ap. z zew. cewką HELP!jak podłączyć (voodoo Where you)
-
- Posty: 379
- Rejestracja: 2005-09-30 16:45
- Galeria: viewtopic.php?t=10331
- Lokalizacja: Radomsko
ap. z zew. cewką HELP!jak podłączyć (voodoo Where you)
witam, pomału mam problem z aparatem zapł. i chce wymienic na aparat z 7 wyjsciami wn, jeden wiadomo idzie od cewki,
przypominam ze mam 93 i cewka zapłonowa jest w aparacie(chyba), mam taki aparat od silnika klze z tym ze potrzebna jest cewka zewnętrzna, i pytanie jak to podłączyć??jaką cewke zastosować i jak ja podłączyć???
przypominam ze mam 93 i cewka zapłonowa jest w aparacie(chyba), mam taki aparat od silnika klze z tym ze potrzebna jest cewka zewnętrzna, i pytanie jak to podłączyć??jaką cewke zastosować i jak ja podłączyć???
Ostatnio zmieniony 2007-01-29 16:02 przez totmes (gonciu), łącznie zmieniany 2 razy.
nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Ja miałem przerobiony zapłon z zewnętrzną cewką w Maździe V6 i u mnie była zastosowana taka zwykła MAGNETI MARELLI od Fiata Tempry.
http://sklep.intercars.com.pl/result1.p ... lang_id=PL
Spokojnie wystarczyła. Z podłączeniem nie ma też problemu, bo wystarczy dorobić nową kostkę odchodzącą od oryginalnej 3-pinowej.
Na cewce będziesz miał oznaczone +12V, GND (masa) i pin wyzwalacza (impulsatora) sterowanego z modułu.
Nie mam w tej chwili schematu naszej kostki 3-pinowej, bo bym Ci to od razu rozpisał, ale jak będę w domu, to nie ma problemu.
Gdyby ta cewka okazała się za słaba i by się przegrzewała, to trzeba będzie poszukać mocniejszej, ale i ta dawała sobie spokojnie radę.
Możesz również użyć naszej oryginalnej i ją zamontować na zewnątrz, ale wymaga to jej zabezpieczenia hermetycznego, bo jest podatna strasznie na wilgoć i przebicia.
http://sklep.intercars.com.pl/result1.p ... lang_id=PL
Spokojnie wystarczyła. Z podłączeniem nie ma też problemu, bo wystarczy dorobić nową kostkę odchodzącą od oryginalnej 3-pinowej.
Na cewce będziesz miał oznaczone +12V, GND (masa) i pin wyzwalacza (impulsatora) sterowanego z modułu.
Nie mam w tej chwili schematu naszej kostki 3-pinowej, bo bym Ci to od razu rozpisał, ale jak będę w domu, to nie ma problemu.
Gdyby ta cewka okazała się za słaba i by się przegrzewała, to trzeba będzie poszukać mocniejszej, ale i ta dawała sobie spokojnie radę.
Możesz również użyć naszej oryginalnej i ją zamontować na zewnątrz, ale wymaga to jej zabezpieczenia hermetycznego, bo jest podatna strasznie na wilgoć i przebicia.
Ford Probe 2.0 '94r.
-
- Posty: 379
- Rejestracja: 2005-09-30 16:45
- Galeria: viewtopic.php?t=10331
- Lokalizacja: Radomsko
aha, to dzieki to mniej wiecej juz bede wiedział o co chodzi, ale najpierw musze sobie cewke skołować, i jak bedziesz wiedział dokłądnie jak podłaczyc sie pod kosteke to bedze wdzieczny
nikt nie czyta edytowanych postów no ale jak mus to mus to se chyba poczekam na odp.
czy ktos wie jak podłączyć zewnętrzną cewke ??
ps. to jest jakaś inna metoda na odświeżenie tematu? np jak chce zeby ktos zobaczył aktualnego co napisałem, bo jezeli edytuje ostatni post to nikt tam nie zajży dlatego ze nic nowego nie zostało odpisane, bynajmniej ja tak robie, jezeli przeczytałem jakis temat i po jakims czasie nikt nie dopisał nowego postu to nawet tam nie zagladam bo po co jak juz wiem ze go przeczytałem, przypominam ze jak przeczyta sie jakis temat to zmienia sie kolor i jezeli nikt nie odpisze to koloru pomarańczowego nie ma wiec tam nawet nie zaglądam, chyba mam wyjscie z takiej sytuacji, sam sobie odpisywać na posty zeby ktos zauważył pomarańczowy kolor, ale jak bo sie nei da, da sie pod innym nikiem , trzeba sie tylko inaczej zarejestrować drugi tz pomocniczy nick i to jest wyjście, (i wtedy to dopiero miesca sie zajmie na serwerze)
nikt nie czyta edytowanych postów no ale jak mus to mus to se chyba poczekam na odp.
