Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
Wymiana klocków hamulcowych
- jagger
- Posty: 230
- Rejestracja: 2004-09-28 17:39
- Galeria: viewtopic.php?t=5666
Wymiana klocków hamulcowych
witam
postanowilem wymienic hamulce tyl i przod,nigdy tego nie robilem i pytani ejest takie czy dam sobie rade czy nie warto zawracac sobie glowy tylko jechac na wymiane do warsztatu,jezeli jest to latwe czy ktos z was moglby mi po kolei opisac jak to sie robi??
pozdrawiam i dzieki
postanowilem wymienic hamulce tyl i przod,nigdy tego nie robilem i pytani ejest takie czy dam sobie rade czy nie warto zawracac sobie glowy tylko jechac na wymiane do warsztatu,jezeli jest to latwe czy ktos z was moglby mi po kolei opisac jak to sie robi??
pozdrawiam i dzieki
probe 2,5l v6 24v 1994
[img]

-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
Co do wymiany hamulców, to żadna skomplikowana operacja. Jeśli wymieniasz klocki, to tak naprawdę masz tylko do odkręcenia dwie śruby znajdujące się od wewnętrznej strony, które mocują cały zacisk. Zsuwa się on pięknie wtedy z tarczy i bardzo łatwo wyjąć stare klocki.
Następnie trzeba wsunąć tłoczek, który jest teraz mocno wysunięty. Zdarza się czasami, że wpierw trzeba go lekko oczyścić papierkiem ściernym wokoło pod tą gumową uszczelką, ponieważ czasami dostaje się tam woda i lekko koroduje. To tak aby nam się potem nie zacinał po wsunięciu go do końca.
Następnie zakładasz nowe klocki i mocujesz zacisk z powrotem. Z tyłem i przodem postępuje się podobnie.
Następnie trzeba wsunąć tłoczek, który jest teraz mocno wysunięty. Zdarza się czasami, że wpierw trzeba go lekko oczyścić papierkiem ściernym wokoło pod tą gumową uszczelką, ponieważ czasami dostaje się tam woda i lekko koroduje. To tak aby nam się potem nie zacinał po wsunięciu go do końca.
Następnie zakładasz nowe klocki i mocujesz zacisk z powrotem. Z tyłem i przodem postępuje się podobnie.

- TYKWA
- Posty: 1296
- Rejestracja: 2005-04-03 18:31
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=6180
- Lokalizacja: polska
- Basf_Wrocław
- Posty: 956
- Rejestracja: 2004-08-26 11:44
- Samochód: R4 94
- Galeria: viewtopic.php?t=5626
- Lokalizacja: Wrocław
- jagger
- Posty: 230
- Rejestracja: 2004-09-28 17:39
- Galeria: viewtopic.php?t=5666
- el_talerzos
- Posty: 375
- Rejestracja: 2005-08-09 20:05
- Samochód: model wiadomy,94r 2.0
- Galeria: viewtopic.php?t=7985
- Lokalizacja: Łódź - Bournemouth
Jagger i pamiętaj że będzie Ci potrzebny imbusik number 7 i jak już będziesz zakładał nowe klocki, to nie przestrasz się jak nie będzie Ci chciał zacisk wejść - to pamiętaj że musisz tłoczek wcisnąć, a jak nie będzie chciał wejść to spuść trochę płynu i wejdzie (szczególnie prawa strona - tak było u mnie)
Probek 2.0 16V 94r. + sekwencja - granatowe dziecko (seria - już niedługo)
Azev 17" + eliptyczne montii
Azev 17" + eliptyczne montii
- TYKWA
- Posty: 1296
- Rejestracja: 2005-04-03 18:31
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=6180
- Lokalizacja: polska
Jak juz tak Cie wszyscy radzá i majá w nosie mojego posta, to Ci tylko dodam od siebie , zebys sie nie zdziwil jak zaczniesz wciskac tloczek w tylnych zaciskach. A jak juz sie zabierzesz za wciskanie tych tloczków , to sobie przygotuj od razu drugi komplet na wymiane tych wcisnietych
a calej reszcie równiez zycze powodzenia przy wciskaniu tloczków w tylnych zaciskach i gratuluje takiego pomyslu

a calej reszcie równiez zycze powodzenia przy wciskaniu tloczków w tylnych zaciskach i gratuluje takiego pomyslu

byl sobie Probek 2.5 - R.I.P - 01.05.08 



-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
To może zamiast wypisywać takie rzeczy, to może byś nas wszystkich uświadomił, bo pewnie jesteśmy bardzo niewtajemniczeni w tą, jakże zagmatwaną sprawę wymiany klocków z tyłu. Jakoś nie musiałem mieć przygotowanego drugiego kompletu zacisków na wymianę.MYK pisze:A jak juz sie zabierzesz za wciskanie tych tloczków , to sobie przygotuj od razu drugi komplet na wymiane tych wcisnietych![]()
a calej reszcie równiez zycze powodzenia przy wciskaniu tloczków w tylnych zaciskach i gratuluje takiego pomyslu
A jeśli chodzi Ci o to, że tłoczki należy przy wciskaniu wkręcać, to ameryki nie odkryłeś.
A reszty nie zamierzam komentować. Pozdro.

