Klimatyzacja i problemy z nią związane.
U mnie też klima się nie włącza. Przekaźnik ok. ale nie dochodzi z komputera napięcie żeby załączyć przekaźnik. Załączanie jest minusem a na przewodzie jest ok 8V. Podejrzewam że jest problem z jakimś czujnikiem. Nabito mi dziś czynnik ale że jest problem z elektryką to odessano z powrotem. Próbuję teraz dojść co jest nie tak. Czy presostat siedzi w czarnej bańce pod szybą na przeciwko pasażera i dochodzą do niego dwa przewody niebieskie z jakimś paskiem? Chciałem je zewrzeć ale nic to nie dało. Druga sprawa to czy jest jakiś czujnik który wyłącza klimę gdy jest zimno lub za duże ciśnienie czy za to wszystko odpowiedzialny jest presostat? Znalazłem jakiś czujnik na rurce od klimy za silnikiem, przy maglownicy. Miałem niedawno wymieniany silnik i czujnik ten został podpięty do jedynej wolnej i pasującej złączki. W serwisówce nie mogę go znaleźć a nie wiem czy jest dobrze podłączony.
I GT, Black & Red
- wingerman
- Klubowicz
- Posty: 2886
- Rejestracja: 2003-03-21 10:31
- Samochód: Probe 3.0L
- Lokalizacja: Łódź/W-wa
Szkoda ze odessali Ci czynnik, poniewaz nie odpali ci sprezarka jesli w przewodach nie bedzie cisnienia. Czujnik mo ktorym piszesz, jesli sie nie myle to jest ten od sprawdzania cisnienia na rozpreznej. Nie jestem pewnien. Zacznij od przegladu polaczen i ich oczyszczeniu a nastepnie nabij czynnik, inaczej nie masz mozliwosci kontroli.
Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
Nie mogę tego czujnika znaleźć w serwisówce i nie wiem czy jest dobrze podłączony. Został wetknięty w jedyną pozostałą wolną złączkę ale nie ma pewności że jest dobrze. Możliwe że jakieś złączki są zamienione. Z czujnika wychodzą 2 czarne przewody a od złączki idzie jeden czarny a drugi brązowy z czerwonym paskiem. Może ktoś mnie oświeci i powie gdzie w serwisówce znajdę ten czujnik bo ja ją przeglądam już drugi dzień i za cholerę nie mogę go znaleźć.
I GT, Black & Red
- Robert
- Posty: 12613
- Rejestracja: 2004-10-21 19:12
- Samochód: Probe GT2.0'89; ForTwo 0.6turbo; HRV 1.6
- Galeria: viewtopic.php?t=6900
- Lokalizacja: Leszno (maz)
- Kontakt:
Jeśli to Refrigerant Pressure Switch to jest na samiutkim środku schematu na stronie 54-1 (a żeby namierzyć pod maską klikasz na Component, znajdujesz Refrigerant Pressure Switch, GL/GT i znajdujesz gniazdo C1007).
Tylko wg schematu przewody są niebiesko-biały (BL/W) i niebiesko-zielony (BL/GN).
Tylko wg schematu przewody są niebiesko-biały (BL/W) i niebiesko-zielony (BL/GN).
Poświęć niecałe 2 minuty na naukę korzystania z forum: Lekcja 1 (bardzo krótka) i Lekcja 2 (krótka)
'89 2.0 Turbo downgrade
'89 2.0 Turbo downgrade
Ja mam wersję z nawiewami przełączanymi elektrycznie, ale Refrigerant Pressure Switch to znalazłem. Patrząc z przodu samochodu, na przeciwko pasażera, u góry czarnej bańki w miejscu gdzie nabija się klimę. Odchodzą przewody takie jak napisałeś, tylko że ja znalazłem jakiś drugi czujnik. Jest trochę w prawo od Refrigerant Pressure Switch i głęboko. Siedzi na aluminiowej rurce, to jego nie mogę znaleźć w serwisówce.