czy ktos wie jak podłączyć zewnętrzną cewke ??
ps. to jest jakaś inna metoda na odświeżenie tematu? np jak chce zeby ktos zobaczył aktualnego co napisałem, bo jezeli edytuje ostatni post to nikt tam nie zajży dlatego ze nic nowego nie zostało odpisane, bynajmniej ja tak robie, jezeli przeczytałem jakis temat i po jakims czasie nikt nie dopisał nowego postu to nawet tam nie zagladam bo po co jak juz wiem ze go przeczytałem, przypominam ze jak przeczyta sie jakis temat to zmienia sie kolor i jezeli nikt nie odpisze to koloru pomarańczowego nie ma wiec tam nawet nie zaglądam, chyba mam wyjscie z takiej sytuacji, sam sobie odpisywać na posty zeby ktos zauważył pomarańczowy kolor, ale jak bo sie nei da, da sie pod innym nikiem , trzeba sie tylko inaczej zarejestrować drugi tz pomocniczy nick i to jest wyjście, (i wtedy to dopiero miesca sie zajmie na serwerze)
Ostatnio zmieniony 2006-12-28 11:49 przez totmes (gonciu), łącznie zmieniany 4 razy.
nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
-
- Posty: 379
- Rejestracja: 2005-09-30 16:45
- Galeria: viewtopic.php?t=10331
- Lokalizacja: Radomsko
no i kicha chyba bo ten drugi aparat ma tylko wejscie na jedna kostkę i to jeszcze z 4 bolcami, to teraz to juz nie wiem jak podłączyć
nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Siemanko
Właśnie wróciłem z urlopu sylwestrowego, a że byłem przez ten czas bez netu, to nie mogłem się wypowiedzieć w temacie.
Nowy aparat który chcesz zamontować to prawdopodobnie wersja tylko z jednym czujnikiem Halla dlatego masz mniej pinów. O ile pamiętam to gdzieś miałem schemat i takiego aparatu.
Podpięcie cewki to żaden kłopot. Na jutro postaram się to rozrysować jakoś.
Właśnie wróciłem z urlopu sylwestrowego, a że byłem przez ten czas bez netu, to nie mogłem się wypowiedzieć w temacie.
Nowy aparat który chcesz zamontować to prawdopodobnie wersja tylko z jednym czujnikiem Halla dlatego masz mniej pinów. O ile pamiętam to gdzieś miałem schemat i takiego aparatu.
Podpięcie cewki to żaden kłopot. Na jutro postaram się to rozrysować jakoś.
Ford Probe 2.0 '94r.
-
- Posty: 379
- Rejestracja: 2005-09-30 16:45
- Galeria: viewtopic.php?t=10331
- Lokalizacja: Radomsko
o to chodzi , swietnie, to czekam,
nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Niestety mam problemy ze swoją servisówką w domu i nie mogę się dogrzebać do wszystkich schematów, więc ciężko mi teraz przypomnieć sobie gdzie widziałem ten aparat z 4-pinową kostką.
A cewkę podpinasz według oznaczeń jakie będą na nowej cewce. A wyprowadzenia naszej 3-pinowej kostki opisał Tofil z tym, że 2 to przewód tachografu, dlatego jest z rezystorem.
Patrząc na schemat, jeszcze jedno mi świta, czy przypadkiem to, co widziałem z tym aparatem na zewnętrzną cewkę, to czy przypadkiem nie było tam też i zewnętrznego modułu dlatego w aparacie zostają tylko 4 piny od dwóch czujników.
A tak wygląda to u nas:
A cewkę podpinasz według oznaczeń jakie będą na nowej cewce. A wyprowadzenia naszej 3-pinowej kostki opisał Tofil z tym, że 2 to przewód tachografu, dlatego jest z rezystorem.
Patrząc na schemat, jeszcze jedno mi świta, czy przypadkiem to, co widziałem z tym aparatem na zewnętrzną cewkę, to czy przypadkiem nie było tam też i zewnętrznego modułu dlatego w aparacie zostają tylko 4 piny od dwóch czujników.
A tak wygląda to u nas:
Ford Probe 2.0 '94r.