- TYKWA
- Posty: 1296
- Rejestracja: 2005-04-03 18:31
- Samochód: brak
- Galeria: viewtopic.php?t=6180
- Lokalizacja: polska
Skoro dla Ciebie wciskanie to to samo co wkrécanie to zycze powodzenia , tym którzy zastosujá sie do Twoich wskazówek.Voodoo pisze:To może zamiast wypisywać takie rzeczy, to może byś nas wszystkich uświadomił, bo pewnie jesteśmy bardzo niewtajemniczeni w tą, jakże zagmatwaną sprawę wymiany klocków z tyłu. Jakoś nie musiałem mieć przygotowanego drugiego kompletu zacisków na wymianę.MYK pisze:A jak juz sie zabierzesz za wciskanie tych tloczków , to sobie przygotuj od razu drugi komplet na wymiane tych wcisnietych![]()
a calej reszcie równiez zycze powodzenia przy wciskaniu tloczków w tylnych zaciskach i gratuluje takiego pomyslu
A jeśli chodzi Ci o to, że tłoczki należy przy wciskaniu wkręcać, to ameryki nie odkryłeś. .
co tam odróznianie nakretek , od sróbek , czerwonego od zielonego , wymiana klocków to przeciez nic trudnego, kazdy to zrobi , wystarczy posluchac pewnych rad.
reszte masz w CoreVoodoo pisze: A reszty nie zamierzam komentować. Pozdro.
byl sobie Probek 2.5 - R.I.P - 01.05.08 



-
- Posty: 1604
- Rejestracja: 2005-02-06 18:23
- Galeria: viewtopic.php?t=5493
- Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki
- Kontakt:
- jagger
- Posty: 230
- Rejestracja: 2004-09-28 17:39
- Galeria: viewtopic.php?t=5666
Re: Wymiana klocków hamulcowych
Witam, właśnie w sobotę spróbowałem wymienić klocki z przodu, ale się okazało, że w żaden sposób nie mogłem wcisnąć tłoka. Czy w takiej sytuacji jedynym sposobem jest zapowietrzenie układu przez poluzowanie odpowietrznika?
Tłok jest sztywny, nie można go przekręcić, ani wcisnąć, popsiukałem trochę odrdzewiaczem pod jego uszczelką, ale nie wiem, czy to coś da.
A może powinno się wciskać tłok na włączonym silniku?
Jeszcze jedno pytanie: czy jeśli poluzuję odpowietrznik, będę musiał odpowietrzać też sprzęgło, czy tylko przednie hamulce?
Pozdro
Tłok jest sztywny, nie można go przekręcić, ani wcisnąć, popsiukałem trochę odrdzewiaczem pod jego uszczelką, ale nie wiem, czy to coś da.
A może powinno się wciskać tłok na włączonym silniku?
Jeszcze jedno pytanie: czy jeśli poluzuję odpowietrznik, będę musiał odpowietrzać też sprzęgło, czy tylko przednie hamulce?
Pozdro
- cacek
- Posty: 1378
- Rejestracja: 2006-01-12 16:54
- Samochód: Wołowina
- Galeria: viewtopic.php?t=8555
- Lokalizacja: Police
Re: Wymiana klocków hamulcowych
Pytanie zasadnicze, czy do tej pory ten zacisk pracowal prawidlowo??? być może tłoczek jest "zapieczony"? wtedy spuszczanie płynu na nic się zdaŁUKASZ V6 pisze:Witam, właśnie w sobotę spróbowałem wymienić klocki z przodu, ale się okazało, że w żaden sposób nie mogłem wcisnąć tłoka. Czy w takiej sytuacji jedynym sposobem jest zapowietrzenie układu przez poluzowanie odpowietrznika?
Tłok jest sztywny, nie można go przekręcić, ani wcisnąć, popsiukałem trochę odrdzewiaczem pod jego uszczelką, ale nie wiem, czy to coś da.
A może powinno się wciskać tłok na włączonym silniku?
Jeszcze jedno pytanie: czy jeśli poluzuję odpowietrznik, będę musiał odpowietrzać też sprzęgło, czy tylko przednie hamulce?
Pozdro

Suma sumarum i tak będziesz musial odkręcić cały zacisk = i czeka Cie nieuniknione odpowietrzanie układu. Pamiętaj nie ma czegoś takiego jak odpowietrzenie przednich hamulców




pozdr
"...Jedni będą mnie szanować, drudzy znienawidzą..."
- Basf_Wrocław
- Posty: 956
- Rejestracja: 2004-08-26 11:44
- Samochód: R4 94
- Galeria: viewtopic.php?t=5626
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Wymiana klocków hamulcowych
Sprzęgła nie trzeba odpowietrzać. Zbiorniczek na płyn jest jeden ale ma dwie komory. Przed wciskaniem tłoczka trzeba odkręcić pokrywkę zbiornika spryskiwacza
Tłoczek wciskasz specjalnym narzędziem lub ściskiem stolarskim. Jeśli auto przy hamowaniu nie ciągnęło Ci, w którąś stronę to nie ma bata żeby tłoczek stał.


