Uwaga. Informuję, że z dniem 09.08.2024 Stowarzyszenie Ford Probe Klub Polska zostało zamknięte i przekształciło się w Ford Probe Klub Polska. W działaniu forum nic się nie zmieni.
Tlumik ala "mugen"
Tlumik ala "mugen"
Witka
Mam zamiar zmienić tłumik końcowy, bo w moim spaliny wychodzą już bokiem no i zastanawiam się nad tym hmmm Mugenem. Przy okazji przebudowany zostanie zały wydech i dolot ale to inna bajka
Ma ktoś z was tego typu tłumik końcowy ??
Da się na tym w ogóle jeździć ?? głowa nie pęka ?? (zaznaczam że będzie to jedyny tlumik )
No i ewentualnie który polecacie ??
Mam zamiar zmienić tłumik końcowy, bo w moim spaliny wychodzą już bokiem no i zastanawiam się nad tym hmmm Mugenem. Przy okazji przebudowany zostanie zały wydech i dolot ale to inna bajka
Ma ktoś z was tego typu tłumik końcowy ??
Da się na tym w ogóle jeździć ?? głowa nie pęka ?? (zaznaczam że będzie to jedyny tlumik )
No i ewentualnie który polecacie ??
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
- Qki G
- Klubowicz
- Posty: 2916
- Rejestracja: 2004-08-20 09:04
- Galeria: viewtopic.php?t=5511
- Lokalizacja: Warszawa
Jest fajnie głośno ale tak do 3 tysiecy obrotów......potem jest akcja ze się wycisza wieć w trasie albo przy spokojnej jeździe nie medzy, no i przy górnej granicy obrotów, wyje ostro, takj ze nie sposób przejechac niezauwazonym
Nowa moja ksywa: Qki Leoncio
Był:Ford Probe II 2.5 V6 24V 1997
Jest: Smart FourTwo Cabrio jako dojazdówka do pracy.....
Na wypady poza miasto jest już inne autko
Był:Ford Probe II 2.5 V6 24V 1997
Jest: Smart FourTwo Cabrio jako dojazdówka do pracy.....
Na wypady poza miasto jest już inne autko
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
-
- Posty: 379
- Rejestracja: 2005-09-30 16:45
- Galeria: viewtopic.php?t=10331
- Lokalizacja: Radomsko
a jaki masz stary tłumik?
nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- daniel
- Posty: 947
- Rejestracja: 2006-07-27 20:23
- Galeria: viewtopic.php?t=9642
- Lokalizacja: Rumia
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Jeszcze lepiej:
Nowy Sącz: centrum miasta godziny szczytu (pełno ludzi). Wąska ulica (Lwowska, Sobieskiego) wśród wysokich starych kamienic... 10km/h na jedynce... trochę wolnej drogi... nagle gaz do dechy, wrzucam autko na 5000obr i puszczam gaz... syyykkkk BOV`a i ryk tłumika... 95% ludzi się ogląda
...efekciarz ze mnie
Nowy Sącz: centrum miasta godziny szczytu (pełno ludzi). Wąska ulica (Lwowska, Sobieskiego) wśród wysokich starych kamienic... 10km/h na jedynce... trochę wolnej drogi... nagle gaz do dechy, wrzucam autko na 5000obr i puszczam gaz... syyykkkk BOV`a i ryk tłumika... 95% ludzi się ogląda
...efekciarz ze mnie
BEAUTY...POWER...SOUL...
-
- Posty: 379
- Rejestracja: 2005-09-30 16:45
- Galeria: viewtopic.php?t=10331
- Lokalizacja: Radomsko
dobre szyby nie powypadały z kamienicDrzymek pisze:Jeszcze lepiej:
Nowy Sącz: centrum miasta godziny szczytu (pełno ludzi). Wąska ulica (Lwowska, Sobieskiego) wśród wysokich starych kamienic... 10km/h na jedynce... trochę wolnej drogi... nagle gaz do dechy, wrzucam autko na 5000obr i puszczam gaz... syyykkkk BOV`a i ryk tłumika... 95% ludzi się ogląda
...efekciarz ze mnie
nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- Lisiu
- Klubowicz
- Posty: 3614
- Rejestracja: 2005-04-05 17:40
- Samochód: Corvette C4 LT1
- Galeria: viewtopic.php?t=6117
- Lokalizacja: Sieraków
ja mam mugena a właściwie dwa do tego kompletny przelot 2.5 cala napewno jest znacznie głośniej niż na serii ale wg. mnie da sie jechać. chociaż jak moja luba siadła na tylnim siedzeniu jak jechalismy do szczecian to wysiadła z bólem głowy fakt że prędkość nie schodziła poniżej 150km/h
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
- daniel
- Posty: 947
- Rejestracja: 2006-07-27 20:23
- Galeria: viewtopic.php?t=9642
- Lokalizacja: Rumia
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
- daniel
- Posty: 947
- Rejestracja: 2006-07-27 20:23
- Galeria: viewtopic.php?t=9642
- Lokalizacja: Rumia
- pytlar
- Posty: 954
- Rejestracja: 2006-06-05 11:04
- Galeria: viewtopic.php?t=8824
- Lokalizacja: Prabuty
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
to w jakim celu kupować taki mugen skoro ma mieć w przelocie mniejszą średnice niż zwykła standardowa końcówka ?? nie sądze aby to dobrze wpływało na silnik.
