Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
V max 200km/h
V max 200km/h
Witam
od razu pisze ze szukałem w archiwum i nie bede kontynuował starych postów bo przypadek mój jest inny niz omawiane w starych postach.
Wiec tak
2,5 v6 97r - predkosc max na 5 biegu to równe 200km/h pedał na naxa wcisniety. Troszke mało.
Inny objaw to np to ze przy ostrzejszym ruszaniu tak ok 1000-2000 obr silnik sie dławi - sprawdzaem swiece przewody i nic na ich wine nie wskazuje.
wymiana filtru powietrza, klocki nie blokuja.
Spalania w miesice nawet do 18 litrów w trasie przy predkosci 110 ok 9litrów
Rozrzad był wymieniany
z starych postów dowiedziałem sie ze moga byc nastepujace przyczyny
1. Katalizator
2.VRIS-y
3.Sondy
moze ktos z was miał podobny przypadek w waszych probach?
JAk moge sprawdzic czy to wina katalizatora ?
jak sprawdzic te VRIS-y (nawet nie mam pojecia gdzie one sa i jak wygladaja)
jak sprawdzic sondy ?
od razu pisze ze szukałem w archiwum i nie bede kontynuował starych postów bo przypadek mój jest inny niz omawiane w starych postach.
Wiec tak
2,5 v6 97r - predkosc max na 5 biegu to równe 200km/h pedał na naxa wcisniety. Troszke mało.
Inny objaw to np to ze przy ostrzejszym ruszaniu tak ok 1000-2000 obr silnik sie dławi - sprawdzaem swiece przewody i nic na ich wine nie wskazuje.
wymiana filtru powietrza, klocki nie blokuja.
Spalania w miesice nawet do 18 litrów w trasie przy predkosci 110 ok 9litrów
Rozrzad był wymieniany
z starych postów dowiedziałem sie ze moga byc nastepujace przyczyny
1. Katalizator
2.VRIS-y
3.Sondy
moze ktos z was miał podobny przypadek w waszych probach?
JAk moge sprawdzic czy to wina katalizatora ?
jak sprawdzic te VRIS-y (nawet nie mam pojecia gdzie one sa i jak wygladaja)
jak sprawdzic sondy ?
Pozdrawiam Don_luk
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10628
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
Re: V max 200km/h
A przy jakich obrotach silnika? Jakie felgi / opony?Don_Luk pisze:2,5 v6 97r - predkosc max na 5 biegu to równe 200km/h pedał na naxa wcisniety.
- Kocureq
- Klubowicz
- Posty: 10628
- Rejestracja: 2006-03-21 21:35
- Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
- Galeria: viewtopic.php?t=10333
- Lokalizacja: Warszawa
- Ronin
- Posty: 957
- Rejestracja: 2005-09-26 15:56
- Galeria: viewtopic.php?t=7575
- Lokalizacja: Oława
- Sqad
- Posty: 4078
- Rejestracja: 2005-08-11 15:35
- Samochód: Mazda RX8 Renesis '06
- Galeria: viewtopic.php?t=6231
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
opony 225/50 przy feldze 16 cali
swiece jak wykreciłem to stan elektrod był bez zastrzezen tzn nie był czarny a brazowe , przeczysciłem i zamontowałem spowrotem nie zmieniajac.
Sprawdzałem je w taki sposób ze na zapalonym silniku wyciagałem po koli kazdy z kabli i słuchałem czy obroty spadna i na kazdym garze było po wyjeciu słychac spadki obrotów.
swiece jak wykreciłem to stan elektrod był bez zastrzezen tzn nie był czarny a brazowe , przeczysciłem i zamontowałem spowrotem nie zmieniajac.
Sprawdzałem je w taki sposób ze na zapalonym silniku wyciagałem po koli kazdy z kabli i słuchałem czy obroty spadna i na kazdym garze było po wyjeciu słychac spadki obrotów.
Pozdrawiam Don_luk
wiec tak autko kupiłem w grudniu a troszke stało w komisie. Ale widac ze nie dawno byo wszytko wymieniane w nim filtry rozrzad swiece i przewody itp. ZAciski nie sa zapieczone ładnie sie kreca koła.
jak czytam na forum inne podobne tematy to wyni moze lezec w tych rzeczch które wyzej wymieniłem. I chciałbym sie dowiedziec jak moge sprawdzic np sonde lambda czy katalizatror czy Vrisy
jak czytam na forum inne podobne tematy to wyni moze lezec w tych rzeczch które wyzej wymieniłem. I chciałbym sie dowiedziec jak moge sprawdzic np sonde lambda czy katalizatror czy Vrisy
Pozdrawiam Don_luk
-
- Posty: 92
- Rejestracja: 2006-09-07 16:19
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Paniówki(okolice Gliwic)