2.0, 16v, Klima, 94 r,
Re: Wymiana klocków hamulcowych
No właśnie autko mi ściąga w prawo trochę, pomimo zrobionej zawiechy. Ale z drugiej strony mogę auto na luzie przepchnąć, a na podnośniku normalnie się kręcą koła - nic tam nie zacina, musiałbym sprawdzić.
A czy nie ma przypadkiem oddzielnego układu dla kół przednich i tylnych? Czyli będę musiał odpowietrzyć 4 koła osobno?
Dzięki Basf, spróbuję przy odkręconym wlewie paliwa - może pójdzie
pzdr
A czy nie ma przypadkiem oddzielnego układu dla kół przednich i tylnych? Czyli będę musiał odpowietrzyć 4 koła osobno?
Dzięki Basf, spróbuję przy odkręconym wlewie paliwa - może pójdzie

pzdr
- tom87dg
- Klubowicz
- Posty: 574
- Rejestracja: 2009-12-25 12:37
- Samochód: probe 1993 2.5 v6
- Galeria: viewtopic.php?t=16963
- Lokalizacja: DG
Re: Wymiana klocków hamulcowych
jak odkrecisz juz korek od plynu do spryskiwacza to nie zapomnij 2 razy psiknac na szybe w tedy hamulce sie odpowietrza
a na powaznie jezeli sciaga w ktora strone a na bank nie trzyma zaden zacisk to na poczatek sprawdz cisnienie w oponach w najgorszym wypadku jedz na zbieznosc kol, jezeli robiles zawieszenie i zmieniales cos typu wahacz, koncowki drazkow itp

http://hydrografikadg.pl.tl --------> zapraszam osoby chcace zmienic wyglad w swoim woziku
- Romas
- Klubowicz
- Posty: 5256
- Rejestracja: 2009-12-23 22:35
- Samochód: PROBE '94 2.5V6 GT MTX
- Galeria: viewtopic.php?t=19226
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Wymiana klocków hamulcowych
tom87dg pisze:jak odkrecisz juz korek od plynu do spryskiwacza to nie zapomnij 2 razy psiknac na szybe w tedy hamulce sie odpowietrza
Buahaha


- Jedrek
- Posty: 1134
- Rejestracja: 2004-06-24 10:19
- Samochód: Igen 1992 2,2GT
- Lokalizacja: Ośno Lubuskie
- Kontakt:
Re: Wymiana klocków hamulcowych
Podpowiem Ci co zrobić:
Wyjmij klocki bez odkręcania przewodu z zacisku, włącz silnik żeby działało serwo i deptaj po hamulcu, aż tłoczek wyskoczy z zacisku (razem z płynem) inaczej w warunkach domowych nie wyciągniesz tłoczka.
Następnie wyczyść tłoczek drobnym papierem, wyciągnij gumkę z zacisku i oczyść to co pod gumką, zamontuj wszystko z powrotem, uzupełnij płyn w zbiorniczku i odpowietrz.
Pozdro.
Wyjmij klocki bez odkręcania przewodu z zacisku, włącz silnik żeby działało serwo i deptaj po hamulcu, aż tłoczek wyskoczy z zacisku (razem z płynem) inaczej w warunkach domowych nie wyciągniesz tłoczka.
Następnie wyczyść tłoczek drobnym papierem, wyciągnij gumkę z zacisku i oczyść to co pod gumką, zamontuj wszystko z powrotem, uzupełnij płyn w zbiorniczku i odpowietrz.
Pozdro.
Fioletowy FORD PROBE I czywiście GT + LPG OMVL DREAM XXIN:):):):):)
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Yamaha Xj 550 `83
Kawasaki ZZR600 `98
był: † Black Ford Frobe 2,2 Turbo GT `92 + LPG OMVL DREAM XXIN † A.D. 08.12.2006 Death! ;(
Re: Wymiana klocków hamulcowych
Dzięki,powiedzcie czy zaciski w obu wersjach silnikowych są takie same?
- Basf_Wrocław
- Posty: 956
- Rejestracja: 2004-08-26 11:44
- Samochód: R4 94
- Galeria: viewtopic.php?t=5626
- Lokalizacja: Wrocław
Re: Wymiana klocków hamulcowych
A hamulce nie działają na zgaszonym silniku ?

2.0, 16v, Klima, 94 r,
Re: Wymiana klocków hamulcowych
Zrobiłem tak jak pisał Jedrek tylko odwrotnie:-)
Bez odpalania silnika.
Bez odpalania silnika.
- OLEY
- Klubowicz
- Posty: 12763
- Rejestracja: 2004-10-07 22:17
- Samochód: I Gen 3.0 V6 Vulcan '90
- Lokalizacja: Szczecin
Re: Wymiana klocków hamulcowych
Basf_Wrocław pisze:A hamulce nie działają na zgaszonym silniku ?

Niby działają, ale jak będziesz kiedyś holowany z niesprawnym (niedziałającym) silnikiem,
to zapewne zauważysz różnicę w ich działaniu.

[o]Piękno nie zna ceny.[/o]