A co myślicie o tym :
http://www.ulter.com.pl/baza/foto.php?id=266
NRS-003/08-1 ULTER
a może taki ??
http://moto.allegro.pl/item160814352_el ... bacz_.html
Czy to to może być cichrze od chińszczyzny sprzedawanej za grosze na allegro ??
Może warto się zaintereswać
A co myślicie o tym :
http://www.ulter.com.pl/baza/foto.php?id=266
NRS-003/08-1 ULTER
a może taki ??
http://moto.allegro.pl/item160814352_el ... bacz_.html
Czy to to może być cichrze od chińszczyzny sprzedawanej za grosze na allegro ??
Może warto się zaintereswać
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
U mnie jest jeszcze seria z wyciętym katem.
Moje kryteria to być niepozornym i jak najcichszym
Jeśli znajdę coś cichszego od serii to zmienię, Oby tylko nie pogorszył osiągów.
A co do el-teca, sam o tym myślałem, oni sami piszą tak:
"Nasze sportowe układy wydechowe możemy podzielić na dwie grupy:
1. Układy wydechowe dedykowane do silników wolnossących:
Układy wydechowe dostosowane do silników wolnossących naszej produkcji standardowo oparte są na konstrukcji dwóch (lub trzech) tłumików: srodkowego o budowie przelotowej, oraz końcowego o budowie przelotowo - komorowej, pracujące na delikatnym ciśnieniu zwrotnym. Średnice przelotów proponujemy delikatnie powiększone, ale w granicach rozsądku, w zależności od stopnia modyfikacji o około 10-15%.Wszystko oczywiście zaprojektowane "z głową" aby nie rozluźnić za bardzo wydechu, co mogłoby mieć raczej negatywny skutek od zamierzonego. Tłumiki mają określoną, dużą objętość w środku wypełnione są specjalną włókniną wytłumiającą stworzoną właśnie po to, aby przy luźniejszej budowie - bardzo dobrze pochłaniać dźwięk w zakresie niskich i średnich częstotliwości. Wtedy taki układ wydechowy będzie pracował cicho i będzie użyteczny nie tylko na torze.
2. Układy wydechowe dedykowane do silników turbodoładowanych:
Układy wydechowe dostosowane do silników turbodoładowanych to zupełnie odmienne konstrukcje To układy o budowie raczej całkowicie przelotowej i znacznie powiększonej średnicy przelotu, o jak najbardziej obniżonym ciśnieniu zwrotnym i jak największej przepustowości. W tego typu układach wydechowych wyciszenie dźwięku silnika może opierać się jedynie na przechwyceniu fali dźwiękowej, więc wielkość samych tłumików i zastosowane materiały mają kolosalne znacznie. Tworząc taki układ wydechowy - o budowie opartej na dwóch tłumikach przelotowych, tworzymy tak dobrany wydech, aby przy spokojnej jeździe dało się usłyszeć jedynie delikatny basowy dźwięk, nigdy nie uciążliwy dla kierowcy czy pasażerów, odzywający się jedynie podczas pełnego otwarcia przepustnicy przy większych obrotach silnika, kiedy to przepływ spalin w układzie wydechowym jest na tyle duży, że przelotowa budowa nie jest fizycznie w stanie pochłonąć całkowicie fali dźwiękowej.
W najczęściej spotykanych silnikach turbodoładowanych o pojemności 1.8-2.0 litra z seryjnej średnicy granicach 48-50mm (tzw 2 cale) proponujemy powiększenie średnicy przelotu do 63 mm ( 2,5 cala) z dodatkowo powiększona początkową częścią układu wydechowego do 76 mm (tzw 3-calowy downpipe, up-pipe).Powiększona średnica początku wydechu zaraz za turbosprężarką ma na celu szybszy start wirnika, szybsze wkręcenie się na obroty turbosprężarki co skutkuje dodatkowym przyrostem mocy oraz mniejszą tzw "turbodziurą"."
Coś czuję, że u mnie ciszej nie będzie
Moje kryteria to być niepozornym i jak najcichszym
Jeśli znajdę coś cichszego od serii to zmienię, Oby tylko nie pogorszył osiągów.