Vrisy są z tyłu silnika-2 selenoidy i przeważnie są zrypane w każdej V6.więcej na temat Vrisów i ich naprawy możesz znalesc tutaj http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... atalizator niema wpływu na spalanie natomiast sondy mają i to dużo.Jak sprawdzić niewiem..ja wymieniłe na nowe bo mi komputer pokazywał że jedna nie zmienia napiecia.
Ford probe 2.5V6 94r.
- RX
- Posty: 4099
- Rejestracja: 2004-10-06 10:15
- Samochód: '99 Corvette
- Galeria: viewtopic.php?t=17374
- Kontakt:
dzieki chłopaki widze jakies wrecie konkretne odpowiedzi.
VRISY - czytałem na forum inne artykuły i mowia ze to moga byc vrisy ? przeciez 200km/h to smiech w tym aucie ??? Wiec co moze byc przyczyna ? Katalizator ? moge wywalic katalizator ale czy to na pewno jest jego wina ? jak moge to sprawdzic ? Jak wywale katalizator to jak z analiza spalin ? nie bedzie problemów na przegladzie ? i czy wywalenie katalizatora nie wpłynie na spalanie ?
RX - dlaczego sadziszs ze vrisy nie zablokuja predkosci max ? przeciez 200km/h to nie jest predkosc max dla tego auta ?
Co do sond to z tego co piszesz RX to sa 2 sondy lambda w probie ? jedna pewnie jest koło katalizatora a druga ? czy jest jakas mozliwosc sprawdzenia ich bez specjalnego testera ?
A moze znacie jakiegos mechanika z ŁODZI co by sie znał na probach i co by wykrył czy to wina VRisów lub sond ?
VRISY - czytałem na forum inne artykuły i mowia ze to moga byc vrisy ? przeciez 200km/h to smiech w tym aucie ??? Wiec co moze byc przyczyna ? Katalizator ? moge wywalic katalizator ale czy to na pewno jest jego wina ? jak moge to sprawdzic ? Jak wywale katalizator to jak z analiza spalin ? nie bedzie problemów na przegladzie ? i czy wywalenie katalizatora nie wpłynie na spalanie ?
RX - dlaczego sadziszs ze vrisy nie zablokuja predkosci max ? przeciez 200km/h to nie jest predkosc max dla tego auta ?
Co do sond to z tego co piszesz RX to sa 2 sondy lambda w probie ? jedna pewnie jest koło katalizatora a druga ? czy jest jakas mozliwosc sprawdzenia ich bez specjalnego testera ?
A moze znacie jakiegos mechanika z ŁODZI co by sie znał na probach i co by wykrył czy to wina VRisów lub sond ?
Pozdrawiam Don_luk
- HellHound
- Posty: 1294
- Rejestracja: 2006-06-03 13:43
- Samochód: Focus 2004r. TDCI
- Galeria: viewtopic.php?t=12610
- Lokalizacja: Międzyzdroje
Tu masz o katalizatorze. http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic ... atalizator
Let The Galaxy Burn....
- TYKWA
- Posty: 1296
- Rejestracja: 2005-04-03 18:31
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=6180
- Lokalizacja: polska
Sorki za jezyk , ale nie trawie takiego postepowania.
Gosciu odblokuj sie nareszcie , a nie sluchaj tylko tych rad które Ci pasujá. Uparles sie na lambde i kata , a nie sluchasz np MISKA , który Ci wyraznie wysmial Twojá "maluchowá" metode sprawdzania kabli i swiec. Wypierdziel te swiece jak najdalej od auta , wymien te najlepsze kable które masz i sprawdz cisnienie w cylindrach tez tak jak Ci radzil MISIEK.
Nie fantazjuj o wyzszej predkosci , jak nie zadbasz o silnik!!!
Zapoznaj sie z zasadá dzialania V-risów , a nie bedziesz sie pytal dlaczego nie zablokujá maks predkosci i nie trwaj z uporem maniaka przy swoim , a jesli juz to nie zadawaj pytan na Forum skoro i tak nie zrobisz tak jak inni radzá.
Wiedz równiez ze czesci sie zuzywajá i niektóre np swiece wymienia sie po okreslonym przebiegu , chocby byly idealne z wygladu.
Gosciu odblokuj sie nareszcie , a nie sluchaj tylko tych rad które Ci pasujá. Uparles sie na lambde i kata , a nie sluchasz np MISKA , który Ci wyraznie wysmial Twojá "maluchowá" metode sprawdzania kabli i swiec. Wypierdziel te swiece jak najdalej od auta , wymien te najlepsze kable które masz i sprawdz cisnienie w cylindrach tez tak jak Ci radzil MISIEK.
Nie fantazjuj o wyzszej predkosci , jak nie zadbasz o silnik!!!
Zapoznaj sie z zasadá dzialania V-risów , a nie bedziesz sie pytal dlaczego nie zablokujá maks predkosci i nie trwaj z uporem maniaka przy swoim , a jesli juz to nie zadawaj pytan na Forum skoro i tak nie zrobisz tak jak inni radzá.
Wiedz równiez ze czesci sie zuzywajá i niektóre np swiece wymienia sie po okreslonym przebiegu , chocby byly idealne z wygladu.
byl sobie Probek 2.5 - R.I.P - 01.05.08 



