Po długim czasie namysłu i wahania czy ciągnąć dalej proces przebudowy proba 2.5 v6 Marek postanowił dokończyć projekt. Sądzę, że to dobra decyzja, bo będzie to jedna z lepiej przygotowanych dwójek w PL. Samo kompletowanie gratów zajęło kilka lat. Ale do rzeczy.
Modyfikacjom został poddany cały silnik wał został wyszlifowany i azotowany oraz wyważony z kołem zamachowym Fidanza i lekkim kołem pasowym. zostały zamontowane wyczynowe panewki firmy Nascar performance całość została spięta z kutymi tłokami firmy Wiseco [stopień sprężania 8.5>1] za pomocą kutych korb dopasowanych z Mustanga v8 (ale nie pytajcie mnie o model)

. Cylindry zostały wyszlifowane do rozmiarów tłoków, głowice zostały splanowane, wyszlifowane gniazda zaworów oraz zastosowane mosiężne prowadnice zaworowe, pod młotek poszły seryjne sprężynki talerzyki i zapinki zastąpione tytanowymi talerzykami mocniejszymi sprężynkami oraz wzmacnianymi zapinkami zaworowymi. Całość dopełniły wyczynowe szpilki pod głowice i pod wał. Została zamontowana nowa mocniejsza pompa olejowa oraz nowy kompletny rozrząd. Po złożeniu silnika przyszedł czas na skrzynię, która była połączona sprzęgłem exedy, dociskiem Act oraz kołem Fidanza [2kg]. W planach spiek 5 albo 6. W skrzyni została zamontowana wyczynowa szpera, która przekazuje na stałe napęd na dwie półosie. Całość usztywniły wkłady w seryjne poduszki. Na silniku zostały zamontowane kolektory wydechowe wraz z turbo kit-em, w chwili obecnej zaślepionym na czas docierania silnika.
Za hamowanie auta odpowiedzialny jest zestaw czterotłoczkowych zacisków firmy US Brake obsadzonych na pokaźnych tarczach wentylowanych nawiercanych. Płyn hamulcowy dostarczają zbrojone przewody. Za zawieszenie auta odpowiedzialny jest zestaw amorów Tokiko z 5ciostopniową regulacją oraz progresywne sprężyny.
Silnik jest profesjonalnie przygotowany na duże moce, docelowo zostanie zamontowane turbo z wastegatem Triala, intercooler, mocniejsze wtryski 600cc oraz pompa walbro. Całością będzie sterował Ms.
Autko prezentuje się ciekawie, ponieważ jest mało białych probków, przez co jest dosyć oryginalne. Co ciekawe ma niepowtarzalne brzmienie z tłumika końcowego Greedy. Po dotarciu dalsze relacje z postępów w modach na chwilę obecną fotki z budowy silnika i nie tylko...

Gturbo wklej jeszcze kilka fotek ze swojego aparatu.
