Zapraszamy do zapisywania się na Zlot Forda Probe, który odbędzie się w dn. 19-22 Czerwca w Sielpi Wielkiej. Szczegóły w dziale Rendez-vous. Uwaga - zapisy przyjmujemy do końca Kwietnia !
JA uważam że takie Mikody to raczej szybko sie zużywają może nie są złe trzeba by przetestować ale za taką cene przynajmniej na tył by były dobre ładne i tanie Tu są ZIMMERMANN-ki za nieduże pieniądze tylko ciekawe czy to orginał ale to już firma http://moto.allegro.pl/item189456856_ta ... rmann.html
Pytlar - jak byś zamawiał Mikody, to powiedz im żeby Ci przysłali tarcze odpowiednie na lewe i prawe koło, bo te wariaty przysyłają 2 takie same!
Robert ma takie same na obydwa koła. Tzn. że nacięcia idą na zewnątrz z jednej strony, a do wewnątrz z drugiej...
Te zimmermany nie obraź się ale cena kosmiczna. Wracając do Mikody pasowałoby żeby były rzeczywiście jedna na prawą druga na lewą stronę. Pasowałoby gdyby jeszcze na tył były. A może by tak kupić dwa komplety? W tym jeden na tył? Jestem ciekaw czy by podeszły
Ford Probe '92 2.2 GT USA Igen --> teraz już szwagra
Titanium Fox
Mazda 929 HD 3.0 V6 24V DOHC '93
Panowie cena tarcz Mikody jest bardzo atrakcyjna szczególnie tarcze tuningowane. Najlepszym sposobem aby zwiększyć skuteczność hamowania jest zmiana na tarcze o wiekszej średnicy.Ja zrobiłem tak.Kupiłem przednie tarcze z BMW 730i z ,mają średnice 302 mm trzeba poddać je obróbce w zakładzie tokarskim i zlecić przewiercenie otworów na 5 # 114,3 ,klocek w zaciskach z BMW jest prawie polowe większy niż w Probe.Zaciski oczywiśćie też z 730i trzeba przerobic mocowanie zacisku ale da sie to zrobic, na tył adoptuje przednie zaciski z Probe wraz z nowymi tarczami właśnie Mikody.Tem właśnie pomysł widziałem w Mazdzie 323 GTX dlatego sie postanowiłem go podjąć.Przód mam prawie gotowy ,z tyłem jest troche zabawy.Jak będzie gotowe porobie fotki.Pozdrawiam
sebastianznak pisze:Ja zrobiłem tak.Kupiłem przednie tarcze z BMW 730i z ,mają średnice 302 mm trzeba poddać je obróbce w zakładzie tokarskim i zlecić przewiercenie otworów na 5 # 114,3 ,klocek w zaciskach z BMW jest prawie polowe większy niż w Probe.Zaciski oczywiśćie też z 730i trzeba przerobic mocowanie zacisku
Wklej fotki jak to wygląda.
Ford PROBE Blue 2.5 V6 96r.
Ford PROBE Black 2.0 16v 95r.
Takie były teraz jest taki
Ford PROBE Red 2.5 V6 96.r 72Kkm
pisalem do Mikody i napisali, ze rzeczywiście na poczatku robili niekierunkowe tarcze nawiercane, ale teraz juz sie to zmienilo i wszystkie robia juz normalnie - kierunkowe na lewa/prawa strone
pytlar pisze:pisalem do Mikody i napisali, ze rzeczywiście na poczatku robili niekierunkowe tarcze nawiercane, ale teraz juz sie to zmienilo i wszystkie robia juz normalnie - kierunkowe na lewa/prawa strone
Bogdan9999 pisze:A co z ręcznym ?? Kotwica za okno ?
bueheheheheeeee.....
dokładnie, kawał linki i spory kamień. albo łańcuch zakończony palem jak do mućki.
a tak wracając do tematu to tylne zaciski probe są jednym z najsłabszych punktów tego auta.
nie wiem jak to zrobić na razie ale bardzo fajnie byłoby mieć ręczny też na hydraulice, na osobnym układzie, osobnej pompce i może osobnym zacisku lub jakichś zaworkach(??) nie wiem...
nie jednemu już się tył zblokował i problem z tym jest nagminny.
