2.5 V6 '97 || Jest: Volvo s40 2.5Turbo Rdesign
- Galeria: viewtopic.php?t=21787
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Usterka poduszek powietrznych
Scyzor - gratuluje, "że stan w sumie ideał", na tym forum myślę że każdy ma w takim samym
Co do tematu: wątpię aby ktokolwiek odpowiedział Ci na to pytanie.
Jest jedna metoda aby to sprawdzić - przeprowadź testy! Umieścimy później rozwiązanie tej zagwozdki w dziale FAQ.
Pamiętaj, zapnij pasy, zamknij oczy i wal śmiało.
Co do tematu: wątpię aby ktokolwiek odpowiedział Ci na to pytanie.
Jest jedna metoda aby to sprawdzić - przeprowadź testy! Umieścimy później rozwiązanie tej zagwozdki w dziale FAQ.
Pamiętaj, zapnij pasy, zamknij oczy i wal śmiało.
Bo w Biblii nie ma napisane aby nie cisnąc gazu do dechy
- Scyzor
- Posty: 1269
- Rejestracja: 2009-04-26 19:54
- Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno
Re: Usterka poduszek powietrznych
Ok, więc wymieniam usterki (o których wiedziałem):KrecioPL pisze:Scyzor - gratuluje, "że stan w sumie ideał",
- przedmiotowe poduszki
- brak zapalniczki i popielniczki
- "cykający" jeden wtrysk LPG
- poluźniona listwa z przyciskami ogrzewania szyby itp.
- brak zbieżności tyłu jak sądzę - niedługo jadę zrobić
- wyblakły lakier na paru elementach
- świece i olej do wymiany (olej Miki dał, plus kpl. kół z zimówkami i jeszcze parę klamotów w tym sporo do SRS właśnie).
Koniec.
Na dniach walczyłem bo zapowietrzył się układ chodzenia ale już zrobiłem dzięki "białej strzałce Duracella"
Popuściła uszczelka nad klawiaturą co jutro naprawię. Ale to są rzeczy nie do przewidzenia w 21-letnim aucie prawda
Przebieg 185 tysi (nie cofany co czuć po silniku).
I co
Niekoniecznie. Ktoś mógł już taki test przeprowadzić niechcącyKrecioPL pisze:Jest jedna metoda aby to sprawdzić - przeprowadź testy!
Pewnie wiosną wymienię żarówkę od poduszek i wczołgam się do kompa SRS z miernikiem, żeby sprawdzić jaki błąd jest.
Ale to dopiero wiosną
Re: Usterka poduszek powietrznych
On wolałby żeby jeden z nas to zrobiłKrecioPL pisze: Jest jedna metoda aby to sprawdzić - przeprowadź testy! Umieścimy później rozwiązanie tej zagwozdki w dziale FAQ.
No bo pewnie poprzednik już coś działał w tym temacie ale bez sukcesów.Scyzor pisze: jeszcze parę klamotów w tym sporo do SRS właśnie
Pierwsze primo to trzeba znać błędy a że błędów nie znamy to czekamy do wiosny
Póki co wiem tylko że: Stan w sumie ideał.
„czysta krew, trzeźwy umysł”
- Scyzor
- Posty: 1269
- Rejestracja: 2009-04-26 19:54
- Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno
Re: Usterka poduszek powietrznych
..
Ostatnio zmieniony 2016-11-18 16:23 przez Scyzor, łącznie zmieniany 1 raz.
- Scyzor
- Posty: 1269
- Rejestracja: 2009-04-26 19:54
- Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno
Re: Usterka poduszek powietrznych
Miki mówił, że on działał ale nie zdziałał. Szczegółów nie pamiętam.duracell pisze:No bo pewnie poprzednik już coś działał w tym temacie ale bez sukcesów.
Pierwsze primo to trzeba znać błędy a że błędów nie znamy to czekamy do wiosny
No jeśli ta lista wyżej to zły stan...duracell pisze:Póki co wiem tylko że: Stan w sumie ideał.
Oczywiście mówię o mechanicznym - lakier to inna sprawa. Zrobi się
Re: Usterka poduszek powietrznych
A kto mówi że zły ? Auto jak auto, ma swoje plusy i minusy.Scyzor pisze: No jeśli ta lista wyżej to zły stan...
Co to za żołnierz który nie ma blizn?
„czysta krew, trzeźwy umysł”
- Scyzor
- Posty: 1269
- Rejestracja: 2009-04-26 19:54
- Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno
Re: Usterka poduszek powietrznych
No dobra... to wymień usterki Probasa którego kupiłeś w Bydgoszczu dla młodego I ile dałeś bo nie pamiętam. A ja Ci powiem czy dałem mniej czy więcej. Tylko tyle bo nie jestem upoważniony przez Mikiego żeby podawać kwotę ile ja dałem Wchodzisz
Idź na całość
Idź na całość
Re: Usterka poduszek powietrznych
Dżentelmeni o pieniądzach nie rozmawiają a tym bardziej publicznie
Włożyłem 2 x więcej niż zapłaciłem, lista usterek- nierealna do ustalenia tak na szybko, łatwiej byłoby napisać co było dobre
Natomiast w styczniu lub lutym miną 3 lata i realia też były trochę inne, przez 3 miesiące poszukiwań nie było nic lepszego niż to co w Bydgoszczu. Co z tego że szukałem coś w okolicach 6 tysi skoro w tej cenie była pustka.
Natomiast licytacja kto ile dał i kto lepiej wyszedł trochę bez sensu.
Jest jeszcze jedna kwestia, ta wartość dodana, którą mało kto docenia to to że miałem okazję poznać Probe z dosłownie każdej strony.
Uprasza się administraturę o wywalenie powyższych postów bo nic nie wnoszą w temacie prócz "stan w sumie ideał"
Włożyłem 2 x więcej niż zapłaciłem, lista usterek- nierealna do ustalenia tak na szybko, łatwiej byłoby napisać co było dobre
Natomiast w styczniu lub lutym miną 3 lata i realia też były trochę inne, przez 3 miesiące poszukiwań nie było nic lepszego niż to co w Bydgoszczu. Co z tego że szukałem coś w okolicach 6 tysi skoro w tej cenie była pustka.
Natomiast licytacja kto ile dał i kto lepiej wyszedł trochę bez sensu.
Jest jeszcze jedna kwestia, ta wartość dodana, którą mało kto docenia to to że miałem okazję poznać Probe z dosłownie każdej strony.
Uprasza się administraturę o wywalenie powyższych postów bo nic nie wnoszą w temacie prócz "stan w sumie ideał"
„czysta krew, trzeźwy umysł”
- Scyzor
- Posty: 1269
- Rejestracja: 2009-04-26 19:54
- Samochód: 2.0'95 ; Jag X-Type 2,5'05
- Lokalizacja: Bydgoszcz/Trzemeszno
Re: Usterka poduszek powietrznych
Dopiero co znalazłem tego posta...
A co mi tu każesz moje posty wyrzucać ha
Ano widzisz... czyli władowałeś sporo.
A co mi tu każesz moje posty wyrzucać ha
Ano widzisz... czyli władowałeś sporo.