MYK dzieki za wsparcie, w sumie to nie powinienem juz tu nic pisac ale szkoda mi goscia i tych ktorzy daja "dobre" rady 
po 1 - vrisy w prawie kazdym probasie dzialaja !! jak lubie nie potrafia ich sprawdzic to niech kupuja vris boxy i sie oklamuja
po 2 - Nigdy w zyciu nie wywalaj katalizatora !!! za duzo kosztuje zeby go marnowac no i chroni nasze srodowisko
(i nie smierdzi tak bardzo z wydechu) - osiagi tez moga sie pogorszyc jak go wypatroszysz....
po 3 - swiece maja miec okreslona odleglosc miedzy elektrodami - sprawdzanie na oko nic nie da
po 4 - wyrzuc ksiazke "sam naprawiam fiata 126p"
:P

po 1 - vrisy w prawie kazdym probasie dzialaja !! jak lubie nie potrafia ich sprawdzic to niech kupuja vris boxy i sie oklamuja

po 2 - Nigdy w zyciu nie wywalaj katalizatora !!! za duzo kosztuje zeby go marnowac no i chroni nasze srodowisko

po 3 - swiece maja miec okreslona odleglosc miedzy elektrodami - sprawdzanie na oko nic nie da
po 4 - wyrzuc ksiazke "sam naprawiam fiata 126p"

- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Heh, bo trzeba było sobie kupić jedynkę, to nie miałbyś takich problemów.
Przynajmniej problemów z Vrisami.
To żarcik.
Mów co chcesz, ale Misiek ma naprawdę dużo racji.
Ja na Twoim miejscu sprawdziłbym ciśnienie na tłokach (tzw. kompresję)
Z tym wywaleniem kata, to też nie przesadzajcie, bo dwójki z katem też jeżdżą więcej niż 200.
Myślicie, że sondy mogłyby ograniczyć prędkość? Moim zdaniem mógłby palić kosmiczne ilości paliwa, ale żeby nie mógł iść więcej?
Może pompa nie wydala, może aparat, moduł?
Może faktycznie zaciski, sprawdź czy nie za bardzo grzeją Ci się koła,
po takiej jeździe.
Z resztą to tylko gdybanie. Nie wiemy jak samochód się zachowuje przy dwustu na godzinę. Trzeba więcej konkretów.


To żarcik.


Mów co chcesz, ale Misiek ma naprawdę dużo racji.
Ja na Twoim miejscu sprawdziłbym ciśnienie na tłokach (tzw. kompresję)
Z tym wywaleniem kata, to też nie przesadzajcie, bo dwójki z katem też jeżdżą więcej niż 200.
Myślicie, że sondy mogłyby ograniczyć prędkość? Moim zdaniem mógłby palić kosmiczne ilości paliwa, ale żeby nie mógł iść więcej?
Może pompa nie wydala, może aparat, moduł?
Może faktycznie zaciski, sprawdź czy nie za bardzo grzeją Ci się koła,
po takiej jeździe.
Z resztą to tylko gdybanie. Nie wiemy jak samochód się zachowuje przy dwustu na godzinę. Trzeba więcej konkretów.

[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- Adamkat
- Posty: 320
- Rejestracja: 2004-03-08 19:52
- Samochód: ford probe gt 91
- Galeria: viewtopic.php?t=10500
- Lokalizacja: Lębork
Chlopaki prawda jest taka ze jezeli nie zadbasz o podstawowe rzeczy i wymiane ich jak swiece, olej, kable itp. nie ma co marzyc o osiagach trzeba zadbac o to co wazne a potem inne unowoczesnienia!!!
Przede wszystkim trzeba cos niecos zainwestowac w probka bo wiekowy.
NIe zawsze jesli cos wyglada na dobre nie musi byc wcale takie!!
Moja rada powymieniaj pare rzeczy na nowe i zobacz! moze beda efekty. Nikt Ci nie wysssie z palca gotowej odpowiedzi na twoj problem, czasem to ... albo..
Przede wszystkim trzeba cos niecos zainwestowac w probka bo wiekowy.
NIe zawsze jesli cos wyglada na dobre nie musi byc wcale takie!!
Moja rada powymieniaj pare rzeczy na nowe i zobacz! moze beda efekty. Nikt Ci nie wysssie z palca gotowej odpowiedzi na twoj problem, czasem to ... albo..

2.2 GT-91r. był
2.0 16v-97r.był
2.2 GT -91r JEST
"Kazda droga prowadzi ku doskonalosci"
2.0 16v-97r.był
2.2 GT -91r JEST
"Kazda droga prowadzi ku doskonalosci"
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Arturo, przestań.
Kurcze, wystarczy poczytać choćby ten temat:
http://www.fordprobe.pl/forum/viewtopic.php?t=10319
I nie mów mi, że wszyscy mają wywalone katalizatory.
To jakaś bzdura.
Kurcze, wystarczy poczytać choćby ten temat:

I nie mów mi, że wszyscy mają wywalone katalizatory.
To jakaś bzdura.

[o]Piękno nie zna ceny.[/o]
- Tomasz S
- Posty: 1692
- Rejestracja: 2004-11-25 18:21
- Galeria: viewtopic.php?t=5611
- Lokalizacja: Łódź
Cześć Don Luck ! (Łukasz ? , Lucjan ?)
Masz 60 - 80 zeta ? Za tę cenę na ul Wysokiej , fachowiec zrobi Ci przegląd od A do Z ... i prawdopodobnie trafnie zdiagnozuje usterkę . To takie pójście na skróty ; ale skuteczne i może być finansowo korzystniejsze w ostatecznym rozrachunku
Zatkane kata to tylko jedna z wielu możliwości (wywalenie może pomóc , ale nie osiągniesz nominalnej mocy ).
Jak wcześniej było pisane - sprawdź ciśnienie ! ... i czy oleju nie bierze .
Prędkość którą powinieneś rozwinąć na maxa na pewno przekraczać powinna 230km/h .
NIE KORZYSTAJ Z SERWISU MAZDY NA RUDZIE PABIANICKIEJ !!! - TO PAPRAKI .
... i nie obrażaj się niepotrzebnie jeśli ktoś chce Ci pomóc
Powodzenia
Tomek
ps. "szukaj" "szukaj" "szukaj" "szukaj" "szukaj" "szukaj" "szukaj" "szukaj" ... wiem dużo czytania
trochę zimnej krwi i samozaparcia a wiele się dowiesz (nie tylko o Twoich aktualnych problemach)
Masz 60 - 80 zeta ? Za tę cenę na ul Wysokiej , fachowiec zrobi Ci przegląd od A do Z ... i prawdopodobnie trafnie zdiagnozuje usterkę . To takie pójście na skróty ; ale skuteczne i może być finansowo korzystniejsze w ostatecznym rozrachunku

Zatkane kata to tylko jedna z wielu możliwości (wywalenie może pomóc , ale nie osiągniesz nominalnej mocy ).
Jak wcześniej było pisane - sprawdź ciśnienie ! ... i czy oleju nie bierze .

Prędkość którą powinieneś rozwinąć na maxa na pewno przekraczać powinna 230km/h .
NIE KORZYSTAJ Z SERWISU MAZDY NA RUDZIE PABIANICKIEJ !!! - TO PAPRAKI .
... i nie obrażaj się niepotrzebnie jeśli ktoś chce Ci pomóc

Powodzenia
Tomek
ps. "szukaj" "szukaj" "szukaj" "szukaj" "szukaj" "szukaj" "szukaj" "szukaj" ... wiem dużo czytania