A co do el-teca, sam o tym myślałem, oni sami piszą tak:
"Nasze sportowe układy wydechowe możemy podzielić na dwie grupy:
1. Układy wydechowe dedykowane do silników wolnossących:
Układy wydechowe dostosowane do silników wolnossących naszej produkcji standardowo oparte są na konstrukcji dwóch (lub trzech) tłumików: srodkowego o budowie przelotowej, oraz końcowego o budowie przelotowo - komorowej, pracujące na delikatnym ciśnieniu zwrotnym. Średnice przelotów proponujemy delikatnie powiększone, ale w granicach rozsądku, w zależności od stopnia modyfikacji o około 10-15%.Wszystko oczywiście zaprojektowane "z głową" aby nie rozluźnić za bardzo wydechu, co mogłoby mieć raczej negatywny skutek od zamierzonego. Tłumiki mają określoną, dużą objętość w środku wypełnione są specjalną włókniną wytłumiającą stworzoną właśnie po to, aby przy luźniejszej budowie - bardzo dobrze pochłaniać dźwięk w zakresie niskich i średnich częstotliwości. Wtedy taki układ wydechowy będzie pracował cicho i będzie użyteczny nie tylko na torze.
2. Układy wydechowe dedykowane do silników turbodoładowanych:
Układy wydechowe dostosowane do silników turbodoładowanych to zupełnie odmienne konstrukcje To układy o budowie raczej całkowicie przelotowej i znacznie powiększonej średnicy przelotu, o jak najbardziej obniżonym ciśnieniu zwrotnym i jak największej przepustowości. W tego typu układach wydechowych wyciszenie dźwięku silnika może opierać się jedynie na przechwyceniu fali dźwiękowej, więc wielkość samych tłumików i zastosowane materiały mają kolosalne znacznie. Tworząc taki układ wydechowy - o budowie opartej na dwóch tłumikach przelotowych, tworzymy tak dobrany wydech, aby przy spokojnej jeździe dało się usłyszeć jedynie delikatny basowy dźwięk, nigdy nie uciążliwy dla kierowcy czy pasażerów, odzywający się jedynie podczas pełnego otwarcia przepustnicy przy większych obrotach silnika, kiedy to przepływ spalin w układzie wydechowym jest na tyle duży, że przelotowa budowa nie jest fizycznie w stanie pochłonąć całkowicie fali dźwiękowej.
W najczęściej spotykanych silnikach turbodoładowanych o pojemności 1.8-2.0 litra z seryjnej średnicy granicach 48-50mm (tzw 2 cale) proponujemy powiększenie średnicy przelotu do 63 mm ( 2,5 cala) z dodatkowo powiększona początkową częścią układu wydechowego do 76 mm (tzw 3-calowy downpipe, up-pipe).Powiększona średnica początku wydechu zaraz za turbosprężarką ma na celu szybszy start wirnika, szybsze wkręcenie się na obroty turbosprężarki co skutkuje dodatkowym przyrostem mocy oraz mniejszą tzw "turbodziurą"."
Coś czuję, że u mnie ciszej nie będzie
Black Probe 2.5v6 93r. TURBO Powered by
Jak dobry tlumik to zapraszam do moich znajomych http://www.mgmotorsport.pl/ robia to profesjonalnie z montazem gwarancja i na zamowienie Polecam
- Koszyk
- Posty: 382
- Rejestracja: 2005-12-12 23:00
- Samochód: Ford Probe, Dodge Ram, Fiat Uno, Renualt Kangoo
- Galeria: viewtopic.php?t=9264
- Lokalizacja: Gryfino
Zobacz u mnie w galerii jaki ja mam teraz i posłuchaj tego dźwięku...
( zdjęcie gdzieś na 3 czy 4 stronie tematu a dźwięk na 5)
w standardzie dostałem wyciszki więc jak Ci się znudzi zawsze możesz się wyciszyć.
( zdjęcie gdzieś na 3 czy 4 stronie tematu a dźwięk na 5)
w standardzie dostałem wyciszki więc jak Ci się znudzi zawsze możesz się wyciszyć.
2,5 V6 `95
Obecne zmiany: Ciemne szyby, car audio, progi wewnętrzne, wydech 2,5 cala z nierdzewki+ największy komin na rynku wsadzony na ukos by KMS, dolot, silnik klze 200KM od mazdy, stroboskopy, zegary AFR i VACU, piękne fele...cdn
Obecne zmiany: Ciemne szyby, car audio, progi wewnętrzne, wydech 2,5 cala z nierdzewki+ największy komin na rynku wsadzony na ukos by KMS, dolot, silnik klze 200KM od mazdy, stroboskopy, zegary AFR i VACU, piękne fele...cdn