I GT, Black & Red
- emce
- Posty: 351
- Rejestracja: 2006-05-08 14:09
- Galeria: viewtopic.php?t=10155
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
- wacek
- Posty: 176
- Rejestracja: 2006-10-31 12:58
- Galeria: viewtopic.php?t=14682
- Lokalizacja: a z Lasu
Odważny jesteśpelot pisze:R134a jak najbardziej,sam mam taki w mojej klimie
ile kosztowała przeróbka ? jak długo masz ten czynnik w klimie ?
czy "żre" uszczelki, co z korozją ?
Ponoć bezpiecznym zamiennikiem R12 jest R-413A choć do stuki się da wole stosować R12.
"Polemika - w zależności od interlokutora może to być wymiana poglądów, wymiana ciosów lub wymiana ognia."
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
tak, u mnie tez byla przerobka, koszt ok 480pln wszystko (uszczelki, zaworki poprawka na sprezarce)
na koniec okazalo sie ze przekaznik B458 spierdzielony i krotko sie pocieszylem zimnem, teraz szukam przekaznika mam nadzieje ze znajde przed koncem lata
na koniec okazalo sie ze przekaznik B458 spierdzielony i krotko sie pocieszylem zimnem, teraz szukam przekaznika mam nadzieje ze znajde przed koncem lata
Tomcio - I generacja, 2,2 GT - Piękna czerwień II - Resurection
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
fakt, ten przekażnik to cudo
Ja Ci dam dwie rady
1, Oley miał taki na handel, a jak go już nie ma tyo patrz punt nr,2
2, jedz do jakiegoś normlanego elektryka, podepnie Ci na przekażniku sprężarke, ja tak miałem dopóki nie nabyłem działającego B-458 z tego co pamiętam to z presostatu można sygnał wziąć
Ja Ci dam dwie rady
1, Oley miał taki na handel, a jak go już nie ma tyo patrz punt nr,2
2, jedz do jakiegoś normlanego elektryka, podepnie Ci na przekażniku sprężarke, ja tak miałem dopóki nie nabyłem działającego B-458 z tego co pamiętam to z presostatu można sygnał wziąć
A skad nabyles dzialajacy? Tutaj mam problem z elektrykiem bo jak sa dobrzy to biora odpowiednia stawke a jeszcze jak zobacza obca rejstracje tymbardziej...
Nie mialbym nic przeciwko gdybym mial pewnosc ze do takiego pojde ale niestety nie znam takiego
Nie mialbym nic przeciwko gdybym mial pewnosc ze do takiego pojde ale niestety nie znam takiego
Tomcio - I generacja, 2,2 GT - Piękna czerwień II - Resurection
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
- bronson 2.2GT
- Posty: 36
- Rejestracja: 2007-03-10 18:33
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Zabkowice Slaskie
- emce
- Posty: 351
- Rejestracja: 2006-05-08 14:09
- Galeria: viewtopic.php?t=10155
- Lokalizacja: Poznań
- Kontakt:
Jak to masz dwa zawory?? Dawaj zdjęcie, może się czegoś nie dopatrzyłembronson 2.2GT USA 91r pisze:witam wszystkich mam pytanie u mnie na klimie jest jeden zawor od r 12 a drugi od r 134 jak mozna sprawdzic czy zostaly wymienione uszczelki i kto zna jakis zaklad kolo wroclawia ktory zajmuje sie wymiana uszczelek i napelnianiem klimy
- Pelot
- Posty: 4620
- Rejestracja: 2004-11-02 21:33
- Samochód: F4
- Galeria: viewtopic.php?t=5515
- Lokalizacja: Wars i Sawa
to w takim razie wszystkim z nas by sie gaz kończył.SaHaL pisze:ja mam takie pytanie co sie swieci na panelu jak klima dziala ?? bo typ od ktorego bralem mowil ze jak sie swieci a/c na niebiesko pod przelacznikiem na panelu to znaczy ze gaz sie skonczyl. czy to prawda??