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Witam widze ze odgzrewam kotleta ale akurat mam podobny problem (no moez nie calkiem podobny ale podobny )
Dobra do sprawy otoz padla mi cewka w autku (padla dawno lekko ja zreanimowalem ale znowu padla dzis wiec ja odpuszczam)
Teraz do sedna sprawy otoz
1.znalazlem opis jak przeprowadzic reanimacje naszego ukladu zaplonowego na module typu HEI i nie bylo by w tym nic dziwnego gdyz wiadomo o tym od dawna ale okazalo sie ze takie moduly stosowano też do europejskich autek (a też do poloneza i fiata125 hehehe)
2. mam opis jak to podlaczyc zeby dzialalo z zewnetrzna cewka (i tutaj prosba moze ktos narysuje jak podlaczyc zewnetrzna cewke do modulu zewnetrznego "typ lutowany"
3. duze pyatnia skad wziac u nas cos co MSD nazywa "power tower" czyli koncowke do podlaczenia kabla z nasza kopulka bo jak wiadomo trzeba to jakos zrobic (tak mysle ze zakupie jakas najtansza kopuulke na przyklad od malucha i pozezbie ale moze ktos ma jakis sprawdzony pomysl)
4. najprawdopodobniej przejde w najblizszym czasie do pomyslu wyeliminowania wogole mechanicznego rozdzielania iskry na rzecz elektroniki ale o tym puzniej
Pozdrawiam
Dobra do sprawy otoz padla mi cewka w autku (padla dawno lekko ja zreanimowalem ale znowu padla dzis wiec ja odpuszczam)
Teraz do sedna sprawy otoz
1.znalazlem opis jak przeprowadzic reanimacje naszego ukladu zaplonowego na module typu HEI i nie bylo by w tym nic dziwnego gdyz wiadomo o tym od dawna ale okazalo sie ze takie moduly stosowano też do europejskich autek (a też do poloneza i fiata125 hehehe)
2. mam opis jak to podlaczyc zeby dzialalo z zewnetrzna cewka (i tutaj prosba moze ktos narysuje jak podlaczyc zewnetrzna cewke do modulu zewnetrznego "typ lutowany"
3. duze pyatnia skad wziac u nas cos co MSD nazywa "power tower" czyli koncowke do podlaczenia kabla z nasza kopulka bo jak wiadomo trzeba to jakos zrobic (tak mysle ze zakupie jakas najtansza kopuulke na przyklad od malucha i pozezbie ale moze ktos ma jakis sprawdzony pomysl)
4. najprawdopodobniej przejde w najblizszym czasie do pomyslu wyeliminowania wogole mechanicznego rozdzielania iskry na rzecz elektroniki ale o tym puzniej
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
1-gen 90 2.2 GT
-
- Posty: 379
- Rejestracja: 2005-09-30 16:45
- Galeria: viewtopic.php?t=10331
- Lokalizacja: Radomsko
gdzie jest voodoo??
moze to jest to czego szukam?
http://www.clubprotege.com/wil/howto/hei/index.htm moze ktos mi przetłymaczy?? bo mam aparat wasnie z kostka na 4 piny, a jak to podłączyc to nie wiem
moze to jest to czego szukam?
http://www.clubprotege.com/wil/howto/hei/index.htm moze ktos mi przetłymaczy?? bo mam aparat wasnie z kostka na 4 piny, a jak to podłączyc to nie wiem
nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
-
- Posty: 379
- Rejestracja: 2005-09-30 16:45
- Galeria: viewtopic.php?t=10331
- Lokalizacja: Radomsko
hej, no to daj jakis prowizoryczny schemacik, jak to poprostu podłączyc bo ja mam aparat z 4 pinami a wiadomo ze kostki sa dwie 5/3 pinowa, no i cewka , cewke to mniej wiecej wiem jak podłączyć ale resztę nie wiem
nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
-
- Posty: 379
- Rejestracja: 2005-09-30 16:45
- Galeria: viewtopic.php?t=10331
- Lokalizacja: Radomsko
koledzy dzieki za pomoc
to czyli dobrze zrozumiałem, musze miesc osobny moduł (ten ze stronki net.) i cewke , czyli tak to podłączam ?
te 4 przewody to wiem juz gdzie, cewka chyba tak jak narysowałem? i ten moduł to dobrze? poprawcie jak jest źle,
w tygodniu postaram sie rozebrać stary aparat i zobaczyc co tam jest grane,
to czyli dobrze zrozumiałem, musze miesc osobny moduł (ten ze stronki net.) i cewke , czyli tak to podłączam ?
