Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
TURBINA DOLOTOWA
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 2005-09-26 14:42
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Poznań
TURBINA DOLOTOWA
Co myślicie o tym?
Proszę o rady bo się zastanawiam czy warto inwestować w takie coś.
http://www.toptuner.pl/go/_info/?id=1090
Proszę o rady bo się zastanawiam czy warto inwestować w takie coś.
http://www.toptuner.pl/go/_info/?id=1090
Probe 2.0 `94r
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
-
- Posty: 379
- Rejestracja: 2005-09-30 16:45
- Galeria: viewtopic.php?t=10331
- Lokalizacja: Radomsko
a jak by to co szymon pokazał było elektryczne i kreciło sie w raz z obrotami silnika i jakby było to wiekrze+ jakis układ sterujący obrotami rosnącymi wraz z obrotami slinika to czy dało by to cosik???

nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
- Basf_Wrocław
- Posty: 956
- Rejestracja: 2004-08-26 11:44
- Samochód: R4 94
- Galeria: viewtopic.php?t=5626
- Lokalizacja: Wrocław
- Dee Jay
- Posty: 4179
- Rejestracja: 2004-11-10 10:58
- Samochód: II gen V6 1993
- Galeria: viewtopic.php?t=8900
- Lokalizacja: Kraków
- Basf_Wrocław
- Posty: 956
- Rejestracja: 2004-08-26 11:44
- Samochód: R4 94
- Galeria: viewtopic.php?t=5626
- Lokalizacja: Wrocław
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Pluto
- Posty: 597
- Rejestracja: 2006-04-23 17:57
- Galeria: viewtopic.php?t=11609
- Lokalizacja: Ostrołęka
- Ronin
- Posty: 957
- Rejestracja: 2005-09-26 15:56
- Galeria: viewtopic.php?t=7575
- Lokalizacja: Oława
Możliwe. Zmieniasz pojemność ukł. wydechowego. Wprowadzasz zawirowania, efekt cofania się spalin itp. Dlatego nie można kata wywalać tak na pałę. Ja wywaliłem i zastąpiłem rurą o takiej samej średnicy jak na wejściu. Otrzymałem faktycznie ładniejszy dzwięk i chyba lapszą reakcję na gaz w wyższych partiach obrotów. Ale chyba faktycznie zamontuję spowrotem kata.carmaniakHP pisze:To możliwe żeby moc po wycięciu kata spadła
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth...
Young men - enjoy with Your youth...

- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
- Drzymek
- Posty: 4382
- Rejestracja: 2004-12-30 20:21
- Samochód: Probe GT 92
- Galeria: viewtopic.php?t=5501
- Lokalizacja: Nowy Sącz
Oto co znalazłem na aljegro:
http://moto.allegro.pl/item163180919_tu ... eszen.html
Czy to coś warte?
http://moto.allegro.pl/item163180919_tu ... eszen.html
Czy to coś warte?

BEAUTY...POWER...SOUL...
- Kędziorek
- Posty: 3381
- Rejestracja: 2004-11-24 22:32
- Galeria: viewtopic.php?t=8098
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Albo ma bardzo małą bezwładność i nie działa - jest dodatkowym wiatraczkiem poprawiającym samopoczucie właściciela, równie dobrze do zamontowania na wylotach wywietrzników w kabinie. Startuje szybko, powodując niewielkie spowolnienie powietrza w dolocie i równie szybko staje dostosowując się do jego przepływu - ma niewielki negatywny wpływ (no może zawirowuje powietrze, co ma nieokreślony wpływ na osiągi, ale o tym sprzedawca nie pisze).
Albo jest ciężka, owszem - siłą bezwładności zasysa powietrze przez stożek, ale coś ją musi rozpędzić. Nie spaliny, nie elektryka - to samo powietrze, które potem niby pompuje. Więc najpierw znacznie spowalnia jego przepływ, żeby potem go przyspieszyć. Tylko kiedy "pompuje"? Wtedy, gdy silnik sam nie pobiera tego powietrza. Być może przez chwilę się przydaje, ale tuż potem, gdy silnik zacznie szybko zasysać, część pędu tracona jest na rozpędzanie turbinki (Kowalskiego?).
To już lepiej zamontować wentylator komputerowy na 12V z kolorowymi ledami
Albo jest ciężka, owszem - siłą bezwładności zasysa powietrze przez stożek, ale coś ją musi rozpędzić. Nie spaliny, nie elektryka - to samo powietrze, które potem niby pompuje. Więc najpierw znacznie spowalnia jego przepływ, żeby potem go przyspieszyć. Tylko kiedy "pompuje"? Wtedy, gdy silnik sam nie pobiera tego powietrza. Być może przez chwilę się przydaje, ale tuż potem, gdy silnik zacznie szybko zasysać, część pędu tracona jest na rozpędzanie turbinki (Kowalskiego?).
To już lepiej zamontować wentylator komputerowy na 12V z kolorowymi ledami

Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum:
Lekcja 1 (bardzo krótka) i
Lekcja 2 (krótka)

'89 2.0 Turbo downgrade





- Ronin
- Posty: 957
- Rejestracja: 2005-09-26 15:56
- Galeria: viewtopic.php?t=7575
- Lokalizacja: Oława
Tak wywalenie kata nic nie daje, jak ktos kiedys zdejmowal to widzial ze tam niema zabardzo co blokowac spalin, przelatuja one przez sito i nic wiecej. A takie turbinki to tylko bajer dla dzieci. jak chcecie cos sobie poprawic w aucie to polecam cos takiego http://cgi.ebay.com/ebaymotors/94-99-Fo ... dZViewItem
Robert pisze: To już lepiej zamontować wentylator komputerowy na 12V z kolorowymi ledami

Ale cały zestaw ma jedną niepodważalną marketingową zaletę: można przy piwku pochwalić się kumplom "uturbiłem samochód"

Black Probe 2.5v6 93r. TURBO Powered by 

- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
Witam,
Rozumiem Was chłopaki, ale... nie wszystko takie śmieszne jak się wydaje. Akurat ta "turbinka" to pewnie syf, ale np. wiele osób tutaj (czyt. każdy) śmiał jest z elektrycznych superchargerów ze Stanów - widziałem wykres jak to "gówno" dało 8 koni w Civicu
Hamowanie przed i po... Nigdy nie wiesz do póki nie sprawdzisz
Czasem można się pozytywnie zaskoczyć.
Pzdr.
Rozumiem Was chłopaki, ale... nie wszystko takie śmieszne jak się wydaje. Akurat ta "turbinka" to pewnie syf, ale np. wiele osób tutaj (czyt. każdy) śmiał jest z elektrycznych superchargerów ze Stanów - widziałem wykres jak to "gówno" dało 8 koni w Civicu


Pzdr.
-
- Posty: 379
- Rejestracja: 2005-09-30 16:45
- Galeria: viewtopic.php?t=10331
- Lokalizacja: Radomsko
a co myslicie o tym http://www.at2000.pl/index.php?option=c ... &Itemid=66 albo elektryczny kompresor http://www.at2000.pl/index.php?option=c ... Itemid=107
moze o to wam chodzi
moze o to wam chodzi

nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
-
- Posty: 379
- Rejestracja: 2005-09-30 16:45
- Galeria: viewtopic.php?t=10331
- Lokalizacja: Radomsko
pewnie to znacie?
Układy doładowania pozwalają zwiększyć moc dość znacznie (nawet ją
podwoić).Dzielą się z grubsza na Turbo, E-Charger, Semiturbo i Superchargery.
TURBO: Najprymitywniejszym układem jest tzw. turbo. Jest to rotacyjna sprężarka
łopatkowa napędzana wydechem lub sprzężona z wałem silnika. Prześwit
pomiędzy skrzydłami sprężającymi musi być na tyle duży, aby gdy obroty są małe,
pozwolić ssać powietrze przy możliwie małym oporze, a jednocześnie na tyle mały
aby stopień sprężania być jak największy. To samo dotyczy łopatek wydechu.
Stąd charakterystyka silnika turbodoładowanego wyostrza się wokół wysokich
obrotów, moc wzrasta tam stosownie do stopnia sprężania. W zakresie niskich
obrotów natomiast silnik słabnie nieco w stosunku do swoich niedoładowanych
odpowiedników. Rozwiązanie takie zwiększa zużycie paliwa wymuszając jazdę na
wysokich obrotach i generalnie kwalifikuje się raczej do Diesli a nie do silników
benzynowych choć jest często stosowane w samochodach tzw.
"pseudo-sportowych" - bo jest tanie.
Montaż jest raczej trudny. Sprężarka wymaga smarowania przepływowego
łożysk (trzeba podpiąć się do układu smarowania silnika). Średnica wewnętrzna
sprężarki nie może być zaniżona (często ludzie kupują sprężarkę "o numer
mniejszą" twierdząc - "wystarczy mi +40 KM" - popełniają prosty błąd - sprężarka
działa powyżej 3000 obrotów. Wcześniej silnik musi ciągnąć powietrze przez jej
śmigła. Mniejsza średnica = mniejszy prześwit = mniejszy przepływ. Silnik będzie
się dusić a na wskutek niedopalenia paliwa zawory i pierścienie zużyją się bardzo
szybko. Przykrość... Warto również zmienić pierścienie na nieco twardsze, jeżeli
wzrost mocy ma być większy niż 30 %.
Sprężarka turbo uzyskuje zazwyczaj osiągi rzędu 0.5-0.7 Bar przy 5500 obr/min
(silnika). Wzrost mocy można wyznaczyć wciąż dobrą metodę proporcji - max. o
60-70% (nie słyszałem o lepszych). Niezłe sprężarki robi Garrett(a) - generalnie
do większości samochodów
E-TURBO: Sprężarka elektryczna jest daleko przyjemniejszym rozwiązaniem - nie
obciąża silnika (prawie) i z przyczyn czysto technicznych nie zwiększa zużycia silnika
i paliwa (wszystko w granicach rozsądku oczywiście). Prześwit nie jest potrzebny
gdyż sprężarka mierzy ciśnienie na wyjściu i pompuje cały czas na tyle aby nie
spadało poniżej atmosferycznego (praca jałowa, minimalne obciążenie), bądź
powyżej pewnego zapotrzebowania uruchamia pełne obroty i spręża. Brak
prześwitu daje następną korzyść - nie potrzeba kręcić bardzo szybko - komory
sprężania są prawie szczelne! Nie trzeba więc skomplikowanego układu
smarowania a podawanie powietrza jest ściśle zależne od jego zapotrzebowania i
mocy. Silnik nie słabnie w żadnym zakresie obrotów a charakterystyka momentu
obrotowego rozszerza się nieco. Praktycznie same zalety o ile nie mamy apetytu na
drastyczne wzmocnienie silnika. Sam miałem przyjemność pracować z silnikami z
taką modyfikacją. Opiszę może przykład - najlepsze moim zdaniem rozwiązanie na
rynku za rozsądną cenę: TurboECharger firmy Turbodyne INC:
Stopień sprężania 0.4 Bar przy poborze prądu 95 A (silnik do 1.5 litra). Średnica
wewnętrzna 60 mm, technologia "szczelna" - bez prześwitu. Wzrost mocy
(producent) do 30%, zmierzony (Rover 1.4) 26% wzrost zużycia paliwa - ok. 4 %.
Czas montażu - 0.5 h. Czas regulacji i kalibracji - 0.5 h. Gwarancja 3 lata.
Policzmy samemu teoretyczny wzrost mocy: - np. 10:1 sprężanie , +4 Bar w
cylindrze, 40% wzrost mocy, ale zapotrzebowanie prądowe sprężarki ok. 100A
*12V =1.2KW = 1.5 KM. Sprawność układu: silnik-alternator jest w granicach 30%,
zatem potrzeba ok. 5 KM na zasilenie sprężarki (i te konie właśnie zwiększają
zużycie paliwa o 4 %); moc końcowa układu powinna wynieść 103 KM
(znamionowa Rover 1.4) +40% - 5KM =140 KM. Tyle teoria. Uzyskałem 131 KM.
Ciut jakby gorzej ale... i tak nieźle (skądinąd po dalszych, prostszych modyfikacjach
taki silnik uzyskuje 145 KM bez specjalnego wzrostu zużycia. A jaki ma moment
obrotowy - miód! Jestem zwolennikiem tego rozwiązania dla wszystkich lubiących
moc w granicach rozsądku.

nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
Ja bym niekoniecznie uznał to stałe ciśnienie doładowania za zaletęNajważniejsze zalety odśrodkowych kompresorów
elektrycznych to stałe ciśnienie doładowania, nie-
zależne od obrotów silnika oraz niska cena tej me-
tody doładowania silnika wolnossącego.

W końcu niekiedy jeździmy spokojniej, normalna turbina, opędzana spalinami wtedy nie doładowuje co ma przełożenie wprost na zużycie paliwa. Jeśli zaś chodzi o niską cenę...

Chyba przesada. Czy ktokolwiek zresztą widział to u kogoś zainstalowane? Według mnie to raczej jakiś erzac -obroty turbiny i zarazem ilość tłoczonego powietrza MUSZĄ zależeć od obrotów silnika, inaczej im wyższe obroty, tym mniejsze doładowanie.
Black Probe 2.5v6 93r. TURBO Powered by 