Koles jakies bzdury gadał...
- Maciucha
- Posty: 1564
- Rejestracja: 2004-08-26 22:11
- Samochód: I GT
- Galeria: viewtopic.php?t=7836
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
Świecący się na niebiesko znaczek A/C świadczy o tym, że klima powinna być załączona. A to czy jest załączona i działa to już zależy od wielu innych rzeczy.SaHaL pisze:czyli jakis walek :/
automat USA '90
a na spotach u Golluma =>
a na spotach u Golluma =>
- Maciucha
- Posty: 1564
- Rejestracja: 2004-08-26 22:11
- Samochód: I GT
- Galeria: viewtopic.php?t=7836
- Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
- Kontakt:
Może, choć nie musi. Jeśli klima się nie załącza to przyczyna leży albo po stronie elektryki albo czynnika. Czy masz w ogóle gaz to łatwo sprawdzisz naciskając delikatnie zaworek od napełniania.SaHaL pisze:jezeli swieci sie ac i bezpiecznik jest dobry. to moze byc to oznaka braku gazu ??
Czy działa elektryka (zakładają, że przekaźnik klimy jest sprawny) to wystarczy, że na włączonych: zapłonie, nadmuchu i włączniku klimatyzacji, ściągniesz wtyczkę z czujnika ciśnienia (znajduje się na takiej bańce na podszybiu od strony pasażera) i zewrzesz styki we wtyczce. Powinieneś usłyszeć takie kliknięcie w kole pasowym sprężarki klimatyzacji. Jak to zadziała to są tylko dwie możliwe przyczyny braku klimy: brak lub za niskie ciśnienie gazu, albo uszkodzony czujnik ciśnienia.
A jak nie zadziała to walnięty przekaźnik, przewody lub cewka w sprężarce.
automat USA '90
a na spotach u Golluma =>
a na spotach u Golluma =>
- bronson 2.2GT
- Posty: 36
- Rejestracja: 2007-03-10 18:33
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Zabkowice Slaskie
taki mi powiedzieli w warsztacie ze sa dwa jeden na wysokim a dugi na niskim cisnieniu tylko teraz nie pamietam na ktorej rurce jest zawor od r12 a na ktorej od r 134 i wogole nie powiedzieli mi ze trzeba wymieniac uszczelki przy zmianie z r 12 na r 134 zdjecia zrobie i moze uda mi sie jeszcze dzisiaj je dolanczycemce pisze:Jak to masz dwa zawory?? Dawaj zdjęcie, może się czegoś nie dopatrzyłembronson 2.2GT USA 91r pisze:witam wszystkich mam pytanie u mnie na klimie jest jeden zawor od r 12 a drugi od r 134 jak mozna sprawdzic czy zostaly wymienione uszczelki i kto zna jakis zaklad kolo wroclawia ktory zajmuje sie wymiana uszczelek i napelnianiem klimy
czarne 2.2GT wer USA bronson
- wingerman
- Klubowicz
- Posty: 2886
- Rejestracja: 2003-03-21 10:31
- Samochód: Probe 3.0L
- Lokalizacja: Łódź/W-wa
Nie tylko uszczeliki ale i plukanie ukladu z poprzedniego oleju, zaaplikowanie uszczelniacza do wezy, nasze weze bez srodka dopingujacego nie sa na tyle szczelne i przez ich scianki nowy czynnik ucieknie.
PS. Poczytaj torche tutaj i na milosc boska! ludzie zacznijcie uzywac funkcji szukaj.
PS. Poczytaj torche tutaj i na milosc boska! ludzie zacznijcie uzywac funkcji szukaj.
Rowy dla rowerzystow.
I gen 90r. LX 3,0L V6
- bronson 2.2GT
- Posty: 36
- Rejestracja: 2007-03-10 18:33
- Samochód: brak
- Lokalizacja: Zabkowice Slaskie