Uwaga. Informuję, że z dniem 09.08.2024 Stowarzyszenie Ford Probe Klub Polska zostało zamknięte i przekształciło się w Ford Probe Klub Polska. W działaniu forum nic się nie zmieni.

skoki ciśnienia oleju

kocurro
Posty: 484
Rejestracja: 2007-03-25 18:50
Samochód: była skoda superb
Lokalizacja: Gdańsk Bartoszyce

skoki ciśnienia oleju

Post autor: kocurro »

bez względu na obroty silnika ciś. oleju spada prawie na min. a za chwile gwałtownie rośnie do max, szczególnie gdy silnik jest ciepły a kilka dni temu zmieniałem olej. czy to jest normalne?
totmes (gonciu)
Posty: 379
Rejestracja: 2005-09-30 16:45
Galeria: viewtopic.php?t=10331
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: totmes (gonciu) »

a jaki olej wlałes i jaki miałes wcześniej ?
Obrazek
nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
kocurro
Posty: 484
Rejestracja: 2007-03-25 18:50
Samochód: była skoda superb
Lokalizacja: Gdańsk Bartoszyce

Post autor: kocurro »

wlałem mineralny mobil 1 15w 40 a jaki był wcześniej to nie wiem bo mam probika dopiero kilka dni a nie zapytałem poprzedniego właściciela jaki on lał
totmes (gonciu)
Posty: 379
Rejestracja: 2005-09-30 16:45
Galeria: viewtopic.php?t=10331
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: totmes (gonciu) »

no to kolego dopisz jaki silnik i jaki przebieg,/ rocznik itp\
co do mineralnego to ja na pewno bym nie lał, ale..
Obrazek
nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
Awatar użytkownika
RX
Posty: 4099
Rejestracja: 2004-10-06 10:15
Samochód: '99 Corvette
Galeria: viewtopic.php?t=17374
Kontakt:

Post autor: RX »

Witam,

Mineralny olej do tego silnika to absolutne zabójstwo!

Pzdr.
1999 Corvette
We are American Thunder Cars!
http://amthunder.pl
Voodoo
Posty: 1604
Rejestracja: 2005-02-06 18:23
Galeria: viewtopic.php?t=5493
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
Kontakt:

Post autor: Voodoo »

Prawdopodobnie możesz mieć też uszkodzony czujnik ciśnienia oleju.
ObrazekFord Probe 2.0 '94r.
maruder_22
Posty: 46
Rejestracja: 2007-01-23 13:54
Samochód: brak
Lokalizacja: Michałów

Post autor: maruder_22 »

na 100% czujnik albo tak jak u mnie był licznik trafiony po wymianie jak w książce pisze wszystko chodzi 8)
Auto sportowe nie jest autem wyścigowym.
Awatar użytkownika
Ada
Posty: 257
Rejestracja: 2004-08-06 16:35
Samochód: brak
Lokalizacja: Olkusz

Post autor: Ada »

Nie napisałeś, jak było przed wymianą. Czy wszystko było OK. Taki olej do tego silnika to porażka. ja miałem podobny problem w swoim Probie ale okazało się, że to kwestia okablowania była.

pzdr.
Szczęśliwy posiadacz czarnej bestii
Audi 2000 TT 4x4 1.8T
Probe 97 2,5 v6 GT KLZE było..
Probe 89 2,2 turbo USA było...
kocurro
Posty: 484
Rejestracja: 2007-03-25 18:50
Samochód: była skoda superb
Lokalizacja: Gdańsk Bartoszyce

Post autor: kocurro »

zapomniałem dodać że mam silnik 2.0 16v 95r. ma najechane 240000km. a jaki olej lejecie do swoich probiaczy?
Awatar użytkownika
Ronin
Posty: 957
Rejestracja: 2005-09-26 15:56
Galeria: viewtopic.php?t=7575
Lokalizacja: Oława

Post autor: Ronin »

Co do olejów, każdy ma swoje gusta(doświadczenia), różne przebiegi mają różne silniki(ponad to użyj opcji "szukaj" temat był mielony wiele razy). Jedno jest pewne, niezależnie od przebiegu minerał to świństwo i na dłuższą metę morderstwo silnika. Czym prędzej zmień min. na półsyntetyk a co do marki - to już zależy od Ciebie. I nie zapomnij nowego filterka zapodać :wink:
Pzdr.
Probe 2.5 V6 MTX USA 97r
Young men - enjoy with Your youth... :-)
kocurro
Posty: 484
Rejestracja: 2007-03-25 18:50
Samochód: była skoda superb
Lokalizacja: Gdańsk Bartoszyce

Post autor: kocurro »

wielkie dzieki ronin za rade co do tego oleju. napewno go zmienie. a wlałem mineralny tylko dla tego że taki mi doradził mechanik. wygląda na to że ten mechanik się zna jak świnia na fizyce kwantowej. jeszcze raz dzięki.
Awatar użytkownika
HellHound
Posty: 1294
Rejestracja: 2006-06-03 13:43
Samochód: Focus 2004r. TDCI
Galeria: viewtopic.php?t=12610
Lokalizacja: Międzyzdroje

Post autor: HellHound »

Ja jak kupowałem też był zalany minerał.Zalałem półsyntetyk i tak jezdziłem dość długo ale po poczytaniu paru tematów na forum zdecydowałem się na pełny syntetyk, czyli jakieś 2miechy temu wlałem i do tej pory zrobiłem ok 3000km.Plus taki że przestały klepać zawory , negatywów nie stwierdziłem.
Let The Galaxy Burn....
kocurro
Posty: 484
Rejestracja: 2007-03-25 18:50
Samochód: była skoda superb
Lokalizacja: Gdańsk Bartoszyce

