Uwaga. Informuję, że z dniem 09.08.2024 Stowarzyszenie Ford Probe Klub Polska zostało zamknięte i przekształciło się w Ford Probe Klub Polska. W działaniu forum nic się nie zmieni.

Tlumik ala "mugen"

Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Tlumik ala "mugen"

Post autor: waluś »

Witka
Mam zamiar zmienić tłumik końcowy, bo w moim spaliny wychodzą już bokiem :oops: no i zastanawiam się nad tym hmmm Mugenem. Przy okazji przebudowany zostanie zały wydech i dolot ale to inna bajka :)
Ma ktoś z was tego typu tłumik końcowy ??
Da się na tym w ogóle jeździć ?? głowa nie pęka ?? (zaznaczam że będzie to jedyny tlumik :D )
No i ewentualnie który polecacie ??
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Awatar użytkownika
Qki G
Klubowicz
Posty: 2916
Rejestracja: 2004-08-20 09:04
Galeria: viewtopic.php?t=5511
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Qki G »

Jest fajnie głośno ale tak do 3 tysiecy obrotów......potem jest akcja ze się wycisza wieć w trasie albo przy spokojnej jeździe nie medzy, no i przy górnej granicy obrotów, wyje ostro, takj ze nie sposób przejechac niezauwazonym :twisted: :twisted: :twisted:
Nowa moja ksywa: Qki Leoncio :)
Był:Ford Probe II 2.5 V6 24V 1997
Jest: Smart FourTwo Cabrio jako dojazdówka do pracy..... :)
Na wypady poza miasto jest już inne autko :)
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

Qki tylko weż pod uwagę że Waluś ma 2.2turbo a tam zupełnie inaczej ten tłumik się zachowuje, a jest dokładnie na odwrót jak piszesz.
Polecam z wkładką :P
Obrazek
totmes (gonciu)
Posty: 379
Rejestracja: 2005-09-30 16:45
Galeria: viewtopic.php?t=10331
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: totmes (gonciu) »

a jaki masz stary tłumik?
Obrazek
nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

Seria z przerobioną końcówką :) bez kata i środkowego tłumika
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Ja mam mugena z 10cm wylotem. Cały układ przelotowy i na dodatek 2,5 cala. I do 2500obr jeszcze idzie wytrzymać, ale później to już ryk, jak by jakiś dwupłatowiec jechał. Generalnie to dźwięk nie jest ładny, bo takie buczenie basowe, ale autko super jeździ :D
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

no to jak połączyć przyjemne z pożytecznym ?? czyli w miarę cicho za przyzwoite osiągi ??
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Awatar użytkownika
Jaapko
Posty: 210
Rejestracja: 2005-04-19 20:52
Samochód: brak
Lokalizacja: Białystok
Kontakt:

Post autor: Jaapko »

Ja mam bez kata i środkowego a końcowy z regulacją, ustawiony na najcichszy i po mieście jeszcze ujdzie. W środku tak sobie mruczy ale z zewnątrz :twisted: Gorzej jest w trasie powyżej 120km/h, jest strasznie meczący.
Obrazek I GT, Black & Red
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

A ja uwielbiam budzić sąsiadów. Czasem wracam do domu o 2 w nocy i przy 70km/h wrzucam 2... :twisted: :twisted: :twisted:

Wszyscy muszą wiedzieć że Drzymek wrócił do domu :lol:
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
daniel
Posty: 947
Rejestracja: 2006-07-27 20:23
Galeria: viewtopic.php?t=9642
Lokalizacja: Rumia

Post autor: daniel »

:lol: ja mam też coś podobnego, jak jedziesz w mieście i ktoś sie przed tobą wlecze, to nawet nie musisz urzywać klaksonu, ani świateł, mała przygazówka i jak silnik schodzi z obrotów to tłumik niesamowicie ryczy 8)
było - 2.2GT 93r. przerobione
- MERCEDES CLK compressor

jest - SUBARU IMPREZA
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Jeszcze lepiej:

Nowy Sącz: centrum miasta godziny szczytu (pełno ludzi). Wąska ulica (Lwowska, Sobieskiego) wśród wysokich starych kamienic... 10km/h na jedynce... trochę wolnej drogi... nagle gaz do dechy, wrzucam autko na 5000obr i puszczam gaz... syyykkkk BOV`a i ryk tłumika... 95% ludzi się ogląda :twisted: :twisted: :twisted:

...efekciarz ze mnie :lol: :wink:
BEAUTY...POWER...SOUL...
totmes (gonciu)
Posty: 379
Rejestracja: 2005-09-30 16:45
Galeria: viewtopic.php?t=10331
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: totmes (gonciu) »

Drzymek pisze:Jeszcze lepiej:

Nowy Sącz: centrum miasta godziny szczytu (pełno ludzi). Wąska ulica (Lwowska, Sobieskiego) wśród wysokich starych kamienic... 10km/h na jedynce... trochę wolnej drogi... nagle gaz do dechy, wrzucam autko na 5000obr i puszczam gaz... syyykkkk BOV`a i ryk tłumika... 95% ludzi się ogląda :twisted: :twisted: :twisted:

...efekciarz ze mnie :lol: :wink:
:D :D :D dobre :D szyby nie powypadały z kamienic :D
Obrazek
nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

Totmes (gonciu1) pisze: :D :D :D dobre :D szyby nie powypadały z kamienic :D
Jedyne czego się boję, to żeby mi pan policjant nie zapukał kiedyś do okienka za zakłócanie porządku :lol:
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
Lisiu
Klubowicz
Posty: 3614
Rejestracja: 2005-04-05 17:40
Samochód: Corvette C4 LT1
Galeria: viewtopic.php?t=6117
Lokalizacja: Sieraków

Post autor: Lisiu »

ja mam mugena a właściwie dwa 8) do tego kompletny przelot 2.5 cala 8) napewno jest znacznie głośniej niż na serii ale wg. mnie da sie jechać. chociaż jak moja luba siadła na tylnim siedzeniu jak jechalismy do szczecian to wysiadła z bólem głowy :wink: fakt że prędkość nie schodziła poniżej 150km/h 8)
EX:Probe 2.2 GT red perla
EX: Firebird 3.1 white
EX: W140 Coupe 6.0 black/red perla
Jest: Trans AM 5.0 black w trakcie odbudowy...
Awatar użytkownika
daniel
Posty: 947
Rejestracja: 2006-07-27 20:23
Galeria: viewtopic.php?t=9642
Lokalizacja: Rumia

Post autor: daniel »

ja tam mojego słysze przy gwałtownym dodawaniu gazu ( tzn. wtedy najlepszy efekt, zwłaszcza jak turbina sie włancza), na początku cieżko było sie przyzwyczaić, ale z czasem juz tak on nie denerwuje 8)
było - 2.2GT 93r. przerobione
- MERCEDES CLK compressor

jest - SUBARU IMPREZA
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

ale z czasem juz tak on nie denerwuje
jasne a świstak siedzi i zawija :lol:
a miałem nadzieję że jednak da się z tym wytrzymać, ale z waszych relacji widzę że nie koniecznie hehe
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Awatar użytkownika
Drzymek
Posty: 4382
Rejestracja: 2004-12-30 20:21
Samochód: Probe GT 92
Galeria: viewtopic.php?t=5501
Lokalizacja: Nowy Sącz

Post autor: Drzymek »

2gen V6 mają taki fajny rasowy ryk, coś jak samochody wyścigowe. Igen mają chamskie buczenie basem :x
BEAUTY...POWER...SOUL...
Awatar użytkownika
daniel
Posty: 947
Rejestracja: 2006-07-27 20:23
Galeria: viewtopic.php?t=9642
Lokalizacja: Rumia

Post autor: daniel »

waluś przyzwyczaisz Sie;)
ps. najlepszy efekt jest w nocy, jak na ulicach cisza a Ty jedziesz przez jakies osiedle 8) :lol:
było - 2.2GT 93r. przerobione
- MERCEDES CLK compressor

jest - SUBARU IMPREZA
Awatar użytkownika
pytlar
Posty: 954
Rejestracja: 2006-06-05 11:04
Galeria: viewtopic.php?t=8824
Lokalizacja: Prabuty

Post autor: pytlar »

ja mam basowy tlumik remusa ktory byl przerabiany (wybebeszany:D) w srodku przez poprzedniego wlasciciela i powiem ci ze pieknie mruczy:D:D:D
Obrazek
Awatar użytkownika
piotrek
Posty: 793
Rejestracja: 2004-06-22 18:33
Samochód: brak
Lokalizacja: Zabrze

Post autor: piotrek »

kup mugena ze zwężką wkręcasz śrubką i jest cicho , jak wykręcisz
to już tu opisali :twisted: :wink: :wink:
Mechanika samochodowa
Pranie czyszczenie tapicerek
Awatar użytkownika
Pelot
Posty: 4620
Rejestracja: 2004-11-02 21:33
Samochód: F4
Galeria: viewtopic.php?t=5515
Lokalizacja: Wars i Sawa

Post autor: Pelot »

piotrek pisze:kup mugena ze zwężką wkręcasz śrubką i jest cicho , jak wykręcisz
to już tu opisali :twisted: :wink: :wink:
no nie do końca, u mnie bez wyciszki jest ciszej niż u Roberta z wyciszką :lol:
Obrazek
Awatar użytkownika
waluś
Posty: 337
Rejestracja: 2004-12-28 15:23
Samochód: brak
Lokalizacja: Włodawa
Kontakt:

Post autor: waluś »

to w jakim celu kupować taki mugen skoro ma mieć w przelocie mniejszą średnice niż zwykła standardowa końcówka ?? nie sądze aby to dobrze wpływało na silnik.
A co myślicie o tym :
http://www.ulter.com.pl/baza/foto.php?id=266
NRS-003/08-1 ULTER
a może taki ??
http://moto.allegro.pl/item160814352_el ... bacz_.html
Czy to to może być cichrze od chińszczyzny sprzedawanej za grosze na allegro ??
Może warto się zaintereswać :)
Obrazek
MAZDA MX6 GD 2,2 GT '91
Awatar użytkownika
Wuax
Posty: 384
Rejestracja: 2005-09-02 19:11
Samochód: brak
Lokalizacja: Marki

Post autor: Wuax »

U mnie jest jeszcze seria z wyciętym katem.
Moje kryteria to być niepozornym i jak najcichszym :wink:
Jeśli znajdę coś cichszego od serii to zmienię, Oby tylko nie pogorszył osiągów.
A co do el-teca, sam o tym myślałem, oni sami piszą tak:
"Nasze sportowe układy wydechowe możemy podzielić na dwie grupy:

1. Układy wydechowe dedykowane do silników wolnossących:
Układy wydechowe dostosowane do silników wolnossących naszej produkcji standardowo oparte są na konstrukcji dwóch (lub trzech) tłumików: srodkowego o budowie przelotowej, oraz końcowego o budowie przelotowo - komorowej, pracujące na delikatnym ciśnieniu zwrotnym. Średnice przelotów proponujemy delikatnie powiększone, ale w granicach rozsądku, w zależności od stopnia modyfikacji o około 10-15%.Wszystko oczywiście zaprojektowane "z głową" aby nie rozluźnić za bardzo wydechu, co mogłoby mieć raczej negatywny skutek od zamierzonego. Tłumiki mają określoną, dużą objętość w środku wypełnione są specjalną włókniną wytłumiającą stworzoną właśnie po to, aby przy luźniejszej budowie - bardzo dobrze pochłaniać dźwięk w zakresie niskich i średnich częstotliwości. Wtedy taki układ wydechowy będzie pracował cicho i będzie użyteczny nie tylko na torze.

2. Układy wydechowe dedykowane do silników turbodoładowanych:
Układy wydechowe dostosowane do silników turbodoładowanych to zupełnie odmienne konstrukcje To układy o budowie raczej całkowicie przelotowej i znacznie powiększonej średnicy przelotu, o jak najbardziej obniżonym ciśnieniu zwrotnym i jak największej przepustowości. W tego typu układach wydechowych wyciszenie dźwięku silnika może opierać się jedynie na przechwyceniu fali dźwiękowej, więc wielkość samych tłumików i zastosowane materiały mają kolosalne znacznie. Tworząc taki układ wydechowy - o budowie opartej na dwóch tłumikach przelotowych, tworzymy tak dobrany wydech, aby przy spokojnej jeździe dało się usłyszeć jedynie delikatny basowy dźwięk, nigdy nie uciążliwy dla kierowcy czy pasażerów, odzywający się jedynie podczas pełnego otwarcia przepustnicy przy większych obrotach silnika, kiedy to przepływ spalin w układzie wydechowym jest na tyle duży, że przelotowa budowa nie jest fizycznie w stanie pochłonąć całkowicie fali dźwiękowej.

W najczęściej spotykanych silnikach turbodoładowanych o pojemności 1.8-2.0 litra z seryjnej średnicy granicach 48-50mm (tzw 2 cale) proponujemy powiększenie średnicy przelotu do 63 mm ( 2,5 cala) z dodatkowo powiększona początkową częścią układu wydechowego do 76 mm (tzw 3-calowy downpipe, up-pipe).Powiększona średnica początku wydechu zaraz za turbosprężarką ma na celu szybszy start wirnika, szybsze wkręcenie się na obroty turbosprężarki co skutkuje dodatkowym przyrostem mocy oraz mniejszą tzw "turbodziurą"."

Coś czuję, że u mnie ciszej nie będzie :cry:
Black Probe 2.5v6 93r. TURBO Powered by Obrazek
Awatar użytkownika
Bogus
Posty: 60
Rejestracja: 2006-12-30 18:36
Samochód: brak
Lokalizacja: Stany

Post autor: Bogus »

Jak dobry tlumik to zapraszam do moich znajomych http://www.mgmotorsport.pl/ robia to profesjonalnie z montazem gwarancja i na zamowienie Polecam
Awatar użytkownika
Koszyk
Posty: 382
Rejestracja: 2005-12-12 23:00
Samochód: Ford Probe, Dodge Ram, Fiat Uno, Renualt Kangoo
Galeria: viewtopic.php?t=9264
Lokalizacja: Gryfino

Post autor: Koszyk »

Zobacz u mnie w galerii jaki ja mam teraz i posłuchaj tego dźwięku...
( zdjęcie gdzieś na 3 czy 4 stronie tematu a dźwięk na 5)
w standardzie dostałem wyciszki więc jak Ci się znudzi zawsze możesz się wyciszyć.
2,5 V6 `95
Obecne zmiany: Ciemne szyby, car audio, progi wewnętrzne, wydech 2,5 cala z nierdzewki+ największy komin na rynku wsadzony na ukos by KMS, dolot, silnik klze 200KM od mazdy, stroboskopy, zegary AFR i VACU, piękne fele...cdn
ODPOWIEDZ

Wróć do „Mechaniczny”