te 4 przewody to wiem juz gdzie, cewka chyba tak jak narysowałem? i ten moduł to dobrze? poprawcie jak jest źle,
w tygodniu postaram sie rozebrać stary aparat i zobaczyc co tam jest grane,
nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Tak musisz miec osobny modul (znaczy nie musialbys jakbys mial dobry ale lepiej go zmienic bo i tak ci padniejak to w v6) modulik z net jest bardzo fajny ja osobiscie jezdzilem na nim dosc dlugo ponad rok ale niestety ma on jedna wade strasznie sie grzeje i jest malo estetyczny
Ja wlasnie dzis bede klecil do konca moj modul ( o ile bede mial koncowki do zaciskania bo chyba mi sie skonczyly nie wiem musze zobaczyc w garazu jak nie to jutro) i pokaze zdjecia calosci
Pozdrawiam
Ja wlasnie dzis bede klecil do konca moj modul ( o ile bede mial koncowki do zaciskania bo chyba mi sie skonczyly nie wiem musze zobaczyc w garazu jak nie to jutro) i pokaze zdjecia calosci
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
1-gen 90 2.2 GT
-
- Posty: 379
- Rejestracja: 2005-09-30 16:45
- Galeria: viewtopic.php?t=10331
- Lokalizacja: Radomsko
tak juz wiem ze musze miec zewnętrzny moduł, -po rozmowie z voodoo)
ale dobrze narysowałem? znaczy sie dobrze połączony schemat? bo nie wiem?
to czekam,
ale dobrze narysowałem? znaczy sie dobrze połączony schemat? bo nie wiem?
to czekam,
nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
OK, wydaje mi się, że powinno to wyglądać mniej więcej tak:
Ten rezystorek obok cewki ma wartość 1kOhma i jest wpięty w przewód który idzie do wiązki jako sygnał tachografu.
Moduł wpięty jest standardowo i nic się tam nie zmienia.
W przypadku zastosowania cewki z trzema wejściami, czyli prócz + i - jest jeszcze jedno, nie stosujemy dodatkowego opornika, bo już jest wbudowany w cewkę jako wyjście dla obrotomierza.
Quaki, moduł nie musi być mało estetyczny i wcale się tak strasznie nie grzeje. Ja stosuję radiator wielkości pudełka zapałek i całość montuje w większym pudełku wielkości paczki papierosów z którego wychodzi zgrabnie wyprowadzony czarny przewód 3-żyłowy długości 50cm. Wystarczy to do zgrabnej zabudowy i zamocowania w dowolnym miejscu.
Obudowy są dostępne np. tu http://www.sklep.avt.com.pl/go/_info/?id=42273
Mam nadzieję, że nic tam nie porypałem z tym schematem
Gdyby coś, to korygujcie i będziemy dalej myśleli.
Ten rezystorek obok cewki ma wartość 1kOhma i jest wpięty w przewód który idzie do wiązki jako sygnał tachografu.
Moduł wpięty jest standardowo i nic się tam nie zmienia.
W przypadku zastosowania cewki z trzema wejściami, czyli prócz + i - jest jeszcze jedno, nie stosujemy dodatkowego opornika, bo już jest wbudowany w cewkę jako wyjście dla obrotomierza.
Quaki, moduł nie musi być mało estetyczny i wcale się tak strasznie nie grzeje. Ja stosuję radiator wielkości pudełka zapałek i całość montuje w większym pudełku wielkości paczki papierosów z którego wychodzi zgrabnie wyprowadzony czarny przewód 3-żyłowy długości 50cm. Wystarczy to do zgrabnej zabudowy i zamocowania w dowolnym miejscu.
Obudowy są dostępne np. tu http://www.sklep.avt.com.pl/go/_info/?id=42273
Mam nadzieję, że nic tam nie porypałem z tym schematem
Gdyby coś, to korygujcie i będziemy dalej myśleli.
Ford Probe 2.0 '94r.
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
czy to normalne
Moj modul zewnetrzny okropnie sie grzeje. Jezeli pojezdzic ok godziny to nie mozna go dotknac. Zastanawiam sie czy to tak ma byc?
- crupek
- Posty: 636
- Rejestracja: 2006-07-21 20:45
- Samochód: Probe II 2.5 V6 MEDICI
- Galeria: viewtopic.php?t=9043
- Lokalizacja: Głogów Wrocław
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Odpowiadając od końca: nie (bo nie mam), tak, gdy Kalii zapomniał założyć radiator u Martinesa, to moduł stopił się w trasie.
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade