Montaż kompresora do 1 gen .
- davidlive
- Posty: 2849
- Rejestracja: 2006-07-30 13:29
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=10466
- Lokalizacja: Polaniec
- Kontakt:
Montaż kompresora do 1 gen .
Panowie ostatnio sie zastanawiałem nad pojęciami turba i turbiny.
I wiem już że turbo to doładowanie (niech bezie że to jest kompresor ) na pasek a turbina to napędzana jest na spaliny .
W naszych probkach tj w 1 gen mamy tubrine , myślałęm co by sie działo gdyby nasze autka turbo dołądować czyli dać jeszcze turbo (kompresor )to wtedy cisnienie by bylo od startu czyli od 750 obr.
Nie wiem czy ktoś otym myslał ale ciekawe bu to było ile by można koni w ten sposób uzyskać i co trzeba by było przerobić ???
I wiem już że turbo to doładowanie (niech bezie że to jest kompresor ) na pasek a turbina to napędzana jest na spaliny .
W naszych probkach tj w 1 gen mamy tubrine , myślałęm co by sie działo gdyby nasze autka turbo dołądować czyli dać jeszcze turbo (kompresor )to wtedy cisnienie by bylo od startu czyli od 750 obr.
Nie wiem czy ktoś otym myslał ale ciekawe bu to było ile by można koni w ten sposób uzyskać i co trzeba by było przerobić ???
Ostatnio zmieniony 2007-02-28 10:28 przez davidlive, łącznie zmieniany 2 razy.
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU . Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny
I JEST ZNOWU . Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny
-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
- davidlive
- Posty: 2849
- Rejestracja: 2006-07-30 13:29
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=10466
- Lokalizacja: Polaniec
- Kontakt:
Koledzy ja tak slyszalem. poprawie posta bo może faktycznie motke troszke zrobilem .
Z tego co wiem to turbo to co innego niz turbina .
Niech bedzie po waszemu ze to kompresor , ale tubro a turbian ato na pewno inna rzecz.
Z tego co wiem to turbo to co innego niz turbina .
Niech bedzie po waszemu ze to kompresor , ale tubro a turbian ato na pewno inna rzecz.
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU . Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny
I JEST ZNOWU . Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny
- davidlive
- Posty: 2849
- Rejestracja: 2006-07-30 13:29
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=10466
- Lokalizacja: Polaniec
- Kontakt:
Przepraszam ale dowaliłem moj błąd nie przeczytale tego co trzeba sorki Ale ze mnie idiota hehe
Ale nie zmienia to faktu że można by sie pobawic w montowanie kompresora , np zeby turbo dziore zlikwodować.
Ale nie zmienia to faktu że można by sie pobawic w montowanie kompresora , np zeby turbo dziore zlikwodować.
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU . Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny
I JEST ZNOWU . Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny
- daniel
- Posty: 947
- Rejestracja: 2006-07-27 20:23
- Galeria: viewtopic.php?t=9642
- Lokalizacja: Rumia
podziel to sobie troche inaczej
1. turbo, turbina, turbawka, suszarka - czy jakie tam inne nazwy słyszałeś( jest napędzana poprzez spaliny wydostające sie z silnika ) np. w Probe
2. kompresor ( jest napędzany mechanicznie, np. poprzez pasek ) np. VW Corrado
jak masz możliwiść zobacz co te 2 autka mają pod maska i dowiesz Sie w czym jest różnica
pozdr.
ps. co do turbo dziury, to np. szybciej włancza sie turbina jadąc po góre ( silnik pracuje pod większym obciążeniem ) - to tak z moich
obserwacji
1. turbo, turbina, turbawka, suszarka - czy jakie tam inne nazwy słyszałeś( jest napędzana poprzez spaliny wydostające sie z silnika ) np. w Probe
2. kompresor ( jest napędzany mechanicznie, np. poprzez pasek ) np. VW Corrado
jak masz możliwiść zobacz co te 2 autka mają pod maska i dowiesz Sie w czym jest różnica
pozdr.
ps. co do turbo dziury, to np. szybciej włancza sie turbina jadąc po góre ( silnik pracuje pod większym obciążeniem ) - to tak z moich
obserwacji
było - 2.2GT 93r. przerobione
- MERCEDES CLK compressor
jest - SUBARU IMPREZA
- MERCEDES CLK compressor
jest - SUBARU IMPREZA
- Basf_Wrocław
- Posty: 956
- Rejestracja: 2004-08-26 11:44
- Samochód: R4 94
- Galeria: viewtopic.php?t=5626
- Lokalizacja: Wrocław
To może ja jako jedyny odpowiem na pytanie kolegi. To co piszesz nie ma żadnego sensu. Dokładając kompresor zwiększyłbyś tylko ciśnienie doładowania co możesz również wykonać przez podkręcenie turbiny. Jedynym twoim ograniczeniem w tym momencie jest wytrzymałość silnika. Poczytaj troche forum kilka silników się już w tym klubie przekręciło. Jeśli wzmocnisz silnik i ogólnie pobawisz się w poważny tuning za duże pieniądze to wystarczy, że włożysz większą turbinkę
2.0, 16v, Klima, 94 r,
- daniel
- Posty: 947
- Rejestracja: 2006-07-27 20:23
- Galeria: viewtopic.php?t=9642
- Lokalizacja: Rumia
- daniel
- Posty: 947
- Rejestracja: 2006-07-27 20:23
- Galeria: viewtopic.php?t=9642
- Lokalizacja: Rumia
wingerman pisze:daniel wlasnie piszesz o kompresorze, kompresor moze byc napedzany np. elektycznie badz poprzez pasek klinowy.
a tak..cholera po tym co napisał davidline to mi sie już zaczyna pi....lic
ale co do turbo - dziury, to jak juz gdzieś na forum było napisane, mniejsze turbo będzie działać od niższych obrotów bo ilość spalin potrzebna to jego napędzenia jest mniejsza wiec....."d..line" miałby mniejsza turbo dziure
Ostatnio zmieniony 2007-02-28 00:08 przez daniel, łącznie zmieniany 1 raz.
było - 2.2GT 93r. przerobione
- MERCEDES CLK compressor
jest - SUBARU IMPREZA
- MERCEDES CLK compressor
jest - SUBARU IMPREZA
tak czytma i sobie mysle z kad jest nazwa kompresor ... Kompresor - sprężarka czyli cos co spreza .... czyli to co jest w probie to co jest w coreado i to na prad to wszystko sa kompresory ... tylko roznego typu ...
Ze względu na zasadę działania, sprężarki dzielą się na:
sprężarki objętościowe:
tłokowe,
membranowe,
rotacyjne:
śrubowe,
z wirującymi tłokami (Rootsa),
z pierścieniem wodnym,
łopatkowe,
Sprężarki przepływowe:
promieniowe,
osiowe,
osiowo-promieniowe.
Turbina (z łac. turbo, burza, trąba powietrzna) – silnik przepływowy wykorzystujący bezpośrednio entalpię, energię kinetyczną lub potencjalną przepływającego czynnika do wytwarzania energii mechanicznej i mocy mechanicznej. Elementem wirnika oddziałującym z czynikiem są w specjalny sposób kształtowane łopatki.
Budowa:
Podstawowym elementem każdej turbiny jest łopatka, która jest przymocowana do piasty, tarczy lub bębna. Łopatki są przymocowane na całym obwodzie bębna lub tarczy, tworząc tak zwany wieniec łopatkowy lub palisadę łopatkową. Piasta, bęben bądź tarcza jest osadzona na wale; czasem są one wykonane jako jeden element. Wał razem z piastą / tarczą / bębnem i wieńcem łopatkowym stanowią wirnik turbiny, na którym generowany jest moment obrotowy w wyniku przepływu gazu bądź cieczy.
Ze względu na zasadę działania, sprężarki dzielą się na:
sprężarki objętościowe:
tłokowe,
membranowe,
rotacyjne:
śrubowe,
z wirującymi tłokami (Rootsa),
z pierścieniem wodnym,
łopatkowe,
Sprężarki przepływowe:
promieniowe,
osiowe,
osiowo-promieniowe.
Turbina (z łac. turbo, burza, trąba powietrzna) – silnik przepływowy wykorzystujący bezpośrednio entalpię, energię kinetyczną lub potencjalną przepływającego czynnika do wytwarzania energii mechanicznej i mocy mechanicznej. Elementem wirnika oddziałującym z czynikiem są w specjalny sposób kształtowane łopatki.
Budowa:
Podstawowym elementem każdej turbiny jest łopatka, która jest przymocowana do piasty, tarczy lub bębna. Łopatki są przymocowane na całym obwodzie bębna lub tarczy, tworząc tak zwany wieniec łopatkowy lub palisadę łopatkową. Piasta, bęben bądź tarcza jest osadzona na wale; czasem są one wykonane jako jeden element. Wał razem z piastą / tarczą / bębnem i wieńcem łopatkowym stanowią wirnik turbiny, na którym generowany jest moment obrotowy w wyniku przepływu gazu bądź cieczy.
Ostatnio zmieniony 2007-02-28 00:13 przez Anyszes, łącznie zmieniany 1 raz.
UNITE AND WIN
- daniel
- Posty: 947
- Rejestracja: 2006-07-27 20:23
- Galeria: viewtopic.php?t=9642
- Lokalizacja: Rumia
- daniel
- Posty: 947
- Rejestracja: 2006-07-27 20:23
- Galeria: viewtopic.php?t=9642
- Lokalizacja: Rumia
winger a nie lepiej to zakończyć i uświadomić davidowi że.
turbo to jedno
sprężarka( kompresor ) to drugie
połączyć te 2 rzeczy?? - raczej nie ma sęsu ( nie wiadomo wogle czy by sie dało)
chce większe turbo, niech Sie liczy z tym że odczuje większą moc przy wyższych obrotach
chce mniejszą turbo - dziure, niech zostawi tą sprężarke co ma i tym sie zadowoli, ewentualnie wstawi zwężke i cieszy sie doładowaniem w większym zakresie obrotów niż w przypadku dużej sprężarki
i to chyba na tyle w tym temacie davidline o to pytał i ma odpowiedź...a jak chce wiedzieć dokładniej to na forum już troche informacji na ten temat sie przewinęło
turbo to jedno
sprężarka( kompresor ) to drugie
połączyć te 2 rzeczy?? - raczej nie ma sęsu ( nie wiadomo wogle czy by sie dało)
chce większe turbo, niech Sie liczy z tym że odczuje większą moc przy wyższych obrotach
chce mniejszą turbo - dziure, niech zostawi tą sprężarke co ma i tym sie zadowoli, ewentualnie wstawi zwężke i cieszy sie doładowaniem w większym zakresie obrotów niż w przypadku dużej sprężarki
i to chyba na tyle w tym temacie davidline o to pytał i ma odpowiedź...a jak chce wiedzieć dokładniej to na forum już troche informacji na ten temat sie przewinęło
było - 2.2GT 93r. przerobione
- MERCEDES CLK compressor
jest - SUBARU IMPREZA
- MERCEDES CLK compressor
jest - SUBARU IMPREZA
- davidlive
- Posty: 2849
- Rejestracja: 2006-07-30 13:29
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=10466
- Lokalizacja: Polaniec
- Kontakt:
Panowie poprawie moją wypowiedz bo faktycznie zamotałem troszke
Ale sam fakt zamontowania kompresora jest ciekawy .
Napisałem o tym turbo i turbinie ponieważ tak mi kolega gadał niby syn mechanika jednak zna sie mniej niż ja .
Ale sam fakt zamontowania kompresora jest ciekawy .
Napisałem o tym turbo i turbinie ponieważ tak mi kolega gadał niby syn mechanika jednak zna sie mniej niż ja .
BYŁ - PROBE 2.2GT 90' był od 2007 do 2009
I JEST ZNOWU . Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny
I JEST ZNOWU . Ta sama wersja, ten sam rocznik, to samo wyposażenie. Jest identyczny
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Panowie otoz pomysl kolegi davivlive wcale nie jest tak niedorzeczny jakby sie komus wydawalo czemu?
Otoz polaczenie kompresora i turbosprezaki jest bardzo madrym pomyslem gdyz w takim ukladzie mam tak:
-dobieramy kompresor ze sprzeglem elektro(wraz z kuleczkiem) tak aby doladowanie osiagnac na przyklad przy 1300obr/min a wiec mamy mocny dol
-dobieramy tak turbosprzearke ze pompuje ona od miejsca gdzie kompresor ma swoje max obroty (w momencie max obrotow kompresora wylacza sie go poprzez speglo elektromagnetyczne)
Niestety rozwiaqzanie takie ma swoje wady
1.TRAKCJA
2.problemy techniczne w odpwoiednim doborze wszytskich komponentow (tutaj wszytsko trzeba wyliczyc nie da sie dobrac na oko a dane od producentow sa slabe niestety my nie mozemy liczyc na wspolprace inzynierow z firm garret czy eaton na ktora moga liczyc wielkie koncerny)
3.problem ciezaru takiego autka (niby nie wiele ale zawsze)
4no i oczywiscie wspomniany juz problem wytrzymalosci bebechow autka niestety przy takim setupie trzeba sie liczyc z bardzo duzymi silami dzialajacym na silnik juz od samego dolu wiec nie ma mowy o pol srodkach caly silnik musialby byc wzmocniony a to juz duze bańki nawet bardzo duze
Pozdrawiam
Otoz polaczenie kompresora i turbosprezaki jest bardzo madrym pomyslem gdyz w takim ukladzie mam tak:
-dobieramy kompresor ze sprzeglem elektro(wraz z kuleczkiem) tak aby doladowanie osiagnac na przyklad przy 1300obr/min a wiec mamy mocny dol
-dobieramy tak turbosprzearke ze pompuje ona od miejsca gdzie kompresor ma swoje max obroty (w momencie max obrotow kompresora wylacza sie go poprzez speglo elektromagnetyczne)
Niestety rozwiaqzanie takie ma swoje wady
1.TRAKCJA
2.problemy techniczne w odpwoiednim doborze wszytskich komponentow (tutaj wszytsko trzeba wyliczyc nie da sie dobrac na oko a dane od producentow sa slabe niestety my nie mozemy liczyc na wspolprace inzynierow z firm garret czy eaton na ktora moga liczyc wielkie koncerny)
3.problem ciezaru takiego autka (niby nie wiele ale zawsze)
4no i oczywiscie wspomniany juz problem wytrzymalosci bebechow autka niestety przy takim setupie trzeba sie liczyc z bardzo duzymi silami dzialajacym na silnik juz od samego dolu wiec nie ma mowy o pol srodkach caly silnik musialby byc wzmocniony a to juz duze bańki nawet bardzo duze
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
1-gen 90 2.2 GT
- Mr. Cynk
- Posty: 3325
- Rejestracja: 2003-09-14 22:41
- Samochód: Pontiac TransAM 350'
- Lokalizacja: W-M UE
Co wy wiecie o turbodoładowaniu.... (B. Linda)
bo uturbić to trzeba umić.... (C. Pazura)
teraz ode mnie
pierwsza sprawa to fakt że kiedy założymy turbosprężarę napędzaną spalinami to mamy prawie efekt czegoś z niczego, mpodkreślam prawie.
W każdym innym przypadku (supercharger, turbocharger....) aby otrzymać jakąś moc musimy w ten proces poświęcić pewną moc silnika. Albo bedzie to pasek i napędzanie paskiem albo będzie to alternator i jego obciążenie turbawką elektryczną.
druga sprawa -> Quaki, wydaje mi się że moment przejścia ze sprężarki na pasku ze sprzęgiełkiem na sprężanie sprężarą spalinową może owocować problemami nie do przejścia i szarpaniem na tym etapie.
inaczej osiągasz przełomowe powiedzmy 1300 obrotów powoli napędzając auto na jedynce a inaczej depcząc te auto mocno na powiedzmy 3 biegu. mam wrażenie że ciśnienia początkowe na 1300 obrotów w turbinie spalinowej będą na tyle różne, że może być to nie do wyregulowania.
bo uturbić to trzeba umić.... (C. Pazura)
teraz ode mnie
pierwsza sprawa to fakt że kiedy założymy turbosprężarę napędzaną spalinami to mamy prawie efekt czegoś z niczego, mpodkreślam prawie.
W każdym innym przypadku (supercharger, turbocharger....) aby otrzymać jakąś moc musimy w ten proces poświęcić pewną moc silnika. Albo bedzie to pasek i napędzanie paskiem albo będzie to alternator i jego obciążenie turbawką elektryczną.
druga sprawa -> Quaki, wydaje mi się że moment przejścia ze sprężarki na pasku ze sprzęgiełkiem na sprężanie sprężarą spalinową może owocować problemami nie do przejścia i szarpaniem na tym etapie.
inaczej osiągasz przełomowe powiedzmy 1300 obrotów powoli napędzając auto na jedynce a inaczej depcząc te auto mocno na powiedzmy 3 biegu. mam wrażenie że ciśnienia początkowe na 1300 obrotów w turbinie spalinowej będą na tyle różne, że może być to nie do wyregulowania.
-
- Posty: 789
- Rejestracja: 2005-11-01 00:10
- Galeria: viewtopic.php?t=6696
Opcja fajna praktykowana w stanach ale nie sądzę żeby ktoś to zestroił u nas nie ma szans.Poza tym w Polsce nie spotkałem się z takim rozwiązaniem no chyba że Quaki coś wymodzi ale jak na razie nie może skończyć od 2 lat kompresora.
A tak na poważnie to Gt I ma spory potencjał i nie sądzę żeby taki pomysł miał rację bytu.Do F2 można zamontować spore turbo i nie będzie turbo dziury wystarczy dobry kolektor wydechowy przecież to czterocylindrowa jednostka a nie np.V8mka.
A tak na poważnie to Gt I ma spory potencjał i nie sądzę żeby taki pomysł miał rację bytu.Do F2 można zamontować spore turbo i nie będzie turbo dziury wystarczy dobry kolektor wydechowy przecież to czterocylindrowa jednostka a nie np.V8mka.
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Cynki to jest do zrobienia bez problemu pamietaj ze zarowno turbina jak i kompresor dzialaja wraz z silnikiem nonstop z tym ze kolko na kom presorze mozna tak dobrac ze obroty na silniku beda wywolywaly obroty kompresora x3 na przyklad czyli masz 800obrotow silnika a 2400Obrotow kompresora z tym ze wtedy potzrebne jest odlaczenie kompresora przy obrotach pwoiedzmy 4tys obrotow silnika gdyz krecenie go powyzej pewneij wartosci moze sie skonczyc malym bum też kompresor sobie pompuje naprzyklad wraz z turbina (ktora zaczyna pompowanie od 3,5tys obrotow ) do 4 tys wtedy sie odlacza a turbina pompuje dalej az do pwoiedzmy 7 tys obrotow
Tyle teorja i jak kalii pwoiedzial opcja stosowana w USA dla wielkich silnikow
Co do tego czy ja bede cos takiego modzil na pewno nie z uwagi na ogromne koszta takiej operacji i byly nie bylo duze zawansowanie techniczne (dalo by sie to zrobic ale jak juz cos takiego robic to solidnie a do ego trzeba by wagon pieniedzy)
Pozdrawiam
ps. faktycznie kompresora nie skonczylem mea culpa ale sie poprawie
Tyle teorja i jak kalii pwoiedzial opcja stosowana w USA dla wielkich silnikow
Co do tego czy ja bede cos takiego modzil na pewno nie z uwagi na ogromne koszta takiej operacji i byly nie bylo duze zawansowanie techniczne (dalo by sie to zrobic ale jak juz cos takiego robic to solidnie a do ego trzeba by wagon pieniedzy)
Pozdrawiam
ps. faktycznie kompresora nie skonczylem mea culpa ale sie poprawie
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
1-gen 90 2.2 GT
- pytlar
- Posty: 954
- Rejestracja: 2006-06-05 11:04
- Galeria: viewtopic.php?t=8824
- Lokalizacja: Prabuty
Jednak wniosl sporo kopiujac wiedze z wikipediiwingerman pisze:Anyszes nie wniosles nic nowego do dyskusji poza trudnym do przeczytania poczatkiem postu.
wingerman kilka postow wyzej
nawet poprawil to co Ty napisales )
moze latwiej bylo napisac to w ten posob:
Kompresor/sprezarka - urzadzenie kompresujace/spreza (np powietrze)
Turbina (turbo sprezarka) to tez kompresor ale napedzany turbinka
-
- Posty: 774
- Rejestracja: 2003-07-30 15:47
- Galeria: viewtopic.php?t=7505
- Lokalizacja: Gdynia
- Kontakt:
Dobra Panowie przestancie sie z chlopaka nabijac zapytal juz wie
Co do tego Polo to tak jak najbardziej VW poczynilo cos takiego i ma to miec 200kM ale tutaj male ale VW jako koncern moze sobie zarzyczyc pasujace im dokladnie turbine i kompresor a my no coz mozemy wybierac tylko ze tego co jest na rynku a zeby przerobki nie przekroczyly wartosci autka to jeszcze najczesciej wybieramy z uzywek wiec oczym mowa
Pozdrawiam
Co do tego Polo to tak jak najbardziej VW poczynilo cos takiego i ma to miec 200kM ale tutaj male ale VW jako koncern moze sobie zarzyczyc pasujace im dokladnie turbine i kompresor a my no coz mozemy wybierac tylko ze tego co jest na rynku a zeby przerobki nie przekroczyly wartosci autka to jeszcze najczesciej wybieramy z uzywek wiec oczym mowa
Pozdrawiam
2-gen 93 2.5 V6
1-gen 90 2.2 GT
1-gen 90 2.2 GT