sam zakładałem mikody do tyłu i była prawa i lewa tarcza nawet oznaczona ,teraz myślę o przodzie brać mikody? czy lepiej zwykłe brembo bo max nigdzie nie znalazłem
Witam. Wczoraj niezakończyłem tematu zamiany tarcz hamulcowych na wieksze.Jak pisałem można to zrobić,ja postanowiłem zmienic tarcze na większej średnicy.Wybrałem tarcze z BMW ponieważ mają one ponad 300mm średnicy co przy fabrycznych 264 mm jest sporo ,a ponieważ mam zaciski z tego modelu wiec zabralem sie za przeróbke całego układu.Na początku poszły wszystkie stare przewody do wymiany na nowe zarówno sztywne jak i elastyczne.Montaż tak sporych tarcz wiąże sie z pewnymi ograniczeniami.A mianowicie niestety pozegnać sie musimy z fabrycznymi felgami 15'', ja na okres letni mam 17'' a na zime musze mieć 16''.Wielkość tarcz i zacisków niestety nie pozwala na zastosowanie fabrycznych felg.Pewnie wiele osób powie ,że tarcze z 730i są całkowicie inne, owszem są inne,wspominałem wczoraj że wymagają przeróbki z warsztacie tokarskim.BMW posiada rozstaw śrób 5#120mm ,nam jest potrzebne 5#114,3.Dobry tokarz bez problemu to zmieni.Problemem jest tylko montaż zacisków na koluminie. Wymaga to pewnej przeróbki ponieważ Probe ma inny rozstaw śrób mocowania zacisków.Co do zmiany tylnego układu to są tez pewne problemy, sam montaż zacisku ponieważ stosuje tu zaciski z przedniego układu Probe są jak wiecie wieksze niż tylne.Tarcza może nie jest dużo wieksza niż tylna ale ma jeden plus że jest wentylowana, a ja dodatkowo sprawiłem sobie Mikode w wersji tuning czyli wiercona i nacinana.Teraz kolejny problem to hamulec reczny.Może nie jest to spory problem, wystarczy troszke pogłówkować.Najlepszym rozwiązaniem w tej sytuacji jest osobny układ hydrauliczny.Koszt nie wielki bo mozna zastosowac uklad z poloneza lub nawet z malucha. Oczywiśćie nie mozna zapomnieć o wymianie płyny na DOT 5.1 i dobrym odpowietrzeniu całego układu. A jesli po takich modach komuś bedzie mało to zapraszam na forum Forda Sierry ,tam chłopaki zamiast fabrycznego serwo wstawili pompe abs akumulatorem ciśnienia z Forda Scorpio,efekt rewelacja.Pozdrawiam
powiem tylko jedno ze zadne zakladanie firmowych tarcz nie da lepszego rezultatu. Powod jest jeden mala srednica tarcia. Jednyny sposob na to jest zalozyc wieksze tarcze jak i zaciski. A przerobka tarcz z BMW do proba a bardziej mowiac wiercenie itp to juz szalenstwo.
nie, no niekoniecznie Marek bo jesli zakłada sie dystanse na koła, to i moim zdaniem można adoptować tarcze. Najprostszy sposób to właśnie flansza z przejściem mocowania na rozstaw w tarczy.
Zaciski jesli będą mocowane minimum jednym otworem do fabrycznego ucha w piaście to też nie będzie tragedii... drugie ucho może pracować na dystansie jakimś jednak należy pamiętać o jednym... taka przeróbka może osłabiać fabryczne wytrzymałości zacisku założonego nieoryginalnie, podwyzsza ryzyko urwania się zacisku i jednocześnie zwiększa siły hamujące co oznacza bardziej extremalne warunki pracy zacisku.
jakby z jednej i z drugiej strony robi sie trudniej.
ale większe tarcze, lepsze zaciski to jedyny sposób żeby autko wyhamować skuteczniej.
Wiekszość klubowiczów zdaje sobie sprawe jak ważne są dobre hamulce tym bardziej że wiekszość z Was podnosi bądż chce podnieść moc w Probkach.Ja już swoje auto mam 4 lata ,znam je wiem jak jeżdzi i hamuje a nie hamuje rewelacyjne szczególnie gdy układ nam się zagrzeje .Zmieniałem juz kilka razy tarcze , klocki i wiem że nawet jeśli założycie nawet jakieś kosmiczne EBC TURBO GROVE lub BREMBO ,dacie super klocki to i tak to zbyt wiele to nie da ,nie powiem że nic ale nie zbyt dużo. Wielu z Was myśli podobnie ,że jedyną poważną możliwośćią zwiększenia skutecznośći hamowania, jest zwiększenie powierzchni ciernej klocek-tarcza, czyli zmiana tarcz na większe.W poszukiwaniu większych tarcz do Probka nie mamy wiele możliwośći, jedynie 3000GT gdzie mamy 274mm średnicy , natomiast zakup samych zacisków z modelu VR4 graniczy z cudem. W doborze tarcz do przodu kierowalem sie kilkoma czynnikami :tarcza musi miec przynajmniej 300mm ,i musze mieć zaciski z tego modelu co tarcze , a zdobycie zacisków z BMW nie było większym problemem. Masa tego auta jest duzo większa niż Probe a co zatem idzie wielkość tarcz i zacisków musi być również odpowiednio duża.Nalezy tylko odpowiednio starannie zamontować zaciski , by nie byl niespodzianek podczas jazdy.Większe tarcze,większe klocki,lepszy płyn to wszystko ma wpływ na jakość hamowania.Dlatego myśle że takie rozwiązanie będzie naprawde skuteczne.
sebastianznak pisze:Teraz kolejny problem to hamulec reczny.Może nie jest to spory problem, wystarczy troszke pogłówkować.Najlepszym rozwiązaniem w tej sytuacji jest osobny układ hydrauliczny.Koszt nie wielki bo mozna zastosowac uklad z poloneza lub nawet z malucha. .... A jesli po takich modach komuś bedzie mało to zapraszam na forum Forda Sierry ,tam chłopaki zamiast fabrycznego serwo wstawili pompe abs akumulatorem ciśnienia z Forda Scorpio,efekt rewelacja.Pozdrawiam
Odświeżam temat.
Możesz przybliżyć trochę temat. Jakieś linki, albo cuś...
Najlepszym rozwiazaniem jest zakup zaciskow od mazdy 6.
Psauja idealnie. Potrzebny jest nam tylko zestaw z rozbitka. Zaciski tacze i klocki. Aha problemem jest tylko to ze trzeba felge chyba minimum 16 cali miec.
Mam pytanko, czy wystarcza same zaciski z tarczami od mazdy 6 ? czy moze trzeba tez wymienic zwrotnice z piasta ?
I od jakiej wersji silnikowej i rocznikowej najlepszy byłby zestaw ?