Post autor: kocurro »

noto spoks, widzę że wszyscy są za syntetykiem a więc zaraz po wypłacie będzie wymiana. może przestanie tak kopcić na ssaniu?
maruder_22
Posty: 46
Rejestracja: 2007-01-23 13:54
Samochód: brak
Lokalizacja: Michałów

Post autor: maruder_22 »

na kopcenie nie licz będzie jeszcze większe bo olej mineralny to gęsty smar a syntetyk to rzadki jest bardzo i łatwiej go wciągnie tak parę osób miało a oleju nie nadążysz wlewać.............................. 8)
Auto sportowe nie jest autem wyścigowym.
Awatar użytkownika
Roswell
Posty: 441
Rejestracja: 2006-09-01 11:12
Galeria: viewtopic.php?t=9688
Lokalizacja: Ustroń

Post autor: Roswell »

Moim zdaniem przy takim przebiegu to już tylko dobry mineralny, chyba że ktoś ma sporo kasy żeby cały czas dolewki robić, albo jest bardzo pewny dobrego stanu swojego silnika :wink:

PS. Totmes bardzo mi się podoba Twój nowy avatar :D
Probe II 2.0 93 USA

Jeżeli wsadzę ci palec do oka, to ty masz palec w oku i ja mam palec w oku, ale to nie to samo
kocurro
Posty: 484
Rejestracja: 2007-03-25 18:50
Samochód: była skoda superb
Lokalizacja: Gdańsk Bartoszyce

Post autor: kocurro »

co do tego kopcenia to mogą to być zawory?
Awatar użytkownika
Roswell
Posty: 441
Rejestracja: 2006-09-01 11:12
Galeria: viewtopic.php?t=9688
Lokalizacja: Ustroń

Post autor: Roswell »

Mogą być a nie muszą, może być wiele przyczyn niestety.
Probe II 2.0 93 USA

Jeżeli wsadzę ci palec do oka, to ty masz palec w oku i ja mam palec w oku, ale to nie to samo
kocurro
Posty: 484
Rejestracja: 2007-03-25 18:50
Samochód: była skoda superb
Lokalizacja: Gdańsk Bartoszyce

Post autor: kocurro »

to super! czuję że jak go rozbiorę to odechce mi się probe
totmes (gonciu)
Posty: 379
Rejestracja: 2005-09-30 16:45
Galeria: viewtopic.php?t=10331
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: totmes (gonciu) »

pośrednim wyjsciem jest wlanie półsyntetyku oczywiście mowa o dobrych jakosciach oleju nie jakis tam syf(lotos) co do kopcenia/parowania na ssaniu to jezeli jest tak tylko na ssaniu to nie ma sie czym przejmowac, a jezeli po nagrzaniu i tu sa dwa wyjscia jaki kolor?
ale jak tylko na ssaniu to oznacza ze katalizator(wydech) jest zimny a spaliny ciepłe i stąd te parowanie
Roswell pisze: PS. Totmes bardzo mi się podoba Twój nowy avatar :D
:D :D :wink:
Obrazek
nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
kocurro
Posty: 484
Rejestracja: 2007-03-25 18:50
Samochód: była skoda superb
Lokalizacja: Gdańsk Bartoszyce

Post autor: kocurro »

jak by to było lekkie kopcenie to ok. ale on kopci jak lokomotywa. jak odpalam go pod domem to uciekam czym prędzej żeby nikt nie widział skąd ten dym. to chyba coś gorszego niż ten katalizator. a gdybym go wywalił????
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10627
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kocureq »

To bedzie bardziej kopcił, bo kat nic nie zatrzyma :)

Hint: uszczelniacze zaworowe? :)
kocurro
Posty: 484
Rejestracja: 2007-03-25 18:50
Samochód: była skoda superb
Lokalizacja: Gdańsk Bartoszyce

Post autor: kocurro »

ok wymienię te uszczelniacze. jeżeli to będzie to , to jak się spotkamy stawiam flachę
totmes (gonciu)
Posty: 379
Rejestracja: 2005-09-30 16:45
Galeria: viewtopic.php?t=10331
Lokalizacja: Radomsko

Post autor: totmes (gonciu) »

wazne>jaki kolor? czy dym unosi sie i "ucieka" czy zaraz znika?biały czy niebieskawy?
a i czy po nagrzaniu to samo? czy ubywa oleju?moze płynu?
Obrazek
nowe fele 17' opony235/45 i tył 255/40
i po hamowni-prawie 200
nowy kolektor wydechowy
http://tommyjnia.eu.interia.pl/
Awatar użytkownika
Kocureq
Klubowicz
Posty: 10627
Rejestracja: 2006-03-21 21:35
Samochód: Patrol Y60 1991, Audi A4 2023
Galeria: viewtopic.php?t=10333
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: Kocureq »

kocurro pisze:ok wymienię te uszczelniacze. jeżeli to będzie to , to jak się spotkamy stawiam flachę
Jeśli kopci tylko na zimnym, a oleju ubywa to wskazuje na uczelniacze - zimne są tware i puszczają olej, jak się zagrzeją to już uszczelniają.
kocurro
Posty: 484
Rejestracja: 2007-03-25 18:50
Samochód: była skoda superb
Lokalizacja: Gdańsk Bartoszyce

Post autor: kocurro »

dym jest lekko niebieski a olej ubywa ale minimalnie. gdy silnik jest ciepły po dymie ani śladu, wszystko wraca do normy. jeszcze na dniach pojadę na analizę spalin może tam wyjdzie co go boli.
ODPOWIEDZ

Wróć do „2.0 R4 FS”